WSB-hybrid og tidsforbrug


Guest Voravong
 Share

Recommended Posts

Guest Voravong

Jeg véd godt at det her ikke er spørgsmålenes dybe tallerken.

MEN....er begyndt på WSB-hybriden....og havde egentlig forventet at et træningspas ville tage rigtig lang tid. Det gør det bare ikke. Eksl. opvarmning bruger jeg ca 40 min.

Kan det passe??? Eller er det mig der gør et eller andet forkert???

Holder altid ét minuts pause mellem hver sæt, undtagen ved ME-øvelserne hvor jeg holder 2-3 min.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Kunne du uddybe dit program lidt mere?

Nedenstående er fra de sidste 3 træningspas:

Mandag

ME - Dødløft fra skive 4x6 50/6, 70/6, 90/6, 115/6

DB rows 20/12, 25/10, 27½/8, 27½/8

DB shrugs 85/8, 90/6, 90/6, 90/6

Hyperextension kropsvægt + en 15 kg skive 3x10 reps

BB curls 30/8 (PR), 30/7, 27½/5 + 25/2 + 1(f)

Tirsdag

ME - close-grip bench press 40/6, 50/6, 60/6 70/6 (pr)

Weighted dips (s1) 10/6, 0/6, 0/6, 0/6

Close stand push ups (s2) 8, 5, 4, 3

Side DB lateral raises 2x9/10, 2x9/9, 2x8/10

Cuban press 10/7, 10/8, 10/6

Gluteus push-ups (mave) 12+10+10

Torsdag

DE - power squat 6x6x70% af 6RM 75/6 + 70/6 x 5 sæt - DE - dødløft 6x6x70% af 6RM 85/6 x 6 sæt

DE - dødløft 6x6x70% af 6RM 85/6 x 6 sæt

Chin-up (s1) 6 + 6 + 5 + 5 + 5

Cable pull-over (s2) 15/20, 50/10, 40/20, 40/20, 40/20

BB EZ preacher curl 20/10, 20/7, 15/8

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Thomas J -> puuuh - det var rart, det tager nemlig lige omkring en time med opvarmning. Følte bare det var så hurtigt overstået. Men nu hvor jeg er kommet rigtigt i gang, er jeg kun taknemmelig over at det ikke varer længere :lol:

Link to comment
Share on other sites

-> Voravang. Jeg har som tidligere nævnt også kørt WSB hybriden og det lyder helt fornuftigt m.h.t. dit tidsforbrug. Da jeg startede syntes jeg også det var meget kort tid jeg brugte i centeret, men lærte lynhurtigt at sætte meget stor pris på det. Kort og intensivt...lækkert. Bortset fra det hvad syntes du om lørdagen/søndagen med DE Spuat/dødløft kobinationen ?..he he. Du kommer til at elske det.

Link to comment
Share on other sites

xax> NEJ, det er IKKE speed work. I WSB hybriden laver man 6 sæt x 6 reps i squat og 6 sæt x 6 reps i dødløft. Alle sæt laves med 1 minuts pause. Og godt nok er vægten så let at man i de første sæt kan køre dem rimeligt eksplosivt. Men kodeordet er altså akkumuleret træthed, og det kan IKKE sammenlignes med normalt WSB speed work. Det er direkte nasty at lave så mange 6 rep sæt med så kort pause lige efter hinanden.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Men selvom den er direkte nasty - for det er den - så er det en rigtig fed kombination. Selv startede jeg også med eksplosive reps. MEN....det holder man rigtig hurtigt op med...og i sidste set deadlift tror man det er lyv, og har bare lyst til at tude, indtil man ser at alle andre kigger på dig som om du er vanvittig at lave sådan noget. OG SÅ HAR MAN DET RIGTIG GODT.

Link to comment
Share on other sites

Voravong...til gengæld så lover jeg dig at du efter uge 3-4 stykker kommer til at holde af denne dag ( også selvom du har kvalme et par timer efter sidste sæt :D ). Selv det ene minuts pause kommer til at føles naturligt, selvom det måske ikke føles sådan i øjeblikket. Mht. til tilskuerne i centeret, så kommer de først for alvor til at glo når du om 6-7 uger maxer 15-20 % mere end dine tidligere 1 RMP. Held og lykke...det er det fedeste system jeg har kørt til dato.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
hey Gutter

Jeg bliver ofte ret så forvirret af alle disse forskellige træningsprincipper? Hvad står WSP for? og hvad er essensen i programmet :confused2:

Du kan læse om WSB her - Thomas Js artikel om WSB på getbig.dk

Selv er jeg startet på en cyklus, dog en bodybuilding-modificeret udgave oprindelig opfundet af Thomas J. Du kan downloade mit program i min Log

Link to comment
Share on other sites

Som TJ selv har sagt gentagne gange, så er der altså ikke mange ligheder mellem styrkeløft WSB og TJ´s bodybuilding program. Ligheden er, at man benytter flere strategier samtidig i samme program, men strategierne er vidt forskellige, idet målet med traditionel WSB er maksimal styrke i 1 rep, mens TJ´s program er baseret på at opnå maksimal muskel masse! Det er mere korrekt at kalde TJ´s program for et conjugated bb program - og det er forøvrigt et ganske godt et af slagsen ;) (selv om man godt kan øge volumen lidt)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share