Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Mandag den 26. april 2010

Squat:

Halv dragt str. 32:

8@20kg

5@50kg

4@70kg

2@90kg +bælte

1@110kg +bind og bælte

Fuldt udstyr:

2x1@130kg den første var muligvis godkendt, den anden en smule for høj

Løftene var super lette, og jeg havde en rigtig god fornemmelse for squatten. Regner dog stadig med at sænke startvægten med 5 kg i forhold til DM, således at jeg starter på 130 kg til EM. Men til gengæld skulle jeg så også gerne få mere end ét løft godkendt.

Smal bænkpres:

10@20kg

4@35kg

[email protected]

[email protected]

Ekstremt let.

Military press:

6@20kg

[email protected]

2x3@35kg

Push-press:

[email protected]

Ville ikke køre alt for mange tunge sæt så tæt på stævnet, så derfor blev det push-press på de sidste to sæt.

Rumænsk dødløft:

5@50kg

5@60kg

4@65kg

[email protected]

Nice and easy. Men har alligevel fået doms i glutes i dag, hvilket, jeg går ud fra, stammer fra denne øvelse.

Træk til bryst - V-greb:

12@42kg

2x6@62kg

Burde nok have øget kg lidt mere, når nu det var sidste tunge dag.

ss:

Floating crunches:

3x12@bw

ss:

Hyperextensions:

3x10@bw+7.5kg m. hold i toppen

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator samt udstrækning.

Efter squatten fik jeg endnu engang lidt behandling inkl. muskelfunktionstests af min kiropraktor, Niklas, fra Klinikken på Gammeltorv. Selvom der naturligvis stadig er ting, der kan blive bedre, ser det bedre ud, end det nogensinde har gjort før. Så hvis jeg lader være mere at lave flere dumme ting og komme til skade inden EM, skal det nok blive et rigtig godt stævne for mit vedkommende. :superman:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 28. april 2010

Bænkpres:

10@20kg

6@35kg

4@45kg

3@55kg

2@65kg meget nemme!

Derefter trøje på...

Det gik af helvede til med trøjen. Mine albuer flagrede rundt, og jeg pressede ud over maven i stedet for ind over hovedet. Fik dog styr på det i sidste løft, så forhåbentlig kommer det til at gå okay til EM, hvis jeg formår at holde fokus på de vigtigste ting. Styrken i bænk føles ellers rigtig god for tiden. Har nok aldrig været stærkere raw. Så det ærgrer mig, at det ikke rigtig viser sig i trøjeløftene for tiden.

Speed squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg

5@60kg

3@65kg +bælte

[email protected] +bælte

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@55kg

5@75kg

5x3@85kg +bælte

Triceps roll press:

[email protected] +super-miniband

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl

Seated cable rows:

8@45kg

2x7@55kg

Planken:

45sek@bw

60sek@bw

ss:

McKenzie:

2x12@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Så er alle startvægtene til EM fundet. Styrken føles rigtig god i alle tre øvelser, men jeg bøvler lidt med udstyret i squat og bænk, hvorfor jeg nok vælger at starte lidt lavere end til DM i de to øvelser. Jeg regner med startvægtene 130-82.5-162.5.

Link to comment
Share on other sites

TSK fredag den 30. april 2010

DELOAD

Bænkpres:

8@20kg

6@40kg

3@50kg

2x2@55kg

[email protected]

Easy...

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg

3@60kg

[email protected]

[email protected]

[email protected] +bælte

2@80kg +bælte

2@90kg +bind og bælte

[email protected] +bind og bælte

Rigtig god omgang squat.

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@55kg

[email protected]

2x2@80kg

2@85kg +bælte

Hyperextensions:

3x10@bw m. hold i toppen

ss:

Planken:

45sek@bw pr. side skrå

60sek@bw lige

Crunches m. tv-shop-dims:

2x20@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Husk også at skrive, at det var en god omgang. Der var kun enkelt rep. eller to hvor dine albuer var ustabile og du lå næsten helt lige på bænken.

Ja, heldigvis. Skal bare tænke albuer, albuer, albuer på torsdag, så skal det nok gå fint i bænken.

Link to comment
Share on other sites

I morgen eftermiddag går turen mod Köping, Sverige, hvor jeg torsdag middag skal løfte til EM. Den sidste deloadtræning kører jeg i morgen umiddelbart inden afgang. Da jeg ikke ved, om jeg kommer i nærheden af en computer med net igen, før jeg kommer hjem fra Sverige, kommer træningen her på forhånd:

Mandag den 3. maj 2010

DELOAD

Forventes at blive noget i retning af:

Squat:

Halv dragt str. 36:

Opvarmning

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Bænkpres:

Opvarmning

[email protected]

2x2@50kg

2@55kg

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

Opvarmning

[email protected]

[email protected]

2@80kg

+ mobilitetsøvelser, mave, lænd og udstrækning + evt. nogle eksplosive pull-ups

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke ved, om jeg kommer i nærheden af en computer med net igen, før jeg kommer hjem fra Sverige...

Jeg ville låne dig lidt internet-adgang i Sverige, hvis ikke det var for at min laptop ville blive fyldt af kagekrummer og smurt ind i peanutbutter. :tongue:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

...Når jeg nu har bandlyst Katrunten fra at låne min laptop, så er det vel fair nok at jeg poster, at hun idag vandt en mega-flot Bronze-medalje i dødløft til EM Styrkeløft i Sverige! Hun løftede 192.5kg i sit sidste løft, og det rakte altså til en tur på medaljeskamlens nederste trin. :devil: :devil: :devil:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

EM i Köping torsdag den 6. maj 2010

Indvejning:

65.15 kg :devil:

Vi var 12 i klassen - ubetinget den største kvindeklasse til EM. Der var vist 7 deltagere, hvor der var næstflest. Inden start var der vist ingen tvivl om, at jeg ville blive sidst i squat, og i hvert fald også i den tunge ende i bænkpres. Men i dødløft så det ud til, at vi var en håndfuld, der kunne kæmpe med om medaljerne. :devil:

Squat:

1. forsøg 130 kg godkendt 3-0

2. forsøg 137.5 kg godkendt 3-0

3. forsøg 142.5 kg underkendt 3-0 dybde

Henrik Nielsen lagde knæbind. Det var første gang, jeg prøvede hans bind, men forhåbentlig ikke sidste. De lå bare super godt. I sidste sæt skulle jeg vist bare have haft 5-10 kg mere på, så var jeg både kommet ned og op.

Bænkpres:

1. forsøg 80 kg godkendt 3-0 lidt for højt træf på brystet, men nemt pres alligevel

2. forsøg 85 kg godkendt 3-0 perfekt løft

3. forsøg 90 kg underkendt 3-0 kom ikke op (dårlig sænkning = intet spænd i trøjen)

Dødløft:

1. forsøg 162.5 kg godkendt 3-0 grimt men let (havde svært ved at komme ned til stangen)

2. forsøg 182.5 kg godkendt 3-0 let

3. forsøg 192.5 kg godkendt 3-0 = DANSK REKORD OG BRONZE I DØDLØFT!!! PR +2 kg

De 192.5 kg var overraskende lette fra bunden, men der skulle kæmpes lidt for dem i toppen.

Film af de 192.5 kg:

De 192.5 kg kunne så blive alt fra sølv til en 4. plads i dødløft. Både den ene tysker og den ene svensker havde 192.5 kg fra deres andetforsøg, men jeg var lettere end dem begge. Italieneren var langt foran os andre med 210 kg. Ukraineren missede sine 192.5 kg i både 2. og 3. forsøg. Tyskeren fik kæmpet 195 kg op i tredje og fik dem godkendt 2-1. Til mit held missede svenskeren derefter 197.5 kg, hvilket betød sølv i dødløft til tyskeren og bronze til mig, så der kom vist et lille glædeshyl fra os begge. Svenskeren, Elisabeth Wahlander, satte i øvrigt master 2 verdensrekorder i squat, dødløft og total, samt fik bronze i squat og en 5. plads samlet, om jeg husker ret. Sindssygt sejt!!! :devil:

Total:

415 kg PR +4.5 kg

Wilks:

434.381 PR med ca. 1 point

Placering:

10 af 12, hvilket jeg er tilfreds med, da det er to pladser bedre, end hvad jeg var nomineret til.

Link to comment
Share on other sites

EM i Köping torsdag den 6. maj 2010

Indvejning:

65.15 kg :devil:

BUM sagde vægten!

Total:

415 kg PR +4.5 kg

Wilks:

434.381 PR med ca. 1 point

Placering:

10 af 12, hvilket jeg er tilfreds med, da det er to pladser bedre, end hvad jeg var nomineret til.

Herligt med et godt stævne - stort tillykke! Kagerullen er en EM-gave fra mig - det ser jo ud som den virker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

...Når jeg nu har bandlyst Katrunten fra at låne min laptop, så er det vel fair nok at jeg poster, at hun idag vandt en mega-flot Bronze-medalje i dødløft til EM Styrkeløft i Sverige! Hun løftede 192.5kg i sit sidste løft, og det rakte altså til en tur på medaljeskamlens nederste trin. :devil: :devil: :devil:

:laugh:

Tak, Klaus. :biggrin: Heldigvis kunne jeg snige mig til at låne Mortens laptop i løbet af ugen i stedet.

Håber, I er kommet/kommer godt hjem?!

Hehe hun kunne ikke holde nallerne fra sin mobil, på trods af de, nok kun i hendes sønderjyske øjne, ekstremt høje sms-priser fra Sverige til Danmark, så jeg fik det at vide tidligere i dag :laugh:

Det blev samlet en 10. plads og ny PR totalt.

Det er fandme cool!

Det kostede vistnok "kun" 1.01 kr at sende en sms fra Sverige, så et par stykker kunne det lige blive til. :tongue:

Jaaaaeeerrhhhhh - hvor er det sejt :devil:

Tillykke!

Mange tusind tak, Marianne! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med rekorden! :4thumbup:

PS. Ret sejt at du næsten kan holde 200 kg med neutralt greb. Hvis jeg var Morten ville jeg være bange... :tongue:

Mange tak, T. Ja, mit greb er markant bedre med neutralt låsegreb, end det var med mixed. Der var ingen problemer overhovedet på de 192.5 kg. Morten påstår, at han ikke er bange.... :w00t:

VILDT flot løftet, Kathrine! :superman: Superkæmpe tillykke! Imponerende DL :clap::superman:

Tusind tak, Cornelia. :biggrin:

BUM sagde vægten!

Herligt med et godt stævne - stort tillykke! Kagerullen er en EM-gave fra mig - det ser jo ud som den virker :tongue:

Ja, det sagde den godt nok, efter en halv uge med købemad. :biggrin: Trods den pauvre indsats i squat og bænk, endte det med at blive et rigtig godt stævne for mig, ja. Tak! Og tak for kagerullen! :4thumbup:

Kæmpe TILLYKKE Kathrine!

Det er SÅ flot! Du er for vild til at dødløfte!

Sejt og rigtig godt gået med PR, dansk rekord og EM-bronzemedalje!! :pumpin:

Hurra :cheer: :cheer: :cheer:

Store knus

Tina

Hej Tina. Tusind mange gange tak. :bigsmile: Dødløft = :wub:. Jeg kan vist ikke være andet end tilfreds med dette EM, med det, jeg fik med hjem. :devil:

Herfra skal lyde et bodybuildingstillykke! :w00t:

Tusind tak! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

DAMN! Det er godt løftet! Og så med dobbeltoverhånd! Du kan tjene gode penge i olie-svensk-branchen med det greb der! 4thumbup.gif

Tak, min Ex-Coach. :biggrin: Mit greb er nu ikke så vildt endda. Med dobbelt overhånd uden lås, er mit max vist 105 kg. Men jeg har heldigvis lange fingre, så jeg har aldrig haft problemer med grebet, så længe jeg låser. :smile:

Super resultat KBBBB!

Tusind tak, Q! :bigsmile: Det må være alt den BB, der har gjort det. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 10. maj 2010

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@45kg

5@55kg

5@65kg

5@70kg

5@75kg

2x6@60kg

Speed bænk m. light band:

2x5@20kg

5@25kg

2x5@30kg

ss:

Rumænsk dødløft:

5x6@50kg

Military press:

5@20kg

5@25kg

3x5@30kg

ss:

Seated cable rows:

12@40kg

4x8@50kg

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 12 min prg. kondicykel (5.45 km, 102 kcal) + 3 min cool-down, samt udstrækning

Lille let kom-igang-træning. :smile: Resten af ugen bliver også relativt let, regner jeg med. I begyndelsen af næste uge går jeg nok lidt tungere i squat og bænk. Dødløften må vente til liga, hvor jeg skal dødløfte - løfter i min træningsdragt, og starter nok på 150 kg, og så må jeg ellers se, hvad der er til. Regner ikke med det helt vilde så tidligt efter EM.

Tirsdag den 11. maj 2010

Ville have været oppe i klubben for at cykle lidt samt træne mave, lænd og rotator. Kom dog senere afsted end planlagt pga. vaskemaskineproblemer, så nåede kun mine 8 mobilitetsøvelser som opvarmning samt et 18 min prg. på kondicyklen (8.06 km, 153 kcal).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 12. maj 2010

Floorpress:

8@20kg

8@35kg

5@45kg

4x4@55kg

2x8@45kg

Speed squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@45kg

5@55kg

6x3@65kg +løst bælte

Squatten kørte super godt! Vil prøve at køre mine dynamiske squats med løst bælte i et stykke tid i håb om, at det kan forbedre mit spænd i maven, når jeg vender vægten i bunden.

ss:

Pull-ups (OH):

6x3@bw

Jeg følte mig tung i røven og træt i underarmene i dag!

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning)

Ville gerne have nået baglår, mave, lænd og udstrækning også. Men Spøer stod klar til at give mig et lift til stationen, så jeg blev nødt til at gøre mig færdig hurtigt. :blush:

Fredag skal jeg med Morten op at træne med Lise og tjekke Hjørrings nye flotte center ud. :4thumbup: Der skal jeg køre lidt dødløft i halvdragt for at teste den dragt, jeg vil løfte i til liga, efter jeg har syet den ind diverse steder. Derudover havde jeg tænkt mig at træne noget smal bænkpres, baglår, triceps, skulder, mave, lænd og måske lidt ryg og biceps også, hvis tiden er til det.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 14. maj 2010 i HSS

Dødløft:

Halv dragt str. 30:

2x5@60kg

5@80kg

5@90kg

3@100kg +bælte

1@100kg fuldt udstyr - skulle lige teste dragten efter mine indsyninger

3@100kg +bælte

5@60kg

Stropperne er blevet pænt stramme, efter jeg gav dem 1 cm mere. Til gengæld er dragten stadig noget løsere omkring hofte/ben end min konkurrencedragt, og det var intet problem at komme ned til stangen. Regner som tidligere nævnt med at løfte i den dragt til liga i næste uge, og startvægten bliver nok 150 kg.

Smal bænkpres:

10@20kg

8@35kg

3x6@45kg

ss:

Chins i gymnastikringe:

3x6@bw

Lying leg curls:

3x8@3pl

ss:

Standing db laterals:

3x12@5kg

ss:

Standing db rear laterals:

3x8@5kg

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), mave, McKenzie og udstrækning

Hyggelig træning med Lise og Morten i Hjørring. Lars Sørige dukkede også op undervejs. Fint center, de har fået sig i Hjørring. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share