Anti Doping Danmark smiley ordning


pfit.dk
 Share

Recommended Posts

Jeg har set et brev i et fitness center, men Anti Doping Danmark vil indføre en smiley ordning til centre. Det vil sige en glad smiley hvis man er medled af ADD og en sur smiley hvis ikke man er og den SKAL hænges op.

Jeg syntes sådan set ideen er god nok på frivilligt basis, men at tvinge centre fører min tanker tilbage på kommunist tiden.

Men det er mere fordi jeg egentligt ikke ved hvem der står bag ADD?.

Det hele virker kurrupt man skal presse centre ind i et medlemsskab, som jo sikkert ikke engang er gratis?.

Er der nogen som kan fortælle hvem der ejer ADD og hvem der har interesser i selskabet, jeg syntes det er en pinlig måde at presse folk til noget.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Om ADD giver smiley eller ikke :blink: så er der jo altid nogen fjolser der vil indtage alverdens ting for at blive større og dække over deres mangel på selvværd/selvtillid.

Og på en måde beskytter det jo vores ungdom som i forvejen får tilbudt stoffer alle steder :nonono: Og prøv hvis vi også droppede kontrollen på fødevare :crazy: Så ville det sku´se mere end skidt ud på

område :unhappy:

Er godt klar over at de fleste brist sker i barndommen, det vil sige at forældrene ikke har tid og overskud til at give deres børn nogen fornuftige holdninger til hvad er rigtig og forkert :dry: Men stikker dem 150 kr til en biografbillet istedet........Nej samtaler og omsorg er vejen frem. :wub::bigsmile:

Kan se at der er en i tråden der skriver at han mener at ADD er kurrupt :laugh: og at han ligefrem er overrasket over at det koster penge at være medlem :laugh: Nu er det jo ikke mange steder det idag er gratis, og ved at en centre melder sig ind, viser jo bare at de er villig i at tage hånd om det voksende problem i fitness/motioncentre.

Og syntes at det er det helt rigtige signal at senden, ville ihverfald føle mig som far eller mor ,lidt mere tryg, i at sende min søn ned i et centre hvor der ikke lå kanyler på WCerne og i omklædning.

Nu ved jeg godt at alle ikke vil "hjælpes", og de fleste mener at man selv må bestemme hvad man indtager og bruger sit liv på :innocent: Men siden ADD har valgt at prøve denne smileyordning er jo at den jo er meget yderst enkel :4thumbup: Og når man er 14-18 år tænker man ikke længere end til næste weekend på det lokale diskotek.

Så hvis det kan "redde" nogen fra at blive misbruger ! , ser jeg ikke noget problem i at ADD tager dette middel i brug og bruger smiley, og kontrol koster penge, som det jo i forvejen sker alle steder i samfundet.

Ved jo udemærket at der findes krudtugler ligeledes mellem 18-60 år ,men mange af dem er ude for pædagogiskrækkevidde, så en :bigsmile: smiley vil jo alligevel vil ikke holde dem fra at proppe sig med stoffer.

Ja en smileyordning vil ikke udrydde det misbrug der dagligt sker i vores centre, men det kan måske være et redskab til at snakke til folks samvittighed :4signme: altså dem der er i besiddelse af sådan en.

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Så hvis det kan "redde" nogen fra at blive misbruger ! , ser jeg ikke noget problem i at ADD tager dette middel i brug og bruger smiley

Keld, tror du helt seriøst at en smiley er forskellen på om en person vælger at bruge AAS eller ej?

kontrol koster penge, som det jo i forvejen sker alle steder i samfundet

Thank you, nanny state.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Keld, tror du helt seriøst at en smiley er forskellen på om en person vælger at bruge AAS eller ej?

Har skrevet at de vil bruge det som et redskab :wink: men måske kan det for personen til at tænke sig om en ekstra gang :4thumbup: ADD er jo nød til at følge med samfundet...

Dette er et citat fra mit første indlæg :Ved jo udemærket at der findes krudtugler ligeledes mellem 18-60 år ,men mange af dem er ude for pædagogiskrækkevidde, så en :bigsmile: smiley vil jo alligevel vil ikke holde dem fra at proppe sig med stoffer.

Så dit spørgsmål er ligesom overflødigt :tongue:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Har skrevet at de vil bruge det som et redskab :wink: men måske kan det for personen til at tænke sig om en ekstra gang :4thumbup: ADD er jo nød til at følge med samfundet...

Og samfundet er smileys?

Hvis de alle de store plakater der hænger rundt omkring i de centre som er tilmeldt ADD, hvorpå der står med store fede bogstaver DOPING (efterfulgt af en smøre om man bliver smidt ud og selv skal betale for testen og blablabla) ikke virker præventiv, hvad hulen skulle en sød lille smiley så hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og samfundet er smileys?

Hvis de alle de store plakater der hænger rundt omkring i de centre som er tilmeldt ADD, hvorpå der står med store fede bogstaver DOPING (efterfulgt af en smøre om man bliver smidt ud og selv skal betale for testen og blablabla) ikke virker præventiv, hvad hulen skulle en sød lille smiley så hjælpe?

Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke det hjælper det ene eller andet..... :nonono: men nu arbejder jeg jo hellere ikke for ADD. :wink: jeg skrev jo bare min mening......

Men de mener vel at det kan gøre en forskel ?!?!

Men vil give dig helt ret i at dem der krudter gøre det jo alligvel, og om det er en smiley eller en plakat :dry: Men de må jo håbe på det har en effekt....

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du virker blot som en person, der finder det frastødende med den slags brug af grafiske humørangivelser.

Nej arbejder selv i et centre, så hvis jeg kan slippe for at se et par bumsede drenge på krudt :wink: så klapper jeg gerne i mine hænder....

og om ADD bruger jagtgevær eller en smiley :wink: så vil det glæde mig at de får rodet op.....

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Din kraftige modvilje mod egen brug af smilies gør, at det kommer som en overraskelse for de fleste af os, tror jeg.

Hvad mener du ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Om ADD giver smiley eller ikke :blink: så er der jo altid nogen fjolser der vil indtage alverdens ting for at blive større og dække over deres mangel på selvværd/selvtillid.

Og på en måde beskytter det jo vores ungdom som i forvejen får tilbudt stoffer alle steder :nonono: Og prøv hvis vi også droppede kontrollen på fødevare :crazy: Så ville det sku´se mere end skidt ud på

område :unhappy:

Er godt klar over at de fleste brist sker i barndommen, det vil sige at forældrene ikke har tid og overskud til at give deres børn nogen fornuftige holdninger til hvad er rigtig og forkert :dry: Men stikker dem 150 kr til en biografbillet istedet........Nej samtaler og omsorg er vejen frem. :wub::bigsmile:

Kan se at der er en i tråden der skriver at han mener at ADD er kurrupt :laugh: og at han ligefrem er overrasket over at det koster penge at være medlem :laugh: Nu er det jo ikke mange steder det idag er gratis, og ved at en centre melder sig ind, viser jo bare at de er villig i at tage hånd om det voksende problem i fitness/motioncentre.

Og syntes at det er det helt rigtige signal at senden, ville ihverfald føle mig som far eller mor ,lidt mere tryg, i at sende min søn ned i et centre hvor der ikke lå kanyler på WCerne og i omklædning.

Nu ved jeg godt at alle ikke vil "hjælpes", og de fleste mener at man selv må bestemme hvad man indtager og bruger sit liv på :innocent: Men siden ADD har valgt at prøve denne smileyordning er jo at den jo er meget yderst enkel :4thumbup: Og når man er 14-18 år tænker man ikke længere end til næste weekend på det lokale diskotek.

Så hvis det kan "redde" nogen fra at blive misbruger ! , ser jeg ikke noget problem i at ADD tager dette middel i brug og bruger smiley, og kontrol koster penge, som det jo i forvejen sker alle steder i samfundet.

Ved jo udemærket at der findes krudtugler ligeledes mellem 18-60 år ,men mange af dem er ude for pædagogiskrækkevidde, så en :bigsmile: smiley vil jo alligevel vil ikke holde dem fra at proppe sig med stoffer.

Ja en smileyordning vil ikke udrydde det misbrug der dagligt sker i vores centre, men det kan måske være et redskab til at snakke til folks samvittighed :4signme: altså dem der er i besiddelse af sådan en.

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
kom nu keld for fanden.

Ja det er lidt sjovt at man lave/svarer på et indlæg omkring smiley og ADD :tongue:

Og inde for tre minutter bliver der lavet "angreb" på min person....Men hvis der er nogen der er i trivl kan de læse første siden af min logbog !!

Men sjældent har jeg hørt sådan ynkelig svar........... :devil:

Skal nok svarer PM ,hvis der er flere der er misundelige :4thumbup:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Jeg har set et brev i et fitness center, men Anti Doping Danmark vil indføre en smiley ordning til centre. Det vil sige en glad smiley hvis man er medled af ADD og en sur smiley hvis ikke man er og den SKAL hænges op.

Jeg syntes sådan set ideen er god nok på frivilligt basis, men at tvinge centre fører min tanker tilbage på kommunist tiden.

Men det er mere fordi jeg egentligt ikke ved hvem der står bag ADD?.

Det hele virker kurrupt man skal presse centre ind i et medlemsskab, som jo sikkert ikke engang er gratis?.

Er der nogen som kan fortælle hvem der ejer ADD og hvem der har interesser i selskabet, jeg syntes det er en pinlig måde at presse folk til noget.

Der er ikke nogen der bliver presset nogen steder hen. Ejerne af visse motionscentre vil gerne sende nogle bestemte signaler og melder sig derfor ind. Ansvaret for dette ligger altså 100% hos motionscenter ejerne..

ADD er en halvoffentlig institution der fungerer efter en hensigtserklæring, som DIF og regeringen fastsætter, så vidt jeg ved. Der bliver desuden ikke tjent penge på testordningerne....

At man kunne håndtere kampen mod motionsdoping på andre, mere hensigtsmæssige måder er een sag, men hele den her misforståelse om at det er ADD's skyld og ansvar, fatter jeg simpelthen ikke. Det svarer jo til at kalde medarbejdere hos SKAT for idioter fordi man skal betale skat.... Grow up, for fanden da

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Om ADD giver smiley eller ikke :blink: så er der jo altid nogen fjolser der vil indtage alverdens ting for at blive større og dække over deres mangel på selvværd/selvtillid.

Og på en måde beskytter det jo vores ungdom som i forvejen får tilbudt stoffer alle steder :nonono: Og prøv hvis vi også droppede kontrollen på fødevare :crazy: Så ville det sku´se mere end skidt ud på

område :unhappy:

Er godt klar over at de fleste brist sker i barndommen, det vil sige at forældrene ikke har tid og overskud til at give deres børn nogen fornuftige holdninger til hvad er rigtig og forkert :dry: Men stikker dem 150 kr til en biografbillet istedet........Nej samtaler og omsorg er vejen frem. :wub::bigsmile:

Kan se at der er en i tråden der skriver at han mener at ADD er kurrupt :laugh: og at han ligefrem er overrasket over at det koster penge at være medlem :laugh: Nu er det jo ikke mange steder det idag er gratis, og ved at en centre melder sig ind, viser jo bare at de er villig i at tage hånd om det voksende problem i fitness/motioncentre.

Og syntes at det er det helt rigtige signal at senden, ville ihverfald føle mig som far eller mor ,lidt mere tryg, i at sende min søn ned i et centre hvor der ikke lå kanyler på WCerne og i omklædning.

Nu ved jeg godt at alle ikke vil "hjælpes", og de fleste mener at man selv må bestemme hvad man indtager og bruger sit liv på :innocent: Men siden ADD har valgt at prøve denne smileyordning er jo at den jo er meget yderst enkel :4thumbup: Og når man er 14-18 år tænker man ikke længere end til næste weekend på det lokale diskotek.

Så hvis det kan "redde" nogen fra at blive misbruger ! , ser jeg ikke noget problem i at ADD tager dette middel i brug og bruger smiley, og kontrol koster penge, som det jo i forvejen sker alle steder i samfundet.

Ved jo udemærket at der findes krudtugler ligeledes mellem 18-60 år ,men mange af dem er ude for pædagogiskrækkevidde, så en :bigsmile: smiley vil jo alligevel vil ikke holde dem fra at proppe sig med stoffer.

Ja en smileyordning vil ikke udrydde det misbrug der dagligt sker i vores centre, men det kan måske være et redskab til at snakke til folks samvittighed :4signme: altså dem der er i besiddelse af sådan en.

Ja virkelig svær at forstå :laugh::laugh:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt er det jo fitnessens egen brancheorganisation der har efterlyst denne smiley, så vidt jeg ved... Så det hele bunder nok i at pfit ikke kan gennemskue at de unge mænd som vælger at bruge krudt, ikke er repræsentative for udøvere af fitness idræt som sådan og i praksis uønskede i de fleste kommercielle motionscentre..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share