TdF 2008


vito
 Share

Recommended Posts

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Off topic:

Jeg vil gerne tjene 500, Kjeld. Men jeg bruger det hele på DOPING! :laugh:

Den er da helt brændt af, Kjeld. At udlove en dusør på 500 kr for at skaffe en adresse på en internetbruger pga. en diskussion om Tour de France....det...det er jo et klassisk eksempel på roidrage.

Woah nelly, for en overreaktion! Det er fanme klasseunderholdning! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kjeld Erland er suspenderet fra dette forum. Skal vi vende tilbage til cykelløbet?

Mvh

Arne

MOD

Hvor er ytringsfriheden? :laugh:

I øvrigt fantastisk TDF i forhold til tidligere år. Meget jævnbyrdrigt, lad os håbe det er fordi dopingen er på vej væk.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er ytringsfriheden? :laugh:

I øvrigt fantastisk TDF i forhold til tidligere år. Meget jævnbyrdrigt, lad os håbe det er fordi dopingen er på vej væk.

At du er her endnu Poul viser jo hvor langt vi går for at bevare ytringsfriheden :tongue:

Og enig i det sidste!

Link to comment
Share on other sites

*LOL* jeg elsker Motion online,

Man finder sku altid underholdning på de tropic, som jeg ellers ville kalde kedelige.. :tongue:

QFT!

Jeg kan heller ikke lide TdF men har nu læst hele tråden :laugh:

Teh Drama!

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Hold kæft, hvor er det brændt aw, at man er til Iron Maiden koncert mens den her tråd koger over, og man så først kommer hjem når MOD's har klippet det sjove ud. :sneaky2:

Plz sig, at der er nogen der har gemt det famøse "stik-en-MOL'er"-indlæg og fyr det af til mig på PM! Jeg må se det. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Fik ikke set slutceremonien (på tv, ikke live :-P) pga. forsinket fly og bagage i lufthavnen /whine, men stort tillykke til Sastre, enormt velfortjent!

Heh, jeg så en af de bedre etaper på den bærbare mens jeg ventede på SAS i Charles de Gaulle. Pludselig var jeg den mest populære person i hele gaten :wink:

Link to comment
Share on other sites

lool der er sket meget spaz her mens man lige var væk :laugh: :laugh:

Anygay, synes det er fuldt fortjent Sastre vinder.

Han har kørt stabilt i mange år, og denne her gang

havde han lige den ene gode etape som gjorde forskellen.

Synes heller ikke der er noget som helst tegn whatsoever på at

han har dopet sig.

Link to comment
Share on other sites

Damn, missede også dramaet.. :cry:

Apropos en rytter, som må være efter "Killer Kelds" smag (han vinder nemlig ingenting), så vil jeg hylde Wim Vansevenant. For 3. år i træk slutter han som Lanterne Rouge, dvs. sidstepladsen i klassementet. Ny rekord! Han slutter i øvrigt karrieren med udgangen af sæsonen, men han da vist også roligt trække sig tilbage i håb om at rekorden står mange år frem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har jeg gået glip af noget, eller har Ekstrabladets Journalist gang i noget fuldstændigt vanvittig bagvaskelse af Rasmus Damsgaard?

Jeg har aldrig set noget fra Damsgaards side der kunne tyde på han gik på kompromis med Antidoping arbejdet.

Senest var han ude med en søndelemmende kritik af UCI og WADA's manglende resultater med at finde tests for de forskellige nye EPO typer. Han har presset på for blodpas, og bestemt ikke lagt fingrene imellem.

Inden CSC og han begyndte at arbejde sammen, kritisrede han CSC/Saxobank sønder og sammen og angreb deres integritet. Kan virkeligt ikke se noget der tyder på det modsatte, har jeg gået glip af noget?

http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/tour/article1036101.ece

Rasmus Damsgaard har før han blev involveret i cykelsporten udtalt flere gange, at han fandt det usandsynligt, at veltrænede ryttere alle rendte rundt med hæmatokritværdier omkring 46-48 stykker. Ser man på de offentligt tilgængelige data, som Damsgaard publicerer om CSC-saxo Bank rytterne ser gennemsnittet ud til at ligge omkring 43, men der er faktisk nogle, der er oppe omkring de 48.

Tjek værdierne her CSC Saxo Bank Blood Profiles

Jeg tror dog, at man overfortolker, hvis man automatisk råber doping, selvom hæmatokritten på en veltrænet person er over gennemsnittet. Der er faktorer som træningstilstand, dehydrering, højdetræning, flyrejser mv., der påvirker organismen. Man skal sammenholde værdien med den enkelte rytters andre målinger, og om der er nogen logisk forklaring på et evt. udsving.

Alt i alt stoler jeg på, at det er rigtigt, rigtigt svært (hvis ikke umuligt) for en rytter at bloddope sig eller benytte EPO (i alle generationer), under en tæt monitorering, som den Damsgaard laver. Jeg nægter at tro på konspirationsteorier som at Damgaard i virkeligheden hjælper rytterne med at dope sig inden for givne grænser. Man skal huske, at der også er andre læger involveret i projektet, herunder Bo Belhage (også Bispebjerg).

Link to comment
Share on other sites

PostDanmark Rundt vinderne:

Team CSC-Saxobank stiller uden ryttere, der har deltaget i Tour de France:

1 Matti Breschel

2 Lars Bak

3 Jason McCartney

4 Chris Anker Sørensen

5 Juan José Haedo

6 Gustav Larsson

7 Kasper Klostergaard

8 Michael Blaudzun

Det er sparsomt med TdF-navne på de andre hold, men jeg ved at Gerolsteiner stiller med Sven Krauss. Krauss var manden bag det spektakulære styrt på 13. etape i årets Tour:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Rank Time Name Year Nationality

1. 37' 35" Marco Pantani 1997 Italy

2. 37' 36" Lance Armstrong 2004 United States

3. 38' 00" Marco Pantani 1994 Italy

4. 38' 01" Lance Armstrong 2001 United States

5. 38' 04" Marco Pantani 1995 Italy

6. 38' 23" Jan Ullrich 1997 Germany

7. 38' 34" Floyd Landis 2006 United States

8. 38' 35" Andreas Klöden 2006 Germany

9. 38' 37" Jan Ullrich 2004 Germany

10. 39' 02" Richard Virenque 1997 France

11. 39' 06" Iban Mayo 2003 Spain

12. 39' 17" Andreas Klöden 2004 Germany

13. 39' 21" Jose Azevedo 2004 Portugal

14. 39' 28" Miguel Induráin 1995 Spain

15. 39' 28" Alex Zülle 1995 Switzerland

16. 39' 30" Bjarne Riis 1995 Denmark

17. 39' 31" Carlos Sastre 2008 Spain

18. 39' 44" Gianni Bugno 1991 Italy

19. 39' 45" Miguel Induráin 1991 Spain

20. 40' 00" Jan Ullrich 2001 Germany

21. 40' 46" Fränk Schleck 2006 Luxembourg

22. 40' 51" Alexander Vinokourov 2003 Kazakhstan

23. 41' 18" Lance Armstrong 2003 United States

24. 41' 50" Laurent Fignon 1989 France

25. 41' 50" Luis Herrera 1986 Colombia

26. 42' 15" Pedro Delgado 1989 Spain

27. 45' 20" Gert-Jan Theunisse 1989 Netherlands

28. 45' 22" Fausto Coppi 1952 Italy

29. 48' 00" Greg Lemond 1986 United States

30. 48' 00" Bernard Hinault 1986 France

En interessant detlaje ved årets Alpe d'Huez. Sastre kørte fuld gas fra bunden, men kun i den 17. bedste tid nogensinde (dog var han kun 1 sek fra Riis tid i 1995). Flere af tiderne er fra etaper, hvor der ikke er angrebet fra bunden af stigningen. 2004 var en bjergenkelstart.

Link to comment
Share on other sites

lækkert fundet.

Det er dogværd at bemærke at man muligvis skal helt ned til nummer 13, azevedo(ace), for at finde en dopingfri cykelrytter...

Der er dog ikke tvivl om lance og pantani har dog styr på toppen af bedste tider.

Det er dog lidt vildt at der er 15-20kg i differense på de to!

http://www.cyclinghalloffame.com/riders/ri...asp?rider_id=30 (72-75 kg)

http://le-grimpeur.net/blog/archives/11 - (56kg)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Årets Tour de France er ikke forbi endnu!

I disse dage og uger skrives etaperesultaterne og den samlede stilling om. Årsagen er de analyser, som man foretager på udvalgte prøver taget under årets løb. Der testes for CERA – og flere af testene har været positive.

Rygterne har efterhånden været mange, og begyndte for alvor kort tid før VM, hvor det forlød i diverse medier, at halvdelen af CSC-Saxo Bank inkl. TdF-vinder Carlos Sastre skulle være blandt de mistænkte! Det ville i så fald være tredje år i træk, at den gule trøje ryger (medregnet Rasmussen 2007).

Kort tid efter årets TdF meddelte AFLD (det franske anti-doping agentur), at op mod 30 ryttere havde "mistænkelige blodværdier". Dette viste sig efterfølgende, at dreje sig om 28 til 30 prøver fordelt på et ukendt antal ryttere – formodentlig omkring 15. Dette skabte hurtigt rygter om en liste på 14 ryttere, herunder de omtale 4-5 CSC-Saxo Bank ryttere.

AFLD er nu gået i gang med at teste disse ca. 30 prøver for CERA. Under CERA-testen er fokus blevet rettet mod 6 til 10 prøver, der var særligt mistænkelige. Derefter gik rygterne i pressen på, at der nu var 7 ryttere på en sort-liste. CERA-testen er basalt set den samme analyse, som foretages af Rasmus Damsgaard for Team CSC-Saxobank (og Astana), og derfor er det svært at forestille sig at ryttere fra CSC-Saxobank skulle være blandt dem, der er positive for CERA i årets TdF. AFLD’s arbejde med testen har betydet, at man nu er nærmere, at få godkendt den af WADA, som en officiel test-metode.

Indtil videre er følgende ryttere testet positive for CERA:

Riccardo Riccó (1 positiv test)

Leonardo Piepoli (2 positive tests)

Stefan Schumacher (2 positive tests)

Bernhard Kohl (2 positive tests)

PS. Manuel Beltran og Moses Duenas testede positiv for ”almindelig” (ikke 3. gen.) EPO.

Edit: CERA testen skulle nu være gennemført.

AFLD vil efterfølgende teste de samme 30 prøver for autolog bloddoping, dvs. blodtransfusioner med eget blod. Så meget kan ske endnu!!

IOC har i øvrigt nu meddelt, at de næsten 1000(!) blodprøver, der er taget under OL i Beijing skal testes for CERA. Og det lyder jo meget godt. Men, vi skal dog ikke forvente at se disse prøver spredt over en masse sportsgrene, da det kun er 4 forbund ud af 28, der har accepteret at blive blod testet – cykling, atletik, rosport og moderne femkamp.

I samme åndedrag har Giro-arrangørerne meddelt, at de ikke "ser et behov" for at prøver taget under Giro d’Italia 2008 skal gentestes for CERA :dry:

Jeg synes, at det er fedt, at man tester med tilbagevirkende kraft, men det er sgu lige så ufedt, at den slags initiativer er præget af en grad af vilkårlighed. Det er enkelte hold, enkelte forbund, enkelte aktører, der skal tage initiativ. Lige nu er det pioner-arbejde, som vi jo så kan håbe på bliver WADA-standard, hvis testene viser sig holdbare.

Til sidst – og apropos en vilkårlig verden - kan det jo indskydes, at IOC kun har modtaget where abouts for atleter for 102 af de deltagende nationer. Der deltog 205 nationer. Dén kan Michael Rasmussen så tygge lidt på hjemme i Toscana.. eller Mexico.. nej, Toscana!

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share