Barbell vs. Dumbell!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

lille undersøgelse hvor jeg godt kunne tænke mgi at vide hvad i her på MOL fortrækker?

Dumbell eller barbell, og i hvilke øvleser?

- kom gerne med en argumentation om hvorfor! :4thumbup:

Jeg selv fortrækker:

Barbell BOR

BArbell Squat

Barbell Deadlift

Dumbell Benchpress

DUmbel incline

BArbell Millitary..

:innocent:

Edited by The-Pimp
Link to comment
Share on other sites

lille undersøgelse hvor jeg godt kunne tænke mgi at vide hvad i her på MOL fortrækker?

Dumbell eller barbell, og i hvilke øvleser?

- kom gerne med en argumentation om hvorfor! :4thumbup:

Jeg selv fortrækker:

Barbell BOR

BArbell Squat

Barbell Deadlift

Dumbell Benchpress

DUmbel incline

BArbell Millitary..

:innocent:

Jeg foretrækker

At udelukke BOR

Pistols - DB

One legged deaflift - DB

Push ups

At udelukke incline

DB military

men sårn er vi så forskellige.

Hvorfor - stabilitet/ligelig spændingsfordeling over de involverede led samt fy-ordet funktionaliet.

Link to comment
Share on other sites

Hmm..

BB Bor

BB Squat

BB Bænkpres

DB Incline (BB føles helt helt heeelt forkert sys jeg!)

BB Curls

DB Arnold Presses (Mili gir knas i skulteren. hmm)

BB One Arm Deadlift.. :)...

Er DB mere funktionelt end BB eller hvordan ser det ud ?

nej ikke nødvendigvis...!, men det kan det være...

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækker

At udelukke BOR

Pistols - DB

One legged deaflift - DB

Push ups

At udelukke incline

DB military

men sårn er vi så forskellige.

Hvorfor - stabilitet/ligelig spændingsfordeling over de involverede led samt fy-ordet funktionaliet.

One legged deadlift? Hvornår regner du med at få brug for at løfte noget stående på ét ben?

Hvis du eftersøger funktionalitet, burde du da netop køre med BB (One handed, naturligvis) da det sætter langt højere krav til stabilisation end DBs, og udelukke DB military (Hvornår er det realistisk at presse med lige kraft på to af hinanden uafhængige ydre påvirkninger? Der ville en BB være mere funktionel)

Og det er stadig et nedtursbegreb :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være gavnligt i nogle øvelser af bruge DB's for at få musklen strukket ud. F.eks. kan man sammenligne Bench Press BB med DB; Bruger man BB kan man ikke komme helt ned og få strukket brystmuskulaturen ligeså godt som hvis man bruger DB's, netop fordi stangen i BB Bench Press hindrer at man kan komme længere ned end på niveau med ens brystkasse, hvorimod med DB's, kan man kommer længere ned. Iøvrigt gøre dette, at man også kan træne forreste skulder til en hvis grad mere end man gør med BB Bench Press..

Kigger man så f.eks. på Standing DB Bicepcurls og BB Bicep Curls, kunne det være "gavnligt" at bruge BB istedet for DB, da man i DBkan have en tendens til at vippe til den side man løfter DB i, for at hjælpe DB'en op hvor imod man med BB kan elimenere dette.

Men dette er bare min mening....

Nu ved jeg så ikk om dette er en myte, men det tror jeg vist det er, at man får mere masse af at bruge BB end DB, men det lyder forkert, og derfor tror ejg ikke på det...måske kan en anden backke mig op om dette..

Link to comment
Share on other sites

Timian.

Prøv nu at tage diskussionen lidt alvorligt!

Der er jo hverken protein, kulhydrat, fedt eller timian i BBs eller DBs, så det er jo noget vrøvl alt det der!

Det er kun det høje jernindhold, der gør det værd at beskæftige sig med de to produkter.

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share