Fast Krop


bøllen
 Share

Recommended Posts

Hejsa jeg vil meget gerne høre hvordan man kan sørge for mens man styrketræner ikke at blive fed men fastere af det. Jeg er 17år og 1.88 høj og vejer godt 85 kg. Jeg er lige begyndt at styrketræne og ønsker meget at tabe noget fedtvæv. Det skal lige siges at jeg har meget hud tilovers fra engang hvor jeg var meget kraftig (Fed) Jeg Ønsker enormt meget at min bla. mave og brystkasse skal blive fast. Og mine arme må også meget gerne vokse. Men kan alt det her ske uden at tage mere på. Jeg begynder snart at suplere min træning med protein pulver. Hvor meget skal man have efter træning. Jeg regner med at træne 2-3-4 gange om ugen. Jeg ønsker meget at få muskler. De skal bare ikke sidde og gemme sig under et lag fedt eller Maveskind. Jeg håber meget i kan hjælpe mig Og hvis i gider, så vil jer også have forklaret hvis der er andre ting jeg skal spise af pulvere o.lign. Tak for hjælpen.... HOLD JER MUNTRE!!!

Link to comment
Share on other sites

Okay du ønsker at få større muskler uden at tage på?

Det er så umuligt, du skal være i kalorie-overskud for at kunne øge i muskelmasse og dermed kan det ikke undgåes at der kommer fedt med.

Så måden at man kommer af med det overflødige fedt at er ved at cutte, dvs. at man smider det uønskede fedt, uden at det går alt for meget ud over den muskelmasse som man har opbygget.

Når man cutter skal man være i kalorie underskud så taber man sig, og sørg for MAX at tabe 500 gram. pr uge.

Ang. kosttilskud, så er de ikke nødvendige, hvis du spiser mange måltider om dagen (+6) og får den rigtige fordeling at proteiner, kulhydrather, fedt så er kosttilskud ikke nødvendige, jah det var lige kort om hvad du skal gøre, men prøv at læse i de forskellige forums, alt hvad du spørger om er besvaret mange gange ned til den midste detajle, søg og du skal finde. ;)

Så kan du bare spørge igen.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Jeg vil give Don Kane ret i at det ikke er nødvendigt med kosttilskud. men i en travl hverdag kan de være yderst nyttige til at nå op på plussiden af 6 måltider om dagen.

Muskelvæv er aktiv væv. Dvs. de kræver energi, så jo mere muskelvæv du har, des nemmere er det også at tabe sig.

Har du målt din fedtprocent. Hvis den er over 15 ville jeg nok vælge at cutte først. Hvis den er under - MER muskelmasse.

Din hud vil stille og roligt blive fastere. Du er jo temmelig ung, du skal bare have lidt tålmodighed.

Og som Don Kave også skriver. Læs i forummet her, og artiklerne på MOL, hvor du vil finde de fleste svar. Kom så tilbage og spørg igen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bølle!

I know exactly what you mean! Jeg har selv været der hvor du er nu! Har også engang været en del større end jeg er nu. Det var den gang, nu er jeg temmelig markeret og muskuløs :ilovemuscle::pumpin:.

Det er ikke let.. kan jeg ligesågodt foreberede dig på.

Men her er hvad jeg gjorde: Tabte en helvedes masse kilo, og begyndte i slutningen af min kæmpe slankekur at pumpe.

Nu da du er 188 og vejer 85 synes jeg godt at du kan begynde at starte op med træningen. Lær øvelserne at kende. Sideløbende med at du taber dig en 5 kg. Når det engang er nået ville et HST program nok være en god idé, kører det selv B) (til hvor lang tid spørgsmålet, så træner du i HST 3 gange i ugen..).

Hvad dit protein pulver angår. Eller bare generelt Protein og kulhydrater. ÆD i hver fald 30 gram ren Protein og en masse kulhydrater så hurtigt så muligt efter træning. Jo hurtigere jo bedre. Og ÆD i det hele taget som en fugl... 3 gange sin egen vægt :devil: . For uden mad og drikke duer helten ikke :) . Det skal selvfølgeligt ikke være slik og Junk-snask. Men som Asbjørn Riis ville have sagt SPIS SUNDT YEAH!

Det med dit skind. Det er det eneste du ikke kan gøre noget ved. På nær at lytte til det guldkorn der kommer fra Claus B. Men væben dig med tålmodighed... der går flere ÅR! :(

Så en helt fast krop, i doubt it.. Not any time soon. Har selv ventet i årrevis, men det bliver kun meget langsomt bedre... (det kommer jo også an på hvor meget skind du har, men når du siger du har været fed. Har du garranteret sådan ligesom en "pølse" nederst på maven. En lille topmave, der ikke synes at forsvinde ligegyldigt hvor meget du taber dig. Right?)

Men held og lykke i kampen!

Bare skriv løs hvis du har flere spørgsmål:)

Mvh Ethan Hunt

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen tusind tak for alle jeres gode svar Jeg vil specielt gerne sige tak til Ethan Hunt, og samtidig spørge hvordan var din figur inden du begyndte at træne dig flottere. Jeg ville blive enormt glad hvis du ville gå lidt i detaljer for mig.. Men ellers tusind tak for hjælpen. I er en flok dejlige skatte basser..

Link to comment
Share on other sites

du mener vel at træne styrketræning samtidigt med vægttab?

selvf. er det muligt - ja det er ligefrem anbefalelsesværdigt :)

Muligvis mener du, om det er muligt at opbygge muskler samtidigt med at du mister fedtvæv - og ja, det er også muligt :)

De fleste vil sige, at det ikke er muligt, men de taler selvf. mod bedre vidende(ok, håber alle kan se selvironien :D )

Hvorvidt det så er lettere at opbygge muskler, når du er i energioverskud(og derved øger dine fedtdepoter), skal jeg ikke kunne sige, men det er jo også direkte imod dine ønsker om en mere fast krop.

Råd: dyrk cardio og styrketræning samtidigt med en diæt, der sikrer et energiunderskud.

Det er den sikre vej til vægttab. Om der så kommer muskelmasseøgning oven i købet, må du vente og se med :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Bølle :wave:

Ingen grund til at gentage det som Claus B siger...

Hvordan jeg så ud? Jeg har heldigvis låst detaljerne væk i mit forstyrrede sind og smidt nøglen væk :crazy:

Vejede næsten 100 kg (muskler = minimale. Bare for at give et indtryk af hvor svage de var: Skulderpress. Dengang 15kg, i dag ca. 70kg. Leg ekstension. Dengang et eller andet sted under 40, i dag over 120) og var under 180 høj. You do the math!

Men figuren dengang var: Lasket. Klassen tykke dreng.

Mvh Ethan Hunt

P.S Til alle de store drenge(muskel store) JA det var maskiner jeg har givet i eksemplet, men det var fordi jeg ikke ku huske hvad jeg tog dengang i alle de Go´e øvelser. Bænkpres osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at vi haft samme figur engang Bølle, nu kan jeg læse mig frem til at du ønsker detajler, så prøv at kigge min logbog ( Klik på min signatur )

Der kan du bla. se før og efter billeder af mig, fra jeg startede i januar med en vægt på 101 kg. til min vægt idag, som er lige under 80 kg.

Håber der er lidt du kan bruge...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share