Chris McDonald


kahlua-kalv
 Share

Chris McDonald  

79 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg var til et foredrag af Chris McDonald forleden og syntes han gjorde det eminent. Derudover har jeg læst en del af hans indlæg i Politiken, som også har en høj kvalitet. Synes dog budskabet bliver lidt forenklet ind imellem på bekostning af detaljerne, men det er jo altid en formidlingsmæssig overvejelse i forbindelse med træning og sundhedsrelaterede emner.

Så ville egentlig bare hører hvordan de resterende MOlboere vurdere ham

Link to comment
Share on other sites

Øh, hvad sker der for svarmulighederne ?? :blink:

Edit:

Nå anyway kan vel godt svare kort, selvom jeg ikke lige synes poll'en passer ind.

CM er uden tvivl en dygtig formidler med fin fysiologisk indsigt. At han har en lidt amerikansk måde at gribe nogle af tingene an på er jo en smagssag hvad man synes om, men personligt synes jeg han udgør en passende mellemting mellem universits/forsker verdenen og formidlere uden fysiologisk baggrund/indsigt (journalister og andet godtfolk).

Man skal ikke undervurdere evnen til at forstå, omsætte og formidle videnskab til et niveau hvor alle kan være med.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke lige bruge nogle af de svar muligheder. Chris kan man mene meget om - det gør jeg også. Man kan vælge at blive dansk irriteret over hans amerikanske form, og over at han måske ind imellem har brugt en ligeledes amerikansk måde, at angive sig teoretiske baggrund på - folk tro manden har en stor forsker karriere bag sig - og det har han ikke...Man kan have så mange andre forbehold.

MEN - det blegner ved siden af den betydning han har fået - alene ved det fokus han har skabt på unges form og spisevaner og nødvendigheden af en mere fysisk aktivitet i løbet af skoledagen!

Tidligere tiders sundhedskampanger har været løftede pegefingre og hvide kitler der talte alvorsord - eller det har været lidt frelst - Chris går lige i mennesker og fokusere på positive ting - han bliver hørt og forstået og giver mennesker lyst til at gøre noget- og det kan ikke være dårligt... Så kan man leve med enkelte kraftige simplificeringer og at gagets og tests udsagnskraft ind imellem overdrives i udsendelserne...

Jeg har forskellige personlige erfaringer med Chris - de har været lærerige på mange måder - men hvad der er tilbage lige nu er i hvert fald, at han stadig kan få mig til at gå totalt amok på en spinningtime - efter 4-5 år og mange mange timer...

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke nå masserne og samtidigt være "MOL nuanceret".

Det handler om hvad der rammer bedst muligt på flest muligt. Det gør han godt. Det er ikke nemt, og jeg har respekt for det han har opnået.

Det skal siges jeg også har andre meninger om ham, men han er i mine øjne et utroligt vigtigt forbillede for mennesker der ønsker at formidle videnskabeligt baseret viden inden for træning og sundhed.

At han tager sig godt betalt, det har jeg også kun respekt for. Der er ikke mange der kan tjene penge på den branche, så han baner vejen for efterfølgere kan gøre det samme. Respekt for det!

Så bliver det vist ikke mere anti jantelov fra mig :laugh:

Edit: tastespasser rettelser.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share