El Thorpedo's Training Log


El Thorpedo
 Share

Recommended Posts

Torsdagens træning stod på følgende met-con bæst:

3 runder på tid af:

15 One Arm Snatches, Venstre arm, 16Kg

10 Burpees

15 One Arm Snatches, Højre arm, 16Kg

10 Burpees

25 Box Jumps

Gennenført i 10.42!

Fuck en led satan... Burpees er bare noget djævlen har opfundet og burde være noget forhørsledere gjorde brug af... Ud over det gik det meget godt og især box jumps og snatches gik godt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Havde allerede skrevet en længere log om gårsdagens træning, men min bærbar er fucked og vores trådløse forbindelse ryger hvert andet sekund. Det er til at få cojones largos aka long balls af!!! Her kommer så et lille oprids af lørdagens og søndagens open gym...

Open Gym Lørdag

Varmede op med at forsøge at forbedre min DU teknik og det gik også ganske udmærket. Men har stadig tendens til at lave en rejehop og spænde i hele kroppen. Det går nogenlunde så længe jeg laver et mellemhop, så nu skal der bare øves...

Derefter stod den på Ugens Challenge - Max Weight i TGU. Har taget 40kg med højre og førende på tavlen var Robs med 38kg, så jeg glædede mig til endeligt at kunne blande mig i toppen af en challenge. Kørte følgende

1 * 1 + 1 @ 16kg KB

1 * 1 + 1 @ 24kg KB

1 * 1 + 1 @ 32kg KB

1 * 1 + 1 @ 40kg DB - PR med venstre!!!

1 * 1 + 1 @ 45kg BB - PR!!! Yeah baby - lightweight!!! :superman:

Forsøgte også med 50kg på stangen, men det må blive næste weekend. Men ½ kropsvægt er bestemt ok, så skal jeg bare finde et sted med en 48kg KB aka "The Beast" og få rykket den op i en arm!

Derefter stod den på Power Cleans. Kørte lidt teknik og ville så løfte lidt tungt:

5 * 50

5 * 70

1 * 100

1 * 110 - tangering af PR post knæskade.

Fail @ 115

Fail @ 112,5

Var træt og de 110 kom lige med nød og næppe op. Troede aldrig på 115 og 112,5 var også et jammerligt forsøg. Glæder mig til snart at sætte PR, men det kræver nok at jeg er veludhvilet og at kroppen er fuldt restitueret!

Open Gym i dag:

Havde ikke rigtigt nogen plan i dag ud over at gøjle den for hårdt som altid... Og til min store glæde var der kommet en 4kg Sledge Hammer i kirken - og det har jeg drømt om længe! Startede igen ud med at øve mig i DU og det gik faktisk ganske godt. Hopper stadig med mellemhop, men ikke så rejet som før.

Legede lidt i ringene og fik en rigtig god (næsten) strikt MU. Lavede selvfølgeligt også mit trademark/party trick - den inverterede MU...

Bestemte mig for at lave lidt squat da mit knæ opførte sig pænt. Var stadig i tvivl om hvor mit 5 rep max lå så gik i gang med en 5 * 5. Kørte følgende:

Opvarming:

5 * 20kg

5 * 50kg

Work Set:

5 * 80kg

5 * 90kg

5 * 100kg

5 * 110kg

5 * 120kg - PR

Kørte ganske udmærket og 120kg var ikke det helt store problem selv om sidste rep var tung og langsom. Det tyder heldigvis godt og kunne intet mærke i knæet - det er jo også med at smede når jernet er varmt :wink: Smider film op ad løftene så snart jeg finder en mere stabil opkobling!

Havde bestemt mig for at køre en Sledge Hammer Tabata så snart jeg så hammeren og det gjorde jeg så. Som altid gik det meget godt de første par runder, men midtvejs var det pludseligt ikke så sjovt længere :blink: Holdte et rimeligt stabilt tempo med ca. 10-13 slag pr. 20 sek. Efter sidste runde var jeg helt solgt og det tog mig adskillige minutter at komme mig. Smider også lige en video af det på et senere tidspunkt! Mine underarme var enormt ømme og begge mine triceps begyndte at krampe helt vildt da jeg rejste mig... Ren og skær smerte :devil:

Lavede en del gøjl ud over ovenstående. Øvede bl.a. håndstand og lavede et par set Back Ext. med Wall Ball kast - super fed øvelse!

Alt i alt endnu en fantastisk weekend i Dks fedeste gym!!! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
Forsøgte også med 50kg på stangen, men det må blive næste weekend. Men ½ kropsvægt er bestemt ok, så skal jeg bare finde et sted med en 48kg KB aka "The Beast" og få rykket den op i en arm!

Stærk træning mester!

Næste gang du rammer Ålen, må vi hooke op til en gang Crossfit, så kan du prøve kræfter med bæstet :devil::firebounce:....

Link to comment
Share on other sites

Gøgler af guds nåde :laugh:

Du fik givet den god gas med dén Sledge Hammer. :devil: Så ka' det dæk fandme lære det. :laugh:

Havde allerede skrevet en længere log om gårsdagens træning, men min bærbar er fucked og vores trådløse forbindelse ryger hvert andet sekund. Det er til at få cojones largos aka long balls af!!! Her kommer så et lille oprids af lørdagens og søndagens open gym...

Ctrl+A, Ctrl+C før du trykker "Send svar" :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Stort tak til jer begge for de pæne ord! Til Colaze; jeg er helt sikkert fresh på at hooke op til noget mean ass CF-træning. Skal til Ålen i julen, men da jeg regner med at lave Linda d. 24. (i Aalborg Atletik) er jeg nok ikke i stand til at rykke The Beast rundt før vi rammer det nye år :blink: ! Og titlen Gøjler af Guds Nåde vil jeg med ære påtage mig! Men når jeg laver så meget gøjl er det svært at huske og få skrevet ind i loggen... Men kom i tanke om at jeg fik taget 50kg i One Arm BB Snatch lørdag med højre - det er ved at være mange år siden jeg har kunnet det!

Her er et billede fra crossfit.dk af vinderene af Ugens Challenge - Mie og jeg med vores respektive 26 og 45kg...

post-12625-1228149879_thumb.jpg

OG så til dagens træning:

WOD'en var

3 runder af

400m løb

50 Thrusters @ 20kg

Sidst vi løb fik jeg lidt problemer med knæet, så valgte at lave 50 DUs i stedet. Havde tænkt mig at køre de 50 Thrusters, men Fred foreslog at jeg lavede 15 @ 60kg - en workout som han sagde Speal har lavet på 4min og noget :blink: ! Thrusters med 60kg er TUNGT! 45 thrusters med 60kg tangerer tortur!

Min WOD blev derfor:

3 runder af

50 DUs

15 Thrusters @ 60kg

Gennemført i 29.16 :devil: - lige over 15min. langsommere end de, der lavede den egentlige WOD!

Mine DUs kørte bedre end nogensinde før, men det siger desværre ikke særligt meget. Når det gik bedst fik jeg 7 i træk med mellemhop - og så er der altså langt til de 50. Thrusters med 60kg gik på de første par reps, men så begyndte jeg hurtigt at double dip'e så det blev til front squat med push jerk. Min aerobe form er stadig helt ad helvede til og det var en lang ørkenvandring at gennemføre WOD'en, men var da glad da jeg fik gennemført den et par min før næste hold skulle i gang :tongue:

Søgte lige på videoen af Speal, der kører denne WOD, men tror den køre Freds hukommelse har spillet ham et pus. Det eneste jeg kunne finde var denne:

http://www.youtube.com/watch?v=EUxTGval2rQ...feature=related

For time:

135lbs Thruster, 10 reps

50 double-unders

135lbs Thruster, 8 reps

40 double-unders

135lbs Thruster, 6 reps

30 double-unders

135lbs Thruster, 4 reps

20 double-unders

135lbs Thruster, 2 reps

10 double-unders

Samme antal DUs, men KUN 30 Thrusters!!! Til deres forsvar skal det siges at de rent faktisk laver Thrusters hvor jeg lavede noget, der var tættere på et push jerk! Men tak til Fred for de sidste 15 Thrusters :nonono: Men fuck det - det var sgu en super fed WOD!

Link to comment
Share on other sites

Søgte lige på videoen af Speal, der kører denne WOD, men tror den køre Freds hukommelse har spillet ham et pus. Det eneste jeg kunne finde var denne:

http://www.youtube.com/watch?v=EUxTGval2rQ...feature=related

For time:

135lbs Thruster, 10 reps

50 double-unders

135lbs Thruster, 8 reps

40 double-unders

135lbs Thruster, 6 reps

30 double-unders

135lbs Thruster, 4 reps

20 double-unders

135lbs Thruster, 2 reps

10 double-unders

Samme antal DUs, men KUN 30 Thrusters!!! Til deres forsvar skal det siges at de rent faktisk laver Thrusters hvor jeg lavede noget, der var tættere på et push jerk! Men tak til Fred for de sidste 15 Thrusters :nonono: Men fuck det - det var sgu en super fed WOD!

Interviewer: What's the weight on the thruster?

Dustin: Speal, One Speal :laugh:

... after WOD...

Speal: I think that was harder than Fran

Uhh, man får helt lyst til at prøve. :gal: :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Dagens tur i kirken bød på følgende WOD:

Max runder på 20min af:

7 strict Pull Ups

10 OHS @ 40kg

Fik lavet 13 runder og 7 PUs!

Var ganske godt tilfreds og resultatet var et af dagens bedste. Mine OHS kørte som smurt og knæet var fint, men min hypermobile venstre albue bliver lidt overanstrengt. Samme problem som da vi kørte 75 OHS @ 42kg på færrest sæt. PUs gik nogenlunde, men det var svært at holde dem 100% strict. Alt i alt en fed WOD og nåede at øve lidt DUs bagefter... Det går fremad omend MEGET langsomt!!!

Link to comment
Share on other sites

Efter en weekend i Aarhus med masser af fest og farver trængte kroppen virkeligt til at komme i gang igen! Tre dages pause betød at kroppen var helt klar til at komme tilbage til kirken trods alkoholindtag og søvnunderskud. Her er hvad dagens kirkegang bød på:

Opvarmning:

Default CF Warmup - 3 runder af:

10 Pull Ups

10 Dips

10 Ryg

10 Mave

10 Airsquats

30 Sek. Samson Strech

Kørte fint... Lavede PUs i ringene på sidste runde og alle 3 set Dips i ringene. Og så til dagens træning...

WOD:

Double Tabata med:

Deadlift @ BW

Push Ups

20 sek. DL, 10 sek. pause, 20 sek. PUs og om igen... Havde overvejet at være strategisk og satse på at lave 10 reps hele vejen i DL, men blev lokket til at give fuld skrald fra starten. Kørte DL med 90kg og det gik ok, selvom det hurtigt blev tungt. PUs gik fint... Er blevet uendeligt meget bedre til dem efter at være påbegyndt CF.

Fik lavet 70 DL og 114 PUs hvilket jeg var ok tilfreds med.

Serien så således ud:

DL: 15, 12, 10, 7, 6, 6, 7, 7 = 70

PU: 25, 18, 15, 12, 11, 10, 10, 13 = 114

Næste gang satser jeg på 10 reps i DL og 16 i PUs...

Edited by El Thorpedo
Link to comment
Share on other sites

WOD:

Double Tabata med:

Deadlift @ BW

Push Ups

20 sek. DL, 10 sek. pause, 20 sek. PUs og om igen... Havde overvejet at være strategisk og satse på at lave 10 reps hele vejen i DL, men blev lokket til at give fuld skrald fra starten. Kørte DL med 90kg og det gik ok, selvom det hurtigt blev tungt. PUs gik fint... Er blevet uendeligt meget bedre til dem efter at være påbegyndt CF.

Fik lavet 70 DL og 114 PUs hvilket jeg var ok tilfreds med.

Serien så således ud:

DL: 15, 12, 10, 7, 6, 6, 7, 7 = 70

PU: 25, 18, 15, 12, 11, 10, 10, 13 = 114

Næste gang satser jeg på 10 reps i DL og 16 i PUs...

Thorpedoen er tilbage :superman:

Dælme også nogle giftige tal du fyrer af. Jeg kan huske en af mine første WODs var max rep i BW-dødløft på 10 minutter. 89 fik jeg og du laver her 70 på 4 minutter. :gal:

Jeg finder lige ud af hvad jeg kan i tabata-pushups. :tongue::devil:

PS: Du har ikke kommenteret min log endnu? :unsure::cool:

Link to comment
Share on other sites

Var pænt DOMS'et i bagkæden da jeg tog til træning i dag... Eller udvidet bagkæde burde det vel egentligt hedde, var i hvert fald øm fra nakken og ned til knæhaserne... Satsede derfor på at der ikke var noget ben på programmet, men CF-guderne ville det åbenbart anderledes - og deres vilje ske fyldest!!!

Opvarmning:

BB Complex a al Erik

Derefter en masse Power Clean teknik - det begynder heldigvis at se mere fornuftigt ud. Så bliver det spændende at se hvor langt teknikken holder, når der skal vægt på (+110kg)!

Dagens WOD:

3 runder af:

50 Lunges

50 Airsquats

50 Box Jumps

Gennemført på 15.06.

Ikke lige en drømme WOD når ass'en i forvejen var godt øm, men det skulle jo laves. Lunges gik fint og airsquats ligeså, men da jeg skulle i gang med BJs var stængerne ved at være som bly... Resten af WOD'en var en lang kamp, men det føltes satme rart at være færdig.

Link to comment
Share on other sites

Havde skrevet en længere log i morges, men min lorte-bærbar fuckede op igen og gik død... Så her kommer et kortere resumé af weekendens crossfit-gøjl.

Open Gym lørdag:

Varmede op med lidt DUs og forsøgte så at lave lidt Weighted Push Ups. Det var ugens challenge og jeg havde håbet på at komme i toppen, men en gal soldat havde løftet 85kg og min PR er 65... Klarede 60kg ugen problemer, men failede på 70kg... Og så var planen at sætte PR i TGU, men da jeg havde sat Grace i stævne ville jeg ikke spilde flere kræfter. Gik i gang med at varme op med lidt teknik og så var der ikke nogen vej udenom.

Grace: 30 reps Clean and Jerk @ 61kg

Gennemført i 3.46!!! :superman:

Var okay tilfreds med resultatet, men der er langt til coach Freds 3.13 og endnu længere til de 89sek., der er CF-rekord. Fy for satan en ubehagelig omgang!

Efter lidt pause bestemte jeg mig for at lave en WOD med ting jeg hader. Det blev til følgende:

15 - 12 - 9 af:

Burpeessnachohs aka. SNURBEEOHS!

Ring Dips

Knees to Elbows

Gennemført i 14.56... En fantastisk flok øvelser, der gav god sved på panden...

Her er et billede, der viser hvad SNURBEEOHS er for noget:

post-12625-1229271789_thumb.jpg

Var egentligt ret ristet efter de to WODs, men da jeg så at der var Nasty Girls på menuen til Killer WOD'en kunne jeg ikke dy mig.

Nasty Girls:

3 runder af:

50 Airsquats

7 Muscle Ups

10 Hang Cleans @ 60kg

Gennemført i 14.55!!! (Bedste tid :wub: )

Og så var jeg en anelse træt :wink:

Open Gym i dag:

Ville gene have løftet tungt, men da jeg kom i gang med squatten kunne jeg godt mærke gårsdagens tre WODs... 5 * 100kg virkede tungt og derefter stod den på et par singles og doubles @ 120kg... Derudover lavede jeg lidt bænk for lige at smadre kroppen helt... Holder nok et par dages pause igen...

Link to comment
Share on other sites

Godt lavet med snurbeeohs, de ser tilpas modbydelige ud! Kan dog frygte at den, nu den er lukket ud af æsken, kommer på en WOD lige pludselig :laugh:

Hvordan er den i forhold til C&J-burpees?

Ja, det er sgu en super fed øvelse! Håber også at den kommer på WOD-øvelseslisten snart :cool: Har ikke lavet så mange C&J-burpees, men synes den er federe da det bliver en lang sammensat bevægelse. I C&J-versionen kommer der jo en lille pause ved jerket og så foretrækker jeg personligt at have bred fatning når jeg laver armstrækkere/burpees og så passer snatchgrebet jo perfekt. Når man så sætter et OHS på snatch-burpee'en bliver det en led satan af en øvelse :devil:

Og så til en super glædelig nyhed!!! Jeg er kommet under lykkelige omstændigheder og er nu blevet den stolte far til et par Ironwork III. Storken i skikkelse af postbudet leverede denne lille "bundle of joy" i formiddags og de har prydet mine fødder siden. De passer som hånd i handske og jeg kan næsten mærke hvordan de helt ad sig selv vil få 190+kg op i dødløft og 115kg i Power Clean :4thumbup: Holder pause i dag, men kan slet ikke vente på at komme en tur i kirken og løfte nogle heavy ass -[[[[---]]]]-!!!

Her er de så:

post-12625-1229355272_thumb.jpg

:wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

Dem skal du nok blive glad for i længden, du gamle (hvilket kan være ret hurtigt) - også selvom de næppe er en fordel i DL. :tongue:

Næste gang vi skal løfte tungt, så må du altså lige sørge for ikke at køre dig selv helt i smadder dagen før, capisce?

Det kunne meget passende være i cleans. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tanker om kost...

Har i længere tid prøvet at få styr på det her med sund kost og sørge for at indtage nødvendige mængder af de essentielle fedtsyrer... Har siden jeg lagde min kost om i starten af september hvor jeg også begyndte til CrossFit smidt ca. 8kg samtidig med at min styrke og udholdenhed er forbedret væsentligt. I april vejede jeg 102,5kg og nu ligger jeg på 89kg - det laveste jeg har vejet i 5 år! Har forsøgt at holde mig til en pseudo-stenalalderkost, dvs. at jeg har sløjfet at indtage sukker, ris, kartofler og pasta og har øget mit indtag af grøntsager, fisk og nødder væsentligt. Pseudo-delen ligger i at jeg spiser rugbrød, müsli, hytteost og drikker mælk og af og til afviger når jeg spiser hos/med andre eller tager i byen og fulder mig! Men indtil videre har det gjort underværker for min krop omend der stadig er langt til målsætningen om en fedtprocent nær de 10. Mange har undret sig over at jeg ikke spiser ris, kartofler osv, men det gjorde jeg egentligt heller ikke særlig ofte før. Har til gengæld altid været superglad for pasta, så det er sådan set det eneste jeg har måtte "ofre". Har aldrig været den store slikmund så det har faktisk været rimelig nemt at sløjfe sukker. Har i en periode brugt sødetabletter i te osv, men har på det seneste forsøgt også at sløjfe det da det jo ikke indeholder noget af ernæringsmæssig værdi.

Ud over min relativt "sunde" kost tager jeg en multivitaminpille (for tiden med ginseng – 10mg ginsenosider) og en Omega 3-6-9-pille eller tre. Men mit noget tilfældige indtag af sunde fedtsyrer fik mig til at overveje hvad der egentligt er optimalt. Faldt bl.a. over nedenstående links og har nu besluttet mig for at det er på tide at oppe mit indtag af især Omega 3 i form af Udo’s Choice. Har set et sted inde i byen hvor de sælger det og skal ind og have mig en flaske en af de kommende dage. Kombinationen af det og mine nye Ironwork III er jeg sikker på nok skal give en endnu vildere fremgang!!!

http://getbig.dk/article.php?id=136&Fe...bedre_tr%E6ning

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=47655

Link to comment
Share on other sites

Efter at have skrevet ovenstående fat jeg fedt-tråden her på MOL og fik klikket mig igennem de mange sider. Valgte at hoppe på foreslaget om hørfrø og har derfor købt såvel økologiske hørfrø som et kaffekværn. Aftensmåltidet blev en omega-bombe; stegt laks, ruccolasalat med marinerede hvidløg og en olie-eddikedressing med tre spiseskefuld knust hørfrø og en avokado-hytteostblanding. MMMmums!!! :nissegrin: Så nu er planen at kombinere hørfrø og Udo's og se hvordan det virker!

Og så til dagens tur i kirken:

WOD: Annie

50 - 40 - 30 - 20 - 10 reps af:

Double Unders

Sit Ups (anchored)

Gennemført i: 10.49 :4smartass:

Mine DUs kørte ikke specielt godt, men var lykkelig for endeligt at komme under 30min i en DU-WOD... Sit Ups gik nogenlunde, men måtte holde et par pauser... Glæder mig til for alvor at få prøvet skoene af!

Link to comment
Share on other sites

Tog i kirken i dag kl. 10 og den stod heldigvis på styrker-WOD...

Opvarmning:

En masse Snatchøvelser med pind:

Dead Lift from Snatch Position

Snatch Grip Shrugs

Snatch Grip High Shrugs

Muscle Snatch

Snatch Drops

Full Snatch

Øvelserne blev gentaget med stang (+10kg):

5 * Dead Lift from Snatch Position @ 30kg

5 * Snatch Grip High Shrugs @ 30kg

5 * Muscle Snatch @ 30kg

5 * Snatch Drops @ 30kg

5 * Full Snatch @ 30kg

Dernæst Full/Power Snatch med vægt:

5 @ 40kg

? @ 50kg

2 @ 60kg

1 @ 70kg

1 @ 80kg - Post Skade PR!!! :xmas:

Fail @ 85kg

Derefter dagens WOD:

Shoulder Press

5 * 1 - find dit max

1 * 70kg

Fail * 75kg

Fail * 75kg

1 * 72kg

1 * 74kg

Havde inden WOD'en satset på at skulle løfte noget tungere, faktisk havde jeg håbet på et sted mellem 80 og 85kg, men jeg er åbenbart svag som en kogt porrer :annoyed: Det betød et alvorligt knæk for min selvtillid og jeg er stadig i chok! Bagefter blev det til lidt Push Press 3 * 5 @ 60kg... Og så lidt DUs, der desværre stadig ikke kører perfekt! More, more, more!!!

Link to comment
Share on other sites

Tak for insider info Thor. Havde egentlig ikke lyst til at tage i Kirken i dag, medmindre det var styrke der stod på programmet - boooom så ser jeg dit indlæg!

Troede egentlig du havde styr på DU's, men du må bare klø på så er de der pludselig :cooldance:

Edit: Fik du afprøvet dine Ironworks III ?

Edited by Rytlig
Link to comment
Share on other sites

Tak for insider info Thor. Havde egentlig ikke lyst til at tage i Kirken i dag, medmindre det var styrke der stod på programmet - boooom så ser jeg dit indlæg!

Troede egentlig du havde styr på DU's, men du må bare klø på så er de der pludselig :cooldance:

Edit: Fik du afprøvet dine Ironworks III ?

Øh... Den var vist ikke helt god... Det er noget med at der er dødsstraf for at afsløre WODs i kirken! Du må love at holde det hemmeligt - bare mellem du og jeg! Egentligt er det mig personligt fuldkommen ligemeget om jeg ved hvad vi skal lave, jeg kommer jo alligevel! Men princippet et måske meget godt - så man træner "en småparanoid/småneurotisk forberedthed til at kunne håndtere enhver given situation" som det sig hed i en morsom times.com-artikel! Hvor mange kg fik du op? Og de der DUs er sgu en underlig størrelse... Fatter ikke helt hvorfor de ikke bare sidder når jeg nu har fortalt min krop hvordan det skal gøres!? :crybaby:

Og ja, har fået afprøvet skoene og de er FAN-FUCKING-TASTIC!!! Fatter ikke jeg har kunnet undvære et par i så uendelig lang tid. Lavede som nævnt snatch i dem og selvom det "kun" blev til 80kg er jeg meget godt tilfredse med dem. Selv i airsquats føler jeg mig flyvende med dem på og OHS er også bare en dejlig ting med dem på fusserne! Suverænt den bedste julegave jeg har fået i mange år! Nu vil jeg smutte i bad og ned på Kassen og være gansch unbehaglich aus die mädchen!!!

Link to comment
Share on other sites

Open Gym i kirken!

Ved dagens Open Gym stod den på Power Cleans og OHS. + en masse gøjl som altid :nissegrin:

Varmede op med DUs og det kom til at køre rigtig godt. Fik sat ny PR med nogle og 20 i streg, men jeg talte dem desværre ikke. Men lækkert at der skete lidt tiltrængt fremgang. Derefter en grundig opvarmning af alle led fra top til tå. MaxPower aka The Lord of the Rings var i gang med nogle muscle ups og jeg hoppede med på vognen. Kørte et par singler og så et sæt af 5 med blandet inverted og alm. Og dernæst et sæt af 5 alm. Ellers var det forberedelsen til Linda der var i fokus.

Power Clean:

Lavede en del teknik med stangen og 40kg og øgede så gradvist. Fik også tangeret min One Arm Snatch PR på 50kg, og den var en del pænere end sidst. Fik lavet en One Arm Clean & Jerk på 60kg, men at lave One Arm Grace er sgu alt for sindssygt!

Kørte lidt mere teknik på 70kg og gik så i gang:

1 @ 100kg

1 @ 110kg (taget med minimal dip :4slap: )

Fail @ 115kg

Stangen kommer fint højt op, men jeg går simpelthen ikke under og griber den. Løsningen er at lave en hel masse Front Squat og øve Full Squat Cleans hvor jeg går helt i kælderen. Desuden har jeg kæmpeproblemer med mit ikkeeksisterende opspænd fra start til slut i løftet. Ved ikke helt hvad jeg kan gøre for at rette det, men der handler nok om hele tiden at holde fokus på et solidt spænd. :annoyed:

Bagefter stod den på OHS. Har aldrig kørt den tungt før, så planen var egentligt bare at se hvad det kunne blive til...

OHS:

5 @ 50kg

5 @ 60kg

5 @ 70kg

2 @ 80kg

1 @ 85kg

1 @ 90kg

1 @ 95kg

Føltes ganske udmærket selvom det er lidt vanskeligt at balancere med så mange kg over hovedet. Men er blevet rigtig glad for OHS og der føltes som om der var til lidt mere endda... Men har ikke travlt så besluttede mig for at vente med at forsøge på 100kg!

Link to comment
Share on other sites

Udmærket OHS'et i dag, champ - slet ikke tosset af en porre...

For satan du ser altså også godt ud i tights og dine nye sko. :tongue:

Takker!!! Og i lige måde du! Rigtige mænd træner jo i VL-sko, tights og evt. bar overkrop... Og tillykke med dit skulder pres - jeg er slet ikke bitter over at jeg ikke selv fik de forbandede 75kg op!!! :devil: Glæder mig i øvrigt til at du viser mig hvordan man OHS de der 100kg i morgen. Du har gjort det før og så kan du sgu også gøre det igen. Men din snatch-styrke burde det ikke være noget problem. Har i øvrigt et forslag til en gøjlerøvelse vi kan prøve:

Eller også skulle man prøve at lave en to-personers snatch hvor man står ved siden af hinanden og snatcher med en hånd hver - de skal kunne lade sig gøre. Så skal vi bare have fundet ud af om vi går helt i kælderen eller power snatcher :rudolph:

Og her er i øvrigt lidt snatch-inspiration - en klassisk finale:

Og et påstået WR på 216kg i Snatch:

http://www.youtube.com/watch?v=hD3WP6xQW4Y...feature=related

Link to comment
Share on other sites

Open Gym Søndag:

Muligvis årets sidste, så det var en anelse vemodigt, men der var helt fyldt og stemningen var helt i top. Kirken er sgu et himmelsk sted. Havde ikke rigtigt noget på programmet, da jeg gerne vil være klar til Linda d. 24., men man bliver jo altid lidt inspireret når andre løfter tungt :wink: Brugte en masse tid på at varme op med DUs og tog så alle led fra top til tå. Dernæst lidt snatch- og C&J-instruktion... Det er super fedt at der er så mange i kirken, der har fået øjnene op for disse fantastiske løft! Men det er jo pisse svært at få teknikken til at sidde perfekt (medmindre man hedder MaxPower) og så må vi jo hjælpe hinanden...

Jesper havde lovet at han ville vise mig hvordan man OHS'er 100kg og som sagt så gjort. Jeg var endda blevet udstyret men hans kamera for at forevige øjeblikket... Men kan åbenbart ikke både være sindssygt stærk, fantastisk lækker, utroligt charmerende, meget beskeden og samtidig finde ud af at anvende noget så højteknologisk udstyr som et digitalt kamera - jeg kunne i hvert fald ikke! Manden tog det nu meget pænt og var flink nok til at sige "bare roligt, det er du ikke den første der gør"... Men Jesper løftede de 100kg som var det en sølle vatpind da han først havde stabiliseret den over hovedet og kom helt ned i kælderen. Han forsøgte også 105kg, men fik ikke stangen presset helt op... Og det er her problemet ligger... Det er ikke noget (større) problem at presse 100+ op OHS når man først har fået den op, men 100+ er bare mange kg at stemme op fra bag nakken... De 100kg var en tangering af hans tidligere PR og en forbedring på den centerrekord jeg satte i går på 95kg. Og så blev jeg jo nødt til også at forsøge mig. De 95kg føltes ret godt i går og da det lykkedes mig at få presset stangen OH gik det ganske udmærket med at få de 105kg op! Smed godt nok stangen lidt for tidligt, men det var også i ren forbløffelse. Og jeg må sgu indrømme at OHS med så mange kg er en fucking fed fornemmelse - en der skal gentages mange gange på den lange vej mod målet på 100kg i snatch :devil:

Ud over ny PR i OHS på 105kg blev det også til et enkelt nemt clean på 105kg, One Arm DL med både h og v på samme vægt og nogle C&J high pulls... Skal virkeligt i gang med noget front squat og full clean squat i det nye år. Har ingen problemer med at høj pule 105kg, der er ret tæt på min 110kg post skade PR - og det tyder jo godt, men betyder desværre at teknikken er helt ad helvede til når den bliver tung... Er bange for der også er et mentalt aspekt i det, for jeg fik de 110kg op allerede i oktober:

18 Oct 08 29 Nov 08 20 Dec 08

110kg 110kg 110kg

Og har tidligere løftet 115 og været meget tæt på 120kg - så målet for det nye år er helt sikkert at rykke 115kg i PC!!!

Link to comment
Share on other sites

Jesper havde lovet at han ville vise mig hvordan man OHS'er 100kg og som sagt så gjort. Jeg var endda blevet udstyret men hans kamera for at forevige øjeblikket... Men kan åbenbart ikke både være sindssygt stærk, fantastisk lækker, utroligt charmerende, meget beskeden og samtidig finde ud af at anvende noget så højteknologisk udstyr som et digitalt kamera - jeg kunne i hvert fald ikke! Manden tog det nu meget pænt og var flink nok til at sige "bare roligt, det er du ikke den første der gør"...

:laugh: ^3

Jeg kunne jo også bare have løftet de 105 og så var den skid slået. Og som sagt er du tilgivet - videoen skulle jo bare være lidt ekstra krydderi i loggen, og den klarer sig nok uden. :wink:

Men hvis du gør det igen, så er der hug! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share