Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Bænkpres med middelbredt greb:

8@20kg

4@40kg

4@45kg

[email protected]

Ret nemt. Man føler nærmest ikke, at man har trænet bænk med så få og så lette worksets. :unsure:

Husk at du havde godt styr på albuerne. Så selvom det var let, var det godt!

Kørte sammen med Mickel. Vi holdt kun lige pause, mens den anden tog et sæt, så det blev noget kortere pauser, end jeg er vant til, og derfor temmeligt tungt på de sidste par reps i sidste sæt. :blush: Mickel satte i øvrigt ny PR i bænk i dag - 55 kg. :devil:

Og det var med pause på brystet. Stærk lille møgunge. Iø. fornemt spot af mig - jeg vidste han ville få den :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 27. marts 2010

Standing alternating db curls:

8@14kg

2x10@14kg

Planen var egentlig "bare" 3x8, men MarianneBB sad lige foran mig, og synet af hendes gode gunz fik mig til at klemme to reps mere ud på hvert af de sidste sæt. :superman:

....

Hyggelig lørdagstræning med en masse bodybuildere og gæstetræning af de to stærke tøser Marianne og Cornelia. :4thumbup:

Tak for gæstetræningen i lørdags - godt jeg lige kunne inspirere til et par ekstra reps i curls :laugh:

Mandag den 29. marts 2010

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

5@50kg

[email protected]

5@80kg +bælte

3@85kg +bælte

3@90kg +bælte

2@95kg +bælte

[email protected] +bind og bælte

2@105kg +bind og bælte - bedre sæt end de 102.5 kg :smile:

I forhold til lørdagens squat, gik det godt i dag. Havde ellers rigtig bange anelser inden træningen, men det gik jo faktisk acceptabelt. :smile:

...

Både Kim og jeg fik i dag at vide, at vi er udtaget til EM Senior. :superman:

Det ser godt ud, at squatten var så meget bedre mandag end lørdag! Og til sidst... TILLYKKE med udtagelsen til EM :superman: Godt du fik det på plads :smile:

Link to comment
Share on other sites

Husk at du havde godt styr på albuerne. Så selvom det var let, var det godt!

Ja, det er rigtigt. Men jeg bliver vist nødt til fortsat at holde fokus på albuerne. :raisebrow:

Tak for gæstetræningen i lørdags - godt jeg lige kunne inspirere til et par ekstra reps i curls :laugh:

Det ser godt ud, at squatten var så meget bedre mandag end lørdag! Og til sidst... TILLYKKE med udtagelsen til EM :superman: Godt du fik det på plads :smile:

Jeg vil fremover tænke på dine gunz, hver gang jeg curler, så jeg altid lige kan få klemt et par ekstra reps ud. :devil:

Tak, jeg glæder mig bare helt vildt til EM. :biggrin:

Så fik du det officielt at vide! Hvor sejt! Stort tillykke, Kathrine :superman:

Tusind tak, Cornelia. :w00t:

Hyggeligt at hilse på dig. :smile:

I lige måde, Thorbjørn. :bigsmile: Godt at se, at du er kommet igang med styrketræningen igen. Jeg synes nu ikke, at 5x5 på 100 kg i bænkpres er skidt overhovedet, nu hvor det er så lang tid siden, du har trænet regelmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle travle påskedage i Jylland, med bl.a. DM Diverse hele weekenden, er det vist ved at være på tide med en opdatering.

Onsdag den 31. marts 2010

Bænkpres:

8@20kg

4@45kg

[email protected]

4@60kg meget nemme :bigsmile:

2@65kg

[email protected] bedre sæt end de 65 kg

Trøje - Fury:

2@80kg til 8 cm board

2@80kg til 2 cm board

2@80kg

[email protected]

[email protected] til 6 cm board

[email protected] til 6 cm board

[email protected] til 6 cm board - kom for langt ned mod maven, så fik vist lidt hjælp opad

[email protected] til 8 cm board - meget bedre sæt

Udmærket omgang bænk. Styrken uden trøje føltes ret godt. Fury'en tror jeg dog ikke, er noget for mig. Næste gange regner jeg med at gå tilbage til F6'eren.

Pull-ups (OH):

3x6@bw+2.5kg i bæltet m. straps

Behageligt. :smile:

Dips:

3x6@bw+5kg i bæltet

Nok lidt for let. :rolleyes:

Triceps roll press:

[email protected]+super-miniband

2x8@10kg+super-miniband

Standing alternating db curls:

9@14kg

2x10@14kg

ss:

Hyperextensions:

3x10@bw+16.5kg

ss:

Planken:

60sek@bw lige

45sek@bw pr. side skrå

+ 8 mobilitetsøvelser, 18 min prg. på cyklen (7.12 km, 170 kcal) + 2 min cool-down, 4 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Trænede i HSK.

Fredag den 2. april 2010

Dødløft:

Halv dragt str. 30:

8@55kg

5@75kg

5@95kg

5@105kg

2@120kg

1@135kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@145kg

[email protected]

[email protected]

3@140kg

Kunne ikke få teknikken til at spille ordentligt på de første tre sæt i fuldt udstyr. Vægtenen var ikke tunge, så snart de lige kom fra bunden, men kunne slet ikke finde ud af at få stangen ordentligt ind til kroppen. Så i stedet for at tage en single mere på 162.5 kg, valgte jeg at gå ned på 140 kg, hvor jeg tog tre lette og teknisk gode reps. :smile:

Smal bænkpres:

10@20kg

4@35kg

[email protected]

[email protected]

3@50kg

2@55kg

Let omgang. :smile:

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

[email protected]

[email protected]

6x3@75kg +bælte

Da der står fuldt udstyr på programmet mandag, valgte jeg at køre lidt lettere teknik sæt, i stedet for de foreskrevne kg. Føltes relativt godt.

Military press:

5@25kg

4@30kg

Military + push-press:

3+1@35kg

2+1@35kg

[email protected]

[email protected]

ss:

Lying leg curls:

3x9@5pl

ss:

Seated cable rows:

3x8@4pl

+ 5 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt en smule udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Endnu en træning i HSK.

Mandag den 5. april 2010

Squat:

Halv dragt str. 32:

2x8@20kg

5@55kg

[email protected]

3@80kg

[email protected] +bælte

[email protected] +bælte

[email protected] +bætle

1@105kg +bælte må være en form for PR

Fuldt udstyr:

Miss@130kg fik overbalance bagover

2x1@125kg

Føltes ikke særligt godt i fuldt udstyr, trods den virkelig gode opvarmning. Kunne ikke få spændet i coren til at fungere ordentligt i fuldt udstyr i denne omgang. Så valgte at stoppe efter de to singler på 125 kg, som vist begge var godkendte.

Raw:

2x45kg

På første rep mærkede jeg lidt i lysken, så stillede mig smallere på anden reps, hvor jeg så mærkede et eller andet i ryggen. Flot. :4slap: Ikke noget alvorligt. Men fik en låsning i højre side (hvilket er modsat af normalt), og nogle nerver kom i klemme. Efter en times tid begyndte jeg at blive pænt øm i lænden. Bevægeligheden var dog intakt. Er blevet låst op nu, men det kommer lige til at tage nogle dage med is + ipren, før inflammationen er helt væk. Så der bliver nok ikke noget squat og dødløft før i næste uge.

Bænkpres med middelbredt greb:

8@20kg

5@40kg

5@45kg

[email protected]

2x3@55kg

Let nok.

Military press:

6@25kg

5@30kg

[email protected]

Military + push-press:

2+1@35kg

1+2@35kg

Pull-ups (OH):

3x10@bw straps på de to sidste sæt - volumen PR

Overraskende god omgang min kropsvægt taget i betragtning (ca. 65 kg i morgenvægt). :bigsmile:

ss:

Lying leg curls:

10@5pl

8@5pl

6@6pl

+ 6 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

På første rep mærkede jeg lidt i lysken, så stillede mig smallere på anden reps, hvor jeg så mærkede et eller andet i ryggen. Flot. :4slap: Ikke noget alvorligt. Men fik en låsning i højre side (hvilket er modsat af normalt), og nogle nerver kom i klemme. Efter en times tid begyndte jeg at blive pænt øm i lænden. Bevægeligheden var dog intakt.

Du skulle have lyttet til din lysken. Så snart der er problemer i det område burde du ikke gå videre når du har de problemer i forvejen. Ellers skulle du måske have lavet lidt ekstra mobilitet eller udstrækning inden du gik videre.

Er blevet låst op nu, men det kommer lige til at tage nogle dage med is + ipren, før inflammationen er helt væk. Så der bliver nok ikke noget squat og dødløft før i næste uge.

Godt Niklas kunne låse dig op.

Overraskende god omgang min kropsvægt taget i betragtning (ca. 65 kg i morgenvægt). :bigsmile:

Den bliver ved med at stige :w00t:

Link to comment
Share on other sites

På første rep mærkede jeg lidt i lysken, så stillede mig smallere på anden reps, hvor jeg så mærkede et eller andet i ryggen. Flot. :4slap: Ikke noget alvorligt. Men fik en låsning i højre side (hvilket er modsat af normalt), og nogle nerver kom i klemme. Efter en times tid begyndte jeg at blive pænt øm i lænden. Bevægeligheden var dog intakt. Er blevet låst op nu, men det kommer lige til at tage nogle dage med is + ipren, før inflammationen er helt væk. Så der bliver nok ikke noget squat og dødløft før i næste uge

En låsning hvor? Hvilken manipulation? Is+Ipren - har du haft decideret synlig hævelse?

Jeg er trods gentagne kirobesøg aldrig blevet bedt holde igen med træning. Betændelse i forbindelse med låsning er aldrig blevet nævnt. Men man kan heller ikke sige, at min ryg fungerer optimalt, derfor er jeg ret nysgerrig:)

Link to comment
Share on other sites

En låsning hvor? Hvilken manipulation? Is+Ipren - har du haft decideret synlig hævelse?

Jeg er trods gentagne kirobesøg aldrig blevet bedt holde igen med træning. Betændelse i forbindelse med låsning er aldrig blevet nævnt. Men man kan heller ikke sige, at min ryg fungerer optimalt, derfor er jeg ret nysgerrig:)

Hmm... fik ikke fat i præcis hvor, men i højre side af lænden/over hoften et sted. Fik både massage (både af lænden og af hoftebøjeren) og knæk. Muskelfunktionen i højre side var markant forbedret efter behandlingen (det blev testet), selvom jeg stadig var øm i lænden. Jeg ved ikke, om der er/var synlig hævelse, men der var i hvert fald så meget ømhed, at jeg det første døgn efter træningen knap kunne rejse mig op/rette mig ud pga. smerter, selvom bevægeligheden var god. Jeg er blevet bedt om at vente med at træne lænden, til smerterne pga. inflammationen er væk. Kunne sikkert godt nøjes med is, men jeg tager ipren her til at begynde med for ikke at gå at spænde for meget i musklerne. Kiropraktoren vurderer, at jeg kan squatte/dødløfte igen hen mod slutningen af denne uge (jeg skal være smertefri først), men jeg venter nok til mandag for at være på den sikre side. Jeg forstod det sådan, at inflammationen opstod pga. de nerver, der var kommet i klemme, men er ikke sikker på, det er korrekt opfattet. Har det meget meget bedre i dag allerede. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du skulle have lyttet til din lysken. Så snart der er problemer i det område burde du ikke gå videre når du har de problemer i forvejen. Ellers skulle du måske have lavet lidt ekstra mobilitet eller udstrækning inden du gik videre.

Ja, det var dumt, at jeg ikke stoppede med det samme. Men det gjorde ikke ondt som sådan, bare lidt ubehag, så troede bare, det var pga. det uvante i raw squat.

Godt Niklas kunne låse dig op.

Ja, det var heldigvis ikke så vanskeligt - det var vist ikke nogen slem låsning. Det var værre, da han prøvede at løsne op omkring mit højre skulderblad. :rolleyes:

Den bliver ved med at stige :w00t:

Yes! Et kg mere, så er jeg glad (og tre kg mere, så er Morten glad :tongue:).

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke, om der er/var synlig hævelse, men der var i hvert fald så meget ømhed, at jeg det første døgn efter træningen knap kunne rejse mig op/rette mig ud pga. smerter, selvom bevægeligheden var god.

Er det hver gang det har været låst, at det har været så slemt?! :crazy:

Ja, det var dumt, at jeg ikke stoppede med det samme. Men det gjorde ikke ondt som sådan, bare lidt ubehag, så troede bare, det var pga. det uvante i raw squat.

Problemet kan tit være andet end smerten - når der er bare lidt ubehag kan jeg tit komme til at bevæge mig uhensigtsmæssigt i forhold til mine rygproblemer. Derfor jeg kun squatter når jeg er 100 % i orden. Det er et lotteri hvis jeg gør det anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... fik ikke fat i præcis hvor, men i højre side af lænden/over hoften et sted. Fik både massage (både af lænden og af hoftebøjeren) og knæk. Muskelfunktionen i højre side var markant forbedret efter behandlingen (det blev testet), selvom jeg stadig var øm i lænden. Jeg ved ikke, om der er/var synlig hævelse, men der var i hvert fald så meget ømhed, at jeg det første døgn efter træningen knap kunne rejse mig op/rette mig ud pga. smerter, selvom bevægeligheden var god. Jeg er blevet bedt om at vente med at træne lænden, til smerterne pga. inflammationen er væk. Kunne sikkert godt nøjes med is, men jeg tager ipren her til at begynde med for ikke at gå at spænde for meget i musklerne. Kiropraktoren vurderer, at jeg kan squatte/dødløfte igen hen mod slutningen af denne uge (jeg skal være smertefri først), men jeg venter nok til mandag for at være på den sikre side. Jeg forstod det sådan, at inflammationen opstod pga. de nerver, der var kommet i klemme, men er ikke sikker på, det er korrekt opfattet. Har det meget meget bedre i dag allerede. :smile:

Tja, det lyder nøjagtig som mine behandlinger på nær formaningen om ikke at træne. Så tror da fanden, jeg har været der så mange gange :D

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Er det hver gang det har været låst, at det har været så slemt?! :crazy:

Nej, det har aldrig føltes så slemt før (bortset fra allerførste gang, jeg gik til kiropraktor, men der havde jeg også gået med låsning og inflammation i en evighed). Men det var heller ikke det samme, som plejer at være galt, der skete denne gang. Normal låser mit bækken i venstre side, og jeg får nedsat bevægelighed og muskelfunktion i den side. Denne gang var det et eller andet i højre side af ryggen, som samtidig også påvirkede en masse nerver, så jeg havde meget dårlig muskelfunktion i højre side.

Problemet kan tit være andet end smerten - når der er bare lidt ubehag kan jeg tit komme til at bevæge mig uhensigtsmæssigt i forhold til mine rygproblemer. Derfor jeg kun squatter når jeg er 100 % i orden. Det er et lotteri hvis jeg gør det anderledes.

Ja, Niklas mente også, jeg nok "bare" var kommet til at lave en lidt slingrende bevægelse under squatten, som så forårsagede låsningen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, det lyder nøjagtig som mine behandlinger på nær formaningen om ikke at træne. Så tror da fanden, jeg har været der så mange gange :D

Normalt må jeg godt træne allerede dagen efter en behandling. Af erfaring har jeg dog lært, at min lænd har det bedst med at vente tre dage med tung squat/dødløft, da den ellers har tendens til at krampe eller blive ekstremt træt - men det afhænger naturligvis af, hvor låst mit bækken har været. Normalt har jeg dog ikke de smerter, som jeg har haft denne gang (som skrevet ovenfor er det jo normalt også noget andet, der er galt), så det er derfor, vi blev enige om, at jeg skulle vente lidt med at træne squat/dødløft. Tror sådan set heller ikke, jeg ville kunne træne dem med korrekt teknik allerede i dag, da jeg stadig er lidt øm i lænden.

Link to comment
Share on other sites

Det går markant bedre med ryggen nu. Dejligt dejligt. :smile: Onsdagens træning blev dog stadig en skånetræning mht. lænden. Fredag satser jeg på at være klar til bænk i trøje, og mandag er det planen at starte op med let squat og dødløft igen.

Onsdag den 7. april 2010

Smal bænkpres: (fødderne på bænken)

8@30kg

5@35kg

[email protected]

5@45kg

[email protected]

3@50kg

Det var godt nok meget nemt. Ærgrede mig over, at der ikke skulle flere kg på. Men efter planen skal jeg lave en 2'er på 70 kg fredag, inden trøjen ryger på, så tænkte, jeg hellere måtte gemme så mange kræfter som muligt, hvis jeg skal kunne klare dét.

Triceps roll press:

10@10kg

3x8@14kg

Seated alternating db curls:

12@10kg

2x8@14kg

ss:

Seated db laterals:

3x12@5kg

Crunches med tv-shop-dims:

3x20@bw

Meget forsigtigt og kontrolleret. Det var intet problem for lænden. :smile:

ss:

McKenzie:

2x12@bw

+ 7 mobilitetsøvelser, 4 sæt rotator, 6 min prg. på kondicyklen (2.76 km, 65 kcal) og udstrækning

Dejlig træning! :smile: Glæder mig til fredagens træning. Og glæder mig endnu mere til at få sat mit nye køkken op her i weekenden! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det går markant bedre med ryggen nu. Dejligt dejligt. :smile: Onsdagens træning blev dog stadig en skånetræning mht. lænden. Fredag satser jeg på at være klar til bænk i trøje, og mandag er det planen at starte op med let squat og dødløft igen.

Fedt!

Og glæder mig endnu mere til at få sat mit nye køkken op her i weekenden! :w00t:

Jeg er spændt på at se hvad resultatet bliver!

Link to comment
Share on other sites

Fedt!

Meget! Nu er jeg helt smertefri i venstre side. Efter hvad jeg selv kan mærke, er der kun lidt inflammation tilbage i højre side, lige der hvor ubehaget opstod i første omgang, og det er også det eneste sted, jeg stadig er lidt stiv/øm.

Jeg er spændt på at se hvad resultatet bliver!

Også mig. :w00t: Væggene er godt nok ikke for kønne, så jeg er meget spændt på, hvad mine kære håndværkere har tænkt sig at gøre ved dem. :unsure: Det der hul helt ud til, vil jeg egentlig også gerne have lukket igen, for det trækker pænt meget ind. :cold: Og så mangler jeg stadig at få min køkkenvask, som ellers skulle være kommet for halvanden uge siden. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Meget! Nu er jeg helt smertefri i venstre side. Efter hvad jeg selv kan mærke, er der kun lidt inflammation tilbage i højre side, lige der hvor ubehaget opstod i første omgang, og det er også det eneste sted, jeg stadig er lidt stiv/øm.

Det er godt nok lækkert! Og egentligt hurtigt det er blevet så godt.

Også mig. :w00t: Væggene er godt nok ikke for kønne, så jeg er meget spændt på, hvad mine kære håndværkere har tænkt sig at gøre ved dem. :unsure: Det der hul helt ud til, vil jeg egentlig også gerne have lukket igen, for det trækker pænt meget ind. :cold: Og så mangler jeg stadig at få min køkkenvask, som ellers skulle være kommet for halvanden uge siden. :dry:

Væggene gik nærmest i stykker bare vi kiggede på dem og ja - hvad fanden har man tænkt med det hul?! :w00t: Og typisk man går og venter på sådan en enkelt del, som selvfølgeligt er ret vigtig :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok lækkert! Og egentligt hurtigt det er blevet så godt.

Ja, det var jo heldigvis ikke så alvorligt, selvom det gjorde pokkers ondt mandag/tirsdag. :sneaky2:

Væggene gik nærmest i stykker bare vi kiggede på dem og ja - hvad fanden har man tænkt med det hul?! :w00t: Og typisk man går og venter på sådan en enkelt del, som selvfølgeligt er ret vigtig :sneaky2:

Bjarke siger, hullet har fungeret som udluftning for et gammelt køleskab. Lige nu ser det dog mest ud som om, det har fungeret som fuglerede. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 9. april 2010

Bænkpres:

2x5@30kg

5@45kg

[email protected]

[email protected]

[email protected]

2@65kg

2@70kg rep PR :w00t:

Trøje - F6:

2x82.5kg til 5 cm board

[email protected]

2x2@85kg

2@95kg til 6 cm board

3@95kg til 6 cm board

Raw:

5@50kg

Rigtig god omgang trøjetræning. :smile: Dog stadig lidt problemer med at holde albuerne i den rette position, når jeg sætter presset igang. :dry: Men nu ved jeg i hvert fald, hvilken trøje jeg skal satse på op mod EM.

Military press:

[email protected]

[email protected]

3+1push-press@35kg

2x3@35kg

Lettere end ventet. De 3x3 på 35 kg må være tæt på volumen PR. Men det bedste var dog, at der intet som helst var at mærke i lænden. :smile:

ss:

Leg extensions:

3x9@5pl

Lying leg curls:

3x9@3pl

ss:

Dips:

3x6@bw+7.5kg i bæltet

Gun chins:

6@bw+5kg i bæltet

2x6@bw

ss:

Planken:

30sek@bw lige

30sek@bw pr. side skrå

ss:

Hyperextensions:

3x12@bw

+ 8 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

I morgen, mandag, vil jeg forsøge mig med squat og dødløft igen. Lænden har opført sig eksemplarisk hen over weekenden, så jeg forventer, at det kommer til at gå fint. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share