The Road To A world Championship - Old School Gladiator Conditioning


Achilles
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Vågnede op i nat og indså at jeg er forelsket i min kæreste

Arbejder i døren og havde en gratis omgang træning i lørdags - shoot, takedown, knee on belly, sejr !

Du var ikke betænkelig ved takedown hvis han skulle have 5 grumme venner lige om hjørnet? Jeg kan ikke forestille mig at det ville være min førsteprioritet i den situation, omend brækket næse og kraniebrud ikke ser så godt ud på CV'et :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Du var ikke betænkelig ved takedown hvis han skulle have 5 grumme venner lige om hjørnet? Jeg kan ikke forestille mig at det ville være min førsteprioritet i den situation, omend brækket næse og kraniebrud ikke ser så godt ud på CV'et :sneaky2:

jo Tanken stregfede mig da kortvarigt, men omgivelserne taget i betragning var der ikke den store risiko. planetede ham stratetisk godt i forhold til hvis hans venner skulle vælge at dukke op.

Link to comment
Share on other sites

Extra stuff -

Vågnede op i nat og indså at jeg er forelsket i min kæreste

Arbejder i døren og havde en gratis omgang træning i lørdags - shoot, takedown, knee on belly, sejr !

Ingen G'n'P?

Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD

få så mange runder inden for 20 min af

5 hand stand push ups

10 L pull-ups

15 step (hvert ben) lunges

Det blev til 3 runder og 5 extra L pull-ups

Havde lidt problemer med hand stand push-ups' da jeg har en mindre skulder skade, det var dog slet ikke i samme omfang som jeg troede det ville være!

Extra stuff -

Jeg hader fløde kartoffler

Jeg elsker halv mørke rum med spejle.. mmm abs

jeg har fødselsdag på fredag <--- thaaats right - husk det !

jeg glemmer af logge min mma og bjj træning

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Der har desværre kommet en masse ting imellem træningen så har ikke været afsted siden torsdag sidste uge :sneaky2:

Var dog oppe at træne igår, pga den manglende træningen de sidste 6 dage følte jeg at dagens egentlige WOD var for let og kedelig, derfor gik jeg tilbage til ground zero :devil:

Filthy Fifty Vs. Achilles omgang 2

50 box jumps (70 cm)

50 jumping pull-ups

50 walking lunges

50 knee to elbows

50 push press (stangen)

50 back extensions

50 wall ball shots

total tid 32.73

Jeg glemte de 50 kettlebell swings :nonono: irritere mig virkelig meget lige nu !

Tiden er en smule dårligere end sidst jeg tog de beskidte 50, specielt når man tænker over at jeg ikke fik kt swings med.. men ved nærmere eftersyn er der en lille forbedring da jeg fik alle 50 knees to elbows med denne gang, nåede til 30 som sidst men bed det i mig og kæmpede de sidste 20 ud, det tog tog 5-6 min.

KT swings tog mig ca 2 min sidst, så det giver en tid der er bedre med et til to min.

Extra stuff -

Hvorfor ringer min tandlæge til mig kl 23.00 for at høre hvad jeg laver ???

Har lige købt nyt protein pulver, troede jeg skulle kaste op efter første slurk.

Link to comment
Share on other sites

Back on track.. har to uger fri så nu skal der trænes.

Dagens WoOoOoOoD

Nate

2 muscle ups - udskiftet med 8 dips - 8 pull ups

4 Håndstan push ups

8 kettlebell swings - 31 kg db

20 min - max rounds

Blev til 3 runder og 8 dips samt 8 pull ups - Var pænt kvæstet bagefter men ´kan mærke at formen er blevet bedre.

Extra stuff -

Nogen fra århus der er klar på at træne BJJ mandag onsdag og fredag ? PM mig hvis det er, så finder vi ud af noget.

Jeg er overbevist om at mit nye protein pulver er mel med jordbær smag

Choke cup d.1 marts, yeah baby YEAH !!

Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD

75 power snatches på tid - 40 kg total.

Tid :17.42

Extra stuff-

Jeg ved ikke hvad der er værst, den overgearede instruktør på bosu bolden der instrurer den stakkels mand i at lave et benede triceps kick backs :4slap: eller BB'eren med alle hans deciple der står og venter på rack stativet så de kan træne noget biecps..

Tror jeg laver power snatches forkert, skal have en kyndig til at kigge på det.

Var igang med at gennemgå min normale opvarmning rutine (mag. mobility) da den en fra tidligere nævnte bb slæng kommer hen og siger "Hvis du vil have et godt råd så bare kom hen og spørg os" "ja for du blive sku aldrig stor af det der" - øhh.. jeg ved godt du sikkert ikke kender til det, men jeg varmer op - " fuck opvarmning mand, det er spild af tid" - ja det er skide godt du, skal du ikke hen og curle nogle vægte i rack stativet? - " skal du spille smart eller hva ??" - nææh jeg prøver såmænd bare at få lov til at forsætte med at varme op - "det var heldigt for DIG.. hvorefter han går over og curler 15 kg db 3 gange med så meget body english at jeg fik ondt i ryggen.

Puha heldigt for mig han ikke søndersmadrede mig :surrender:

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD

75 power snatches på tid - 40 kg total.

Tid :17.42

Extra stuff-

Jeg ved ikke hvad der er værst, den hjerne døde fitness instruktør på bosu bolden der instrurer den stakkels mand i at lave et benede triceps kick backs :4slap: eller BB med alle hans deciple der står og venter på rack stativet så de kan træne noget biecps.. fuck jeg hader dem !

Tror jeg laver power snatches forkert, skal have en kyndig til at kigge på det.

Var igang med at gennemgå min normale opvarmning rutine (mag. mobility) da den første smart ass fra tidligere nævnte bb slæng kommer hen og siger "Hvis du vil have et godt råd så bare kom hen og spørg os" - øhh nej tak jeg tror sku jeg springer over.. "ja for du blive sku aldrig stor af det der" - øhh.. jeg ved godt du sikkert ikke kender til det, men jeg varmer op - " fuck opvarmning mand, det er spild af tid" - ja det er skide godt du, skal du ikke hen og curle nogle vægte i rack stativet? - " skal du spille smart eller hva ??" - nææh jeg prøver såmænd bare at få lov til at forsætte med at varme op - "det var heldigt for DIG... jeg havde smadret dig sønder og sammen !!!! hvorefter han går over og curler 15 kg db 3 gange med så meget body english at jeg fik ondt i ryggen.

Puha heldigt for mig han ikke søndersmadrede mig :surrender:

:laugh::laugh::laugh:

Det er derfor jeg ikke træner i et alm gym!

Men hey... det var da ellers en oplagt chance for at få finpudset lidt MMA! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har været plaget af tidsmangel på det sidste så det er dejligt at jeg nu har lidt til gode, det skal selvfølgelig udnyttes med masser af god træning.

Jeg har Fået overtalt en gammel bekendt til at påbegynde på crossfit sammen med mig, så fra nu af er der lidt indbyrdes konkurrence, hvilket er fantsastisk for motivationen !

Jeg ved ikke hvorfor men hver gang jeg ryger ud af rytmen og ikke får trænet i 5-6 dage får jeg lyst til at starte fra ground zero, som i mit tilfælde er filthy fifty :blush:

Så endnu engang.. Achilles Vs. Filthy Fifty round 3.

50 Box jump, 60 cm box

50 Jumping pull-ups

50 Kettlebell swings, 1 pood (18 kg db)

Walking Lunge, 50 steps

50 Knees to elbows

50 Push press, 45 pounds (20 kg ialt, dvs stangen)

50 Back extensions

50 Wall ball shots, 20 pound ball (5 kg medicin bold) - Fik 37 da jeg kollapese.

Fik desvære ikke de resterende

50 Burpees

50 Double unders

tid 30:50 :4thumbup: Yeah baby, YEAH ! bedste resultat endtil videre.

Extra stuff -

Selv om min makker gav den hele armen og var wasted bagefter, svedte han ikke det mindste, freeeeeaky !

Choke cup 1.marts - ohhhh bliver godt.. kan lugte guldet !

Har misset de sidste 3 afsnit af battlestar gallactica :cry3:

Link to comment
Share on other sites

godt at se du er back on track :4thumbup:

super fedt du har fået en træningsmakker!

ja det er godt at være tilbage på skinnerne igen :bigsmile:

Det hjælper virkelig meget at have en makker at konkurrer imod, så det er fedt.

Dagens WOD

På tid.

1 km løb

500 m roning

1 km løb

500 m roning

1 km løb

500 m roning

500 m løb

Tid : 29.39 - en forbedring på ca et minut.

Dette er dog ikke den aktuelle tid, da der bruges ihvertfald 10-15 sek på at få løbebåndet igang hver gang, pisse irriterende !

Jeg har for nyelig erhvervet mig john berardis precision nutrition og jeg må sige jeg er imponeret ! det er det mest gennemførte produkt jeg til dato har set.

Jeg vil prøve at begynde at tage nogle billeder af min kost og poste dem, jeg har desværre bare ikke noget kamera og min pc er uden bluuuuuuuetoth.. hmm finder på noget.

Extra stuff -

Min makker er seriøst en freak, han sveder overhovedet ikke.. jeg er gennemblødt hvor han er fuldstændig tør.. crazy shit !

4 dage til choke cup..

Link to comment
Share on other sites

Kom alt for sent afsted idag, meen jeg kom afsted og det er det vigtigste !

Dagens WOD

5 runder af max reps

BW bænkpress ( lider stadig af scapula winging, så det blev til 50 kg ligesom sidst )

Pull-ups

Blev til 20 - 19 - 13 - 11 - 11 i bænk

og 9 - 8 - 6 - 8 - 5 i pull-ups.

En lille forbedring i bænk med en xtra rep i alle 5 sæt.

Min tlf gik desværre ud pga manglende strøm så jeg fik ikke taget tid og kan derfor ikke vudere om der er en aktuel fremgang i power output - LORT !

Ekstra Stuff -

3 dage til choke cup.. uhh baby

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Er lige vågnet efter gårsdagens udfoldelser, Choke cup 2008 (Brasiliansk jiu jitsu stævne)

Tog afsted med ca 40 minuters søvn i kufferten og en helvedes masse cult i håb om at kunne få noget energi. Stævnet statede kl 11 i odense og vi var færdige ved 15-16 tiden tror jeg.

Rigtig fedt stævne med en masse flinke mennesker og ikke mindst masser af grappling :4thumbup:

Var klart mærket af den manglende søvn specielt mentalt overskud, hvilket satte sit præg flere gange, specielt i sidste kamp i absolute.

Gik derfra med guld i min vægtklasse og en bronze i absolut, den frie vægtklasse.

Tabte til vores egen kæmpe styrke løfter eskimo på godt 120-30 kg (kun 40-50 kg forskel :blush:) i en armbar :nonono: lavede en fejl som der nu skal trænes intensivt på for at sikre den ikke sker igen.. meen det er jo også jul en gang om året og det var min gave til ham. NO MORE PRESENTS THIS YEAR !

Link to comment
Share on other sites

Sen aften træning som gik lidt i vasken..

Dagens WOD.

5 runder af :

400 m løb

15 rep OHS med 40 kg

Da jeg stadig er nybegynder med ohs tog jeg 15 kg på, altså 35 samlet.

Så dagens WOD blev

5 runder af :

400 meter løb

15 rep OHS med 35 kg

Jeg nåede desvære ikke mere end tre runder da jeg skulle med den sidste bus hjem :mad: og tiden synes jeg heller ikke passer særlig godt overens med den jeg fik tidligere ved samme trænings pas.. Jeg kalkulerede at der gik ca 3 fod på en meter så jeg gik 400 halv store skridt hvilket måtte blive ca. 200 meter og så 200 meter tilbage til gymmet.

Tid 16.23

Ekstra stuff -

Jeg hader single leg takedowns !

Ikke super fedt at løbe udenfor kl 23.00 om aftenen i t-shirt..

Jeg sælger min xbox, billigt - pm for nærmere info.

Hader single leg takedowns..

Elsker dobbelt leg takedowns, trænede dem i godt tre kvarter idag.

Fik at vide af en buddy idag at jeg så seriøst FIT ud, FIT 4 FIGHT var hans præcise udtryk - kan også selv se en forskel allrede nu, crossfit rocks :smile:

Nå ja, hader single leg takedowns !

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Elsker single-leg, hader double-leg, og tilllykke med guldet :wink:

Synes det er ærgeligt man aldrig ser nogen fra jeres klub til stævnerne rundt omkring.

Hehe lyder jo som en oplagt mulighed for at du kommer et smut til århus og viser mig hvordan de single legs skal laves :cool: så giver jeg en paradis is bagefter.

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har trænet f,eks dumpet fra single leg, eller i hvor mange variationer jeg har afprøvetden .. men jeg kan bare ikke fange den, hvilket efterhånden bare er frustrerende !

Og mange tak :smile:

Jeg ved ikke med de andre men jeg har ihvertfald tænkt mig at stille op til mere end bare choke cup.

Skal dog lige have vænnet mig til den skide GI, før jeg begynder at stille op for alhvor.

Nå Dagens WOD

20 min

max rounds af

- 5 hånd stand push up

- 10 L pull-ups

- 15 step lunges (30 i alt)

Uhhh BABY !!! klar forbedring i forhold til sidste gang :w00t:

nåede det meste af 5 runde iggennem, manglede lige lunges.

25 håndstand push ups

50 L pull ups

120 lunges

Ekstra stuff -

øhhh vrum vrum.

Link to comment
Share on other sites

Solid træning. Godt gået. Hvordan kører det med dine hand stand pushups? :smile:

Det kører fantastisk, første gang havde jeg enormt svært ved dem og kunne ikke tage mere end 4-5 stk i første omgang og derefter var jeg mere eller mindre nede på singles og doubles efterfølgende.

Denne gang var der intet problem i det og jeg tror snildt jeg kunne reppe en 10-15 stk ud pr gang.

Core control har jeg dog en smule svært ved så jeg har valgt at vende fronten mod muren da det givetvis er en del lettere, indtil jeg lige får mere kontrol over midter sektionen :smile:

Link to comment
Share on other sites

WOD of the day :

3 runder på tid, af :

50 squats (bw)

7 muscle ups

60 kg power hang clean 10 reps

Da der ikke er nogen gymnastik ringe at lave muscle ups i er de erstattet med pull-ups og dips 4:1

3 runder på tid af :

50 squats (bw)

28 pullups og 28 dips

60 kg power hang clean

første runde

squats : 1:12

pull-ups+dips : 9:00

power clean : 11:32

Anden runde

squats : 13:51

pull-ups+dips : 23:57

power clean : 27:23

Samlet tid, altså : 27:23

Jeg havde ikke overskud til den tredje runde og klokken var også ved at være for mange.

Extra stuff -

Efter at have været på vagt lørdag nat, sad jeg i bussen hjem søndag morgen og blundede hen, da en irriteret og tydelig beruset ung mand begyndte at råbe højt og opførte sig aggresivt. Endte med jeg måtte give bus chaufføren en hånd med at smide tumpen ud :nonono: hvad sker der for tiden ?? jeg er en "shit magnet"

Prøver at få startet noget organiseret crossfit i en forstad til århus, odder - hvis nogen skulle være intereserede så pm mig.

Hvornår fanden udkommer 4 season af lost på dvd. ?? ARGH !

Link to comment
Share on other sites

Thaaats right :cool:

Er så småt igang med at få lavet noget promo og Sidst jeg hørte var der 5-6 stykker som havde vist interesse og gerne ville på "listen"

Dagens WOOD

5 runder på tid af :

400 m løb

30 kg OHS

1:

400m løb : 1:13

OHS : 2:41

2:

400m løb : 4:25

OHS : 7:17

3:

400m løb : 9:00

OHS : 12:12

4:

400m løb : 14:16

OHS : 17:11

5:

400m løb : 19:21

OHS : 22:22

for satan jeg var færdig !

Extra stuff -

Ham den store BB fra dag 1 var der igen idag, han begyndte at vrøvle løs om at ohs var ubruglig etc. lavede den iøvrigt også forkert.. :please: .. SHUT UP !

Han er så irriterende med hans "alverdens viden" - biceps skal trænes i racket :gal:, så står han tilmed og prøver at rekrutere folk som vil være med til at grine af os mens vi laver vores WOD.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share