Improving Mobility & Performance!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Sådan mayn! Tillykke med den hurtige tid, det er satme godt gået! Har du nogen idé om hvad dine løbetider var? Altid lækkert at høvle en masse tid af en PR! Og fed double finger wrap du har lavet! Har du set den på nettet eller er den selvopfundet? Plejer at bruge en alm, men den dækker ikke nok! Vil overveje at lave en magen til din!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sådan mayn! Tillykke med den hurtige tid, det er satme godt gået! Har du nogen idé om hvad dine løbetider var? Altid lækkert at høvle en masse tid af en PR! Og fed double finger wrap du har lavet! Har du set den på nettet eller er den selvopfundet? Plejer at bruge en alm, men den dækker ikke nok! Vil overveje at lave en magen til din!

Tak! Ja, det er sgu rart!

Jeg har ingen idé om hvad mine løbetider var. Dog ved jeg, at der ved at forbedre mine løbetider kan der rives mere tid af, da det primært var her det gik for langsomt.

Holdte en god kadence i både swing og pull-ups, og det var jeg egentlig lidt overrasket over. Kan være jeg snart skal prøve Angie igen :devil:

Min "double finger wrap" er lavet ud fra dette eksempel, som jeg godt tror du kender. Jeg har bare videre udviklet eksemplet, så den dækker de steder på hånden, hvor jeg havde problemer.

Link to comment
Share on other sites

Strength

Startede træningen med lidt teknik i MU's i ringene, fordi jeg havde set en guide af Rob Miller. Dog er det ikke helt optimalt, da mit stativ til ringene ikke er højt nok. Det medfører i hvert fald, at jeg ikke kan få et ordentligt kip, men derudover var jeg stadig overrasket over, hvor svært det egentlig er.

Derudover er jeg godt i gang med "Enter the Kettlebell", så der skal ligeledes øves noget KB teknik, så det blev der. (Primært cleans og snatches)

Dødløft

3r @ 60 kg

4r @ 60 kg

3r @ 80 kg

3r @ 80 kg

3r @ 110 kg

3r @ 130 kg

2r @ 140 kg PR!

1r @ 135 kg

8r @ 110 kg

- Gal jeg syntes de 3r @ 130 var tunge, men jeg var opsat på, at der skulle laves en PR, så det blev der! Køn var den ikke, men den kom op!

Power Cleans

4r @ 60 kg

4r @ 70 kg PR!

- En PR mere, hvilket nok skyldes, at det er en af de første gange jeg kører øvelsen.

Thrusters

4r @ 40 kg

5r @ 40 kg

Walking KB military press

Et par ture. (16/24 kg KB)

Sit-ups

15r @ 16 kg KB

10r @ 24 kg KB

15r @ 24 kg KB

#7

Link to comment
Share on other sites

Spændende log - og tillykke med PR's. :bigsmile:

Tak, skal du have!

Hey! Tillykke med PR'erne! Glæder mig til at følge med i hvad du får ud af "Enter the Kettlebell". God træning champ!

Tak. Jeg er meget positivt overrasket over en bog, den har allerede lært mig en del omkring KB teknik, og jeg er ikke en gang halvvejs. Jeg træner også hjemme, og har derfor ikke en instruktør, der kan stå og fortælle mig, at dét og det skal ændres, så dét er nok også noget af grunden til, at jeg er glad for bogen.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Jeg er blevet mere og mere fanget af kettlebell træning, efter jeg er begyndt at læse ETK, som jeg desuden snart er færdig med. Kettlebell træninger er helt sikkert også noget, der vil komme mere af i fremtiden.

Warm-up/teknisk træning

Swings

Hand-to-hand clean

Snatch <- Her skal jeg have kigget mere på min teknik, især i venstre side!

TGU

Windmill

KB flip <- den fungerede ikke rigtigt!

C&P

Ladder

2x 4-ladder af:

KB MP, 24 kg

Strict pull-ups

- Hårdere end det umiddelbart ser ud!

KB snatch

10/10 @ 16 kg

- Teknisk træning!

Windmill

5/5 @ 16 kg

Sjov og anderledes træning. Kettlebell træningen er kommet for at blive!

1231858077l.jpg

#8

Edited by Lundique
Link to comment
Share on other sites

Benchmark

Det blev tur til at møde Angie igen.

Warm-up/teknisk træning

Swings

Hand-to-hand clean

Windmill

Pull-ups

Squats

WOD "Angie"

100x Pull-ups (9 min)

100x Push-ups (17 min)

100x Sit-ups

100x Squats (23:04 min)

Tid: 23:04

- PR Der er revet 1 min af tiden, og samtidig med, at jeg ikke lavede sit-ups sidste gang, men crunches, så er det godt gået. Dog er det mine push-ups der synes at halte meget! Om mit mål om at komme under 18 er for optimistisk vil vise sig, men havde godt nok regnet med en bedre tid, efter jeg så, at pull-ups'ene gik strålende!

Gårsdagens kettlebell træning har medvirket til, at mine hænder efter dagens WOD er komplet smadrede, selvom de var tappet ind. Den anden hånd ser faktisk endnu værre ud!

14012009185ma5.jpg

#9

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var mest af alt bare en omgang teknik træning, hvor jeg skulle prøve nogle nye øvelser. Derudover ser det umiddelbart ud som om, at mit Crossfit ryger lidt på standby, da jeg er lidt mere hooked på at få bygget noget styrke på (både råstyrke og eksplosiv styrke). Træningen bliver derfor primært noget vægttræning krydset med både low- og high intense kettlebell træning. Samtidig håber jeg på, at kunne lave noget løb 1-2x ugen.

Zercher squat

5 sæt x 5 reps @ 40 kg

- Hold i bunden. easy!

OA Deadlift

5 sæt x 5 reps @ 40 kg

- easy!

Core

Evil wheel

Guard attack (uden KB)

KB sit-ups (uden KB)

Link to comment
Share on other sites

Intensiteten var meget lav til dagens træning. Det skal man lige vende sig til, når man har været vant til Crossfit WODs.

Front squat

40 kg/ 5,5 reps

60 kg/ 5,5,5,5,5 reps

- Krydsgreb, det andet kan jeg simpelthen ikke! Skal lige vende mig til øvelsen, som er ny for mig!

Benchpress

40 kg/ 10 reps

70 kg/ 6 reps

80 kg/ 5,5,5,4 reps

70 kg/ 6 reps

- Jeg var overrasket over min styrke. Det er omkring et halvt år siden jeg sidst har bænket

Chins

+10 kg/ 4 singler

+5 kg/ 4,3,2,1 reps

BW/ 4,3,2,1 reps

Core workout

OA KB sit-up (10 kg)/ 5/5 reps

Evil wheel/ 10 reps

TGU (16 kg)/ 1/1 reps

Windmill (16 kg)/ 5/5 reps

Link to comment
Share on other sites

Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at vælge den lette løsning med krydsgrebet. Almindeligt elbows-up er så meget bedre i længden.

Hr. K

Har du så en idé til nogle mobility drills, som medfører, at jeg kan gøre det? Som det ser ud nu, så har jeg problemer med, at holde mine arme vandrette, og ikke mindst at bøje det nødvendige i håndledet.

Edit:

Jeg laver i forvejen mobilitets øvelser for hoften.

Edited by Lundique
Link to comment
Share on other sites

Har du så en idé til nogle mobility drills, som medfører, at jeg kan gøre det? Som det ser ud nu, så har jeg problemer med, at holde mine arme vandrette, og ikke mindst at bøje det nødvendige i håndledet.

Øh bøh .... næh. Jeg havde selv problemer med det, men fik trænet smidigheden op stille og roligt. Hvad jeg helt præcist gjorde, kan jeg sgu ikke huske.

Her er hvad jeg kunne finde af tips fra diverse sider:

If you are having trouble with wrist flexibility (or upper back flexibility, which is often the culprit in not being able to keep your elbows up), try stretching regularly.

I read somewhere that you should stretch during every workout, and then front squats will be easier to do. Just grab a bar with one arm in front squat position (olympic style). Square your shoulders to the bar, and use the other hand to pull your elbow up. Do this between sets during most of your workouts. In 1-2 weeks, you should have little wrist/upper back flexibility issues.

try harder

The bar should rest in the groove between your neck and front delts, your hands are only there to support it. In fact, you should be able to front squat with your arms held straight out, 'frankenstein style'- this is a good way to get used to the proper bar position. Stretching your triceps before front squatting can help you keep your elbows up.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Første dag på arbejdet i dag. En hel dag med abonnementer var hårdt for hovedet, især når man ikke har siddet på skolebænken længe. Mine træninger for tiden er specifikt rettet mod:

1)Mere OH pres styrke

2)Dødløft styrke

3)Squat styrke

Det er primært styrken der er målet, dog vil jeg så vidt det er muligt krydre træningen med noget HIT (High intense training).

OA Deadlift

60 kg/ 4+4 reps <- supersettet mellem hænderne, og ingen pauser.

60 kg/ 2+2 reps

- Det er klart at se, at min grebsstyrke er væsentlig dårligere i venstre hånd end højre, tilbagevende problem!

Deadlift

110 kg (OH grip)/ 2,2,2,2 reps

120 kg (mix grip)/ 3,4,5,5 reps <- skift med hænderne i hvert sæt.

- Mine hænderne er ret små, hvilket også påvirker løft med alm. greb

Military press

50 kg/ 8 reps

55 kg/ 5,3 reps

50 kg/ 4,5 reps

- Har mere udholdenhed end råstyrke her!

Core workout

Front bridge/ 2x 30sek

Guard attack (5 kgs skiver)/ 10 reps.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dag på arbejdet, hvor mit hovede var godt mørt, da jeg fik fri. Meeen en omgang træning med kuglerne!

KB Snatch

16kg/ 4x 10 reps

KB C&P - Unilateral

16/24 kg/ 4x 5 reps

- 2 sæt med 24'eren i både venstre og højre!

KB Front squat - Unilateral

16/24 kg/ 4x 5 reps

- 2 sæt med 24'eren i både venstre og højre!

Mobility drills

Ankel & hofte

Øvelserne jeg laver, kan ses på følgende to links:

http://stronglifts.com/how-to-improve-your-ankle-mobility/

http://stronglifts.com/7-dynamic-stretches...r-hip-mobility/

Link to comment
Share on other sites

Fik mine nye kettlebells i dag. en 16,24 og 32'er samt en gymboss timer.

Jeg var rimelig træt under dagens træning, og jeg orkede egentlig ikke, men jeg holdt ud, og fik gennemført en nogenlunde træning!

Zercher squat

50 kg/ 5 reps

60 kg/ 5,5,5,5 reps

See saw press

16 kg/ 10,10 reps

24 kg/ 5 reps

- reps er antal pr. side

Chins

BW/ 7,6 reps

Core workout

Evil wheel/ 10r

Weighted sit-ups/ xx reps

KB sit-ups/ xx reps

Link to comment
Share on other sites

Det har været lidt stille med trænigen de sidste dage, da jeg har haft mange andre ting. Dog blev det til en smule i dag!

Vægten smutter fortsat nedaf, og jeg er nu på de 83,1 kg, mod de 87,9 kg, som jeg startede på.

Derudover har jeg netop modtaget Precision nutrition pakken, som jeg har bestilt. Den glæder jeg mig til, at komme i gang med. (Precision Nutrition)

Zercher squat

50 kg/ 3x 5 reps

- easy! fokus på fart

OA deadlift

40 kg/ 2 sæt

- fokus på fart!

Kettlebell circuit

2 runder af:

1 min Swings, 24 kg

1 min rest

1 min See saw press, 16 kg

1 min rest

1 min Front squat, 2x 16 kg

1 min rest

1 min Cleans, 2x 16 kg

1 min rest

core workout

KB sit-ups, 5 kg

V-ups m. medicinball

Evil wheel

Link to comment
Share on other sites

Rhabdo is the only excuse for not working out!!! Ved ikke hvad den eneste undskyldning for ikke at ville bruge 5min. et par gange om ugen på at berige os andre med din inspirerende træning er, men jeg formoder at det er fordi du har droppet CrossFit og er begyndt at tage en masse dåwping i en pumperkælder og ikke tør indrømme det!

Alle andre grunde vil højest sandsynligt forekomme mig som værende dybt fjollede :nono: .

Link to comment
Share on other sites

Rhabdo is the only excuse for not working out!!! Ved ikke hvad den eneste undskyldning for ikke at ville bruge 5min. et par gange om ugen på at berige os andre med din inspirerende træning er, men jeg formoder at det er fordi du har droppet CrossFit og er begyndt at tage en masse dåwping i en pumperkælder og ikke tør indrømme det!

Alle andre grunde vil højest sandsynligt forekomme mig som værende dybt fjollede :nono: .

Er du seriøs?

Jeg ville hellere gå ud og hænge mig med et reb om halsen i mit pull-up stativ end at tage doping. Desuden er det jeg træner stadig rettet mod funktionel træning, der er bare nogle ting ved CF jeg ikke gider for tiden.

Kom nu - der er ALT for få kettlebell logs på MOL. :cry:

Jeg orker det ikke for tiden.

kan være jeg er hurtigt tilbage igen.. Hvem ved?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share