Indkøb til Center


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg står i samråd med Torben F (og naturligvis den øvrige bestyrelse) for indkøb af grej, og reperation af det eksisterende, til vores klub LVK.

Det er dog til tider en svær "branche" at købe ind til, da der ikke er voldsomt mange leverandører i Danmark, og det ikke altid er nemt at komme til at se grejet i funktion. Vi har lige fået en masse nyt udstyr hjem, bla fra ER Equipment, Vasil, Nautilus, Eleiko m.m

Nogle af mine spørgsmål skal muligvis svares på i PM`s for ikke at forstyrre reglerne om reklame for meget.

For det første skal vi bruge en ny god Preacher bænk. Den vi fik fra Vasil var ikke god nok. Vi har en Nautilus i kikkerten. MEn de er meget dyre.

Tre benede bænke, med justerbar ryk, mangler vi også. De fleste er 4 benede, eller bare meget store og klodsede. Vi har tidligere haft nogle ved navn "David" (mener jeg, eller Davis) som var gode.

Vi skal bruge 18 nye Eliko skiver. Er det billigst at købe direkte?

Vi har et permanent problem med vores stål wiere på vores udstyr. De holder meget kort tid, og taget i betragtning hvor stort et træk sådan en burde kunne tåle, er det utroligt at et vægt magasin med 100-130kg, er nok til at de bliver flået over, knækker, splintrer osv.

Er der nogle der har nogle brugbare erfaringer med andre typer "kabel"?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager chancen og reklamerer uhæmmet. :laugh:

Til DTU købte vi bl.a. følgende:

Teca Hermes justerbare bænke 3,7k + moms pr stk

http://www.tecafitness.com/eng/iso-pregola...1.asp?livello=i

Teca Hermes preacher curl 4,6k + moms

http://www.tecafitness.com/eng/iso-pscott01.asp?livello=i

Købt igennem MedicSport som tilsyneladende kunne skaffe næsten hvad det skulle være - måske lige med undtagelse af technogym, men hvorfor ville man også det :tongue:

Eleiko-skiver og tilsvarende er vist bare mega dyre.

Hvis i er medlem af noget forbund SL/VL, så prøv at forhør jeg om i kan få rabat den vej. Det hørte jeg snak om i Ak Thor (VL-klub)

Stål-wirerne:

Gammelt udstyr og rå stål-wirere kan jeg godt forstå bliver slidt hurtigt.

En mulighed er at få gummi-coatede kabler, og hvis trisserne stadig æder sig for hurtigt igennem, så skal alle bevægelige dele sikkert skiftes.

Hvis det er en enkel og hurtig operation, så kan det uden tvivl betale sig, men sådan en montør-timeløn løber vist hurtigt op. Og hvis det overhovedet kan skiftes, så må det være rimelig kvikt at gøre.

Link to comment
Share on other sites

... Jeg er lidt i tvivl med den flade bænk. Den har samme problem som de andre umiddelbart

Så forstår jeg ikke hvad du mener. :unsure:

Jeg har set flere justerbare bænke med 4 lodrette ben, som netop er for meget i vejen i øvelser hvor db'en skal under bænkhøjde (f.eks. incline curls eller rows).

Link to comment
Share on other sites

Så forstår jeg ikke hvad du mener. :unsure:

Jeg har set flere justerbare bænke med 4 lodrette ben, som netop er for meget i vejen i øvelser hvor db'en skal under bænkhøjde (f.eks. incline curls eller rows).

Problemet ved den slags bænke er at de for det første er irriterende at flytte rundt med, når der ikke er hjul. Javel det lyder tosset i et styrke løft center, men når man har 10 bænke på stribe og der skal flyttes med minutters mellemrum, så bliver det noget bras.

Ligeledes er det voldsomt tunge, og når de står på et gummi underlag er de umulige at skubbe. Principielt er det ikke direkte bænken der er dårlig, for vi har noget der ligner i bla nautilus, men til formålet er de bare ikke anvendelige nok

Link to comment
Share on other sites

Mener at Techogym har nogle gode bænke på hjul, men er der nedlagt Veto mod Techogym? :D

Technogyms nye bænke i selectionline er bestemt ikke at anbefale.... Ryggene på dem er buede, og smalle netop der hvor de burde være bredest ved skulderbladene, så er langt fra funktionelle efter min mening... Bænkene fra isotonicline (gamle hvide udstyr) er til gengæld gode synes jeg , selvom de dog godt måtte være en smule breddere.

HOs Pedan plejer de at være gode til at vejlede i forhold til hvad der er billigt og mindst lige så anvendeligt som de "dyre mærker"... Men det er ikke VL stuff, men hvis bænken er funktionel og holdbar er det vel ikke vigtigt hvad mærke det er...eller?

Edited by missLaw
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg bumper lige.

Jeg lurer stadig på preacher curl bænk.

jeg kigger bla på denne:

http://www.sagatrim.dk/Free+Weight.166.aspx?recordid166=932

Og denne

http://www.sport-tiedje.dk/hoist/hantelbaenke/hf4550.htm

Vi har denne i dag

762080-L.jpg

Problemet er bare at benene ikke rigtigt kan være under plader, og vinklen er voldsomt skrå.

Den fra Teca ser fin ud, men jeg kan ikke se de forhandles i DK.

Yderligere skal jeg stadig bestille Eleiko skiver. Kan det bedste betale sig at bestille direkte hos dem?

Er der nogle der har et konkret bud på noget godt?

Link to comment
Share on other sites

Yderligere skal jeg stadig bestille Eleiko skiver. Kan det bedste betale sig at bestille direkte hos dem?

Er der nogle der har et konkret bud på noget godt?

Prøv at kontakt Erik Rasmussen fra ER Equipment. Han har leveret de 10 nye 25kg. skiver + ny stang vi lige har fået i Horsens Styrkeløft Klub.

Link to comment
Share on other sites

MaxP hvordan er jeres erfaring med den Teca Preacher egentlig? Er i tilfredse eller kunne den være bedre eller?

Nu er det jo snart længe siden jeg har brugt den, men jeg husker bænken som ganske udmærket. Af uforklarlige årsager mener jeg dog at afstanden mellem holderne til stangen var så stor, at vi havde svært ved at finde en stang der kunne passe. :blink: Man kan jo håbe det er ordnet nu, men nu kan du i hvert fald være opmærksom og spørge efter målene / måle efter selv.

Link to comment
Share on other sites

I SATS er erfaringen at kunstlæderet på preacher benches bliver slidt i stykker ganske hurtigt.

Det er fordi folk bruger hele kroppen og river og flår med albuerne presset ned i puden (det direkte modsatte af hvad formålet er med øvelsen, men det er noget andet).

Derofr vil jeg anbefale at i når i skal ombetrække for noget ekstra kraftigt materiale på og ingen puden indenunde rlædderet ødelægges, dækker med gaffa.

Bare lidt praktiske fif fra virkelighedesn verden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share