diverse sager... mest crossfit!


sepp
 Share

Recommended Posts

jeg testede lige min bænkpres idag for at se fremgangen af de måneder jeg har trænet crossfit, i januar testede jeg den til at ligge omkring 60 kg og der var jeg lige begyndt på crossfit.

bænkpres:

10 * 30 kg

5 * 40 kg

3 * 55 kg

1 * 65 kg - pr

1 * 70 kg - dobbelt pr :4thumbup:

1 * 75 kg - miss :nonono:

er ellers godt tilfreds!! den har ligget stille i meget lang tid. så det var nok noget ordentlig funktionel træning jeg har trængt til..

har ellers besluttet mig for at køre noget intensiv ring træning i 4 uger, sammen med løb, dødløft og squat og måske lidt leg med sandsækken, for at se hvordan jeg reagere på det.

programmet kommer nok til at se således ud:

mandag: interval træning/svømning+squat+leg med sandsækken

tirsdag: ringtræning

onsdag: fri

torsdag: squat+dødløft (nogen der har nogle gode cyklusser jeg kan følge????)

fredag: ringtræning

lørdag: langt løb/løb med oppakning/march

søndag: ringtræning

hvad sys i?? :devil:

Edited by sepp
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser rigtig godt ud med træningen :4thumbup:

Skemaet ser fint ud, tror du er i form til at kunne klare det, men det bliver en hård omgang for dine skuldre (alt efter hvor intensivt du kører igennem)

Hvad vejer du egentlig?

tak for svaret!

træningen har stået lidt stille den sidste uges tid pga min skitur, men så er jeg jo klar til at starte op imorgen på ny cyklus. ja ring træning har jeg fundet ud af til at være kanon hårdt for ens core og arme/skulderled, og kunne godt bruge noget mere styrke i begge ting.

jeg vejer 72 kg for øjeblikket, men har netop lavet ny højkalorie kostplan som jeg poster en af dagene. den skulle gerne smide nogle flere kg på den spinkle krop :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

puha, jeg står og skal vælge imellem det ringtræningsprogram jeg har postet og så sheiko beginners1, begge gode programmer for styrke.

kan selvfølgelig også bare køre begge, men den 1 maj skal jeg starte op på sommerjob, og dér får jeg nok ikke så meget tid til træningen.

:hmmm:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
16/3

4 km løb med 160-170 slag i minuttet. sidste 500 meter blev en spurt.

stille og rolig tur med godt med overskud.

Hvad er din max puls?

En stille og rolig tur med ca. 170 slag i minuttet... hmm

Link to comment
Share on other sites

Hvad er din max puls?

En stille og rolig tur med ca. 170 slag i minuttet... hmm

min maxpuls ligger på omkring 200 slag i minuttet. jeg løb i roligt tempo og startede ud med ca 160 slag mens den til slut, før spurten, lå oppe på 170. derfor blev det til mellem 160 og 170 selvom den nok lå på 160 det meste af turen. og ja jeg er ikke i marathon form så der skal ikke så meget til før den kommer op i "rød zone" :tongue: fodbolddagene er talt for længst!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke meget styr på sheiko (eller ringtræning :laugh: ), men jeg synes at ringtræning er super fedt, og giver nogle rigtig gode fremskridt i styrke og teknik, der er overførlig til andre sportsgrene, såsom adventure race etc.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke meget styr på sheiko (eller ringtræning :laugh: ), men jeg synes at ringtræning er super fedt, og giver nogle rigtig gode fremskridt i styrke og teknik, der er overførlig til andre sportsgrene, såsom adventure race etc.

hehe :tongue:

jeg har kun erfaring med en smule ringtræning, og sys også selv det er super fedt! kan tydeligt mærke at det gir godt i styrken og at det arbejder med ens stabilitet, "ryster" ikke så meget mere når jeg laver ringøvelserne. og så er det altså rimelig dræbende for maven! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Er du på vej væk fra crossfit, eller spicer du det bare op med lidt andet ?

nej jeg tar blot en cyklus med noget mere målspecifik træning i ringene, og så vender jeg tilbage når jeg har set hvad det gir af resultater. kan som sagt godt li at eksperimentere, og sys legen i ringe er kanon!

Link to comment
Share on other sites

20/3

3x3 Skin the Cats tucked (ved ikke hvad tucked betyder, men jeg blev ihvertfald nødt til at sætte af med fødderne før jeg overhovedet kunne lave nogle reps. river i skuldrene!)

3x5 Jackknives from Knees (her justere man lidt selv modstanden og hvor langt man vil gå. glæder mig til at lave den stående)

2x10 Pushups (fødderne på havestolen, efter 8 reps i hvert sæt holdt jeg lille pause på 10 sek. næste gang sætter jeg ringene lidt op så jeg kan lave dem fejlfrit)

2x10 Hanging Knee Raises

2x10 Body Rows ( failede i sidste sæt, skal justeres lidt)

3x20 second L-Sit with knees bent (SHAKY!!)

5 Muscle-Up pulls or attempts (den sprang jeg over, skal lige ha set på det der "false grip")

2x10 Dips (ben på stol)

2x10 Pullups (tro på man kan det! tog efter pavels ladder system istedet)

cool nok start på det hele :cool: sjov træning...

og så skal jeg til at finde maks i dødløft og squat, desværre får jeg først råd til 2 stk 20 kg vægtskiver 1 april og derfor vil jeg prøve at tage maks reps af de 85 kg der kan komme på. håber jeg sådan ca kan finde 1 rm ud fra det.

Link to comment
Share on other sites

24/3

3x3 Skin the Cats tucked 1*3, 1*1, 1*3 (gik meget bedre denne gang, andet sæt kom jeg dog for hurtigt i gang med og failede derfor i de to sidste reps. men total sjov favorit øvelse!! :4thumbup: )

3x5 Jackknives from Knees 1*5, 1*5, 1*5 (kom godt ned)

2x10 Pushups 1*8 1*10 (satte ringene lidt op denne gang men var stadig hård, lidt mere op næste gang)

2x10 Hanging Knee Raises 1*10, 1*10

2x10 Body Rows 1*8, 1*10 (skal justeres op)

3x20 second L-Sit with knees bent

5 Muscle-Up pulls or attempts (den sprang jeg over igen)

2x10 Dips 1*10, 1*10 (ben på stol)

2x10 Pullups (kørte 3*5 på stang ístedet for)

meget sjov træning med en af mine buddies.

Edited by sepp
Link to comment
Share on other sites

25/3

første dag på gillinghams peaking cykle startede udemærket :superman:

1*10 30 kg

1*5 50 kg

1*5 68 kg

1*5 68 kg

1*5 68 kg

1*5 68 kg

1*5 68 kg

5 min pause mellem sættene.

derefter en god omgang rotator manchet træning men 2 kg i hver øvelse. også her følges der en fornuftig progression.

og så har jeg haft en god appetit hele dagen!!! dejligt når man gerne skulle være i kalorieoverskud :4mewantfood: begynder at morgenveje mig fra nu af hvis jeg husker det.

er begyndt på kreatin igen.

er også begyndt på noget roaccuttan mod akne og fik den ondeste næseblod for en time siden som forhindrede mit intervalløb. prøver at se om jeg kan komme ud senere... skulle helst ikke være at finde død i en vandpyt af blod imorgen tidlig på en af skovstierne.

Link to comment
Share on other sites

27/3

trænede med en buddie igen idag, han var helt vild med det ligesom de andre har været :laugh:

3x3 Skin the Cats tucked 1*2, 1*3, 1*3 (fik næseblod i første sæt, men gik ind og tog stak noget papir op og så igang igen )

3x5 Jackknives from Knees 1*5, 1*5, 1*5 ( de 2 sidste sæt blev stående da jeg ikke rigtig får nok modstand liggende på knæ)

2x10 Pushups 1*10 1*10 (gik meget bedre denne gang!!!)

2x10 Hanging Knee Raises 1*10, 1*10

2x10 Body Rows 1*10, 1*10 (det rev okay)

3x20 second L-Sit with knees bent

5 Muscle-Up pulls or attempts (den sprang jeg over igen)

2x10 Dips (kørte 3 sæt af singles denne gang, uden ben på stol)

2x10 Pullups (1-2-3-4-4-2-1 pavels ladder system hvor jeg desværre ikke slog min co worker :dry: )

Link to comment
Share on other sites

29/3

rotator manchet træning:

3 øvelser @ 2*12 @ 1,72 kg.

underarmstræning:

2 øvelser @ 3*10 @ håndvægt med 2,5 kg i den ene ende.

der følger progression med i begge.

skulle ha været ude og løbe men far havde fødselsdag (48 år) så det blev der ikke rigtig tid til. dagen har ikke været så sund som standarten er lige i øjeblikket, men man har vel lov til at ha nogle off dage engang imellem :4mewantfood:

god weekend til jer alle!!!

Link to comment
Share on other sites

30/3

3x3 Skin the Cats tucked 1*3, 1*3, 1*3 (gik super! holdt lidt længere pauser)

3x5 Jackknives from Knees 1*5, 1*5, 1*5 ( alle sæt stående da jeg ikke føler jeg får noget ud at dem på knæ, men kommer langt fra helt ud stående)

2x10 Pushups 1*10 1*10

2x10 Hanging Knee Raises 1*10, 1*10 (begynder at blive rigtig let)

2x10 Body Rows 1*10, 1*10

3x20 second L-Sit with knees bent

5 Muscle-Up pulls or attempts (den sprang jeg over igen)

2x10 Dips (ben på stolen)

2x10 Pullups (1-2-3-2-1 pavels ladder system, ved ikke lige hvad der skete idag)

Link to comment
Share on other sites

dejligt at dagene er blevet lidt lysere! sommeren er på vej :cool:

1/4

3x3 Skin the Cats tucked 1*3, 1*3, 1*3 (det kørte bare, så dog lidt stjerner sidst i andet sæt)

3x5 Jackknives from Knees 1*5, 1*5, 1*5 ( alle sæt stående, kom rigtig godt ud denne gang!! kan mærke det rev godt i mavemullerne)

2x10 Pushups 1*10 1*10 (ringe ved knæhøjde, kørte dem meget eksplosivt)

2x10 Hanging Knee Raises 1*10, 1*10

2x10 Body Rows 1*10, 1*10

3x20 second L-Sit with knees bent

5 Muscle-Up pulls or attempts (prøvede den idag men der går f..... lang tid før den første MU kommer!)

2x10 Dips (ben på stolen)

2x10 Pullups (3 sæt til failure i ringene- 1*3 1*5 1*4)

2*10 lateral raise med 15 kg

G'Day til alle!

Link to comment
Share on other sites

3/3

gillingham squat, dynamisk dag

10* 30 kg

3* 55 kg

3* 55 kg

3* 55 kg

3* 55 kg

3* 55 kg

3* 55 kg

3* 55 kg

baby hepburn dødløft

4x1x85kg + 3x5x67,5kg (der skulle ha været 87,5 kg på under single delen, men kan ikke komme mere vægt på, så kørte et ekstra sæt istedet)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share