Hvor træner folk henne?


Sil
 Share

Recommended Posts

Var nede og træne en times tid i centeret i dag - rigtig lækkert. Dog først efter jeg havde vadet rundt i en små 30 minutters tid - hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg påstå at de forsøgte at skjule centeret....

Men anyways så er det helt sikkert noget jeg kraftigt vil overveje når mit nuværende center lukker d.1/12.

Var især begejstret for faciliteterne til fri vægt. Godt nok var der en del maskiner men det virkede som om størstedelen af brugerne vidste hvad de lavede - der blev ihvertfald ikke kørt så meget i "sjove" maskiner som det er tendensen i mit nuværende center... alt i alt -lækkert lækkert!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvor ligger det club olympic helt præcist ? Jeg træner i Fin Form i århus og det er satme skod. Kan snart ikke holde det ud længere.  Jeg hørte også noget om et sted som hedder Athena eller sådan noget ? Der skulle de der Århus tigers træne vist.. skulle være ok hardcore. Aner ikke hvor det ligger tho.  Damen hos oplysningen anede ikke hvad jeg fablede om da jeg spurgte om det.

Jeg har været inde og træne ved Århus stadion. Det er satme hardcore derinde! 4-5 olympiske platforme, 2 vægge spækket med håndvægte (jeg turde slet ikke se hvad den tungeste vejede). Der er kun sportsfolk (folk der træner for funktionel styrke) derinde så det er helt fri for de der børn som træner calves og lænd når de prøver at køre bicep curls....

Link to comment
Share on other sites

Det ligger i Ny banegårdsgade, på samme side som Netto.

Hvis du går fra banegården til rutebilstationen, ligger det på venstre hånd i en baggård hvor der ligger en køreskole.

I baggården er der en trappe ned til "The Dungeon".

Slå hårdt på døren, så kan det være der er nogen der åbner.

Link to comment
Share on other sites

>Sil

Det sagde jeg jo...sådan et rigtig skummelt baggårdscenter :biggrin:

Meen om de fleste af brugerne ved hvad de laver?? Tja tjo, ikke efter min mening(læs evt. min tråd "Nyt center, nye muligheder" andetsteds på MOL.

Anyway, hvis du ser en makker som kører dødløft eller squat uden nakkepude, så kan du være ret sikker på at det enten er mig eller min træningspartner :)

Link to comment
Share on other sites

nej ok - måske bare mig der blev revet med af de store makkere der bænkede en god portion over de 100 kg :) - Jeg selv ligger stadig og roder med noget der ligner 88-90% af min egen kropsvægt - dvs 70 kg på en god dag :)

Men jeg regner med at jeg starter den 1/12 - medmindre jeg kan få refunderet resten af mit kontigent i mit nuværende center, så jeg kan starte lidt før. Men kig efter en makker i sort tshirt/shorts og grå sko... Men vi ses lige pludselig xax. Hvilken vægtklasse ligger dig og din træningspartner i, sådan styrkemæssigt set? - Ville sq være najz med en spotter fra tid til anden...

Link to comment
Share on other sites

Vores(min) vægtklasse styrkemæssigt set...?

Ahhh, ret lav egentlig. Jeg kan overhovedet ikke bænke så mange procent af min egen kropsvægt.  Jeg er faktisk ikke så vanvigtig stærk i forhold til min vægt, men jeg arbejder seriøst på det gennem styrkeløft... :turn:

og så vejer jeg alligevel en del...:biggrin:

ok, sort tshirt/shorts og grå sko...

Hmmm, ikke særlig originalt ;) men vi finder sku nok hinanden på en tidspunkt.

sjovt du nævner det med spotter...

Jeg spottede rent faktisk en fuldstændig fremmed person på min første dag i centeret, hvilket jeg aldrig har gjort i min gamle center(var der ca. 1 år!)

Såå du skal bare sige til når du skal have hjælp, forudsat at du kan finde mig :)

Link to comment
Share on other sites

Hey, fedt endelig at vi snakker om "procent af kropsvægt", så kan jeg være med igen!!  :)

Jeg bænker........(ska lige finde en lommeregner).....159% (110kg) af min kropsvægt på en god dag (og i sidste sæt med 4 reps).......ikke fuldstændig vildt, men iforhold til min vægt syntes jeg det går meget fint!!  :)

Link to comment
Share on other sites

Hey, her vil jeg også være med! Jeg har godt nok ikke noget at "prale" med, da jeg lige er begyndt :smile:

Ok, det skal lige siges, at jeg aldrig har prøvet at maxe, så jeg kan ikke sige det helt nøjagtigt.

Findes der ikke en eller anden lille lommeregner, så man kan få en ca. vægt, for sit max løft????

Det tungeste jeg har kørt er 7 reps med 50 kg (71%).......:smile2: Grin i bare! i startede sikkert også der omkring?!

Link to comment
Share on other sites

Der er sku ikke nogle der griner af dig.....jeg kan tydeligt huske da jeg lå og kæmpede med 30 kg i bænkpress. Og næsten alle andre der trænede i centret kørte med 100+ kg :(

Bare hold ud det skal nok komme....der er en lommeregner som kan bruges, jeg kigger lige efter den.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg det straks bedre, da jeg hørte du kæmpede med 30 kg :smile:

Nej, et eller andet sted bliver man nød til at starte. Selvom jeg synes 50 kg er lidt, så KAN jeg ikke løfte mere! Den eneste måde hvorpå jeg kan komme til at løfte mere, er ved at træne :smile: Så jeg kører hårdt på!

Men i forhold til min træningsmakker, så synes jeg de 50 kg er ok. Han er 191 høj, vejer 90+ og bænker med ca. 40 kg. Jeg er 177, vejer 70 og bænker med 50 kg.........:smile:

Med hensyn til den lommeregner, så fandt jeg en på nettet for LANG tid siden, men den gang kunne jeg selvfølgelig ikke bruge den til noget ;)

Link to comment
Share on other sites

He he! Den er ski sjov den lommeregner!

Hvis jeg indtaster 7 reps med 50 kg, så får jeg en 1RM på 60 kg. Fair nok, jeg tror ikke det er helt umuligt.

Men hvis jeg så indtaster 1 rep med de 60 kg, så skulle det jo gerne give 60 kg igen, men denne her gang giver den 61 kg :cheesy:

Link to comment
Share on other sites

Nielsen>>  her er sku ingen der griner af dig her!!  Vi er jo alle startet i det små, og styrken, den skal sku nok komme!!  Men jeg vil forbeholde mig retten til at grine, hvis du fx. udfører bicep øvelser som de "fjeder typer" jeg før har fortalt om......(alt for meget "ryg træning" selvom det er bicep de burde træne.........). Men bare lave øvelserne rigtig, og gå ikke hurtigere frem, end at du hele tiden kan lave øvelsen rigtigt, så kommer styrken hurtigere, end du kan nå at finde hovedstaden i qatar`s navn......... :)

Link to comment
Share on other sites

>> Atomnissen

Jeg kender godt de omtalte fjeder typer! Når de står og kører biceps med en vægtstang, så står deres ryg lige pludselig og vipper i en vinkel mellem 45 og 90 grader, og så er det man tænker: What the F***! Hvad er det nu LIGE for en øvelse han har opfundet der?

Jeg har også tit tænkt på, at gå hen og fortælle folk, at de kører en øvelse på en helt forkert måde, men de bliver sikkert bare pissed, og siger at jeg skal passe mig selv. Har i nogen sinde prøvet at "rette" på folk der kører en øvelse forkert? Hvis ja, hvad var så deres "ord" til jer?

>>Sil

Ja, den er lidt sjov den der 1RM regner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rettet på de der fjedertyer tonsvis af gange. Og de fleste ved godt at det jeg siger er rigtigt. og jeg er da også repekteret for de synlige resultater af min træning, så de siger mig aldrig imod. Men så går der højst 2 uger, og de ser sig igen blind på mængden af kilo. Derefter bliver der "fjedret" der ud af igen. Og til sidst så gider man sgu ikke blive ved med at gå og rette på dem. Desuden er det også meget tidskrævende.

Link to comment
Share on other sites

Cool. 50kg er da ikke tosset. Mester jeg ligger på 64kg så vidt jeg ved. Med 7 reps. Og jeg vejer selv 74kg. Så jeg er vel på vej i den rigtige retning også. Jeg skal jo gerne nå de 100kg til August. Jeg har ikke flere vægte at sætte på andet end 2kg.

Jeg har rettet på en før, men han var en ung gut, så de var kun glade. Problemet er tit hvis man retter på en som er ældre end sig selv. Jeg er selv blevet rettet på engang af en fjedre type som mente at jeg skulle gøre som ham. Han var vældig god til at komme med smart bemærkninger.

Men hvad jeg har prøvet fjedre teknikken, den holder ikke gutter. Det er nu meget sjovt, og man blive værdig glad bortset fra at det gør nas når panden rammer gulvet i et forsøg på at få den sidste rep i Biceps curl gennemført.

Men Nielsen det er fint nok. Jeg lå på 50kg da jeg var 15år. Så trænede jeg ikke bænk 1½år, og så var jeg gået tilbage igen. Så bare bliv ved, og lad det ikke forfalde

Link to comment
Share on other sites

jeg har rettet på dem før i tiden, men de var tydeligvis ikke interesserede i det jeg sagde, så nu er jeg stoppet. Når jeg træner om morgnen, er der ofte pensionister deroppe, og de lytter da  gerne til hvad man har at sige, men det skal virkelig være galt før jeg gider rette på folk. Men hvis folk spør mig om noget, hjælper jeg dem meget gerne, enten med deres udførelse af øvelser, eller som spotter...........Men fjedertyper, kan man sku aldrig lære noget nyt, de er sku nok tabt for evigt.....men det er jo deres egen skyld!

 Blackice>>  "bortset fra at det gør nas når panden rammer gulvet i et forsøg på at få den sidste rep i Biceps curl gennemført"..........:beerchug: that`s funny mann.....:funny:

(Redigeret af atomnissen ved 10:40 am på Nov. 7, 2001)

Link to comment
Share on other sites

He he *BOING*

De typer ser jeg rimelig tit!

I mine dage som BB'er udtænkte jeg rent faktisk en plan til at undgå denne fjedereffekt. Jeg(vi) fandt ud at man ikke kan undgå at fjedre bare en lille smule, så vi begyndte at køre curls(både stang og håndvægt) stående op af vores kabelstativ, hvor hele ryggen hele tiden skal være i kontakt med stativet. Det hjalp ufattelig meget og gjorde øvelserne hårdere.. :envy:

Rent faktisk bruger min træningspartner stadigvæk den teknik, men da vi nu er havnet i et nyt center, har vi i stedet fundet ud af centerets smith-stativet egner sig fortræffelig til at aggere rygstøtte.

Så ja, Smith-stativet kan faktisk bruges til noget fornuftigt! :biggrinhat:

Link to comment
Share on other sites

For lige at vende tilbage til det originale emne for indlægget: Jeg er netop begyndt i city motion i Næstved (røvhamrende forbandet dyrt! 410 om måneden kontant el. 290 over P.B.S!). Her er jeg begyndt efter at have spildt min tid på et center der hedder Nyform. 90% fjedertyper 9,9% kaffeklubber og så lige lille mig... :biggrin:

Men i city motion der er der altså kommet andre boller på suppen... Der fyre med arme på størrelse med mine lår - og de er selvfølgelig dækket med kæmpe tatoveringer... ;)

Er der andre der træner i Næstved?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share