Back to NORMAL!


NORAH
 Share

Recommended Posts

YEAAH :yo:

Men eneste forskel er så også.. at du gør det på 9 måneder og jeg gør det på 2½ :wink:

Hehe :hehe:

Det kan også hurtigt blive noget rod....

INBF = amatør

WNBF = pro

Begge har både BB, Figure og nu Miss Fit Body endda vist også noget model tamtam for mændene!!

Hos de professionelle kaldes Figure også Miss Exercise (det er vist noget med copyright i USA på diverse titler hos Profferne - derfor må hvert forbund genopfinde begreber!!)

Jeg fik 1. plads + overall under Miss Fit Body / INBF

Jeg fik 3. plads under Figure/Miss Exercise /WNBF (uuuuuh ... men vandt sgu symmetrirunden :smilerock: )

Forbundet findes ikke kun i USA men også i Tyskland, Italien, England, Schweiz, Frankring, Australien, Mongoliet osv... de er fantastisk godt spredt over store dele af verden - dog ikke så velorganiseret internationalt ... kører meget lokalt men tror dog der var planer for noget EM i år eller næste år :smile:

Aah, takker! :smile:

Så er der mere styr på det. Har en tendens at vilje det hele på en gang jo, så jeg tjekker de forskellige forbund ud for at se hvor jeg ellers skulle kunne tænke mig stille op. Og jeg kan godt lide at de er ret strix på det der med anti doping. Jeg tror ikke at ALLE er på krudt i andre forbund, men jeg har på fornemmelsen at man i WNBF/INBF kan være meget sikkret at atleterne er clean :smile: Og da jeg ikke har nogen plan på at starte op på sådant noget, lokker tanken mig at der kan findes en mulighed hvor man har en chance at en dag stå sig jævnt ved siden af andre atleter på scenen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og ang. min træning...

Så sætter vi fut på logbogen fra og med på tirsdag når diæten starter ... har ikke lige haft tid i denne uge pga. forestående ferie i ROM på kærestens regning :w00t:

TIK TAK.... rejser om mindre end 12 timer nu :cool:

Havde helt svedt ud, at det allerede er ...NU, I rejser :tongue::w00t:! Det lyder alt for fedt med Rom her midt i januar-regn-blæst-sjip-sjap-vejret :dry:. RIGTIG GOD TUR :smile:.

Link to comment
Share on other sites

Havde helt svedt ud, at det allerede er ...NU, I rejser :tongue::w00t: ! Det lyder alt for fedt med Rom her midt i januar-regn-blæst-sjip-sjap-vejret :dry: . RIGTIG GOD TUR :smile: .

Hæhæ... tro også det bliver klasse :4thumbup:

ikke mindst så tror jeg Kragen kommer til at nyde at have to rødhårede tøser med til ROM :wink:

... tror rent faktisk slet ikke han ved hvad han går ind til :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Burde nok poste billeder fra ROM som det første men der lå lige nogle billeder fra Jason Breeze i min postkasse :w00t: da jeg kom hjem her i dag.... GOD MOTIVATION til diæt start i morgen :4thumbup:

(specielt da Italiensk is og pasta ikke ligefrem ha gjort mit liv "lettere" :blush: )

_MG_1797.jpg

_MG_1832.jpg

_MG_1847.jpg

Link to comment
Share on other sites

Absolut flotte billeder :bigsmile:

Det bliver (også) interessant at følge dit nye træningsliv...

Jeg tænkte faktisk på du kunne blive den ONDESTE squashspiller, men det er hundens træls at vente på man har boldøje nok til at få noget kondition ud af det.. Det tog mig et års tid :tongue:

Vi må se hvem der først når de 65 kg, men jeg har ikke tænkt mig at vædde om noget :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
det er edderfløjtmene en flot fysik den der :w00t:

men hvad sker der for størrelsen af de der pussy-ass håndvægte :tongue:

T:I:R

THANKS :4winkkiss:

... og ang. håndvægtene så var jeg heller ikke ligefrem begejstret men OK... efter at have fået taget en del billeder hvor man skulle holde stillingen i + 1 minut så var jeg egentligt glad nok for at jeg ikke blev tvunget til at stå med en 15 kg i hver hånd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Absolut flotte billeder :bigsmile:

Det bliver (også) interessant at følge dit nye træningsliv...

Jeg tænkte faktisk på du kunne blive den ONDESTE squashspiller, men det er hundens træls at vente på man har boldøje nok til at få noget kondition ud af det.. Det tog mig et års tid :tongue:

Vi må se hvem der først når de 65 kg, men jeg har ikke tænkt mig at vædde om noget :laugh:

Hej AF :smile:

Hvis det skal være interessant må jeg heller få fingeren ud :innocent:

OG squash.... LOL... mig og en lille bold... ville aldrig gå godt!!! :cry:

Ved ikk eom du er ved de 65 kg endnu men giv mig lige lidt tid for min diæt starter først i morgen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Naughty naughty, frækkert :shades:

Det kan du sgu selv være :bottom:

:tongue4::tongue4::tongue4::tongue4::tongue4::tongue4::tongue4:

Lige over søde .... glæder mig sådan til vi skal tage billeder af dig :slut:

Fantastisk flotte billeder! :4thumbup:

THX :cool:

Velkommen hjem til DK...

fantastiske billeder... For dælan da... :superman: :4thumbup:

Hey Iver

... og TAK :smile:

Håber alt går som det skal med din diæt! Hedder det stadigvæk CB eller er du på AF bølgen?

//NO

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

GODT SÅ.....

... så er det på tide at få fingeren ud!! :firebounce:

Jeg har bevist valgt at skubbe min diætstart fordi jeg gerne lige ville have færdiggjort mit fuldtidsjob hvor jeg sideløbende læste til eksamen her i januar. Dertil kom at min moster døde af hjernekræft i januar og det tog self også lidt af min tid.

Nu da jeg er godt ind i februar og tilbage på skolebænken skal mit "polster" til at arbejdes af :bunny: der er kommet rigeligt af det efter flere hormonbehandlinger hos lægen (utroligt hvad det har at sige!!) ... det gider jeg ikke mere lige nu for DAMN, at have et østrogenniveau langt over normalen er ikke altid lykken :crazy: :4mewantfood: :rocketwhore::violin::surrender: :4ranting:

Lige nu og de næste 2 små år skal for mig dreje sig om at komme helskindet gennem min kandidatopgave, embedseksamen samt efterfølgende turnus :4smartass:

Så ... fra i morgen mandag er det tilbage i en god rytme hvor planen er at ramme de fleste muskelgrupper et par gange om ugen samt fastholde kredsløbstræningen (jeg er fortsat fuldstændig afhængig af min powerwalk!!)

Mandag

Powerwalk

VægtTræning (Ryg - Triceps - Skulder)

Tirsdag

Powerwalk

VægtTræning (Bryst - Ben)

Onsdag

Powerwalk

VægtTræning (Skulder - Biceps - Triceps)

Torsdag

Powerwalk

Fredag

Powerwalk

VægtTræning (Ben - Ryg - Bryst - Skulder)

Lørdag

Powerwalk

Søndag

Powerwalk

Vægttræningen er i prioriteret rækkefølge... dvs. at det som står først vægtes som primær muskelgruppe der skal trænes mens nummer 2 og 3 i rækken trænes med færre set og flere reps :smile:

Der er sket en del i min tilgang til træning siden VM i November 2007.

I alle de år jeg har trænet, siden jeg var 15 år, er det længste jeg har gået fri fra vægttræning maks 2 dage i mellem! Om det har været frygt for at få tilbagegang, at miste det man havde opbygget eller blot afhængighed af træning (eller måske lidt af det hele og sikkert også pga. flere punkter) kan jeg ikke helt sætte fingeren på meeeeeeen....

.... i denne min halvlange off-periode siden VM i November 07 har jeg med stor glæde kunne konstatere, at jeg blot ved gennemsnitlig at træne 2(-3) gange om ugen fastholder min muskelmasse uden problemer. Styrkeniveauet er selvfølgelig faldet en lille smule i denne periode, med løfter akkurat det samme som før VM hvis jeg tager mit lidt sammen :innocent: men burde dog med min vægtøgning taget i betragtning, være lidt stærkere, men er så tilgengæld også ret sikker på at det kommer igen inden længe :smile:

I min off-periode har jeg også lært at holde weekendfri og rent faktisk blevet glad for det :laugh: så min nye træningstilgang bliver inklusiv INGEN TRÆNING I WEEKENDERNE. Dette harmonere skønt med at jeg IKKE har nogen form for ønsker eller ambitioner om at udvide min muskelvolumen men blot fastholde det jeg har og hvis der skulle blive lidt mindre ville det heller ikke genere mig....

... jeg er sgu ved at blive langt mere normal :blink: det er også skræmmende at jeg er begyndt at synes lange, slanke ben er pæne og tynde arme slet ikke er så tosset :blush:

Dertil kommer at min anden hobby er begyndt at fylde væsentligt mere... jeg er på det sidste blevet væsentlig mere FOTONØRD... har endda lavet en for mig halvstor investering i teknisk udstyr til alt fra redigering til print samt har en del nyt udstyr i "linsen" ... har sågar mit eget lille hjemmestudie med lamper, lærred osv.... så UUUUUHHHIII ... jeg kan få mange timer til at gå!!

Og når man så snakker foto, så er en træningsklub som OBBC en sand guldgrube i villige modeller og ikke mindst flotte modeller som er spændende at fotografere... så løber næppe tør for projekter lige forløbig! :smilerock:

Nå.... men som skrevet ... diæten starter i morgen og skal nok poste min planlagte kost senere i dag... for det er jo weekend og JEG SKAL IKKE TRÆNE!!

p.s. Nå ja - har også været fuld for første gang i 4 år!!! Det tager helt overhånd det her "mit nye liv som normal" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah .

Jeg har et spørgsmål , som du sikkert kan hjælpe mig med at besvare.

Jeg vil gerne vide noget om poseringsregler for bodyfitness, det jeg kan finde på DBFF er ikke særligt vejledende da billederne viser 3 stk damer i 3 forskellige sideposeringer.... Til DM 07 så det ud til at alle var i tvivl om hvad der var rigtig posering,men dommeren Anita rettede dem ind så de stod med armene bagud og med negletipper lige under ballen....

Kan du hjælpe?

// Misslaw

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah .

Jeg har et spørgsmål , som du sikkert kan hjælpe mig med at besvare.

Jeg vil gerne vide noget om poseringsregler for bodyfitness, det jeg kan finde på DBFF er ikke særligt vejledende da billederne viser 3 stk damer i 3 forskellige sideposeringer.... Til DM 07 så det ud til at alle var i tvivl om hvad der var rigtig posering,men dommeren Anita rettede dem ind så de stod med armene bagud og med negletipper lige under ballen....

Kan du hjælpe?

// Misslaw

Hej Misslaw

Kan sgu godt forstå at du er forvirret :crazy:

Til DM 2007 skrev DBFF på deres hjemmeside at de på det kraftigste ville påpege at IFBB's regler skulle overholdes!!

Fra DBFF

Det vil sige at der henvises til de internationale regelsæt for tøj/dragter, sko, make-up, farver til atleterne, smykker, poseringer, fysisk form etc (de internationale regelsæts kan læses på www.ifbb.com under fanen "RULES")

Hvis du læser i IFBB's regelbog, som er den de selv henviser til på deres hjemmeside som gældende, så står der følgende

Quarter Turn Right:

Relaxed erect stance, head and eyes facing the same direction

as the body, heels together, feet inclined outward at a 30°

angle, knees together and unbent, stomach in, chest out,

shoulders back, left arm hanging relaxed and slightly back from

the center-line of the body with a slight bend at the elbow,

thumb and fingers together, palm facing the direction of the

body, hand slightly cupped, right arm hanging relaxed and

slightly front of the center-line of the body with a slight bend at

the elbow, thumb and fingers together, palm facing the body,

hand slightly cupped. The positioning of the arms will cause the

upper body to twist slightly to the left, with the left shoulder

lowered and the right shoulder raised. This is normal and must

not be exaggerated. This position is a relaxed stance. Flexing of

the muscles is prohibited. Competitors who fail to adopt the

proper stance will receive one warning after which points will be

deducted from their score.

Og det som DBFF har liggen på deres egen hjemmeside lyder

Drej en kvart omgang til højre

Stående opret og afslappet med hoved og øjne i samme retning som kroppen, samlede hæle og strakte knæ, fødderne lidt udadvendt i en 30 grader vinkel, maven ind, brystet ud/op, skuldrene tilbage. Venstre arm skal "hænge" afslappet ned langs kroppen, trukket en anelse bagud, med en let bøjning i albuen og alle fingre samlede. Håndfladen skal være let bukket og vende ind mod kroppen. Den højre arm skal "hænge" afslappet ned langs kroppen, trukket en anelse fremad med alle fingre samlede og en let bøjning i albuen. Håndfladen skal være let bukket og vende ind mod kroppen.

Denne holdning med armene vil resultere i, at overkroppen vil "vride" en anelse til venstre, og den venstre skulder vil sidde lidt lavere end den højre. Dette er normalt, men må ikke overdrives. Denne position er en afslappet stilling, og det er her ikke tilladt at flexe i musklerne. Deltagere, der ikke står korrekt på scenen vil modtage én advarsel, hvorefter der vil blive trukket i deres point.

Det vil sige at denne positur er korrekt

post-15504-1202672242_thumb.jpg

Men - der har vist længe skulle laves korrektur af dette regelsæt, hvornår det sker vides ikke???! Men da jeg var til VM under IFBB for flere år siden var det under implementering, så arbejdsgangen er åbenbart sindssyg lang... for det er jo tydeligvis ikke sket endnu!

Her ville man have at en finger skulle være i kontakt med balden men MÅTTE ikke dække den, det betød at man fortsat havde lov at tviste!

Til DM var det mit indtryk at man ønskede at se HELE BALDEMUSKULATUREN på trods af hvad der står i både IFBB's som DBFF's egen regelbog???

Denne positur gør at man kommer til at stå ekstremt akavt noget ala en skiløber downhill med armene flexet bagud :smile:

Det typiske billed af denne posering som fremviser balden er som disse to

post-15504-1202672300_thumb.jpg

Men til DM kunne man se atleterne blive rettet til....

post-15504-1202672151_thumb.jpg

På den norske side (http://www.nkf-ifbb.no/fitness_body_regler.html) skrives der følgende:

NYTT!!!

Ved kvartvendinger på siden:

Stå med samlet strake ben (ikke knekk i knærne). Brystet opp og frem, skuldrene trukket litt bakover. Hodet og øyne skal peke i kroppens retning (rett frem). Armene skal være parallelt langs kroppen, strake og med håndflaten vendt nedover mot gulvet, og fingerspissene peke forover i hodets retning.

(Tidligere - gammel regel)

Armen mot dommerene skal henge litt bak kroppens midtlinje og hendene skal ha en svak bøy med fingrene samlet. Den andre armen skal henge litt foran kroppen midtlinje og hendene skal ha en svak bøy med fingrene samlet. Begge albuene skal bøyes lett. Armens stilling gjør slik at overkroppen får en naturlig vri med den fremre skulder (mot dommerne) noe senket og den bakre skulder noe hevet. Denne stillingen skal ikke overdrives.

Hvis du kigger på billedet nedenfor så står pigen yderst til højre korrekt efter disse regler

post-15504-1202672350_thumb.jpg

Hvad der præcis kommer til at gælde til DM i år er et godt ??? mit bedste råd ville være at øve de forskellige sideposeringer så du kan det hele, for det er jo før sket at regler ændres med kort varsel eller man bare ser stort på dem og lader atleterne posere som det passer dem og så er det vigtigt at vide hvad "klæder" en bedst :slut:

Alle billederne herover er fra EM 2007 (minus det ene fra DM) hvilket blot viser at IFBB endnu ikke har formået om at få deres forskellige forbundeslande til at finde en fællesnævner... hertil skal det også nævnes at grandprixer ofte har en mere let tilgang til bodyfitness poseringer og tillader flere "udsving" sådan som det hidtil har været! Tror næppe dette bliver ændret... men hvam ved - man kan jo nå at blive overrasket endnu :wink:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Hej Misslaw

Kan sgu godt forstå at du er forvirret :crazy:

Til DM 2007 skrev DBFF på deres hjemmeside at de på det kraftigste ville påpege at IFBB's regler skulle overholdes!!

Fra DBFF

Det vil sige at der henvises til de internationale regelsæt for tøj/dragter, sko, make-up, farver til atleterne, smykker, poseringer, fysisk form etc (de internationale regelsæts kan læses på www.ifbb.com under fanen "RULES")

Hvis du læser i IFBB's regelbog, som er den de selv henviser til på deres hjemmeside som gældende, så står der følgende

Det vil sige at denne positur er korrekt

post-15504-1202672242_thumb.jpg

Men - der har vist længe skulle laves korrektur af dette regelsæt, hvornår det sker vides ikke???! Men da jeg var til VM under IFBB for flere år siden var det under implementering, så arbejdsgangen er åbenbart sindssyg lang... for det er jo tydeligvis ikke sket endnu!

Her ville man have at en finger skulle være i kontakt med balden men MÅTTE ikke dække den, det betød at man fortsat havde lov at tviste!

Til DM var det mit indtryk at man ønskede at se HELE BALDEMUSKULATUREN på trods af hvad der står i både IFBB's som DBFF's egen regelbog???

Denne positur gør at man kommer til at stå ekstremt akavt noget ala en skiløber downhill med armene flexet bagud :smile:

Det typiske billed af denne posering som fremviser balden er som disse to

post-15504-1202672300_thumb.jpg

Men til DM kunne man se atleterne blive rettet til....

post-15504-1202672151_thumb.jpg

På den norske side (http://www.nkf-ifbb.no/fitness_body_regler.html) skrives der følgende:

Hvis du kigger på billedet nedenfor så står pigen yderst til højre korrekt efter disse regler

post-15504-1202672350_thumb.jpg

Hvad der præcis kommer til at gælde til DM i år er et godt ??? mit bedste råd ville være at øve de forskellige sideposeringer så du kan det hele, for det er jo før sket at regler ændres med kort varsel eller man bare ser stort på dem og lader atleterne posere som det passer dem og så er det vigtigt at vide hvad "klæder" en bedst :slut:

Alle billederne herover er fra EM 2007 (minus det ene fra DM) hvilket blot viser at IFBB endnu ikke har formået om at få deres forskellige forbundeslande til at finde en fællesnævner... hertil skal det også nævnes at grandprixer ofte har en mere let tilgang til bodyfitness poseringer og tillader flere "udsving" sådan som det hidtil har været! Tror næppe dette bliver ændret... men hvam ved - man kan jo nå at blive overrasket endnu :wink:

Hej Norah.

Tak for hjælpen!

Kan sagtens se din pointe med at øve diverse sideposeringer, for på den måde selv at vide hvilken der sidder bedst for mig.

Glad for de addede billeder, det var lige det jeg søgte ,men som du selv påpeger står de alle mere eller mindre forskelligt, så kan det være svært for en "rookie" at pejle ind efter hvad der er "sandt og falsk".

Netop også derfor jeg tænkte du var den rette at spørge , da du ville vide hvad man "plejer" at gøre, selv om jeg godt kan se at "plejer" er relativt når det kommer til regler :blink:

NU kommer der så lige et spørgsmål mere.... Jeg vil løbende få brug for noget poseringstræning, og et par objektive øjne til at hjælpe. Jeg er meget glad for at planlægge , så ville gerne have på plads hvornår jeg f.eks skal sørge for at få lavet bikini/badedragt osv....Er der nogen kvindelig atlet du kan anbefale i kbh???

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart så ville Kristina Dybdahl da være rimeligt oplagt :bigsmile: Du kan vist kontakte hende via hendes hjemmeside : http://www.kristinadybdahl.dk/

mener også at hun arbejder sammen med Lone fra http://www.glamourama.dk/ som kan sy dine dragter!

Ang. tvivl om posering så vil det altid være oplagt at tage direkte kontakt til forbundet (hvilket dog kan være en langsommelig affære.... så kom heller igang :wink: )

//NO

Link to comment
Share on other sites

NO > Hvad har du efterhånden af linser? Du siger du har udbygget din maskinpark. (svin! :tongue: ) Hvad siger totalen? Hva' har du? :devil:

:wink:

Jeg er oppe på 6 linser nu :superman::rolleyes:

KA jo IK styre det :tongue: og kan slet ikke håndtere alt legetøjet! Dog er et par af dem nogle "simple" hverdags linser mens de andre er lidt mere gejlet :smile:

Skal have købt 2-3 nye her i foråret/sommeren - helt sikker en vidvinkel (maaaaaaaaaaangler den sååååå meget i min samling samt nok også en ekstra makro-linse) dertil kommer en lille handy ringblitz til makrofoto eller blot portrætter og så overvejer jeg i den grad at købe et ekstra hus måske D3 eller blot D300 :wub: så jeg har to kamera'er i tilfælde af brug for et back-up :w00t::nonono::cool: :4thumbup:

p.s. NEJ ... jeg sælger ikke KRUDT for at tjene til mit legetøj :tongue:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Hvis det var det der skulle til, for at jeg kunne få råd til det eventyr... tja, så kunne jeg nok godt overtales! :laugh:

En kur anyone? :bigsmile: Bare PM Kongen! :superman:

:laugh:

Dit alternativ kunne være at flytte i en mindre 2V og have et madbudget som mit... så har du maks udgifter for små 3000 om måneden... og så er der MASSER af $$$$ til alt det sjove - specielt når man lige har indkasseret løn for både sit fuldtids- og deltidsjob samt dobbeltklip SU :innocent:

Dette er forresten den 24" GADGET :wub: jeg venter mest ivrigt på

Eizo_FlexScan_S2411W_White.jpeg

... er ret sikker på at det nu bliver en x100 faktor sjovere at redigere billeder :4thumbup:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hey Iver

... og TAK

Håber alt går som det skal med din diæt! Hedder det stadigvæk CB eller er du på AF bølgen?

//NO

Hejsa

Jeg satser på CB - helt sikkert. Men først til DM... Så har jeg lidt tid at bygge i... :laugh::laugh:

Men lad os nu se - formen bestemmer om det bli'r CB eller AF... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share