diverse spørgsmål om kettlebells


stinger
 Share

Recommended Posts

Bliver åbenbart inspireret af at tosse rundt herinde på mol.

Jeg overvejer at få lidt bedre styr på styrketræningsteknik og i den forbindelse havde jeg tænkt på at finde en klub/center hvor jeg kunne få kvalificeret vejledning i forhold til basis løftene, for må med skam melde, at min styrketræning i de perioder, hvor jeg har trænet stort set har bestået af maskiner og bænkpres, da jeg aldrig er løbet ind i nogen kapaciteter på området.

Men nu læser jeg så om kettlebelltræningen og bodyweight øvelserne herinde og det ser faktisk endnu mere spændende ud.

Spørgsmålet er selvfølgelig om min svagelige krop kan holde til det (har en skadeshistorie med knæ(opereret 3 gange indenfor de sidste 2 år) lænd der brokker sig og låser fra tid til anden, og pt lidt knas med den ene skulder) og hvordan overførselen er til min hovedsport (basketball)?. den kan jo dog næppe være dårlige end den styrketræning jeg ellers har gjort det i :laugh:

det præsenterer også yderligere et par spørgsmål.

Er der en ide i at købe de originale eller er der brugbare alternativer i de billigere kopier jeg faldt over på de sites jeg lige har surfet rundt på, og kan de i så fald fås i Danmark?

Hvad bør man starte med kilomæssigt (jeg er en stor dreng, men har ikke styrketrænet regelmæssigt i lang tid)og skal man bruge sæt (to lige tunge) eller hvordan?

Kræver det meget instruktion for at opbygge en teknik der ikke provokerer skader?

Jeg ved godt indlægget måske burde ligge hos nogle af dem der bruger kettlebells i deres træning, men nu prøver jeg også lige her, så jeg måske kan generere lidt trafik på min log, der kan forpligte mig til at komme i gang

(smider den også lige i funktionel styrke forum, da jeg lige indser der nok er størst chance for reaktioner der)

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Når jeg læser dit indlæg kan jeg ikke lade være med at tænke på min kammerat som er fysisk træner for nogle MMA kæmpere, medstuderende på Idræt KU, og er godt fremme indenfor kettlebell her i Danmark.

Lyder personlig træning, til at opbygge den korrekte teknik, form at unre skader, som noget, kan du PM mig..

mener faktisk også at han er importør af KB og du nok kan få en pakkeløsning så du sparer lidt på hver især.

Michael

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Når jeg læser dit indlæg kan jeg ikke lade være med at tænke på min kammerat som er fysisk træner for nogle MMA kæmpere, medstuderende på Idræt KU, og er godt fremme indenfor kettlebell her i Danmark.

Lyder personlig træning, til at opbygge den korrekte teknik, form at unre skader, som noget, kan du PM mig..

mener faktisk også at han er importør af KB og du nok kan få en pakkeløsning så du sparer lidt på hver især.

Michael

Hvor bekvemt

Link to comment
Share on other sites

Tror næsten jeg er klar over, hvem du tænker på i det jeg naturligvis har surfet lidt rundt på sider der er med kettlebell, men kan kan da sagtens være jeg kan finde på at henvende mig.

Er dog ikke 1000 procent afklaret med om jeg har lyst til at smide de par tusind efter det, kettlebells og personlig træning ville koste, før jeg har fået lidt mere info, men jeg kunne selvfølgelig kontakte din body (kenneth?) og høre hvordan og hvorledes, hvis der er ikke er nogen herinde der har nogen tanker/kommentarer til mine spørgsmål

Link to comment
Share on other sites

Tror næsten jeg er klar over, hvem du tænker på i det jeg naturligvis har surfet lidt rundt på sider der er med kettlebell, men kan kan da sagtens være jeg kan finde på at henvende mig.

Er dog ikke 1000 procent afklaret med om jeg har lyst til at smide de par tusind efter det, kettlebells og personlig træning ville koste, før jeg har fået lidt mere info, men jeg kunne selvfølgelig kontakte din body (kenneth?) og høre hvordan og hvorledes, hvis der er ikke er nogen herinde der har nogen tanker/kommentarer til mine spørgsmål

Jeg har også i over et halvt år tænkt på at købe nogle kettlebells, og i onsdags lavede jeg så min bestilling . Jeg bestilte følgende:

Hos kettlebells.dk:

1x16kg

2x24kg

pris med fragt 3380 kr.

Og hos dragondoor.com:

Enter the kettlebell dvd

power to the people bog

pris 400-800 med moms

En del penge, men det skal nok blive godt! Er sikker på at kb træning ville være godt for dig!

Edited by Danielsson
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share