Den værste muskel gruppe 2002


Guest Infestedass
 Share

DEN DU HADER MEST  

93 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Voravong
 

JA det er kedeligt men det skal sku da trænes. Der er ikke noget værre end at se folk med store ben, ryg, bryst og arme.....og som slet ikke har nogle onde hænder til at matche resten af kroppen. Det er især her om vinteren når folk bare tager et par store handsker på når de tager til i byen, og så er det ikke før de har fået pigen med hjem at hun opdager det pinlige fuktum at han har små hænder

Hæ hæ.. Ja der er oz et par gutter her omkring som bruger en masse energi på at squatte, bænke osv selvom deres hænder bare halter mere og mere efter. Og de kan ikke selv se det jo. Og de veninder jeg har snakker ofte om hvor meget et turn-on det er når fyrerne har store hænder.

Men jeg er blevet bedre til at træne hænder nu. Tager 25 kg i Double-wristcurl-reverse grib.

Hvad sker der for her??? I snakker om træning af hænder som om man rent faktisk kan træne dem større???

Det kan man IKKE. Hvad havde I tænkt jer - at I vokser længere knogler??? Størstedelen af de muskler der styrer hænderne sidder i underarmen.

Men det er korrekt at man kan træne styrken i hænderne.

Hændernes størrelse er genetisk bestemt - ligesom jeres højde.

Naturligvis sidder der også muskler i selve hænderne, men det er ikke voldsomt, og de har slet ikke et vækstpotientiale som skulle kunne matche jeres udtalelser, da deres opgave nærmere er af finmotorisk karakter. Faktisk er man kun i stand til at udvikle en tilstrækkelig stor kraft til f.eks. at kunne holde 150 kg under dødløft, ved samtidig at palmarflektere håndleddet, hvorved underarmens muskler bliver KRAFTIGT indraget i kraftudviklingen/bevægelsen/ eller med andre ord, fastholdelse af en genstand.

Som man kan se på nedestående billede er der en let palmarflektering i håndleddet. Det er ikke meget men det er tilstrækkeligt til at inddrage underarmens muskler i grebet. I øvrigt er muskelerne omkring tommelfingeren den med størst styrkepotientiale. Både fordi de er større i tommelfingeren, men også fordi tommelfingeren ved at presse den ind mod de resterende fingre, spiller den største rolle (af fingrenes muskler) under et greb der kræver stor styrke.

post-3-1038493192.jpg

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Had/kærlighedsforhold til træning af læg. <_<

Træner egentlig kun læg af rent kosmetiske årsager..

Synes det kræver hårdt arbejde for at opnå resultat og vel og mærke bibeholde det.. jeg synes læggen er altforhurtig til at dekompensere/atrofiere hvis man sjofler træningen bare et lille stykke tid. :(

Link to comment
Share on other sites

Hold fast hvor jeg grinte da jeg læste det om hænder.

Nå nok om det.

Jeg tror mave er en af mine hade muskel grupper. Ellers mener jeg at det må være ben. Ikke fordi det ikke er vigtigt, men fordi jeg er så dårlig til at squatte.

Wristcurls er min nummer et af øvelser som er tidsspild. Mon ikke at ens underarme nok skal følge fint med når man feks træner dødløft. Lige som med alle andre øvelser. Hehe

Link to comment
Share on other sites

Ved nærmere eftertanke burdre jeg måske have udråbt træning af rotatormanchet (skulder) som det jeg hader mest. Små bitte vægte (der føles tunge, grundet den vinkel man arbejder med vægten på). Isolationsøvelser der ikke giver synlig muskeltilvækst..

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker at træne alle muskelgrupperne ... der er faktisk ikke noget jeg synes er trælst at træne ...

Grunden til at jeg træner i det hele taget er ikke at komme til at se bedre ud, men fordi jeg virkelig kan lide det, det kan måske have noget med det at gøre.

Link to comment
Share on other sites

jeg køber snart sådan en strømmaskine så jeg kan træne mave imens jeg sover :D

har tænkt på det før, men aldrig taget mig sammen.

hvis det ikke er nok effekt i den så fjerner jeg bare nogle modstande hist og her,

så skal det nok se godt ud :lol:

hvis det virker på maven, så kan jeg også bruge den til biceps,triceps, skuldre, nakke, ben osv.....så kan jeg træne 14 dage om ugen, istedet for 7 :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hehe underarme... det er sq en sjov ting. Har set en del helt nye folk, der går vildt til underarmstræningen.... Har aldrig rigtigt forstået det. For det er ihvertfald ikke pga dødløft at de træner dem :D Måske har de set for meget skipper skræk som små

Link to comment
Share on other sites

Har svaret biceps, det gør ondt, det er meningsløst og de bliver aldrig større alligevel...

Hvis jeg skal være utilfreds med noget er det bryst, skulder, triceps - det bænkpres bliver aldrig bedre. Snart har de små tændstikker i centeret overhalet mig, det er patetisk! :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share