svedtab under træning :)


CHONG
 Share

Recommended Posts

hej.

en af mine trænings kammerater sveder meget under træningen,

ikke fordi han er i dårlig form, eller fordi han overanstrenger sig.

men alligevel sveder han meget mere end alle andre,

så når han ligger på en bænk f.x. skal han have et håndklæde under sig.

kan man ikke gøre noget så man ikke sveder så meget under træningen,

for det er ikke specielt lækkert at bruge maskinen efter han har ligget

og svedt på den så den er helt våd.

selvfølgelig kan det ikke undgås at der er sved på maskinerne,

men det er da klart mere lækkert at ligge på en som er tør, frem for en driv våd maskine :)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det lang tids siden jeg sidst læste om overdreven svedmængder men så meget som jeg kan huske, så er det genetisk og derfor er det svært at ændre på. der er to måder hvorpå man sveder meget og enten har man for meget fedt således at kroppen generere varme alt forhurtigt o skal derfor åbne porerne på huden for at lade alt dette varme udslippe. det andet mulighed er genetik.men det genetiske kan desværre ikke laves om på medmindre der er et eller andet genmanipulering man kan lave der.

der er vist nole tabletter eller ligende medicin som der findes som kan mindske svedtab, men jeg kan ikk ganretere dig at der virker, idet genetik ikke er det mest nemme at helbrede..

deværre.

håber nogle andre kan suppelere med svaret da jeg ikke kanhuske meget af det jeg læste om emnet.

hilsen

dj1337

Link to comment
Share on other sites

Der er folk som er født med svedproblemer, at de producere væsentligt mere sved end den gennemsnitlige person.. Nogle tager piller for det og andre får opereret svidkirtlerne væk fra f.eks. armhuler osv. Jeg havde en ven, som det virkelig var gal med, han svedte bare ved at sidde stille på en bar.. Han fik opereret svedkirtlerne væk, og nu er der ingen problemer..

Link to comment
Share on other sites

Kunne du ikke lære vennen at tørre af efter sig - det er sq da ulækker overfor andre hvis han efterlader udstyret vådt, lidt i orden til en træningsmakker men total mangel på basal opdragelse over for alle andre :nonono:

han tører selvfølgelig også maskinerne af efter brug, ellers ville det resultere i han ville blive smidt ud af centeret, og det vil han jo helst ikke.

men uanset hvad ville han gøre det alligevel, for både sin egen og andres skyld.

han syntes det er lidt pinligt at efterlade en maskinde driv våd, naturligvis. men ofte bruger han et håndklæde til at ligge på,

for at minske det så lidt som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke helt forkert - en af de ting der trænes op ved træning er evnen til at temperaturregulere - og dermed evnen til at svede.

Men såfremt jeg har forstået problematikken korrekt så vægter den genetiske programmering til at svede lidt eller meget mere end den effekt som træningen kan bidrage med.

Hvis han synes det er pinligt at svede ER det jo et problem. Hvis det kun er til træning og ikke noget der belaster ham i hverdagen synes jeg han skal lære at leve med det - lidt hårdt måske, men....

Personer som er meget plaget af sved også når de er stlillesiddende kan hjælpes med lægens hjælp men jeg tror ikke at en læge vil sætte ind overfor en person der sveder når der dyrkes idræt.

Link to comment
Share on other sites

Der er folk som er født med svedproblemer, at de producere væsentligt mere sved end den gennemsnitlige person.. Nogle tager piller for det og andre får opereret svidkirtlerne væk fra f.eks. armhuler osv. Jeg havde en ven, som det virkelig var gal med, han svedte bare ved at sidde stille på en bar.. Han fik opereret svedkirtlerne væk, og nu er der ingen problemer..

Bemærker han ingen bivirkninger? For mig lyder det som et lidt voldsomt indgreb. Ved self. ikke hvorledes det foregår. . .

(Folk kan jo være nærvøse i andres nærvær, så på en bar kunne han jo være nærvøs?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share