Improving Mobility & Performance!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Hvordan du holder på stangen og ikke mindst stangens ruhed er meget meget afgørende for om du slider dine hænder i stykker eller ej.

Artikelserien i fire dele her giver en del gode tips til håndpleje, bla. hvordan du laver en fiks håndbeskytter af tape.

Og så må jeg lige kommentere de wallballs, for det ligner da på ingen måde Karen. :nonono:

Tiden kunne jeg heller ikke undgå at bemærke, for 64 sekunder til 50 wallballs er 1,2 sek pr stk, og jeg lavede mine 75 med 1,8 sek pr stk til samme target højde og uden pause, så noget siger mig vi ikke gør det helt på samme måde. :smile: Hvordan ser din wallball ud?

Tak for artiklen! Vil jeg helt sikkert kigge på. Bruger magnesium, ved ikke om det har noget at sige?

Karen blev det ikke til i dag, nej. Var ikke på toppen i dag, og havde mere lyst til at træne weak-point :wink:

Min med. ball kan vist ses i mit første indlæg, hvis ikke, så er det en basketbold, der er fyldt op med sand og papir, således at den vejer 10 kg. Ligesom dem i Crossfit CPH..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak for artiklen! Vil jeg helt sikkert kigge på. Bruger magnesium, ved ikke om det har noget at sige?

Karen blev det ikke til i dag, nej. Var ikke på toppen i dag, og havde mere lyst til at træne weak-point :wink:

Min med. ball kan vist ses i mit første indlæg, hvis ikke, så er det en basketbold, der er fyldt op med sand og papir, således at den vejer 10 kg. Ligesom dem i Crossfit CPH..

Laver du dine wallballs sådan her med fuld squat hver rep?

Link to comment
Share on other sites

DEADLIFT!

Ved at være noget tid siden, at jeg foralvor har løftet nogle tunge vægte, så det var hvad træningen i dag kom til at handle om!

Warm-up

KB swings

Buttom-up press

KB snatch

WOD

Deadlift

3-3-3-3-3 reps:

- 3r @ 110 kg

- 3r @ 120 kg

- 3r @ 125 kg

- 3r @ 127,5 kg

- 3r @ 130 kg

Troede sgu ikke jeg fik de 130, utrolig længe siden jeg har dødløftet. Alt hvad der hed teknik var stort set væk i de 3 sidste sæt.

Military press

5-5-5-5-5 reps:

- 5r @ 50 kg

- 5r @ 55 kg

- 5r @ 60 kg <- her var der ikke til mere, så resten blev til push-press

Push press

- 5r @ 65 kg

Udsolgt!

Pull-ups

10r

8r

strict:

8r

8r

Til sidst lidt leg:

Ring dips

L-sits

Link to comment
Share on other sites

Mødet med ANGIE!

Tiden gør, at jeg ikke få trænet særlig meget, desværre. Der skal gives gas, når jeg endelig træner!

Warm-up

KB swings

Buttom-up press

Hand-stand push-up (hoved ind mod væg)

WOD "Angie"

- 100 pull-ups (12:12)

- 100 push-ups (18:12)

- 100 sit-ups (21:30)

- 100 squats (24:04)

Tid: 24:04

- ikke nogen imponerende tid, men mine pull-ups er blevet meget bedre. Skal bare have noget sportstape til mine hænder!

Derudover gik damen også i gang med sin første WOD, som bestod i.

3 runder af:

- 10 ring rows

- 10 girly push-ups

- 10 sit-ups

- 10 squats

og derefter nogle runder lignende, bare uden ring rows!

Link to comment
Share on other sites

Quantum of Solace!

Har været utrolig træt i weekenden, hvilket også er grunden til, at jeg kun får trænet denne ene gang.

Senere står den på en tur i biografen, for at se Quantum of Solace!

Warm-up

Sjip

WOD

3 runder af:

- 200 sjip

- 15 pull-ups

- 5 ring-dips

Tid: 09:19

- Lidt problemer i sjip, men det skal nok komme. Derudover fungere både pull-ups og ring-dips meget bedre end tidligere, helt perfekt!

Derudover skal jeg huske at takke MaxPower for den gode artikel omkring handcare.

Artiklen kan læses her!

Edited by Lundique
Link to comment
Share on other sites

God artikel!

Er du fortsat i den grønne?

Ja, jeg slap ihf. for vabler og hård hud, der gør nas og hæmmer ens pull-ups under dagens træning :smile:

Ja, det er jeg lidt endnu. Det er ikke meget tid, der er til at træne for tiden, desværre. Så det er mest march og lignende med rygsæk, jeg oplever derovre i øjeblikket, men det er jo også træning :wink:

Hvad med dig?

Link to comment
Share on other sites

Ja, bare ud og vade med tæen!

Men fortsætter du efter værneligten?

Ja, det er sgu noget ved. Det er bare sørgeligt, at vi ikke må gå særlig langt med fuldt oppakket rygsæk! Mener kun vi må gå 800m, så skal vi have en pause.

Nej, gør jeg dog ikke, men jeg kan sgu godt lide at være derinde. Et job, hvor det gælder om, at holde sig i form kunne sagtens være noget for mig, der er bare andre ting, som ikke er noget for mig.

Du er MP'er ikke?

Link to comment
Share on other sites

Interval løb!

800m ruten var lidt bakket nogle steder, men ikke det helt vilde.

Dagens træning

4x800m løb

- 800m (03:22)

- 800m (03:29)

- 800m (03:25) <- den anden vej rundt!

- 800m (03:21) <- samme vej rundt som ovenstående!

Fik af vide, at der skal løbes Cooperstest på mandag i militæret, og jeg har ikke fået løbet særlig meget på det seneste. Jeg ved godt, at det er sent at starte, men jeg er af den overbevisning, at hvis jeg løber en masse her i weekenden, så vender jeg mig i det mindste til at løbe, og det håber jeg på giver noget i sidste ende.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

It's all over!

Så har jeg afsluttet mit ophold i den grønne, lidt en trist fornemmelse, at skulle sige farvel til stuen, venner, ja selv befalingsmændene, som man efterhånden var blevet dus med :wink:

Som en god afslutning på det hele, endte vores deling som den anden bedste deling i hele bataljonen, dog med det plus, at vi blev #1 i felten. Det var omgangen med hjemmeværnsfolk, sådan en flok tosser, som vi ikke lige var trænet i. 2. pladsen i hele bataljonen gav os ligeledes 1. pladsen i kompagniet, hvorvidt det fortalte om vi var gode, eller om de andre bare var skinke dårlige kan diskuteres.

Pt. er jeg arbejdsløs foruden nogle vikariater, som jeg har fået i en lang række børnehaver. Søger stadig en fast stilling, indtil jeg en gang skal til at studere videre.

Tiden i det civile igen, skulle gerne medfører, at jeg får banket noget ordentlig og længerevarende træning op.

Dagens træning handlede mest af alt bare om at komme i gang igen, derfor smuttede jeg ud i skuret uden at vide, hvad der skulle ske.

Gøgl

Power cleans:

Teknik træning med 30 kg

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

3r @ 50 kg

- egentlig fint nok, og føler ikke, at selve front-squattet i øvelses genere, som det har gjort tidligere i fx. thrusters.

Pull-ups:

15r

11r

12r

12r

- min kipping teknik går godt! begrænsningen i dag, var i mine håndflader, grundet jeg ikke havde fået dem tapet ind.

Sjip:

200 sjip (02:05) <- virkelig en omgang bræk, for mange newbie fejl!! :nonono:

200 sjip (02:08) <- Endnu en omgang newbie lort! :nonono:

200 Sjip (01:58) <- her begyndte det da, at ligne lidt, men stadig langt fra godt!

Evil wheel

20 r

K2E

8r

Army sit-up

20r

L-hang

10 sek

WOD

- 50x KB swing (16 kg)

Tid: 01:37

- Tror 16'eren begynder at blive let i swings, må snart prøve at hive 24'eren frem.

Link to comment
Share on other sites

Okay, så blev jeg det klogere..

Hvad kaldes det clean, hvor man starter fra død og laver front squattet så? :smile:

Squat clean måske?

Et "clean" kan groft sagt være alt fra powerclean til fuld squat clean, fordi et clean er stang fra gulv til skuldre, men vil normalt pr default være et fuldt clean, dvs gribe stangen lavt og frontsquatte op.

"Squat clean" er så bare det eksplicitte navn.

Link to comment
Share on other sites

Et "clean" kan groft sagt være alt fra powerclean til fuld squat clean, fordi et clean er stang fra gulv til skuldre, men vil normalt pr default være et fuldt clean, dvs gribe stangen lavt og frontsquatte op.

"Squat clean" er så bare det eksplicitte navn.

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

15 min i helvede!

Warm-up/GØGL

Sjip

Wall ball

Ball push-ups

OH-Squat gang

Pull-ups

WOD

5 min max reps af:

Squat (60 kg)

Benchpress (60 kg)

KB swings (16 kg KB)

- Hvil mellem hver øvelse.

Squat

15,10,5,5,6,8 = 49 reps

Benchpress

17,6,5,4,3,3,3,1 = 42 reps

Swings

30,15,12,20,10,10,8 = 105 reps

Modbydelig omgang! For første gang kunne jeg mærke mine abs arbejde i squat. Udover det, så havde jeg først smidt dødløft på programmet efter squat, og så bænkpres til sidst, men da jeg skulle løfte 80 kg dødløft første gang, kunne jeg mærke, at hvis jeg fortsatte bare en smule mere, ville jeg ende med at ligge på gulvet ude i skuret med krampe i både højre og venstre quad og glute - jeg kommer ihf. ikke til at kunne gå i morgen! :devil:

Derudover missede jeg den sidste reps i bænkpres, der var heller ikke mere at give af.

Edited by Lundique
Link to comment
Share on other sites

Ser ud som en hård omgang der! Hvis du træner alene hvordan håndterer du så et miss i bænkpres? Vælter du den ud til siden så skiverne ryger af..?

Som du selv tidligere har skrevet, burde du snuppe en 24 kg KB i swings øvelsen - det ser da i hvert fald ud til der er power nok :4thumbup:

Edited by Rytlig
Link to comment
Share on other sites

Ser ud som en hård omgang der! Hvis du træner alene hvordan håndterer du så et miss i bænkpres? Vælter du den ud til siden så skiverne ryger af..?

Som du selv tidligere har skrevet, burde du snuppe en 24 kg KB i swings øvelsen - det ser da i hvert fald ud til der er power nok :4thumbup:

Det var sgu en hård omgang!

Jeg har aldrig misset i bænkpres før, trods jeg har været rimelig højt oppe at lege med kg, men ja, som du siger, så må den jo bare til den ene side.

Grunden til, at jeg ikke brugte 24 kgs KB var fordi, at jeg i forvejen var rimelig hårdt ramt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share