ANGST !


2raan
 Share

Recommended Posts

Hejsa, ville lige hurtig spørg omkring RÅ ÆG. :) Det er mega forvirrende og uhyggeligt for mig.. Har læst lidt rundt omkring, der er både gode, og dårlig artikler, (kommentar)

Men mange af artiklerne(kommentar) har gjort mig mega angst for rå æg.

Planen var at sluge 2 rå æg ned efter hver træning, som er Mandag, Onsdag, Fredag. Men nu turde jeg sku ikke..

Spørgesmålet er så, er det godt, sundt. ? eller kan jeg begynde at grave min egen grav, hvis jeg begynder med rå æg.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa, ville lige hurtig spørg omkring RÅ ÆG. :) Det er mega forvirrende og uhyggeligt for mig.. Har læst lidt rundt omkring, der er både gode, og dårlig artikler, (kommentar)

Men mange af artiklerne(kommentar) har gjort mig mega angst for rå æg.

Planen var at sluge 2 rå æg ned efter hver træning, som er Mandag, Onsdag, Fredag. Men nu turde jeg sku ikke..

Spørgesmålet er så, er det godt, sundt. ? eller kan jeg begynde at grave min egen grav, hvis jeg begynder med rå æg.. :)

Føj for satan. . .

Hvis det ikke er sundt må du blande æggehvide og blommer fra behandlede æg. hehe..

Velbekommen!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa, ville lige hurtig spørg omkring RÅ ÆG. :) Det er mega forvirrende og uhyggeligt for mig.. Har læst lidt rundt omkring, der er både gode, og dårlig artikler, (kommentar)

Men mange af artiklerne(kommentar) har gjort mig mega angst for rå æg.

Planen var at sluge 2 rå æg ned efter hver træning, som er Mandag, Onsdag, Fredag. Men nu turde jeg sku ikke..

Spørgesmålet er så, er det godt, sundt. ? eller kan jeg begynde at grave min egen grav, hvis jeg begynder med rå æg.. :)

Hvad skulle idéen bag de rå æg være?

Hvis du gerne vil spise rå æg... så køb nogle pasteuriserede!

Ellers så kog dem, steg dem eller behandel dem på anden vis.

Link to comment
Share on other sites

Hvad skulle idéen bag de rå æg være?

Hvis du gerne vil spise rå æg... så køb nogle pasteuriserede!

Ellers så kog dem, steg dem eller behandel dem på anden vis.

haha.. :) Jamen, rygtet siger det er fyldt med protein, og proteinerne bliver ødelagt af kogning og stegning. Det skal lige siges jeg ikke bruger protein-pulver.

OG HAR SET ROCKY BALBOA GØRE DET ! hehe..

Link to comment
Share on other sites

Så var det heldigt at du ikke var jeg til Joakims lille komsammen hvor de skulle æde østers :puke:

For nu at blive i topic - jeg har nu ikke hørt om at proteinerne i æg skulle gå i stykker ved tilberedning. Men ville til enhver tid fortrække proteinpulver frem for rå æg.

Link to comment
Share on other sites

En fra min gamle arbejdsplads har løb en del marathonløb for mange år siden - i Mexico...

Men - han spiste/drak 6 æg hver morgen. Nogle gange som spejlæg, og nogle gange røg de rå ned i en shake med en masse andet skidt. Han lever da endnu :)

Men ja - sørg for at de er pasturiserede!

Link to comment
Share on other sites

haha.. :) Jamen, rygtet siger det er fyldt med protein, og proteinerne bliver ødelagt af kogning og stegning. Det skal lige siges jeg ikke bruger protein-pulver.

OG HAR SET ROCKY BALBOA GØRE DET ! hehe..

Ha ha det er sgu grund nok til at du er cool i min bog :laugh:

But seriously det er smartere med en proteinshake efter træning, dog knap så cool :wink:

Link to comment
Share on other sites

Eric Talmant.

Here are the facts: the less you cook the egg, the more the enzymes are preserved with the egg and the better your body typically uses the nutrients in the egg. Picture the enzymes as a tour guide for you in a new city. You will be able to more efficiently see the new city with the help of the tour guide, and what may have taken you all day to do on your own only took a few hours with the tour guide. The enzymes in raw and uncooked food tend to shuttle the nutrients in our body more efficiently.

In regards to eggs, the best way to eat them is raw followed by poached and then hard boiled. When you "scramble" an egg the cholesterol inside the yolk oxidizes much quicker and therefore it becomes somewhat unhealthy for you at the cellular level when ingested this way as opposed to the others.

Link to comment
Share on other sites

Proteinen i æg og alle mulige andre fødevarer bliver ikke ødelagt af tilberedning.

Tilberedning denaturerer proteinet, så det ændrer form så at sige, men det skal alligevel nedbrydes til de aminosyrer det består af for at kroppen kan bruge det, så det er aldeles ligegyldigt.

Rå æg kan give biotinmangel.

Jeg kan ikke lige huske hvordan det hænger sammen.

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/biotin.htm

Tilsyneladende kun et problem ved 15+ rå æg dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Proteinen i æg og alle mulige andre fødevarer bliver ikke ødelagt af tilberedning.

Tilberedning denaturerer proteinet, så det ændrer form så at sige, men det skal alligevel nedbrydes til de aminosyrer det består af for at kroppen kan bruge det, så det er aldeles ligegyldigt.

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/biotin.htm

Tilsyneladende kun et problem ved 15+ rå æg dagligt.

Okii.. Det vil sige, hvis jeg koger, eller steger æggene, gøre det ikke en forskel fra de rå æg overhovedet. Indholsmæssig ?

Link to comment
Share on other sites

Ha ha det er sgu grund nok til at du er cool i min bog :laugh:

But seriously det er smartere med en proteinshake efter træning, dog knap så cool :wink:

Haha.. Det er det vel nok, men det kunne være sej at være lidt hardcore og knække to rå æg i munden, uden problemer.. SOM BALBOA.. En hvers drøm..

ej må sku heller fået købt mig noget proteiner i pulverform... Det siger flere-tallet. Og jeg køre det danske demokratiske system, flere-tals demokrati. ;P haha..

Link to comment
Share on other sites

Så var det heldigt at du ikke var jeg til Joakims lille komsammen hvor de skulle æde østers :puke:

For nu at blive i topic - jeg har nu ikke hørt om at proteinerne i æg skulle gå i stykker ved tilberedning. Men ville til enhver tid fortrække proteinpulver frem for rå æg.

ØSTERS.. ! føøøøøøj.. Det var grænsen.. Det blævrer så meget man skulle tro den prøver at kommuniker med en.. ! AD !

Jeg tilbereder bare æggene på en anden måde.. ;) frem for rå.. Yummeee ! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share