Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Mandag den 12. april 2010

Bænkpres med middelbredt greb:

8@20kg

6@40kg

5@45kg

4@50kg

[email protected]

3@55kg

[email protected]

[email protected]

8@40kg

Alt var let. Det sidste sæt på 40 kg føltes som tom stang. :smile:

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@45kg

[email protected]

[email protected] +bælte

[email protected] +bælte

2x4@65kg +bælte

2x4@70kg +bælte

Udmærket omgang. :smile:

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

5@50kg

5@80kg

5x3@90kg +bælte

Pull-ups (OH):

3x8@bw

ss.

Mave med tv-shop-dims:

25@bw lige

25@bw pr. side skrå

Standing alternating db curls:

3x8@14kg

ss:

Hyperextensions:

3x12@bw m. hold i toppen

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator, 6 min prg. på kondicyklen (2.75 km, 60 kcal) og udstrækning

Min dygtige kiropraktor Niklas vil gerne sponsorere/hjælpe mig frem mod EM. :superman: Derfor var han i dag ude at kigge på min teknik i squat og dødløft samt behandle mig lidt i forbindelse med træningen. Nice! :4thumbup:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Min dygtige kiropraktor Niklas vil gerne sponsorere/hjælpe mig frem mod EM. :superman: Derfor var han i dag ude at kigge på min teknik i squat og dødløft samt behandle mig lidt i forbindelse med træningen. Nice! :4thumbup:

Det lyder da skønt! Sikken en fornuftig kiropraktor :smile:

Tillykke med bænk-PR'en for et par dage siden :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da skønt! Sikken en fornuftig kiropraktor :smile:

Tillykke med bænk-PR'en for et par dage siden :superman:

Ja, det er rigtig dejligt med sådan en kiropraktor. :bigsmile:

Tak, de 2x70 kg var godt nok hverken lette eller kønne, men det skyldtes nok mest tanken om, at det ville være PR med en 2'er. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Bruger en del (mental) energi på køkkenombygning lige nu, så er atter en gang kommet en smule bagud med logføringen. :blush:

Onsdag den 14. april 2010

Bænkpres:

10@20kg IOMS i højre pec

4@45kg

[email protected]

3@60kg

2@65kg

[email protected]

Trøje - F6:

1+1@85kg til 5 cm board/bryst

[email protected] hang i højre side på begge, men fik dem da op - hmm.. plejer ellers at være venstre, hvis der er noget

3@75kg bedre

Uden trøje:

4@55kg

Kunne godt mærke, at det kun var fem dage siden, jeg sidst havde kørt tung bænk (der skulle egentlig også have været ni dage imellem de to pas, men blev nødt til at rokere lidt rundt i programmet). Stilen føltes fin, men jeg syrede til på ingen tid. Efter dette pas går der vist to uger før næste pas i trøje, så det skal nok gå meget bedre, når jeg er velrestitueret.

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg

[email protected]

2x3@75kg

5@80kg +bælte

Til box (bænk):

4@85kg +bælte

3@90kg +bælte

3@95kg +bælte

2@100kg +bælte

[email protected] +bælte

Speed uden box:

3x3@60kg +bælte - super gode sæt

Stilen føltes godkendt, men var ret træt i benene, så smed en høj box under på de tunge sæt. Men egentlig burde jeg nok bare have sat kg'ene ned i stedet.

Triceps roll press:

8@10kg

2x8@14kg

ss:

Lying leg curls:

8@3pl+1kg

6@3pl+3kg

4@3pl+4kg

Floating crunches:

3x12@bw

ss:

Hyperextensions:

3x12@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 16. april 2010

Dødløft:

Halv dragt str. 28:

5@65kg

5@80kg

4@90kg

[email protected]

3@120kg

1@135kg +bælte - dårligt sæt, fik overbalance forover :4slap:

Fuldt udstyr:

1@145kg

[email protected]

Halv dragt:

[email protected]

Ville gerne have været lidt højere oppe, fx 170 kg, men måtte ikke for Kim. Og da der kun er 20 dage til EM, var det sikkert også fornuftigt nok kun at gå op til startvægt. De 162.5 kg var super nemme. Men det irriterer mig lidt, at mit fokus var så dårligt. Kun den første single på 162.5 kg blev teknisk acceptabel ud af de tre løft i fuldt udstyr. Med det fokus, der kommer til et stævne, samt deload og forhåbentlig et ekstra kg kropsvægt, tror og håber jeg, der er noget godt i dødløften til EM. :devil:

Kørte dødløft sammen med Mickel, som satte ny PR i fuldt udstyr ved at løfte 130 kg i fin stil. :devil: Det var vist PR med 15 kg.

Rumænsk dødløft:

2x6@50kg

2x6@60kg

2x5@65kg

Dips:

6@bw

3x6@bw+7.5kg i bæltet

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

Gun chins:

3x7@bw

ss:

Planken:

2x45sek@bw

Hanging leg raise:

3x12@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator, 6 min prg. på kondicyklen (3.09 km, ?? kcal) og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 17. april 2010

Military press:

8@20kg

4@30kg

4@35kg rep PR?

Military + push-press:

[email protected]

[email protected] rep PR i military

0+2@40kg

1+1@40kg PR i military :devil:

Juhu! Endelig 40 kg i military press. Nu føler jeg mig ikke decideret slap hér længere. Næste mål må være 40 kg for reps. Og 50 kg i 1 RM på længere sigt, men det kommer nok til at tage sin tid... :rolleyes:

Lying leg curls:

3x9@3pl+1kg

ss:

Seated cable row:

3x12@47kg

Nice pump i rear delts. :4thumbup:

Standing alternating db curls:

3x9@14kg

Ville egentlig bare have kørt 3x8, men undervejs i første sæt kom jeg til at tænke på MarianneBBs gode gunz, hvilket endnu engang motiverede til en ekstra rep, selvom det holdt lidt hårdt.

ss:

Standing face-pulls:

15@35kg

2x12@40kg

Det mindskede ikke ligefrem pumpet i rear delts. Begyndte da også at få DOMS i dem allerede om aftenen. :w00t:

Side-planke:

45sek@bw pr. side

45sek@bw pr. side

ss:

Hyperextensions:

15@bw

2x12@bw m. hold i toppen

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 17. april 2010

Standing alternating db curls:

3x9@14kg

Ville egentlig bare have kørt 3x8, men undervejs i første sæt kom jeg til at tænke på MarianneBBs gode gunz, hvilket endnu engang motiverede til en ekstra rep, selvom det holdt lidt hårdt.

:dumbbell_lift:

I like :biggrin:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 19. april 2010

Squat:

Halv dragt str. 32:

8@20kg

5@50kg

[email protected]

3@80kg +bælte

2@90kg +bælte

2@95kg +bælte

[email protected] +bælte

[email protected] +knæbind og bælte

Fuldt udstyr:

1@120kg let

1@130kg lettere

2xmiss@135kg pga. balancen - den første røg jeg bagover med i bunden, også for meget bagvægt på nr. 2, men kunne nok godt have presset den op, hvis ikke spotterne havde været så hurtige

1@130kg meget let

Hvis jeg ser bort fra de to forsøg på de 135 kg, var det en ret god omgang squat i udstyr. 130 kg var meget nemme i hvert fald. Desværre var jeg kun omkring parallel på det hele. Men det bliver der lavet om på mandag, når jeg skal finde startvægten til EM. Kan i øvrigt bedre lide at løfte i halv dragt i 36'eren end i 32'eren, da jeg med de lave kg får bedre bane i 36'eren. Men orker ikke at skifte dragt inden fuldt udstyr, når benene er opsvulmede, og det hele er besværligt. :rolleyes: I stedet kører jeg bare så langt som muligt ned i god bane i 32'eren.

Bænkpres med middelbredt greb:

10@20kg

7@40kg

5@45kg

5@50kg

[email protected]

2x3@55kg

Sindssygt let omgang bænk! Havde virkelig godt tryk.

Rumænsk dødløft:

5@50kg

4@60kg

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Træk til bryst - V-greb:

8@50kg

3x6@60kg

Lige let nok...

ss:

Lying leg curls:

8@3pl+2kg

6@3pl+4kg

4@4pl

Her kunne jeg også godt have haft lidt mere vægt på.

Crunches med tv-shop-dims:

3x25@bw

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator samt udstrækning

Min kiropraktor, Niklas, var endnu engang mødt op i TSK for at behandle mig lidt. Så han tjekkede mig inden bænken og igen efter den rumænske dødløft, inden han skulle afsted igen. Der var generelt bedre muskelfunktion i understellet denne gang end for en uge siden. :4thumbup: Han kommer nok igen mandag, så jeg kan få et sidste tjek inden EM. Det er bare totalt luksus. :biggrin: Mange af de andre i klubben nyder også godt af det, og sørger for lige at blive kigget på, når han alligevel er i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Skar mig selv i venstre hånd i går aftes. :unhappy: Da det efter et par timer stadig ikke var holdt op med at bløde, endte jeg med at tage på skadestuen (efter msn-konsultation med Spøer). Heldigvis var Q en gentleman og tog med for at holde mig med selskab og holde mit humør oppe. Når nu det skulle være, så viste skaden sig at være perfekt timet, da der nærmest ingen ventetid var. Jeg fik en stivkrampevaccination og et sting i hånden, så ingen bænk, dødløft eller andet, hvor jeg holder om en stang eller håndvægt før fredag. Vil prøve at se, om ikke, jeg kan køre lidt let squat i dag, og så bare lade være med at klemme om stangen. Stinget skal sidde i i ti dage. Såret satser jeg helt bestemt på er helet inden EM, men for pokker, hvor følte jeg mig bare dum, da jeg havde hakket den kniv ind i hånden. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er der galt, siden du får hovedpine?

Kontorarbejde kombineret med et længerevarende lavt fysisk aktivitetsniveau. Jeg er dog ved at lave om på det sidste. Første gang jeg gik til kiropraktor, fjernede han to års kronisk hovedpine (4-5 gange om ugen) og lændesmerter på 10 min. Jeg har siden udviklet et semi-religiøst forhold til kiropraktik.

Link to comment
Share on other sites

Blev syet i hånden tirsdag aften, så var lidt nervøs for, hvordan den ville reagere på træning onsdag + hvor meget, jeg kunne lave.

Onsdag den 21. april 2010

Squat:

Halv dragt str. 36:

8@20kg

[email protected]

[email protected]

3@65kg

3@70kg

3@75kg

2@80kg

2@80kg +bælte

Speed:

3x3@65kg +bælte

Så længe jeg kørte med stangen "i fingerspidserne", og ikke havde tommelfingeren rundt om stangen, gik det rigtig fint. :smile: Det føltes også som om, det gav mig en bedre vinkel i armene ikke at have tommelfingeren rundt om stangen. Så det kan være, jeg skal begynde at lege med et igen nu, hvor jeg også er gået tilbage til high bar (det gjorde jeg efter mine rygproblemer i efteråret).

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

6x5@60kg

Igen med stangen i fingerspidserne og tommelfingeren ej rundt om stangen.

Planken:

3x45sek@bw

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 30 min stille og roligt på kondicyklen samt udstrækning til sidst :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle jeg forsøge mig med bænk og medium tung dødløft. Var noget spændt på, hvordan hånden ville tage det. Havde bevæbnet mig med bunker af plaster og sportstape.

Fredag den 23. april 2010

Bænkpres:

10@20kg

5@45kg

[email protected]

[email protected]

2x4@60kg let og pænt

2x3@65kg knap så let og knap så pænt - holdt ikke spændet ordentligt i den excentriske fase :dry:

Mærkede intet til såret i hånden.

Dødløft:

Halv dragt str. 30:

2x5@65kg

4@80kg

[email protected]

2x3@100kg

2x3@105kg

2@120kg +bælte

[email protected] +bælte

1@135kg +bælte

Speed:

3x3@85kg +bælte

Godkendt omgang dødløft. Det føles som om, at formen er den samme som eller måske en lille smule bedre end på samme tidspunkt før DM. Fra nu af bliver det kun speed dødløft frem til EM. Jeg er i øvrigt helt overbevist om, at den 30'er er fejlsyet. Den er aaaalt for bred i ben og hofte. Kan godt være, jeg syr lidt i den. Men det betyder selvfølgelig ikke så meget, når det bare er en træningsdragt. Mærkede i øvrigt tæt på ingenting til hånden. Yderst positivt!

Military press:

6@20kg

[email protected]

4@35kg

Military + push-press:

1+2@40kg tangering af PR i military press

[email protected] (billig) PR i push-press

[email protected]

Dips:

6@bw+10kg i bæltet

2x10@bw

Godt pump i triceps. :bigsmile:

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl+2kg

Kropshævninger:

UH:

2x8@bw rev lidt i hånden :dry:

OH:

8@bw +straps føltes meget bedre i hånden

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i TSK med en masse bodybuildere samt jordbærkage. :bigsmile:

Lørdag den 24. april 2010

Smal bænkpres:

2x8@20kg

5@35kg

[email protected]

[email protected]

3@50kg

2x2@55kg

Fint og let. Men kunne godt mærke, at pecs var lidt trætte fra fredagens træning.

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@45kg

5@55kg

[email protected]

5@80kg

2x3@85kg +bælte

Speed:

[email protected] +bælte

Havde trætte ben allerede fra start, så frygtede squatten lidt. Men det gik ganske fint. Da jeg skal have fuldt udstyr på mandag, valgte jeg at køre lidt speed til sidst i stedet for at gå tungere.

Standing alternating db curls:

3x6@14kg

Seated cable rows:

3x10@50kg +straps

Brugte straps af hensyn til såret i hånden.

ss:

Crunches med tv-shop-dims:

25@bw lige

25@bw pr. side skrå

25@bw lige

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt lidt udstrækning til sidst - mere kunne jeg desværre ikke nå, ville ellers godt have kørt lidt rotator, bagskulder, lænd og lidt mere udstrækning også

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Skar mig selv i venstre hånd i går aftes. :unhappy:

Såret satser jeg helt bestemt på er helet inden EM, men for pokker, hvor følte jeg mig bare dum, da jeg havde hakket den kniv ind i hånden. :blush:

Hmm...de fleste har vist prøvet at komme til at hakke sig selv i fingeren, men ja mon ikke det når at hele inden EM? :hands: Ellers godt med en stram forbinding & sportstape omkring såret. Men det gør du jo allerede :thumb:

Alt mulig held og lykke til EM - håber det bliver en superfed oplevelse shades.gif

jordbærkage.

Ikke værst! :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Godt! BB senere! Eller dvs. SL senere. Kommer både Morten og Niklas?

Morten skulle desværre hjem og på arbejde. :unhappy: Men Niklas kommer ved halv fem-fem. :smile: Så jeg er der nok 15:30, så jeg kan nå det meste af udstyrssquatten, inden han kommer.

Link to comment
Share on other sites

Hmm...de fleste har vist prøvet at komme til at hakke sig selv i fingeren, men ja mon ikke det når at hele inden EM? :hands: Ellers godt med en stram forbinding & sportstape omkring såret. Men det gør du jo allerede :thumb:

Alt mulig held og lykke til EM - håber det bliver en superfed oplevelse shades.gif

Ikke værst! :thumb:

Tak. :biggrin: Det går fint med hånden. Skal have taget stinget ud i overmorgen, og hånden bliver helt sikkert 100% klar til EM. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share