Kostplan til letter doven salathader


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Jeg har besluttet at der er på tide at tabe mig, jeg er 37 år 175 cm og 120.5, min max vægt var 148kg ca. år 2000, jeg har forsøgt at nå 1 kg pr. cm, men kunne ikke :blink:

Jeg har træner 4 gange om ugen i 2 år, der har jag tabt mig 5 kg, siden mandag har jeg tabt 5 kg mere, men det er jo nok væske, selv om jeg har træner 5 gange fra og med mandag og de sidste 3 dage har jeg træner 7.5 timer :bigsmile:

Min normale kost har mest bestået af færdig retter og pizza, samt en masse slik og chips om aften, om morgenen ingen ting, kl. 9.30 får jeg nogle gange 1-2 franskbørd med pålægschockolade, til middag er der dagens ret, som ikke er særlig sund.

Jeg har købt noget knækbrød, appelsiner, bannaner og noget fedtfattigt pålæg, som jeg regner med at bruge til morgenmad, middagsmad og mellem måltider, er det en god ide?

Så er det aftensmad, jeg er ikke så meget for salat og det skal helst ikke være for svært at lave, nogle ide.

Jeg regner med at træne min 6 gange om ugen 1 time træning og 1½ motion. indtil jeg skal på arbejde igen den 14-1-2008 :bigsmile:

Når jeg starter på arbejde igen regner jeg med at tage noget med som jeg skal have kl. 9.30 og til midag nogle ider?

Mollerup som gerne vil slutte 2008 på under 100 kg.

Link to comment
Share on other sites

Det meste er bedre end "ingen morgenmad, færdigretter og pizza hver dag" ;)

Hvis jeg var dig ville jeg starte med et solidt måltid morgenmad, jeg havde selv svært ved det i starten men det skal bare ned, jeg spiser selv cornflakes men der er sikkert ting der er bedre endnu. rugbrød istedet for hvidt brød ville jeg nok også tage, drik masser af vand, spis 5-6 små måltider i løbet af dagen ,drop slikken... hvis jeg var dig ville jeg max spise slik en dag om ugen, ja og prøv og få de 600 gram frugt om dagen, du kan ikke lide salat siger du, men du har købt bananer og appelsiner.. det er godt til mellemmåltider..

klokken 9.30 ville jeg nok spise et stykke frugt og drikke et glas vand..

Det er bare mit forslag der er helt sikkert nogle der er klogere på et end mig, men det har hjulpet for mig, og jeg kan med sikkerhed sige at vand, frugt, morgenmad og fibre er bedre end pizza og slik hver dag ;)

mvh Vex

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest tillykke med det foreløbige vægttab! Det er godt gået!

Dernæst, så forstår jeg ikke helt hvad du vil have... en komplet kostplan frem til den 14/1 eller ?. Tror jeg ikke der er nogen der gider lave til dig, men hvis du selv poster et udkast til en dagskost med vægtangivelse, hvor det samlede Kcal indtag ligger ca 1000 under dit ligevægtsindtag, så skal du nok få meget feedback.

Sidst, vil jeg bare opfordrer dig til at surfe lidt rundt i trådende herinde. Der er meget info, som kunne være relevant for dig!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.

Jeg har nok formuleret mig forkert.

Det er ikke en kostplan jeg vil have, bare nogle gode ide'er til noget der er let at lave og tage med på arbejde.

Jeg vil lære noget mere herinde.

Jeg ved ikke hvad mit ligevægtsindtag er, jeg tror du har ret i jeg skal læse noget mere :4winkkiss:

Jeg regner med at jeg vil tillade mig en post slik og pizza om lørdagen og smide indholdet af min puf ud, lige nu er der ½ kg losseplads, 1 pakke TUC, 1 kg penuts, 6 pakker pez, 1 pakke super fighter, en marsbar, en snikers, 1 kg lakris, 3 chokoladebars, 300 g aftereight, 6 poser slik, 350 g fazermint og en post chips, det er helt vildt, gadvide om det har noget med min vægt at gøre :blink:

Nu er jeg på 5 dsag med 1 times træning og 1½ times motion og jeg har taget 200 G på i de sidste 2 dage, kan have noget med julemiddagen at gøre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Spis et ordentlig morgenmåltid! Havregryn er sundt og mættende. Spis evt havregrynene som müsli. Lav selv müsli eller køb det færdigt og bland det evt op med mere havregryn. Undgå müsli-blandinger der er tilsat meget sukker.

Du skriver... appelsiner og bannaner. Hvad med æbler, pærer og gulerødder? Melon? Det er rigtig godt til den 9.30-måltid! ... Og hold dig fra franskbrød med pålægschokolade! Hvidt bagerbrød er fedt og sødt og giver ingen fylde i maven - personligt tror jeg let, jeg kan spise 10 stykker franskbrød med pålægschokolade - og det dur jo ikke!

Og hvorfor knækbrød? Ved godt der er mange der synes knækbrød er fantastisk. Men jeg synes da ikke det er specielt lystigt at gnaske i et stykke tørt knækbrød. Hvorfor ikke snuppe en tyk skive rugbrød - evt med banan eller pålæg (gerne fiskepålæg)? Hvis du holder dig fra brød med solsikkekerner og lignende, så er der også væsentlig færre kalorier i 100 g rugbrød (i forhold til 100 g almindeligt knækbrød).

Salathader? Prøv grønsager.De smager meget bedre på denne årstid!

Held og lykke med at overvinde fristelserne!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.

Jeg er kommet ind i en rutine med knækbrød, nok mest fordi det er så let og ikke bliver for gammelt, jeg spiser også lidt rubrød når jeg skal have lidt afvæksling.

Jeg tror også jeg vil prøve lidt andre frugter, bare surt at frugten ar sparet væk på jobbet, der var ellers masser at vælge imellem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share