Squat i Smithrack?


EMTH
 Share

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Way to turn your back on the discussion - master of teh exclamation mark :laugh:

I øvrigt ekstremt trivielt citat uden funktionel overførbarhed eller relevans :wub:

Lunau>> tjeck. Jeg kan bare stadig ikke se hvordan den øvelse skulle kunne bidrage synderligt til bugstyrke, men hvis du lige gider forklare for Prins Knud :smile:

Jeg har ikke vendt ryggen til diskussionen, men jeg kan bare ikke forklare det tydeligere, end jeg har gjort!!

Hvis du vil have noget uddybet, så siger du bare til...

Ang. zercher squats... så flytter du den ydre vægt frem foran dit eget tyngdepunkt, hvilket kræver en enorm stabilitet i hele kropsstammen! Ryg, mave, glutes og qadriceps bliver fint stimulerede!!

Det kan anbefales... desuden slipper man for noget af kompressionen af discus i øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Lunau>> tjeck. Jeg kan bare stadig ikke se hvordan den øvelse skulle kunne bidrage synderligt til bugstyrke, men hvis du lige gider forklare for Prins Knud

Ved at flytte stangen foran, ændrer man tyngdepunktet, samt armenes position gør det langt sværere at holde et spænd i kroppen. Det er en øvelse, der nemt kan udskiftes af andre, og man får aldrig samme bentræning ud af det, som ved almindelig squat, men som en flerledsøvelse med fokuc på maven og den øvre ryg er den fantastisk god. Det er lidt svært at forklare hvordan den føles, men jeg har aldrig haft så mange doms i min core som første gang jeg kørte tungt i den. :smile:

Ang. zercher squats... så flytter du den ydre vægt frem foran dit eget tyngdepunkt, hvilket kræver en enorm stabilitet i hele kropsstammen! Ryg, mave, glutes og qadriceps bliver fint stimulerede!!

Det kan anbefales... desuden slipper man for noget af kompressionen af discus i øvelsen.

???

Alle øvelser, der belaster på den måde giver kompression af discus. Det er et spørgsmål om vinkel og tryk.

Link to comment
Share on other sites

Ved at flytte stangen foran, ændrer man tyngdepunktet, samt armenes position gør det langt sværere at holde et spænd i kroppen. Det er en øvelse, der nemt kan udskiftes af andre, og man får aldrig samme bentræning ud af det, som ved almindelig squat, men som en flerledsøvelse med fokuc på maven og den øvre ryg er den fantastisk god. Det er lidt svært at forklare hvordan den føles, men jeg har aldrig haft så mange doms i min core som første gang jeg kørte tungt i den. :smile:

???

Alle øvelser, der belaster på den måde giver kompression af discus. Det er et spørgsmål om vinkel og tryk.

I forhold til alm. squat, da man som regel ikke kan løftes så tungt... I er meget pernitne med detaljerne hva? :wink:

desuden er nogle glade for den som en forøvelse til squat, da den giver en god feeling af den rette ryg, der er essentiel i alm. squat.

Edited by Pjevsen
Link to comment
Share on other sites

Zerchers er såmænd fine nok.

Alt der giver supination omkring skuldrene bidrager til thorakal extension, som de fleste har brug for.

Derfor kan zerchers være en brugbar suppleringsøvelse.

Den bør IMO ikke køres dommedags-tungt, da der kommer et kæmpe tryk på nerverne omkring overarm/underarm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share