Pistols?


Eduardo
 Share

Recommended Posts

Hey alle zusammen ;o))

Jeg er begyndt at køre nyt program nu her, mens jeg cutter - så her på sidste dag i ugen kører jeg en fullbody dag, kun med kropsvægtsøvelser, virker egentligt godt sys jeg indtil videre hvert fald.

Mit spørgsmål er så, for jeg vil gerne have lidt ben med, men det kan være lidt svært at finde øvelser for det, nå anyways - jeg vil gerne køre pistols, og kørte dem for første gang idag, men hvordan kan man træne sig op til at køre dem rigtigt? hvordan kører i dem?

Jeg måtte holde fast i et a benene på cable cross maskinen for ikke at vælte :oP haha

gode råd til optræning af pistols? Har god styrke i mine ben, mit max squat er 170 kg, så styrken skulle gerne være der til det, men kan ikke rigtigt finde en teknik til det. Har ikke prøvet den før sådan rigtigt, kørte idag 4x10 reps til hvert ben..

på forhånd tak :o))

Link to comment
Share on other sites

Sjovt, jeg har også prøvet ved at holde i siderne på 2 "cross-trainers". Jeg har også brugt kabeltræk i hver hånd, så kan man indstille hvor megen "hjælp" man får, men det bedste var at stå på en lille kasse, og lade det ene ben hænge længere ned end gulvet ville have været hvis det havde været en rigtig "pistol"

Jeg endte dog med at opgive dem, de sled for meget i mit hofteled, ærgeligt, den er ellers sjov.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et noget lignede teknisk problem i pistol og ligeledes i squat, hvilket er at jeg formentligt ikke er helt smidig nok da jeg i den excentriske fase har en tendens til at bøje rigtigt meget i hofteledet, hvorfor jeg kommer til at bøje en næsten 45 grader fremover i stedet for at have så vidt mulig ret ryg..

Tænkte først på om det kunne være belastningen der var for tung, men selv uden vægt er det et problem og prøvede med en ven idag at han holdte min ryg tilbage så jeg ikke bøjede i hofteledet, hvilket kun resulterede i at jeg røg fuldstændigt ud af balance og nærmest er ved at falde bagover..

Mit spørgsmål er så om det kan være fordi at mine ryg enten er for svag eller måske mine haser eller om jeg bare ikke er smidig nok? dertil skal også lige tilføjes at det kun er i hoften problemet ligger for mine knæ kommer ikke længere ud end mine fødder og er også ganske god til at komme tilbage på hælene, hvis det kunne være til en hjælp..

Håber ihvertfald er der en nogen der kender problemet og evt kan komme med nogle gode råd til hvad der kan være galt og hvordan jeg på bedst mulig måde kan optimere min teknik i øvelsen..

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

kousgaard -> Ikke at jeg er specielt stolt over teknikken, men her er et klip hvor jeg laver BW pistols.

Ankelsmidighed er ret betydende for hvor meget du er nødt til at bøje forover. Har man god smidighed i anklen er hoften mere "oven på" foden og dermed tættere på tyngdepunktet, så det ikke er nødvendigt at overkompensere med overkroppen.

Med større belastninger er det klart en fordel at kunne holde ryggen rimelig oprejst, men i første omgang er man jo nødt til at holde balancen, og det kan som sagt godt betyde at overkroppen skal en del frem.

Tænkte først på om det kunne være belastningen der var for tung, men selv uden vægt er det et problem og prøvede med en ven idag at han holdte min ryg tilbage så jeg ikke bøjede i hofteledet, hvilket kun resulterede i at jeg røg fuldstændigt ud af balance og nærmest er ved at falde bagover..

Æhh... "ikke bøje i hofteleddet" - det bliver ikke en pistol uden. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at flere herinde lider af den meget almindelige misforståelse, at ret ryg er lig med lodret ryg, det er ikke tilfældet.

Nu snakker jeg heller ikke ret ryg, nok mere rettere, hvis du forstår så jeg kan nøjes med kun en lettere flexsion i hoften.. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu snakker jeg heller ikke ret ryg, nok mere rettere, hvis du forstår så jeg kan nøjes med kun en lettere flexsion i hoften.. :)

Hoftens fleksion:

post-1845-1204575030_thumb.jpg

Vi kan snakke om at man er mere eller mindre foroverbøjet (ryggens vinkel ift underlag), men i hoften vil der altid være meget eller rigtig meget fleksion ved en pistol.

Link to comment
Share on other sites

Hoftens fleksion:

post-1845-1204575030_thumb.jpg

Vi kan snakke om at man er mere eller mindre foroverbøjet (ryggens vinkel ift underlag), men i hoften vil der altid være meget eller rigtig meget fleksion ved en pistol.

Endnu engang tak for hjælpen.. men er som sådan ikke hvor meget ryggen må være foroverbøjet der er mit problem.. spørgsmålet er hvordan det kan undgåes/forbygges og om der evt er nogle stræk øvelser eller andre øvelser man kan lave for at øge smidigheden og derved hindre for meget vinkling for ift. din vinklet illustration så er jeg betydeligt mere flexteret i hofteleddet desværre og har hørt at det kan have noget at gøre med min manglende smidighed i hasemusklerne?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du så mene, at de skal udføres?

Jeg tror oksen hentyder til en lidt anden episode der involverede en pistol, så det er der vist ikke nogen grund til at komme nærmere ind på. :smile:

Endnu engang tak for hjælpen.. men er som sådan ikke hvor meget ryggen må være foroverbøjet der er mit problem.. spørgsmålet er hvordan det kan undgåes/forbygges og om der evt er nogle stræk øvelser eller andre øvelser man kan lave for at øge smidigheden og derved hindre for meget vinkling for ift. din vinklet illustration så er jeg betydeligt mere flexteret i hofteleddet desværre og har hørt at det kan have noget at gøre med min manglende smidighed i hasemusklerne?

Hvordan er du "betydelig mere flekteret i hofteleddet"? VIS MIG. :wink:

Fyren på billedet har jo nærmest brystkassen til låret, så kan du ikke flektere meget mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror oksen hentyder til en lidt anden episode der involverede en pistol, så det er der vist ikke nogen grund til at komme nærmere ind på. :smile:

Hvordan er du "betydelig mere flekteret i hofteleddet"? VIS MIG. :wink:

Fyren på billedet har jo nærmest brystkassen til låret, så kan du ikke flektere meget mere.

Er måske rigtigt nok, men føler bare jeg kommer for langt forover er måske ryggen så.. føler bare jeg nærmest kommer alt for langt frem, men er også klart slemmest i squat er nok en nede i en 3-40grader mellem knæ og bryst, hvis det kunne hjælpe dig lidt? Men er fyren på billedet ikke også alt for flexteret i hofteledet i forhold til at udføre øvelsen korrekt eller er det mig der er helt galt på den?

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Er måske rigtigt nok, men føler bare jeg kommer for langt forover er måske ryggen så.. føler bare jeg nærmest kommer alt for langt frem, men er også klart slemmest i squat er nok en nede i en 3-40grader mellem knæ og bryst, hvis det kunne hjælpe dig lidt?

Mit bedste bud sådan lige umiddelbart er manglende ankelsmidighed og måske generelt bare manglende kontrol i bevægelsen. Begge dele er vist typiske mangler. Ved ikke rigtig om jeg kan foreslå meget andet end de alternative udgaver du har fået link til.

Link to comment
Share on other sites

Mit bedste bud sådan lige umiddelbart er manglende ankelsmidighed og måske generelt bare manglende kontrol i bevægelsen. Begge dele er vist typiske mangler. Ved ikke rigtig om jeg kan foreslå meget andet end de alternative udgaver du har fået link til.

Er nok rigtigt nok, at det er der problemet ligger.. Men der er jo ikke andet for end at træne noget mere smidighed så og mon ikke det så kommer ganske naturligt med tiden.. ihvertfald mange tak for hjælpen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share