TdF 2008


vito
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Har spillet 275 kr på at efter 16 etape bliver det næste doping fjols taget.......Og om det er Ritter eller Rolf der siger det er lige meget..............

Har hørt at Rolf Sørensen udgiver en bog om sit doping misbrug op til jul ??? er der andre hørt det ??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg synes Rolf gør det rigtigt godt.

Og selvom Ritter til tider kan være lidt belastende og jeg - som andre - finder hans fokus på CSC lige voldsom nok, så klarer sig stadig ok godt.

Det kunne være meget ringere.......synes klart de er bestået + en snas mere.

Link to comment
Share on other sites

Og så var det belastende at Ritter blev ved at køre i det med "Stål ormen".. Det irriterede mig at han forsøgte at nedgøre Ricco på den måde, der burde han være mere saglig. På det punkt har han lidt for store CSC-Saxo bank briller på..

Jep, deres CSC liderlighed er til at brække sig over!

Link to comment
Share on other sites

Har spillet 275 kr på at efter 16 etape bliver det næste doping fjols taget.......Og om det er Ritter eller Rolf der siger det er lige meget..............

Har hørt at Rolf Sørensen udgiver en bog om sit doping misbrug op til jul ??? er der andre hørt det ??

Normalt gider jeg ikke rigtig besvare dine temmelig unuancerede kommentarer, men nu gør jeg et tålmodigt forsøg.

Jeg tror helt seriøst ikke på, at Rolf Sørensen nogensinde offentligt indrømmer. Men hvem, der for nylig har lovet en bog er Jan Ullrich - hvor han efter alt at dømme vil lægge kortene på bordet.

PS. Put your money where your mouth is. 275 kr. er sgu da alt for fedtet når du VED at der er en, der bliver taget - kom nu lidt ind i kampen, mand! Hvis jeg var dig ville jeg satse hele min børneopsparing på en Saunier Duval-rytter. De er med garanti tanket op med russisk EPO fremstillet på et undergrundslaboratorie..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Sastre angreb i starten og det var på et kontra angreb at Frank fik hul. Der gik blandt andre Piepoli og Cobo med. Derefter var Sastre "låst" fast.

EDIT:

Og ja, sikke en etape. Fantastisk kørt af Voigt og især Cancellara! De er vanvittige når de lukker op.

Det er interessant med Voigt. De sidste par sæsoner har han kørt TdF og reelt ramt topformen i august til Deutschland Tour (som han har vundet). Denne sæson har han kørt Giro som opvarmning til TdF og er i topform i disse uger. Og det kan ses! Når det er over kortere distancer har Voigt en evne til at æde sig selv og holde et utroligt højt tempo, det så man bl.a. også under Giroen, hvor han blev nr. 11 på den stejle, men korte (12km) bjergenkelstart.

Link to comment
Share on other sites

Evans manglede lidt overskud efter etapen. Det var tydeligt, at hans trøje var blødt igennem på venstre skulder og når han stod op i sadlen trak han skævt i styret. Det var der åbenbart en journalist, der ikke havde opdaget, da han efter etapen bliver interviewet på norsk TV og en journalist tager fat i hans skulder :devil:

Link to comment
Share on other sites

Voigt har masser af gange vist at han kan kører langt bedre opad end hans kæmpe maskine ellers skulle tilsige. Godt nok har jeg aldrig set ham sætte Valverde :biggrin: og kører så vildt som i går op af Tourmalet. Men niveauet lige under i går synes jeg man har set flere gange efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Voigt har masser af gange vist at han kan kører langt bedre opad end hans kæmpe maskine ellers skulle tilsige. Godt nok har jeg aldrig set ham sætte Valverde :biggrin: og kører så vildt som i går op af Tourmalet. Men niveauet lige under i går synes jeg man har set flere gange efterhånden.

Voigt sagde efter etapen, at han følte sig lidt som Eddy Merkcx, da han hørte at Valverde og Cunego røg af.. Men han har da før sat bl.a. Leipheimer på en bjergetape i Deutchland Tour 2006 - forskellen er bare, at både Valverde og Cunego møder op til TdF i topform.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Normalt gider jeg ikke rigtig besvare dine temmelig unuancerede kommentarer, men nu gør jeg et tålmodigt forsøg.

Jeg tror helt seriøst ikke på, at Rolf Sørensen nogensinde offentligt indrømmer. Men hvem, der for nylig har lovet en bog er Jan Ullrich - hvor han efter alt at dømme vil lægge kortene på bordet.

PS. Put your money where your mouth is. 275 kr. er sgu da alt for fedtet når du VED at der er en, der bliver taget - kom nu lidt ind i kampen, mand! Hvis jeg var dig ville jeg satse hele min børneopsparing på en Saunier Duval-rytter. De er med garanti tanket op med russisk EPO fremstillet på et undergrundslaboratorie..

Jeg har desværre ikke så mange penge som dem på bistand :wink:

Men vil dog give dig ret i at vi andre får sandheden at vide omkring Rolf sørensen doping misbrug :dry: Men om det er russisk eller norsk Epo er jeg sku´også lige glad med...............deres misbrug har ødelagt min interesse , da det jo ikke er den bedste rytter der vinder, men den "bedste" læge :nonono:

Og kasn det være mere sygt .........Tyler hamilton taget for misbrug...Ivan basso karantæne for doping.

Jakse indrømmet misbrug......Sportdirektør Kim Andersen tager tre gange for doping i sin "karriere" Bjarne barnevogn har indrømmet sit flere års misbrug :crazy:

Så deres nye sponsor må virkelig tro på det bedste i folk :laugh::laugh::laugh:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke så mange penge som dem på bestand :wink:

Men vil dog give dig ret i at vi andre får sandheden at vide omkring Rolf sørensen doping misbrug :dry: Men om det er russisk eller norsk Epo er jeg sku´også lige glad med...............deres misbrug har ødelagt min interesse , da det jo ikke er den bedste rytter der vinder, men den "bedste" læge :nonono:

Og kasn det være mere sygt .........Tyler hamilton taget for misbrug...Ivan basso karantæne for doping.

Jakse indrømmet misbrug......Sportdirektør Kim Andersen tager tre gange for doping i sin "karriere" Bjarne barnevogn har indrømmet sit flere års misbrug :crazy:

Så deres nye sponsor må virkelig tro på det bedste i folk :laugh::laugh::laugh:

Gå du bare væk og græd i haven over at folk doper sig, det er ligegyldigt i denne tråd lige nu.

Hvis Evans, Menchov, Sastre, Schleck*2 og Ricco bliver taget for doping må du komme tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Gå du bare væk og græd i haven over at folk doper sig, det er ligegyldigt i denne tråd lige nu.

Hvis Evans, Menchov, Sastre, Schleck*2 og Ricco bliver taget for doping må du komme tilbage.

Gå ud til din mor og få skiftet din blee og få din sutteflaske :shutup3:

For så vidt jeg ved kører Schleck og sastre for Bjarne. :wink: Så selvfølgelig har det en indflydelse på TDF 2008 :dry:

Med ved så ikke om Bjarne står for påfyldning af sit hold :laugh: Eller han har andre til at gøre det beskidte arbejde.

og spørgsmålet er ikke hvis de bliver taget..........men hvornår fælde klapper :dropjaw:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

@ Keld Erland

Så deres nye sponsor må virkelig tro på det bedste i folk

Ja det er der en enkelt grund til. Seertallene falder ikke. Jeg ser stadig Touren fordi det er et fantastisk underholdende løb, dopining eller ej. Denne tråd viser jo også at folk stadig elsker Touren, at du så ikke gør er skam helt fint, men hvorfor blive ved med at blande dig i en Tour debat når du alligevel er ligeglad med cykling, og dit eneste formål er at kaste mudder efter alt og alle indefor cykelsporten? Der jo ingen der gider bruge mere tid på alt det dopingsnak, og bare vil diskutere det fantastiske ved Touren og cykling i det hele taget??????????????

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
@ Keld Erland

Ja det er der en enkelt grund til. Seertallene falder ikke. Jeg ser stadig Touren fordi det er et fantastisk underholdende løb, dopining eller ej. Denne tråd viser jo også at folk stadig elsker Touren, at du så ikke gør er skam helt fint, men hvorfor blive ved med at blande dig i en Tour debat når du alligevel er ligeglad med cykling, og dit eneste formål er at kaste mudder efter alt og alle indefor cykelsporten? Der jo ingen der gider bruge mere tid på alt det dopingsnak, og bare vil diskutere det fantastiske ved Touren og cykling i det hele taget??????????????

Fantastisk ved Touren ??

nu er det jo lige som mig der har ødelagt touren med dopingsnak :crazy: det har jo netop været det der har været varemærket de sidste 10 år :nonono:

Og iøvrigt er jeg ikke ligeglad med cykling :wink: for så havde jeg nok ikke skrevet indlægget.

Men syntes bare at det er sygt at folk kan bliver ophidset af en flok tyndedrenge fuldt med stikmærker i benene :nono: cykle op af et bjerg. Og næste dag/uge/år indrømmer flere årsmisbrug.

Er den kritiske sans død ??

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk ved Touren ??

nu er det jo lige som mig der har ødelagt touren med dopingsnak :crazy: det har jo netop været det der har været varemærket de sidste 10 år :nonono:

Og iøvrigt er jeg ikke ligeglad med cykling :wink: for så havde jeg nok ikke skrevet indlægget.

Men syntes bare at det er sygt at folk kan bliver ophidset af en flok tyndedrenge fuldt med stikmærker i benene :nono: cykle op af et bjerg. Og næste dag/uge/år indrømmer flere årsmisbrug.

Er den kritiske sans død ??

Nej, men reelt set kan det vel også være lige meget, om de doper sig eller ej for almindelige tv seere? Det er selvfølgelig ikke fair for dem der ikke doper sig, men hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af. Iøvrigt er doping også udbredt i andre sports, cykling har bare mere kontrol og derfor bliver flere fanget.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Har spillet 275 kr på at efter 16 etape bliver det næste doping fjols taget.......Og om det er Ritter eller Rolf der siger det er lige meget..............

Har hørt at Rolf Sørensen udgiver en bog om sit doping misbrug op til jul ??? er der andre hørt det ??

Øv øv skulle have spillet på dagens etape :laugh: der røg sku´lige en stofmisbruger mere i fælde.... :nonono:

Og som ordsproget siger det man ikke har i hovedet , har man i benene :tongue: og endnu et bevis på at der ikke er mange brikker at flytte med på øverste etage.

Link to comment
Share on other sites

Øv øv skulle have spillet på dagens etape :laugh: der røg sku´lige en stofmisbruger mere i fælde.... :nonono:

Og som ordsproget siger det man ikke har i hovedet , har man i benene :tongue: og endnu et bevis på at der ikke er mange brikker at flytte med på øverste etage.

Det har jo ingenting med den kritiske sans at gøre. Mener du ikke der har været nok kritik de seneste 10 år????? Essensen er at folk åbenbart er ligeglade med at nogle folk doper sig, underholdningen er stadig i top. Jeg forstår bare ikke hvad det er du vil opnå med at blive ved og ved og ved og ved med at skrive indlæg alá "stiknarkomanerne i Touren". Jeg anerkender at cykelsporten gør en indstats for snuppe de kriminelle, men ligesom i det virkelige liv er det naivt at tro at ingen vil prøve at springe over hvor gærdet er lavest. Om man så stadig vil tro på fremtiden for cykelsporten og stadig føler sig underholdt, eller man vil kvitte sporten og skrive det ene kritiske indlæg efter det andet, må være op til den enkelte.............. Jeg tror på sportens fremtid og føler mig stadig stærkt underholdt.

PS:

Nej, men reelt set kan det vel også være lige meget, om de doper sig eller ej for almindelige tv seere? Det er selvfølgelig ikke fair for dem der ikke doper sig, men hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af. Iøvrigt er doping også udbredt i andre sports, cykling har bare mere kontrol og derfor bliver flere fanget.

Sjældent har jeg hørt mere dumt indlæg :nonono:

Øv øv skulle have spillet på dagens etape :laugh: der røg sku´lige en stofmisbruger mere i fælde.... :nonono:

Og som ordsproget siger det man ikke har i hovedet , har man i benene :tongue: og endnu et bevis på at der ikke er mange brikker at flytte med på øverste etage.

Der kom du da selv lige med en stærk kandidat gjorde du ikk :laugh:

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

Det er CERA Ricco er taget for - Continuous Erythropoietin Receptor Activator. Jeg har det meget ambivalent med, at det er ASO, der står for testen. På den ene side så kan Tour de France-ledelsen lave en liste med mistænkte og så gå direkte efter dem. Hvilket jo er godt nok, hvis man har stærke mistanker, da man kan reagere på dem. På den anden side er det ikke helt tilfældigt, hvem de tester. Det svarer til at det er motionscentret selv, der bestemmer, hvem der skal testes for krudt. På samme måde kan ASO sikre, at det kun er navne, som ASO ikke "bryder sig om", der ryger i fælden. Ingen franske ryttere og ingen fra de store, mest profilerede hold. Så der kommer kun til at ryge navne, der ikke skader "TdF-brandet".

Testmetoderne bliver bedre og bedre, og det er tydeligt, at der er nogle ryttere, der har foregnet sig, når de har forventet de gamle UCI-procedurer. Jeg tror Rasmus Damsgaard gætter meget godt, når han siger, at ca. 30% af feltet benytter EPO.

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Endnu en Saunier Duval-rytter skulle være testet positiv, siger rygtebørsen... Så hele holdet ryger formodentlig ud af løbet nu.

EDIT: Holdet har trukket sig. Saunier Duval-Scott er ude af løbet.

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Den her sag kan i øvrigt blive ganske interessant. Der eksisterer en række 3. generations EPO-produkter på markedet - bl.a MIRCERA, som produceres af det schweiziske medicinfirma Roche, der faktisk endnu ikke er på WADA's forbudsliste endnu. Men det kan spores i blodet. Hvis det er et af de produkter, som Ricco er knaldet for, så kommer vil til at se advokater trække ASO i retten.

Jeg hilser efterhånden UCI's blodpas mere og mere velkommen :smile:

Link to comment
Share on other sites

som Rasmus Henning siger det

Der er flere grunde til at jeg aldrig vil benytte mig af doping.

Det er dybt umoralsk og snyd.

Jeg ville aldrig kunne nyde mine sejre på samme måde hvis jeg selv vidste at de var vundet på uærlig vis.

Hverken sejrene eller pengene er så vigtige for mig at jeg vil snyde for at få dem.

Jeg ville ikke kunne klare at skulle leve på en løgn over for min familie, mine venner og mine konkurrenter.

Det er livsfarligt for kroppen

Atleternes holdning er vigtig - også til doping Artikel

Rigtig vindere doper sig ikke Artikel

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hold kæft en klovn :laugh:

Alle i feltet hadede ham før, hvor meget mon de hader ham nu? (:

Kobraen! rawr

Så nu er i jo to :laugh: og så er jeg tilbage :yo::yo::yo::laugh:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
som Rasmus Henning siger det

Der er flere grunde til at jeg aldrig vil benytte mig af doping.

Det er dybt umoralsk og snyd.

Jeg ville aldrig kunne nyde mine sejre på samme måde hvis jeg selv vidste at de var vundet på uærlig vis.

Hverken sejrene eller pengene er så vigtige for mig at jeg vil snyde for at få dem.

Jeg ville ikke kunne klare at skulle leve på en løgn over for min familie, mine venner og mine konkurrenter.

Det er livsfarligt for kroppen

Atleternes holdning er vigtig - også til doping Artikel

Rigtig vindere doper sig ikke Artikel

Men selv i triathlon kan man finden folk der prøver at snyde ! ! har været ude for at der var en der smid tegnestifter ved vendenpunktet på cykelruten :nonono: og fjolset blev opdaget/set gøre det :laugh: og så skulle du have set hans fjæs :laugh: og han kunne ikke forstå hvorfor man syntes det var mistænkelig at fire havde tegnestifter i dækket da de om tilbage :unhappy::laugh:

Så man kan prøve at snyde på mange måder.......men kan høre du har den rigtige indstilling, og den kommer man meget længere med, :4thumbup: Og så kan man se sig selv i spejlet med god samvittighed.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share