Fistandantilus, The return of


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens sene træning i Nordland med Mickey:

Squat:

4x50

4x50

3x80

3x100

3x130 :bigsmile:

3x100

Dødløft:

4x50

4x80

4x110

4x110

4x110

Chins:

12x0

12x0

Preachers:

12x37,5

12x37,5

Jeg er super glad for mit løft i squatten. Nu er jeg kun 10kg under gammel max, og vejer næsten 10kg mindre.

Hvis der er mere fremgang at hente er det bare for vildt.

Og det er olympisk squat ass to grass stadigvæk; ikke powersquats.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak!

Ja, havde helt glemt at notere, at der blev gået cirka 3,5km i alt frem og tilbage i forbindelse med træning.

Men billedet viser formen, som den ser ud pt. Regner selv med fedtprocent på 10. Så der er stadig masser at tage af.

Hvis du kan lægge klippet med de 161kg i bænk op, ville det også være najs!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Nordland med Mickey og formand Søren:

Fik instruktioner i at lave stilen om fra olympisk til power squats af Søren.

Squat:

3x50

3x50

3x50

3x80

3x80

3x80

3x100

3x100

3x100

Dødløft:

3x50

3x50

3x80

3x80

3x110

2x140

2x140

2x140

Chins:

3x0

3x0

5x30

5x30

Preachers:

12x37,5

12x37,5

Squatten med den nye stil vil nok kræve noget tilvænning, men det skal nok blive godt.

Jeg var flad i dødløft, og valgte at nøjes med 140kg, som faktisk føltes tunge i dag. Det duer nok ikke med dødløft så ofte.

Formand Søren mener min træning er ALT for tung. Det er jo nok rigtig nok. Jeg vil prøve at strikke et program sammen med hjælp fra ham.

Fokus bliver på at holde vægten nede så jeg kan blive i 75kg klassen minimum året ud. Så ikke den store volumen på død og squat endnu.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Nordland med Christian fra AUS, der skulle assisteresi max:

Bænkpres med pause:

6x50

6x50

3x80

3x80

3x120

3x120

3x120

4x110

4x110

4x110

4x110

Mlitary:

5x50

5x50

5x50

5x50

5x50

Push-downs:

10x40

10x40

10x40

Lateral raises:

10x14

10x14

Føler mig faktisk lidt slidt i bænkpres, når det bliver halvtungt,

Link to comment
Share on other sites

Var ude på en midnatsløbetur for at få gang i cardioen. Har en rute rundt om blokken på cirka 1km +-. Tog den 2 gange på 13 min 31 sek. Det lyder ringe, men i forhold til jeg ikke har dyrket nogen form for cardio siden sommerferien, er det rigtig positivt, at jeg kunne løbe 2km uden pause. Kunne godt have taget en tur mere, men skal ikke risikere noget med bentøjet, når det er squat dag imorgen. :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Nordland:

Bænkpres med pause:

6x50

6x50

3x80

3x80

3x110

3x125

3x125

3x125

Military:

5x55

5x55

5x55

5x55

5x55

Pushdowns:

8x42,5

8x42,5

8x42,5

Laterals:

8x14

8x14

Min workcapacity er på vej frem, så det er jo super godt!

Edited by Fistandantilus
Link to comment
Share on other sites

Godt at læse du fik Søren overtalt til at lade dig smide de 110 på i squat.

Det er jo lige før du er ved at være stærk i mili også!

Glæder mig til at komme med igen, kører den store pillestil lige p.t. så fredag at the latest håber jeg på at være klar.

Mickey

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning med Stegger i Nordland:

Dødløft:

5x50

5x50

3x80

3x110

2x140

2x185 (skulle have været 3)

Shit mand, det var virkelig skuffende. :unhappy:

Problemet er at jeg er så svag i bunden, at første løft bliver så langvarigt, at grebet fejler på manglende udholdenhed.

Sidste tunge gang kørte de 3x180 ellers så fint. Skod.

Mave:

10 reps

8 reps

Nå, håber der er mere held ved bænken imorgen.

Mickey<< Tak tak. :smile: Prøver at se om jeg kan klare det endnu bedre i mili imorgen.

Håber på du er klar torsdag aften med Kalle.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Ravnsbjergkælderen:

Bænkpres med pause:

5x50

5x60

3x80

3x100

3x100

3x130

3x130

Ville gerne have kørt 3x3, men tror ikke der var til 3. sæt.

Military:

5x57,5

5x57,5

5x57,5

5x57,5

5x57,5

Pushdowns (nyt stativ i kælderen):

10x80

10x80

10x80

Laterals:

8x15

8x15

Var rigtig glad for military progressionen gik hjem. Så må vi se, om jeg kan få 5x5x60 næste gang.

Bænken gik ikke hjem, men det er sgu stadig okay. Næste gang bliver det nok dynamisk, og så næste gang igen bliver semi tungt med noget større volumen.

Edited by Fistandantilus
Link to comment
Share on other sites

Led Patstyrke, Mr.Logan :devil:

Det 161kg i kædebænkpressen er dælme flot. Var det med røven i sædet?

Tror du kan gøre dig godt i bænken i 75kgs klassen :cool:

Tusind tak! :bigsmile:

Ja, det var med røven i sædet, men ikke særlig flot løft. Den kolapser lidt for mig i bunden, men det er nok fordi jeg ikke er vant til så tung en vægt.

Jeg må lige få mickey til at ligge klippet op.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

3x50

3x50

3x80

3x80

3x110

3x110 (med bælte)

3x110 (med bælte)

3x80 (med bælte)

Skal nu til at lære at bruge bælte. Følte at det hjalp lidt, men skal lige vænne mig til det. Og så er det jo svært at sige noget om, før der kommer rigtige kilo på.

Chins:

3x0

3x0

12x0

12x0

12x0

Preachers:

12x40

12x40

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i HSMK med lillebror:

Bænkpres med pause:

5x60

5x60

3x80

3x80

3x100

3x100

3x100

3x100

3x100

3x100

Kørte rigtig fint ekplosivt. Dog var det lidt svært med helt godt opspænd, da bænken er lidt blød.

Military med pause:

4x40

4x40

4x40

4x40

Pushdowns:

6x30

6x30

6x30

Laterals:

7x12

7x12

7x12

Mave:

7 reps

Og så er jeg begyndt på en ny øvelse for at forbedre min grebsstyrke, hvor jeg hænger i chinstangen med den ene hånd, og holder en håndvægt med den anden. Jeg kalder den hængende hold indtil videre.

Hængende hold med 22kg:

Venstre 6 sekunder

Højre 11 sekunder

Meget stor forskel må man sige. Håber denne øvelse kan give noget til grebet.

Link to comment
Share on other sites

Efter en weekend i Herning, hvor jeg ikke fik trænet i 2 dage, og ikke kunne styre min kost ret godt, blev jeg lidt shokeret da morgenvægten sagde 76,4. Det er lige hurtigt nok. Tror også det er første gang i 2 måneder, jeg har holdt 2 dages pause fra træningen. Men har heldigvis en aftale med ANTO og Mickey i aften i Nordland.

SaintPauli<< Jeg vil lige sætte mig ud i solen og tænke det igennem. Så skriver jeg i loggen lidt senere, når jeg har tænkt mine tanker. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jern Henrik!

Kan du ikke lige smide en skitse af dit program op og gerne lidt om tankerne bag.

Vil nemlig gerne vide hvorledes du har omstruktureret i forhold til SL.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Jeg har stået uden computer i nogen dage, og min kæreste skriver speciale på sin, så jeg har haft lidt svært ved at låne den. Men håber det var noget i den her stil du mente. Jeg kan eventuelt uddybe yderligere.

Træningsprogram

Set over 14 dage

Dag 1 – Bryst/skulder/triceps/mave

Bænkpres

Military

Triceps pushdowns

Lateral raises

Mave

Dag 2a – Ben/ryg/biceps

Squat

Chins

Kabel-rows

Bicep-preacherculs

Dag 1

Dag 2a

Resitutionsdag

Dag 1

Dag 2b

Dødløft

Chins

Bicep-preacherculs

Dag 1

Dag 2a

Restitutionsdag

Dag 1

Dag 2a

Dag 1

Dag 2b

Ændringer fra den måde jeg trænede før i tiden:

Overordnet set kører jeg stadig split, og ændringerne er bare at jeg nu kører seriøst squat, og har genindført dødløft i programmet.

Specifikt for hver øvelse:

Bænkpres:

I bænkpres skal jeg have mere volumen. Det har klart været en af de store mangler, og er nok vejen til større styrke på sigt. Jeg skal ikke løfte super tungt hver gang jeg træner, men der i mod løfte lettere og så flere sæt. Desuden vil jeg køre træningspas dem kæder eller med boards for at simulere trøjeløft. –Og selvfølgelig øve mig lidt i trøjen en gang imellem.

Den største ændring er dog at jeg nu kører alle løft med røven i sæden og pause på brystet. Rep-range vil ligge på 1-6.

Military:

Jeg vil nu have mere fokus på skuldre i træningen, da det er et svagt punkt. En større styrke her vil muligvis have positiv effekt på bænkstyrken. I mili vil jeg holde mig til en rimelig volumen og sjældent rigtig tungt. Rep-range vil ligge på 3-10

Triceps pushdowns:

Er eneste triceps supportøvelse, hvilket måske er en fejl. Køres som jeg altid har gjort. Rep-range vil ligge på 5-10.

Mave:

Supportøvelse til squat og dødløft. Jeg har aldrig rigtig gidet mavetræningen, da mine mavemuskler er dårligt bygget, rent genetisk med svage dybdefuger, men nu er det for styrke. Rep-range vil ligge på 5-12.

Squat:

Har altid været et af mine svageste punkter mht. styrke, og har derfor manglet motivation til at gøre noget ved øvelsen førhen. Det har altid været første øvelse til at blive nedprioriteret i tider med manglende motivation. Har i året op til skiftet til styrkeløft været kørt som vedligeholdelse med 1 sæt 1 gang om ugen.

I squat er jeg i første omgang nødt til at holde reps og volumen nede for ikke at gaine for meget muskelmasse, der vil gøre mig for tung til -75kg klassen, hvor al fokus er på bænken.

Desuden er jeg ved at skifte stil til powersquats i stedet for olympisk squat, og er begyndt at anvende bælte. Så en rimelig stor ændring i træningen i denne øvelse. Rep-range vil ligge på 1-5

Chins:

Denne øvelse skulle eftersigende være support til både bænkpres og dødløft. Jeg har altid kørt den tungt, og kan bedst lide det sådan, men en skade i indersiden af albuen forhindrer det. Så det vil for det meste være højrep, og så tungt en gang i mellem. Dvs. ingen ændringer i træningen i denne øvelse. Rep-range vil ligge på 3-25.

Kabel-rows:

Jeg har kørt lidt rows før on/off, men aldrig gået op i det, da jeg altid har været godt med mht. massen i ryggen. Nu vil jeg køre den på squatdage som support til dødløft. Rep-range vil ligge på 4-8.

Biceps-preachers:

Ligesom i chins, sætter min skade en begrænsning for tung træning i biceps. Den eneste øvelse, jeg kan køre uden for meget smerte er preachers med ez-stang. Rep-range vil ligge på 6-12.

Dødløft:

Har ikke kørt dødløft i adskillige år af 3 årsager:

1)Sovende hænder om natten

2)Giver ikke en pæn kropsform

3)Dovenskab

Ligesom i squat er jeg nødt til at holde reps og volumen nede, for at holde vægtklassen. Derfor bliver dødløft kørt som jeg gjorde førhen med enten et enkelt tungt sæt af 2-4 reps eller noget 3x3 med lettere vægt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share