vægtløftning


anabol
 Share

Recommended Posts

Ja, Kineserne kan kun være med i de små vægtklasser, og hos damerne. Specielt hos damerne styrer de showet. Jeg glæder mig iøvrigt meget til den tungeste vægtklasse. Jeg er helt vild med Saeed Salem Jaber fra Qatar. Han er oprindeligt fra Bulgarien, men Qatar købte et helt vægtløftningshold fra Bulgarien, og fik dem til at skifte navn. Han er voldsomt stærk, og ligner overhovedet ikke en supersværvægter, sammenlignet med f.eks Andrei Chermerkin. Jeg er spændt på om Iraneren Razazadeh er med. Hvis det er tilfældet, så bliver det en mega dyst mellem Jaber og Razazadeh. Jeg er sikker på at en af de 2 indenfor nærmeste fremtid bliver den første som støder 600 pounds (272,5 kg). Nu ved jeg ikke hvem der er tilmeldt i den tunge vægtklasse, men man skal nok også holde øje med Ronni Weller fra Tyskland, hvis han er med. Mega eksplosiv løfter.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner iøvrigt Naim Suleimanov eller Suleymanoglou, som han nu hedder efter han skiftede sit bulgarske statsborgerskab ud med et tyrkisk.

Denne 150cm høje løfter er efter min mening den bedste vægtløfter der har gået på denne jord. Han satte sin første senior verdensrekord som 15 årig tilbage i 1983! Utalige EM og VM titler og OL guld i 84, 88, 92 og 96.

Han var så overlegen, at han under OL i Atlanta i 96 tillod sig at gå i byen natten inden finalen. Dette var selvfølglig ikke kommet frem, hvis ikke han var blevet anholdt, fordi han i sin brandert stod og pissede midt i den olympiske by!!!

Han lavede talrige verdensrekorder. Jeg mener at hans rekord i stød i 60kg klassen (inden vægtklasserne blev ændret og rekorderne slettet) var 190kg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk ude og kigge i Kono en gang, da jeg skulle hente noget Magnesiumkalkpulver.

Det så ok hardcore ud, to platforme, en bænk, vistnok nok et powerrack, en masse stænger og så skiver, og så var der også mulighed for lidt boksetræning, så ihvertfald to som gik til den på hinanden :devil2:

Stedet var ikke særligt stort, selve træningsarealet var nok på størrelse med OBBC's benafdeling.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share