WSB DE Box squat


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Det er 50 % af ens max i almindelig squat. Det er samtidig også beregnet udfra en konkurrence max, med alskens udstyr. Derfor er 50 % alt for lidt for folk som kun har en RAW max. I gamle dage brugte Louie en box squat cyklus hvor man gik fra 65 -> 82,5 % af ens RAW box squat max. Hvis jeg var dig, så ville jeg køre med 65 % af din box squat max.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde dårlige erfaringer med et køre Boxsquats istedet for alm. squat på DE dagene, da jeg kørte WSB sidste gang, for det betyder at man reelt ikke kører konkurrence squat på noget tidspunkt, og det er bestemt ikke gavnligt for ens teknik. Nu havde jeg ikke squattet så længe da jeg begyndte på WSB sidste gang, og fordi jeg så valgte boxsquat og ikke fik lært teknikken rigtigt betød det at når jeg endelig skulle maxe i konkurrence squat, gik det helt galt pga. dårlig teknik. Jeg ville nok anvende boxsquat som hjælpeøvelse istedet, hvis jeg var dig. Jeg ved at godt Louie siger at man bliver en god squatter hvis man kører med boxsquat, men det gir' jeg ham sku' ikke ret.

Edited by Kreasvin
Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet squat i snart 15 år, så jeg tror ikke at tekniken bliver et problem. Tværtimod nyder jeg Box squatten som en kærkommen forandring på squatdagen. Jeg har altid elsket squatten, så med Boxen er det sgu næsten som at få en ny elskerinde. Forandring fryder som bekendt.

Men tak for rådet, Kreasvin.

Link to comment
Share on other sites

Det har også været diskuteret før her på MOL, om box squat havde nogen særlig overførlighed til konkurrence squat uden dragt. Jeg synes ikke box squat gav noget særligt, jeg anbefaler som Krea alm. squats på DE dagene. Som ME øvelse kan du eksempelvis vælge alm. squats til en 3 RM eller squat med pause i bunden i stedet for box squat. Men nu kan du jo prøve en cyklus først med box squat, og se om det virker.

Det bliver spændende at høre om dine erfaringer med WSB. For mig virkede det helt klart bedst i bænkpres, da jeg endelig fik valgt de rette ME øvelser. Det er MEGET essentielt, valget af ME øvelser, det kan blive afgørende for, om WSB virker eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share