min avatar.


kaare
 Share

Recommended Posts

hvordan træner jeg den muskel der sidder ved siden af mavemuskelen.

på avataren er den meget fremtrædende, men jeg gider ikke at køre de øvelse hvor man har to 30 kg vægte i hånden og står og vugger frem og tilbage for at blive søsyg tilsidst :lol: er der ikke en nemmere måde at træne denne muskel??

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bare "de skrå mavemuskler" - og måden at træne på er det ikke bare sit ups til siden.

Altså læg dig ned på ryggen med benene i en 90 graders vinkel (på en stol - eller som om der var en). Så sætter du dig op - men skråt. Så din venstre albue når dit højre knæ. Tilsvarende naturligvis for den anden side.

Link to comment
Share on other sites

1)Er det ikke bare "de skrå mavemuskler"

2)- og måden at træne på er det ikke bare sit ups til siden.

1) Jo

2) Det er ikke helt korrekt.. De bageste fibre af de skrå mavemuskler er nærmest lodrette, og for at træne dem er man nu en gang nødt til at træne dem i fiberretningen= lateralfleksion.

For at øge effekten kan man tage en skive mellem hænderne, og holde den ved brystet.

Link to comment
Share on other sites

jeg gider ikke at køre de øvelse hvor man har to 30 kg vægte i hånden og står og vugger frem og tilbage

Det er nok sidebends du tænker på. Du skal kun have en vægt i den ene hånd, ellers så udligner de jo næsten hinanden. Det er nu ellers en god øvelse.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Det er nok sidebends du tænker på. Du skal kun have en vægt i den ene hånd, ellers så udligner de jo næsten hinanden. Det er nu ellers en god øvelse.

Doh!!

Det forklarer, hvorfor jeg overhovedet ikke kunne mærke noget med 42kg vægtene. :-S

Det er jo egentlig logisk nok, når man tænker lidt over det. ;) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share