Anti Doping Danmark smiley ordning


pfit.dk
 Share

Recommended Posts

"Iøvrigt er det jo fitnessens egen brancheorganisation der har efterlyst denne smiley, så vidt jeg ved... Så det hele bunder nok i at pfit ikke kan gennemskue at de unge mænd som vælger at bruge krudt, ikke er repræsentative for udøvere af fitness idræt som sådan og i praksis uønskede i de fleste kommercielle motionscentre"

Jeg kan sagtens gennemskue tingene har været mange år i fitness branchen, jeg kan bare ikke gennemskue at man skal presse centre som ikke vil være medlem til at havde en sur smiley. Jeg syntes det er godt der bliver gjort tiltag mod doping.

Men at tving centre ind i et medlemskab, det er helt usmageligt.

JEg er i flere centre som ikke bruger ADD, og som er de fineste familie centre, med hr og fru Danmark.

Mit spørgsmål er bare hvem der i bund og grund, står bag ADD og administere de penge de får og har interesser i ADD.

Så lad være med at komme med fordomme om jeg ikke kan gennemskue ting, jeg syntes bare ikke man skal TVINGE nogen, hvis det ellers virker fint uden et ADD medlemskab.

Mit spørgsmål er jo også mere hvem som har interesser i foretagende, IKKE at jeg er imod ideen, men er imod man skal TVINGE nogen til noget, hvis det skal være en udgift.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mit spørgsmål er bare hvem der i bund og grund, står bag ADD og administere de penge de får og har interesser i ADD.

Så lad være med at komme med fordomme om jeg ikke kan gennemskue ting, jeg syntes bare ikke man skal TVINGE nogen, hvis det ellers virker fint uden et ADD medlemskab.

Mit spørgsmål er jo også mere hvem som har interesser i foretagende, IKKE at jeg er imod ideen, men er imod man skal TVINGE nogen til noget, hvis det skal være en udgift.

Prøver lige igen http://www.antidoping.dk/visEmne.asp?artikelID=1056

Link to comment
Share on other sites

"Iøvrigt er det jo fitnessens egen brancheorganisation der har efterlyst denne smiley, så vidt jeg ved... Så det hele bunder nok i at pfit ikke kan gennemskue at de unge mænd som vælger at bruge krudt, ikke er repræsentative for udøvere af fitness idræt som sådan og i praksis uønskede i de fleste kommercielle motionscentre"

Jeg kan sagtens gennemskue tingene har været mange år i fitness branchen, jeg kan bare ikke gennemskue at man skal presse centre som ikke vil være medlem til at havde en sur smiley. Jeg syntes det er godt der bliver gjort tiltag mod doping.

Men at tving centre ind i et medlemskab, det er helt usmageligt.

JEg er i flere centre som ikke bruger ADD, og som er de fineste familie centre, med hr og fru Danmark.

Mit spørgsmål er bare hvem der i bund og grund, står bag ADD og administere de penge de får og har interesser i ADD.

Så lad være med at komme med fordomme om jeg ikke kan gennemskue ting, jeg syntes bare ikke man skal TVINGE nogen, hvis det ellers virker fint uden et ADD medlemskab.

Mit spørgsmål er jo også mere hvem som har interesser i foretagende, IKKE at jeg er imod ideen, men er imod man skal TVINGE nogen til noget, hvis det skal være en udgift.

nu er der blevet svaret flere gange og det er staten som står bag ADD, så sandsynligheden for at det er korrupt kan efter alt at dømme ligge på et lille sted.

Iøvrigt tvinger man jo ikke nogen til at tage imod ADD til tests. Man kan jo bare vælge at lade være med at være med i ordningen og få en dårlig smiley. Jeg tror f.eks. ikke du skal regne med at body shape og city fitness tager sig skidemeget af om deres smiley er glad eller sur, så længe der er folk i butikken.

Men jeg synes det er interessant at du tror det er korrupt... Hvem var det, der skulle tjene penge på denne smileyordning og test ordningerne?

Link to comment
Share on other sites

nu er der blevet svaret flere gange og det er staten som står bag ADD, så sandsynligheden for at det er korrupt kan efter alt at dømme ligge på et lille sted.

Iøvrigt tvinger man jo ikke nogen til at tage imod ADD til tests. Man kan jo bare vælge at lade være med at være med i ordningen og få en dårlig smiley. Jeg tror f.eks. ikke du skal regne med at body shape og city fitness tager sig skidemeget af om deres smiley er glad eller sur, så længe der er folk i butikken.

Men jeg synes det er interessant at du tror det er korrupt... Hvem var det, der skulle tjene penge på denne smileyordning og test ordningerne?

Korrupt det er vist dit eget ord brormand, jeg syntes det er for langt ud og tving nogen på den måde med en smiley ordning. Jeg er ikke tilhænger af brug af doping i centre, hvad folk gør derhjemme eller i garagen, står jo for deres egen regning. Men nu har ADD reklameret så længe for hvorfor man skal gøre brug af dem og så tvinger man sku bare resten, ved at lave en latterlig smiley ordning. Men det jo en smart måde at lave forretning på.

Hvis ADD var så glad for deres smiley ordning, kan de jo give en sur smiley når de kommer til et center som er MEDLEM af deres foretagende, og tager en for doping.

Men det gør man jo ikke for giver jo ikke glade kunder, som har tilmedlt sig.

Link to comment
Share on other sites

nu er der blevet svaret flere gange og det er staten som står bag ADD, så sandsynligheden for at det er korrupt kan efter alt at dømme ligge på et lille sted.

Iøvrigt tvinger man jo ikke nogen til at tage imod ADD til tests. Man kan jo bare vælge at lade være med at være med i ordningen og få en dårlig smiley. Jeg tror f.eks. ikke du skal regne med at body shape og city fitness tager sig skidemeget af om deres smiley er glad eller sur, så længe der er folk i butikken.

Men jeg synes det er interessant at du tror det er korrupt... Hvem var det, der skulle tjene penge på denne smileyordning og test ordningerne?

Selvom det ikke er et kommercielt foretagende, så er der nogle folk bag det, som gerne vil beholde deres job og have penge fra staten til ADD, disse har i høj grad et incitament til at overdrive doping problematikken og konsekvenserne af doping for at vise deres egen eksistensberettigelse. Det er en simpel overlevelsesstrategi.

Link to comment
Share on other sites

Selvom det ikke er et kommercielt foretagende, så er der nogle folk bag det, som gerne vil beholde deres job og have penge fra staten til ADD, disse har i høj grad et incitament til at overdrive doping problematikken og konsekvenserne af doping for at vise deres egen eksistensberettigelse. Det er en simpel overlevelsesstrategi.

Ja, specielt når man ser på lønningerne. Jeg er selv blevet kontrolleret, og ham der stod og holdt øje med mig da jeg skulle aflevere en urinprøve, sagde til mig, at hans årsløn lå lige i underkanten af 600.000 for det arbejde. Så jeg forstår godt, at de gør alt hvad de kan for at genere samtlige medlemmer af danske fitnesscentre.

Link to comment
Share on other sites

Korrupt det er vist dit eget ord brormand, jeg syntes det er for langt ud og tving nogen på den måde med en smiley ordning. Jeg er ikke tilhænger af brug af doping i centre, hvad folk gør derhjemme eller i garagen, står jo for deres egen regning. Men nu har ADD reklameret så længe for hvorfor man skal gøre brug af dem og så tvinger man sku bare resten, ved at lave en latterlig smiley ordning. Men det jo en smart måde at lave forretning på.

Hvis ADD var så glad for deres smiley ordning, kan de jo give en sur smiley når de kommer til et center som er MEDLEM af deres foretagende, og tager en for doping.

Men det gør man jo ikke for giver jo ikke glade kunder, som har tilmedlt sig.

Hvad er det du ikke forstår?

Det er en ordning DFHO har presset på for at få gennemført, med støtte fra Brian Mikkelsen, dvs det kommer fra brancheorganisation selv. Om det er brancheorganisationen der har presset på for smiley ordningen ved jeg ikke 100%, men testordningen og at man kan nøjes med at skilte med testing, for at alle er underlagt det ude i det enkelte center, kommer fra DFHO.

ADD er ikke en forretning, det skal bare rulle rundt. Der er ingen der skal lave en kæmpe overskudsforretning ud af foretegendet, det er ikke målsætningen.

Som du ganske givet ved, da du er ivrig deltager i debatten offentliggøres alle positive tests af ADD på ADD's hjemmeside, ligesom der lægges statestikker ud offentligt på positiv tests. Derudover har ADD altid været meget åbenmundede omkring doping problematikken. Selv under forhandlingen af disse aftaler, var de ude og kritisere centrene for de manglende aftaler og fortalte hvordan der blev fanget langt flere i motionscentrene end i anden idræt.

Det skulle det undre mig hvis ADD skulle ændre adfærd nu?

Jeg forstår ikke hvorfor du ser spøgelser på dne måde.

Langt de fleste af dine bekymringer er jo stik imod hvordan praksis har været hidtil hos ADD?

Link to comment
Share on other sites

Ja, specielt når man ser på lønningerne. Jeg er selv blevet kontrolleret, og ham der stod og holdt øje med mig da jeg skulle aflevere en urinprøve, sagde til mig, at hans årsløn lå lige i underkanten af 600.000 for det arbejde. Så jeg forstår godt, at de gør alt hvad de kan for at genere samtlige medlemmer af danske fitnesscentre.

Tro mig, den enkelte prøvetagningsperson har INGEN indflydelse på om der kommer flere centre med i aftalen.

Det er styret af ledelsen i ADD og til dels af vores fine kulturminister (når der skal noget lovgivningsmæssigt ind over).

Jeg har svært ved at se hvorfor der skulle vær eøkonomisk incitament i at "tjene flere penge" på tests.

Tests koster mange penge på laboratoriet og ADD's pris for en test ligger ikke på et niveau, hvor der er store penge i det for ADD.

§ 7. Kulturministeren skal godkende vedtægter og budget samt årsberetning og regnskab for Anti Doping Danmark.
§ 9. Med det formål at hindre anvendelse af doping i idræt uden for de af § 8 omfattede idrætsorganisationer skal Anti Doping Danmark søge at indgå samarbejdsaftaler om bekæmpelse af doping med følgende parter:

1) ejere af relevante virksomheder og andre, som tilbyder idrætsaktiviteter eller hermed beslægtede aktiviteter, herunder offentlige institutioner, og

2) sammenslutninger af idrætsudøvere uden tilknytning til de af § 8 omfattede idrætsorganisationer.

Stk. 2. De i stk. 1 nævnte samarbejdsaftaler skal sikre, at de omfattede parter gennemfører dopingkontrol og -sanktioner på en måde, der følger de retningslinjer, som gælder for idrætsorganisationerne, jf. § 8.

Stk. 3. Kulturministeren fastsætter nærmere regler for udformningen af de i stk. 1 nævnte samarbejdsaftaler.

Så det ligger i ADD's formålspragraf.

Intet sted står der noget om at ADD skal tjene penge og give overskud.

[edit]Jeg har talt med ADD kontrollanter der laver forskning og de er rigtigt godt inde i strømninger inden for doping nationalt og internationalt og er fagligt velfunderede.

Måske enkeltes lønninger skal ses i det lys?

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Korrupt det er vist dit eget ord brormand, jeg syntes det er for langt ud og tving nogen på den måde med en smiley ordning. Jeg er ikke tilhænger af brug af doping i centre, hvad folk gør derhjemme eller i garagen, står jo for deres egen regning. Men nu har ADD reklameret så længe for hvorfor man skal gøre brug af dem og så tvinger man sku bare resten, ved at lave en latterlig smiley ordning. Men det jo en smart måde at lave forretning på.

Hvis ADD var så glad for deres smiley ordning, kan de jo give en sur smiley når de kommer til et center som er MEDLEM af deres foretagende, og tager en for doping.

Men det gør man jo ikke for giver jo ikke glade kunder, som har tilmedlt sig.

ordet korrupt stammer fra den post du startede denne tråd med... Vi tager den lige een gang til for kong hans. Det er ikke ADD, som har bestemt at smiley ordningen skal afhænge af om man får besøg af ADD, men DFHO. Det er fordi det er interessant for fitnessbranchen at gøre nogle ting for at få krudthovederne ud af centrene og ikke fordi ADD har en dagsorden. ADD skal opfylde en formålsparagrafog det gør de så. Hvis du vil lede efter den person der har ansvaret for denne proces, skal du kigge i regeringen og DFHO, ikke i ADD. Er det fordi du ikke VIL forstå det?

Selvom det ikke er et kommercielt foretagende, så er der nogle folk bag det, som gerne vil beholde deres job og have penge fra staten til ADD, disse har i høj grad et incitament til at overdrive doping problematikken og konsekvenserne af doping for at vise deres egen eksistensberettigelse. Det er en simpel overlevelsesstrategi.

Det er sgu lidt tyndt... For det første fordi staben i ADD er ret lille og fordi de, den politiske situation taget i betragtning, nok skal beholde deres job ligemeget hvad de laver. At de overdriver dopingproblematikken er jeg 100% sikker på skyldes at ADD er vokset ud af team danmark og DIF, altså foreningsidrætten, hvor kommunikationen vedrørende doping er helt forskellig fra den i motionscentrene. Men at det alene skulle skyldes et økonomisk overlevelsesinstinkmt er simpelthen usandsynligt, hvis man kendr bare lidt til hvordan ADD virker.

Link to comment
Share on other sites

Ja, specielt når man ser på lønningerne. Jeg er selv blevet kontrolleret, og ham der stod og holdt øje med mig da jeg skulle aflevere en urinprøve, sagde til mig, at hans årsløn lå lige i underkanten af 600.000 for det arbejde. Så jeg forstår godt, at de gør alt hvad de kan for at genere samtlige medlemmer af danske fitnesscentre.

passer det tal? Det lyder underligt, for jeg kender flere af dem og jeg ville ikke have mistænkt nogle af dem for at netto over 50 kilo i måneden....

Link to comment
Share on other sites

Det koster vidst op til 100.000 kr om året at være medlem af det fis, og hva får man ud af det? 2 stinke kontroller.. Hurra.. Det kan godt være det giver centret et bedre rygte for nogen mennesker, men jeg kan sige, at her i Odense er der kun 3 centre ud af alle private-centre, der er medlem af ADD, og det skulle eftersigende være OBBC, Happy Hour og CSS..

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

Det koster vidst op til 100.000 kr om året at være medlem af det fis, og hva får man ud af det? 2 stinke kontroller.. Hurra.. Det kan godt være det giver centret et bedre rygte for nogen mennesker, men jeg kan sige, at her i Odense er der kun 2 centre ud af alle, der er medlem af ADD, og det skulle eftersigende være OBBC og Happy Hour..?

Fitness world er det vist også....

Eller DFHO, det er vel det samme???

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Fitness world er det vist også....

Eller DFHO, det er vel det samme???

Det kan godt ske, der har været en artikel i fyens stiftidende for ikke så langtid siden, hvor de havde lavet en undersøgelser, om hvem der var medlem og det viste sig, at kun 3 ud 14 private-centre var medlem af ADD.

Doping Kontrol

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt ske, der har været en artikel i fyens stiftidende for ikke så langtid siden, hvor de havde lavet en undersøgelser, om hvem der var medlem og det viste sig, at kun 3 ud 14 private-centre var medlem af ADD.

Doping Kontrol

Equinox er vist også hvis jeg ikke tager helt fejl... er der ikke en i Odense?

Link to comment
Share on other sites

Det koster vidst op til 100.000 kr om året at være medlem af det fis, og hva får man ud af det? 2 stinke kontroller.. Hurra.. Det kan godt være det giver centret et bedre rygte for nogen mennesker, men jeg kan sige, at her i Odense er der kun 3 centre ud af alle private-centre, der er medlem af ADD, og det skulle eftersigende være OBBC, Happy Hour og CSS..

Dine tal er ukorrekte og dine oplysninger om testing er ukorrekte:

Alle equinox, Fitness world og Fitness.dk centre er omfattet aftalen.

Exercize og Squash og fitness har kontrol, OBBC har også

De sidste kender jeg ikke til, hvis de tester i Happy Hour og CCS så er tæt på 50% af alle centre i Odense omfattet ordningen.

Det er sgu godt når det er frivilligt!

12800 for 3-4 tests ligger på markedsprisen for out of competition tests (faktisk under normalprisen med mulighed for yderligere fald).

http://dfho.dk/userfiles/File/Antidopingko...arts%202008.pdf

ADD kan opkræve gebyrer for ydelser i henhold til denne antidopingkontrakt, jf. L 2004.1438, § 11.

Nærværende antidopingkontrakt er baseret på, at der er 83 medlemscentre i DFHO og et minimum antal dopingkontroller pr. center i gennemsnit opdelt på udrykninger, prøvetagning, forsendelse, analyser og administration, jf. § 3.

Prisen for opfyldelse af den samlede kontrakt i 2008 er i alt kr. 1.000.000 for 83 centre, hvoraf DFHO forpligter sig til at betale kr. 500.000, svarende til betaling for de første to kvartaler (hertil kommer kr. 6.000 for hvert center udover 83). De resterende kr. 500.000 til 83 centre til opfyldelse af nærværende antidopingkontrakt, svarende til betalingen for 3. og 4. kvartal, søges finansieret eksternt fra ministerier og fonde (hertil kommer kr. 6.000 for hvert center udover 83).

Såfremt antallet af medlemscentre under DFHO øges eller reduceres, øges eller reduceres samtidig betalingen til opfyldelse af nærværende aftale forholdsmæssigt. Det betyder, at betalingen fra DFHO til ADD øges eller reduceres med kr. 6.000 pr. nyt medlemscenter pr. år. DFHO oplyser kvartalsvis ADD om udvikling i antal medlemscentre, og betalingen vil ske i forhold til antallet af centre.

En hurtig udregning viser en kostpris på 12.000 pr center med faldende priser efterhånden som flere centre tilknyttes ordningen og en stor del af det samlede beløb søges betalt fra ministerier og fonde.

Hvad med at alle tjekker deres oplysninger inden de kommer med usande påstande omkring ordningerne?

Der er flere valg i aftalerne der kan diskuteres. Nogen mener de ikke er vidtrækkende nok, hvor andre mener det er for vidtrækkende.

Kritikken er useriøs når det ikke udspringer fra fakta men konspirationsteorier og rygter.

90% af de forkerte udtalelser der er fremlagt i denne tråd kunne være undgået ved at læse på ADD's hjemmeside og DFHO's hjemmeside.

Lad være med at udtale jer om ting i ikke har gidet sætte jer ind i. Det er 10min læsning på nettet der skal til for at man er med!

Hvorfor denne negativitet?

Det lugter af paranoia og af en frygt for doping arbejdet i det hele taget.

Hvorfor er der så mange følelser i det for jer?

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

BTW antallet af tests pr center sker efter en fælles risikovurdering af de enkelte centre hvor ADD har beslutningskompetencen.

Dette sikrer at der testes mest, hvor behovet er størst.

Målet er at fange så mange som muligt og bekæmpe problemerne så effektivt som muligt med dette værktøj.

Uafhængigheden sikres ved at det er ADD der sidder med beslutningskompetencen og selv bestemmer hvem, hvornår og hvor der testes.

Der bliver skam ikke fejet noget ind under gulvtæppet :wink:

Link to comment
Share on other sites

ptpoul--->

det lyder som om du har godt styr på aftalerne med ADD. Derfor har jeg lige et par spørgsmål, som jeg sikkert har kunne læse mig til på ADD's hjemmeside - men jeg er et dovent menneske.

Er aftalerne med ADD standardiserede eller forskellig fra kæde til kæde?

Har nemlig hørt om, at nogle centre ringer de "mistænkte" medlemmer op, og kræver af dem, at de stiller op til dopingtest i centeret.

Andre steder møder de bare op og tager stikprøver på "mistænkelige" medlemmer. Ved du om personalet i dette tilfælde har noget at sige mht. hvem der bliver testet, eller er det ADD's kompetente udsendte, der afgøre hvem der skal testes?

Link to comment
Share on other sites

Dine tal er ukorrekte og dine oplysninger om testing er ukorrekte:

Alle equinox, Fitness world og Fitness.dk centre er omfattet aftalen.

Exercize og Squash og fitness har kontrol, OBBC har også

De sidste kender jeg ikke til, hvis de tester i Happy Hour og CCS så er tæt på 50% af alle centre i Odense omfattet ordningen.

Det er sgu godt når det er frivilligt!

Hvis du nu læser min artikel fra Fyens Stiftidende af undersøgelsen. Der står Exercize og Squash og FitnesS, synes det er spild af penge og derfor har fravalgt det. Desuden skrev jeg, at det kun var en undersøgelse over de private-centre, så Equinox, Fitness World og FitnessDK kan du godt pakke sammen.

Doping Kontrol Odense

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu læser min artikel fra Fyens Stiftidende af undersøgelsen. Der står Exercize og Squash og FitnesS, synes det er spild af penge og derfor har fravalgt det. Desuden skrev jeg, at det kun var en undersøgelse over de private-centre, så Equinox, Fitness World og FitnessDK kan du godt pakke sammen.

Doping Kontrol Odense

En undersøgelse, Fyens Stiftstidende har foretaget, viser nemlig, at kun tre ud af Odenses 14 private fitness-centre, der drives kommercielt, er med i Anti Doping Danmarks dopingkontrolordning, og der er flere af de kendte fitness-kæder, der ikke står på listen.

I den undersøgelse havde de også kæderne med (quotet er fra din artikel).

Da de store kæder er kommet med så har tingen selvfølgeligt ændret sig.

Har du ikke læst din egen kilde?

- Prisen dækker udelukkende de reelle omkostninger.

Kulturminister Brian Mikkelsen (K) er langtfra tilfreds med, at så få fitnesscentre i Odense er med i Anti Doping Danmarks dopingkontrol.

- Jeg ville ikke sende mine børn hen i et fitnesscenter, hvis de ikke er med i ordningen, og jeg ville heller ikke selv gå derhen, siger han og oplyser, at en ny handlingsplan med en række nye initiativer mod doping i fitness-centre om kort tid vil blive offentliggjort.

Her skyder Brian også et hul igennem myten her på MOl om at ADD er en forretning, det er kun omkostningerne der dækkes.

Han taler endda om den nye handlingsplan, den som vi også har talt om i tråden her..

jeg var overbevist om at de testede i squash og fitness og exercize, men det ville da ligne ejeren at spare også her.

13.000 om året burde da ikke vælte budgettet...

Link to comment
Share on other sites

I den undersøgelse havde de også kæderne med (quotet er fra din artikel).

Da de store kæder er kommet med så har tingen selvfølgeligt ændret sig.

Har du ikke læst din egen kilde?

Her skyder Brian også et hul igennem myten her på MOl om at ADD er en forretning, det er kun omkostningerne der dækkes.

Han taler endda om den nye handlingsplan, den som vi også har talt om i tråden her..

jeg var overbevist om at de testede i squash og fitness og exercize, men det ville da ligne ejeren at spare også her.

13.000 om året burde da ikke vælte budgettet...

Selvfølgelig har jeg læst den.. Jeg tror slet ikke Equinox og Fitness World var åbnet på det tidspunkt artiklen er skrevet - så ja, selvfølgelig er tingene ændret sig.. men jeg er 100% sikker på, at det ikke er 50% af centrene i Odense der er i ADD - nærmere hver 3.

EOD, fra min side.

Edited by Brunsvigeren
Link to comment
Share on other sites

SATS Lukket (havde ADD aftale)

Fitness.dk (snart 2 centre) ADD

Equinox ADD

CCS ADD

OBBC ADD

Fitness World (2 centre) ADD

Happy Hour ADD

Så er vi oppe på 7 snart 8 centre ud af udbuddet i Odense med testing.

Er aftalerne med ADD standardiserede eller forskellig fra kæde til kæde?

Har nemlig hørt om, at nogle centre ringer de "mistænkte" medlemmer op, og kræver af dem, at de stiller op til dopingtest i centeret.

Andre steder møder de bare op og tager stikprøver på "mistænkelige" medlemmer. Ved du om personalet i dette tilfælde har noget at sige mht. hvem der bliver testet, eller er det ADD's kompetente udsendte, der afgøre hvem der skal testes?

Alle centre i DFHO har en fælles aftale, blandt andet for fælles at kunne udelukke medlemmer der testes positive.

Dopingtests igennem ADD er ikke på bestemte navngivne personer. Add bestemmer selv suverænt hvem de tester. Dette sikrer center personalet ikke udsættes for chikane (de bestemmer ikke hvem eller hvornår der testes). Det sikrer også at bestemte medlemmer ikke testes pga. personlige holdninger/problemer.

Det er stikprøver og ADD alene, der vurderer hvem, der skal testes (de har også en høj scoringsprocent :wink: ).

Det kan sagtens være at nogle centre bruger ADD som skræmme værktøj, det syntes jeg er noget pjat. Er man sikker på et medlem bruger steroider, så smidder man medlemmet ud. Er man det mindste i tvivl, må man lade medlemmet træne. Det skal nødig være en hetz af uskyldige medlemmer med ADD som et falsk skræmmemiddel.

Inden for idrætten er det anderledes, der kan man være på prioriteret liste. f.eks. landsholdsløftere.

Bonusinfo:

Medicinsk certifikat. Almindelige idrætsudøvere skal have medicinsk certifikat, hvis de bruger medicin på out of competition listen under træning. Trænende i motionscentrene behøver selvfølgeligt ikke dette, men kan nøjes med at fremvise dokumentation efter en eventuel positiv test.

Det skal også siges at det er meget få midler der testes for, der også anvendes som lægemidler.

Link to comment
Share on other sites

Tak for info!

Dog har jeg svært ved at se, hvordan man skal "være sikker på" at et medlem bruger steroider, såfremt man ikke har afsløret med anabolika på sig eller lign.

Man er vel uskyldig indtil det modsatte er bevist - og en personlig vurdering fungere ikke som bevis.

Link to comment
Share on other sites

Tak for info!

Dog har jeg svært ved at se, hvordan man skal "være sikker på" at et medlem bruger steroider, såfremt man ikke har afsløret med anabolika på sig eller lign.

Man er vel uskyldig indtil det modsatte er bevist - og en personlig vurdering fungere ikke som bevis.

Og så alligevel, der er jo ingen grund til at være med naiv end højst nødvendigt,

og det kræver vist ingen ph.d at lure de mest oplagte tilfælde.

Jeg indrømmer gerne det er en gråzone, men i nogle tilfælde er det sgu åbenlyst at folk krudter den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share