Sign in to follow this  
jegertyk

Hjælp! 15.år og for tyk om maven

Recommended Posts

Hvad er der for nogen kredse du færdes i?? :blink: Du kommer de forkerte steder!

Håber ikke omtalte personager kan få medlemsskab af nogle fitness centre!

Og du prøver at sige hvad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Min pointe er, at trådstarter ikke behøver at gå i spåner over lidt hvalpefedt om navlen.

enig.

Jeg ville lade vaere med at gaa amok i et traeningstrip som 15 aarig.

Bare spis ordentligt mad,

hvis det er maden derhjemme der er problemet, f.eks brun sovs dag ud og dag ind.

Saa lav mad selv.

Brug din tid og energi paa at jagte piger,

ikke paa at se ordentlig ud i spejlet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
enig.

Jeg ville lade vaere med at gaa amok i et traeningstrip som 15 aarig.

Bare spis ordentligt mad,

hvis det er maden derhjemme der er problemet, f.eks brun sovs dag ud og dag ind.

Saa lav mad selv.

Brug din tid og energi paa at jagte piger,

ikke paa at se ordentlig ud i spejlet.

Okay, det er jeg også begyndt på når vi skal over til min mormor og have "fed mad" jeg laver sådan noget som røræg osv hvis det er okay?

Men det med at se godt ud = Piger

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men det med at se godt ud = Piger

Forkert!

Har du røven fuld af penge, så skal de nok være der.

Men vil du overhovedet have noget at gøre med piger, der kun er sammen med dig, fordi du enten ser godt ud eller har røven fuld af penge?

Er det ikke vigtigere, at du har noget mellem ørerne og er en sød fyr?

Se på Beckham.. Ham er da grim som bare pokker.. Men han har måsen fuld af guld.

Derfor er han omringet af piger..

Som jeg plejer at sige om Beckham; Han er en fattig mand med mange penge.

Konen er dum som en gås og ligner et cykelstativ..

Hun har også måsen fuld af guld..

Du har meget at lære endnu.

Og hvis pigerne kun vil være sammen med en fyr, fordi han ser pæn ud, så har de jo heller ikke for mange brikker at flytte med.

Bare et godt råd..

Venligst

Pinstripe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Forkert!

Har du røven fuld af penge, så skal de nok være der.

Men vil du overhovedet have noget at gøre med piger, der kun er sammen med dig, fordi du enten ser godt ud eller har røven fuld af penge?

Er det ikke vigtigere, at du har noget mellem ørerne og er en sød fyr?

Se på Beckham.. Ham er da grim som bare pokker.. Men han har måsen fuld af guld.

Derfor er han omringet af piger..

Som jeg plejer at sige om Beckham; Han er en fattig mand med mange penge.

Konen er dum som en gås og ligner et cykelstativ..

Hun har også måsen fuld af guld..

Du har meget at lære endnu.

Og hvis pigerne kun vil være sammen med en fyr, fordi han ser pæn ud, så har de jo heller ikke for mange brikker at flytte med.

Bare et godt råd..

Venligst

Pinstripe.

Jeg giver dig helt ret, men det med udsenet er da et pluds..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg giver dig helt ret, men det med udsenet er da et pluds..

Og pinstripe har selv en overvægtig grim vældigt intelligent kæreste. Riiiiiiiiiiiiighhhhtt....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og pinstripe har selv en overvægtig grim vældigt intelligent kæreste. Riiiiiiiiiiiiighhhhtt....

Og jeg vælger at tro, at du ikke er færdig med puberteten endnu.

Mænd er styret af det visuelle.. Det er kvinder ikke i samme grad.

Når mænd ser en god røv, et par gode bryster og/eller et sensuelt ansigt, stiger hormonerne.

Jeg må så ligeledes antage, at du enten ikke har en kæreste endnu, eller måske har en dum dukke, der ikke har andet end et par store bryster at prale med.

Prøv at se, om ikke mennesker indeholder andet end et udseende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg giver dig helt ret, men det med udsenet er da et pluds..

Et plus er det da... Men det skulle da helst gerne være et plus først og fremmest for dig selv.

Når du runder de 60, så skal jeg love for, at du ikke kan ligne hverken Van Damme, Arnold eller Ronnie Coleman. Og så er damen skredet for længst, fordi du ikke længere ser godt ud i hendes øjne.

Jeg træner først og fremmest for at have et godt helbred og styrke ryggen, dernæst fordi det er et plus i min branche at have lidt på overarmene.

Men gå da hellere end gerne i dit lokale fitnesscenter, og lad så de ansatte instruktører råde og vejlede dig i, hvilken træning der passer dig.

Vi har også teenagere, der kommer i mit lokale fitnesscenter, både drenge og piger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Et plus er det da... Men det skulle da helst gerne være et plus først og fremmest for dig selv.

Når du runder de 60, så skal jeg love for, at du ikke kan ligne hverken Van Damme, Arnold eller Ronnie Coleman. Og så er damen skredet for længst, fordi du ikke længere ser godt ud i hendes øjne.

Jeg træner først og fremmest for at have et godt helbred og styrke ryggen, dernæst fordi det er et plus i min branche at have lidt på overarmene.

Men gå da hellere end gerne i dit lokale fitnesscenter, og lad så de ansatte instruktører råde og vejlede dig i, hvilken træning der passer dig.

Vi har også teenagere, der kommer i mit lokale fitnesscenter, både drenge og piger.

Jeg går i et lille bitte center, uden nogl hjælp, men klare mig da så godt jeg kan ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg går i et lille bitte center, uden nogl hjælp, men klare mig da så godt jeg kan ;D

Siger du dermed, at der ikke er nogen certificerede instruktører i jeres fitnesscenter?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siger du dermed, at der ikke er nogen certificerede instruktører i jeres fitnesscenter?

Ja, der er ingen men jeg synes da at jeg får meget ud af cyklen, step og romaskine? Og har ikke lige penge til det "dyre" center..

En anden ting, jeg spiser tit kamsteg på rugbrød, er det usundt? Jeg har da set at der er mere fedt i skinke?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, der er ingen men jeg synes da at jeg får meget ud af cyklen, step og romaskine? Og har ikke lige penge til det "dyre" center..

Alene det at du får rørt dig er vigtigt.

En anden ting, jeg spiser tit kamsteg på rugbrød, er det usundt? Jeg har da set at der er mere fedt i skinke?

Spis du bare løs af kamstegen. Men put lidt agurk eller tomat på, så det bliver lidt lækkert.

Det er langt federe ting, du skal være mere opmærksom på.

Jeg spiser selv masser af kamsteg.. Der er 21g. proteiner og kun 4,5g. fedt ud af 100g. Det er et fint forhold.

Venligst

Pinstripe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alene det at du får rørt dig er vigtigt.

Spis du bare løs af kamstegen. Men put lidt agurk eller tomat på, så det bliver lidt lækkert.

Det er langt federe ting, du skal være mere opmærksom på.

Jeg spiser selv masser af kamsteg.. Der er 21g. proteiner og kun 4,5g. fedt ud af 100g. Det er et fint forhold.

Venligst

Pinstripe.

Putter nogle gange rødkål på er det en dum ide, og forresten mødte "instruktøern" idag. Men han arbejder kun tirsdag og torsdag, men vi aftalte at lave et program til mig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Putter nogle gange rødkål på er det en dum ide, og forresten mødte "instruktøern" idag. Men han arbejder kun tirsdag og torsdag, men vi aftalte at lave et program til mig.

Rødkål lyder ikke så dårligt..

Ikke at jeg selv er den store ynder af rødkål, men ifølge kalorietabellen kan det jo indeholde lige fra 20 kcal i den sukkerfri udgave til 155 kcal i Herregaardsrødkålen (målt pr. 100 g.). Så er det op til dig at vælge.

God ide med et program.

Venligst

Pinstripe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rødkål lyder ikke så dårligt..

Ikke at jeg selv er den store ynder af rødkål, men ifølge kalorietabellen kan det jo indeholde lige fra 20 kcal i den sukkerfri udgave til 155 kcal i Herregaardsrødkålen (målt pr. 100 g.). Så er det op til dig at vælge.

God ide med et program.

Venligst

Pinstripe.

Mange tak! Det betyder meget for mig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mange tak! Det betyder meget for mig!

:)

Du maa da vaere glad for kamsteg med roedkaal hva'.

Hvis du er i tvivl om hvor sund en madvare er,

saa er der en mia. sider paa nettet der skriver hvor meget energi varen indeholder, protein og fedt.

f.eks http://www.kalorietabel.dk/index.htm

Uden at jeg er helsefanatiker eller motions ekspert,

saa handler det om at spise det mad som indeholder mindst mulig energi, og flest naeringstoffer.

Men det vigtigste er da, at du kan lide det,

og du rent faktisk bliver maet.

Hvis f.eks pickles er sunderer end roedkaal,

men du ikke kan udstaa pickles,

saa spis roedkaal alligevel.

evt lidt mindre...

Jeg var opdraget til at tro at fyldmad, som ris/kartoffler/pasta/broed og lign, var skidesundt,

men da jeg skulle tabe nogle kilo for nogle aar siden,

fandt jeg ud af, at det ikke er skidesmart at spise sig maet i saadan noget.

Hvis du ikke gider lave total avanceret mad,

saa koeb en frostpose med blandet groent, og smid det paa en pande med 400gr kylling,

og spis dig maet i det.

Jeg ville hvertfald forsoege at spise lidt varieret.

Held og lykke hvertfald,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nå jeg er startet på et godt program med vægte osv, men syndes ikke at jeg bliver gemmenblødt af sved som ved cykling? Betyder det at cyklen, løb osv er mere efitivt? Men altid efter træningen med vægte er jeg meget øm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nå jeg er startet på et godt program med vægte osv, men syndes ikke at jeg bliver gemmenblødt af sved som ved cykling? Betyder det at cyklen, løb osv er mere efitivt? Men altid efter træningen med vægte er jeg meget øm

Cykling og løb er godt, bliv ved med det.. Om det er mere effektivt end vægttræning er nok mere et spørgsmål om, hvad du vil opnå. Men der er ingen tvivl om, at du forbrænder flere kalorier her og nu med løb og cykling.

Når du bruger dine muskler til vægttræning sker der en større nedbrydning af dine muskelceller. Dine muskler er ømme, fordi de har udført et stykke arbejde med en belastning, de ikke er vant til. Jeg plejer gerne at sige, at jeg SKAL have ømme muskler efter en træning, før det har været en god træning.

Husk at spise godt med både proteiner og kulhydrater (den gode slags) efter træning, så dine muskelceller kan genopbygges og restituere.

Hvis du går i flere dage med meget ømme muskler og du endda har store smerter, så skru ned for vægten, når du træner. Og træn så ikke mere end 3 dage om ugen eller med minimum 2 dag mellem hvert træningspas, når du træner med vægte. Dine muskler skal have tid til at restituere, før du klør på igen. Nu er du heldigvis ung, så din krop skal bruge kortere tid på at restituere. Os 'gamle' skal gerne bruge længere tid.

Venligst

Pinstripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak! Men syndes ikke at få svar på hvad der er bedst for mig? men måske styrketræning hver anden gang og cykling, ro osv den anden. træner Tirsdag og Torsdag og har 2 timers skole idræt om onsdagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak! Men syndes ikke at få svar på hvad der er bedst for mig? men måske styrketræning hver anden gang og cykling, ro osv den anden. træner Tirsdag og Torsdag og har 2 timers skole idræt om onsdagen.

Hvad der er bedst for dig, kan kun du afgøre, men drejer det sig benhårdt om vægttab, så er det cykling og løb. Men at lave nogen mave- og armbøjninger på gulv ved siden af, har aldrig skadet nogen.

Det er nok kosten, der er det vigtigste at fokusere på: det er her, de fremtidige kilo kommer fra!

mvh

LarsBj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo langt fra overvægtig vejer 60,5 og er 1.78 cm(målt hos læge) men jeg skal bare have fedet væk, men erstadter muskler fedt helt automatisk, eller ligger de sig bare under fedet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan godt forstå dig, hvis du er lidt forvirret...

Det kan være svært at overskue hvad du skal træne, og hvad målet er.

Som du selv siger, er du jo ikke overvægtig... Men tvært imod, du er "muskulært" undervægtig og har for meget fedt på kroppen.

prøv at bruge ca.60 kr. på at få taget en vægt/krops sammensætnings analyse hos et af de "store" centre i nærheden. det er blot en vægt, der kan måle fedt mængde og kropsvægten uden fedt (Fedt Fri Masse).

Hvis du træner traditionelt Vægt træning, vil du bibeholde den fedt mængde du har, og intet tabe. måske endda tage lidt på(forhåbenligt blot pga. muskelvækst).

Men hvis du udelukkende cykler, ror, løber osv. taber du dig og bliver en tynd som en lygtepæl... :-)

MEN du skal vide at det næsten altid vil være væsenligt sundere at være 5-10kg. undervægtig - end 5-10 overvægtig!!!!!!!!

- træn vægte ca. 30-45 min. pr. gang og kondi træning(løb, roning, cykling osv.) 45-60 minutter efterfølgende.

- spis ca. 300-600 gram rå grøndtsager hver dag. drop energi drikke og div. kosttilskud.

når du skal hjem fra skole så løb/gå skiftesvis 100m af gangen - hele vejen hjem. ( og så hop i bad ... :-) ).

så er du godt igang.

Begynd at lede efter en sport - i en forening, som du kunne tænke dig at begynde til. Google er din ven.

judo, klatring, bordtennis, Badminton, osv. evt. sammen med en kammerat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this