Problem: Overarm har større omkreds end 'halsen'


Watts
 Share

Recommended Posts

En gammel bodybuilder tommelfingerregel siger at hals, overarm og læg skal tilstræbes samme omkreds. Læggen har jeg opgivet, så nu må det være halsen der står for skud :smile:

- og så er det ikke engang fis og ballade. Er der nogle øvelser som øger muskulaturen rundt om halsen?

Link to comment
Share on other sites

En gammel bodybuilder tommelfingerregel siger at hals, overarm og læg skal tilstræbes samme omkreds. Læggen har jeg opgivet, så nu må det være halsen der står for skud :smile:

- og så er det ikke engang fis og ballade. Er der nogle øvelser som øger muskulaturen rundt om halsen?

Hvad er det der gør, at det bliver en problemstilling?

Edit:

jeg har lige målt arme samt hals.

Højre arm: 37,7 cm

Venstre arm: 37,2 cm

Hals: 38 cm

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Måske er det ikke en problemstilling, men jeg er interesseret i at høre om øvelser der hjælper i den retning (fordi jeg efterhånden synes at jeg begynder at se tosset ud med de store arme og den tynde hals - ligesom sådan en foldetegning man lavede som lille :w00t: )

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Måske er det ikke en problemstilling, men jeg er interesseret i at høre om øvelser der hjælper i den retning (fordi jeg efterhånden synes at jeg begynder at se tosset ud med de store arme og den tynde hals - ligesom sådan en foldetegning man lavede som lille :w00t: )

aha okay ;)

kør noget nakke?!

Link to comment
Share on other sites

det er ikke mange muligheder for at køre hals i et motionscenter måske?

mulighederne er(så vidt jeg ved): sternocleidomastoideus, den øverste del af trapezius og erector spinae(det aller øverste).

men der er så vidt jeg ved ingen specielle øvelser til at træne sternocleidomastoideus og det aller øverste af erector spinae?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg gik til brydning, lavede vi nogle øvelser for at styrke halsen.

Den bedste er efter min mening en, hvor man starter på føderne med panden i gulvet, derefter svinger man det ene ben over det andet så man står i bro med bagsiden/toppen af hovedet i gulvet. sådan bliver man ved, så man flytter benene i en cirkel omkring hovedet. Det lyder svære end det er, og du kan ændre belastningen ved at ændre buen på din bro, desto fladere desto svære.

Du kan også prøve med et headharness, men det har jeg dog ikke nogle erfaringer med.

Vh. TB.B.

Link to comment
Share on other sites

En bodybuilder giver aldrig op så fortsætt med at træne læggen. Det er dejligt at se endnu en som går op i at træne sin nakke. Nakken bliver indirekte stimuleret af giverse øvelser. Men ligesom armene bør man stadigvæk bruge isolationsøvelser.

Personligt så er hovedingrediensen i min nakketræning neckpull. Men den kræver en necksling eller neckharnes.

Her er nogen links

http://www.bodybuilding.com/fun/schultz8.htm

http://www.robertuniverse.com/davidgentle/neck.htm

http://www.bodybuilding.com/fun/neck.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share