Fisk leveret lige til døren


Guest Cronfeld
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Efter et tip fra DBM herinde prøvede jeg i går for første gang at få frisk fisk leveret lige til døren. Fisken kom fra Easyfisk, og jeg er meget tilfreds. Da det er den eneste leverandør jeg har prøvet tænker jeg dog at jeg måske lige bør prøve nogle andre også, inden at jeg beslutter mig for at de er verdens bedste og aldrig spiser andet igen. Men hvem leverer ellers laks lige til døren? Kom med jeres favoritter, gerne dem I selv har prøvet. Hvis nogen skulle være interesserede så har jeg smidt en lille anmeldelse af Easyfisk op her :smile:

Edited by Cronfeld
Link to comment
Share on other sites

Hvad er fidusen ved det?

Fisken er vel ikke frisk hvis den er frossen.

Post Danmark er ikke voldsomt pålidelige, så man ved ikke om aftenmaden ligger og venter når man kommer hjem fra arbejde.

Kan ikke se hvorfor det skulle være bedre end at købe det til halv pris i et supermarked, man skal jo alligevel købe tilbehøret.

Det kan godt være at jeg bare har overset noget....

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad er fidusen ved det?

Fisken er vel ikke frisk hvis den er frossen.

Post Danmark er ikke voldsomt pålidelige, så man ved ikke om aftenmaden ligger og venter når man kommer hjem fra arbejde.

Kan ikke se hvorfor det skulle være bedre end at købe det til halv pris i et supermarked, man skal jo alligevel købe tilbehøret.

Det kan godt være at jeg bare har overset noget....

Personligt køber jeg et ordentligt læs af gangen, så hvis den ikke kommer på minuttet har jeg en masse andet liggende i fryseren. Hvor finder du det til halv pris i et supermarked? - det vil sige 625 gram laks til 34 kroner? Det er umuligt! Desuden er meget laks i supermarkederne fra dambrug, det her er fra et af verdens sundeste have (omkring færøerne) - og dermed sundere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Personligt køber jeg et ordentligt læs af gangen, så hvis den ikke kommer på minuttet har jeg en masse andet liggende i fryseren. Hvor finder du det til halv pris i et supermarked? - det vil sige 625 gram laks til 34 kroner? Det er umuligt! Desuden er meget laks i supermarkederne fra dambrug, det her er fra et af verdens sundeste have (omkring færøerne) - og dermed sundere :smile:

Kan du ikke forklare mig, hvordan et af verdens sundeste have er sundere end et dambrug? - og det skal ikke forstås, som en plat kommentar, da det er skrevet af interesse...

Link to comment
Share on other sites

Halv pris er måske også at overdreve, men det kan ihvertfald gøres billigere.

Er de ikke allerede begyndt at tø op når du modtager dem? også selvom de er i frostpose, så bør man vel ikke bare fryse dem igen..

Læste også godt på hjemmesiden at fiskene kommer fra et af verdens sundeste have og det lyder jo meget godt, men skal man ikke spise så store mængder fisk at det pratisk talt er umuligt før at de små mængder tungmetaller spiller en rolle? Eller er det ikke tungmetallerne der gør forskellen? Det syntes jeg ikke rigtigt der er en forklaring på.

Det er absolut ikke for at være negativ, selvom jeg godt selv kan se at det lyder sådan.

Link to comment
Share on other sites

Er de ikke allerede begyndt at tø op når du modtager dem? også selvom de er i frostpose, så bør man vel ikke bare fryse dem igen..

Nej, de bliver jo leveret fra en frostbil..... så den tid det tager at gå fra frostbilen (med din fisk i en ispose) og hen til din dør plejer ikke at være nok til de tør op. Med mindre du har en meget stor have! :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Halv pris er måske også at overdreve, men det kan ihvertfald gøres billigere.

Er de ikke allerede begyndt at tø op når du modtager dem? også selvom de er i frostpose, så bør man vel ikke bare fryse dem igen..

Læste også godt på hjemmesiden at fiskene kommer fra et af verdens sundeste have og det lyder jo meget godt, men skal man ikke spise så store mængder fisk at det pratisk talt er umuligt før at de små mængder tungmetaller spiller en rolle? Eller er det ikke tungmetallerne der gør forskellen? Det syntes jeg ikke rigtigt der er en forklaring på.

Det er absolut ikke for at være negativ, selvom jeg godt selv kan se at det lyder sådan.

For det første bør du ikke undervurdere tungmetaller i fisk og hvad de ellers kan indeholde af delikate sager. For det andet er alternativet, laksen i supermarkederne, ofte fra dambrug, og der er andre ulemper rent sundhedsmæssigt, f.eks. er der mindre omega3 i, og mere mættet fedt. Laksene fra dambrug bliver også ofte tilsat farvestof, fordi at laks i naturen får den flotte farve ved bl.a. at spise rejer - og den vil forbrugerne selvfølgelig gerne have. Og hvor er det så i øvrigt at du mener at det kan gøres billigere? I denne uge har netto tilbud på 675 g laks laks til 79,... de er flået væk og er ikke til at få fat i, og prisen er ca. den samme som denne laks fra færøerne af højere kvalitet?

Link to comment
Share on other sites

For det første bør du ikke undervurdere tungmetaller i fisk og hvad de ellers kan indeholde af delikate sager. For det andet er alternativet, laksen i supermarkederne, ofte fra dambrug, og der er andre ulemper rent sundhedsmæssigt, f.eks. er der mindre omega3 i, og mere mættet fedt. Laksene fra dambrug bliver også ofte tilsat farvestof, fordi at laks i naturen får den flotte farve ved bl.a. at spise rejer - og den vil forbrugerne selvfølgelig gerne have. Og hvor er det så i øvrigt at du mener at det kan gøres billigere? I denne uge har netto tilbud på 675 g laks laks til 79,... de er flået væk og er ikke til at få fat i, og prisen er ca. den samme som denne laks fra færøerne af højere kvalitet?

Mit bud vil være, at der er mere PCB og den slags du snakker om, i havfisk?, selv om det som du også selv er inde på afhænger ekstremt meget af havområder osv. (disse stoffer er jo i dag (selv om man nu prøver at begrænse det og rydde op) nærmest pumpet ud i havet, både fra industri og sprøjtegifte). Der kan vel selvfølgelig også være udslip fra sprøjte gifte i dårlige dambrug også? men det er meget nemmere at kontrollere et så lille system som et dambrug, vs. et helt hav(dermed ikke sagt dambrugene nødvendigvis gør det?). Jeg nævner det selvfølgelig udelukkende, fordi man tager fejl, hvis man tror at man automatiskt, og helt sikkert, kan æde løs af fisk ad libitum, blot de stammer fra havet - det er DESVÆRRE sjælendt tilfældet :(

Derimod er du præcist inde på det helt rigtige - alt kødkvalitet er givetvis altid voldsomt påvirket af hvad dyret har spist, og hvor meget motion dyret har fået - og her er havlaks altså opdrættede laks LANGT overlegne - mikronærings stofferne er LANGT mere talrige, fedtPROFILEN er mange gange bedre, og smagen er ligeledes en HEL anden. Og så skal man vel heller ikke glemme dyrevelfæren? heller ikke selv om der 'blot' er tale om fisk.

I øvrigt en super fed anmeldelse du har lavet J - hvis man er til sundhed og lækkert mad, så snyder man tydeligvis sig selv, hvis man ikke følger med i din blog i fremtiden - mundvandet fossede dog så voldsomt ud af mundvigene ved læsningen af alle de opskrifter, at jeg kunne spise en hel... laks.. rå ... :w00t:

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Vi brugte på et tidspunkt Skagenfood

http://www.skagenfood.dk/

fisken var lækker, muligvis lidt dyr, men kvalitetsmæssigt klasser bedre end de fisk vi kunne få fra vores lokale fiskehandlere. Fisken var pakket i en flamingokasse med meget is i, så vi oplevede aldrig at fisken "lugtede af fisk". Desværre kom fisken (på det tidspunkt) om torsdagen som passede rigtig rigtig dårligt for os, og vi var ikke så gode til at fryse fisken ned og bruge den senere. Derfor stoppede vi. På et tidspunkt vil vi nok starte igen

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vi brugte på et tidspunkt Skagenfood

http://www.skagenfood.dk/

fisken var lækker, muligvis lidt dyr, men kvalitetsmæssigt klasser bedre end de fisk vi kunne få fra vores lokale fiskehandlere. Fisken var pakket i en flamingokasse med meget is i, så vi oplevede aldrig at fisken "lugtede af fisk". Desværre kom fisken (på det tidspunkt) om torsdagen som passede rigtig rigtig dårligt for os, og vi var ikke så gode til at fryse fisken ned og bruge den senere. Derfor stoppede vi. På et tidspunkt vil vi nok starte igen

Mvh,

AxBard

Tak for din anbefaling. Som du kan se på min blog er de allerede blevet sponsorer :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share