Henning Kristensen


Grundt
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst lidt på den blog Henning Kristensen har ført på sin hjemmeside på vejen mod olympia Natural BB

http://www.bestrong.dk/top-menu/henning-kr...-york-2008.html

"Fra og med sidste uge tager tilskud af BCAA aminosyre, L-Glutamin, multivitaminpiller, Glusamin, Ipubrufen og OMEGA 369."

Hvad gør disse kosttilskud for ham?

vil sige at vitaminpillen og OMEGA369 er jeg godt klar over hvad han bruger til. men resten?

Han kørte tidligere i forløbet HMB i stedet for BCAA. hvorfor skiftede han der?

ville det være nødvendigt med de andre tilskud?

- og hvad laver Ipubrufen(smertestillende piller) i hans liste over kosttilskud?

Link to comment
Share on other sites

1. Ikke en fløjtende fis

2. NEJ

3. Godt spørgsmål, eftersom det ikke har noget som helst med kosttilskud at gøre.

Argh noget må de vel gøre siden han som tidligere verdensmester i fitness gider bruge sin tid og penge på det?

HMB skulle efter sigende "holde lidt bedre på musklerne".

Link to comment
Share on other sites

BCAA aminosyre – ”Nedbrudte proteiner”. Valle protein er så hurtigt optageligt, at forskellen er minimal.

L-Glutamin – Enkeltstående aminosyre. Under træning sker et stort forbrug af netop denne amnosyre. Forskning har vist, at det kan styrke immunforsvaret hos eliteudøvere.

Glukosamin – Hjælper ved ledproblemer. En forebyggende effekt er endnu ikke påvist.

Ipobrufen – Smertestillende og antiinflammatorisk (bekæmper betændelsestilstande). Et inflammatorisk respons på vægttræningen menes at være en del af mekanismer, der giver muskelvækst. Derfor er antiinflammatoriske stoffer ikke godt for den daglige træning, men kun noget der bør bruges kort i forbindelse med skader.

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Ipobrufen – Smertestillende og antiinflammatorisk (bekæmper betændelsestilstande). Et inflammatorisk respons på vægttræningen menes at være en del af mekanismer, der giver muskelvækst. Derfor er antiinflammatoriske stoffer ikke godt for den daglige træning, men kun noget der bør bruges kort i forbindelse med skader.

Det er faktisk lige kommet forskning der peger på det modsatte - at smertestillende piller kan hjælpe til hypertrofi.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke overvejet at der er noget som hedder reklame :wink:

Argh det tror jeg ikk er grunden her. Han har selv en webshop, men han sælger ikke selv nogen af de nævnte produkter. og ingen af produkterne (udover hans egen olie OMEGA369) er nævnt med navn på mærket.

Men vil det være fordelagtigt at køre disse ting? jeg kan ikke se hvad hans grunde skulle være ?

Link to comment
Share on other sites

Med mindre man tror på han er clean, så overser man den største del af tilskuds programmet.

Jeg tror nu han er forholdsvis clean

Her er et par citatter fra hans blog:

"BE S- BE NATURAL kan en hver komme og sige. Fra den 8 november behøver jeg ikke høre flere a mistroiske kommentarer og smilen på læben når jeg postulere at jeg aldrig har taget steroider og væksthormon. Til den her konkurrence skal alle ikke kun dopingtestes, men også i 40 min. løgndetektor. Det er hvad jeg kalder doping politik!

"

"20-10-2008 Resultat fra dopingtest den 30-09-2008 var negativ

Mens jeg husker det, så har jeg fået Antidoping Danmarks resultat fra min doping test den 30. september, som naturligvis v>Har en anden tanke som som jeg har lyst til at dele med andre. Den hænger rigtig godt sammen med BE STRONG livsstilen "altid i god form". Jeg hsom tidligere været inde på denne gang forsøgt at øge lidt muskelmasse ved at spise rigtig godt igennem et par måneder og dermed tage på."

Link to comment
Share on other sites

Men vil det være fordelagtigt at køre disse ting? jeg kan ikke se hvad hans grunde skulle være ?

Jeg synes der tegner en relativ klar tendens blandt de der svarer i tråden pålydende at det IKKE giver mening at indtage nogle af de nævnte produkter. Hvis du ønsker hovedpersonens grunde bør du nok kontakte ham. Men en gang til for Prins Knud, resultater eller ej, er ovenstående produkter waste of money.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes der tegner en relativ klar tendens blandt de der svarer i tråden pålydende at det IKKE giver mening at indtage nogle af de nævnte produkter. Hvis du ønsker hovedpersonens grunde bør du nok kontakte ham. Men en gang til for Prins Knud, resultater eller ej, er ovenstående produkter waste of money.

Nej, HAN SKRIVER JO DET VIRKER!!!!111

Link to comment
Share on other sites

Løgnedetektor er meget upræcis og kan overvindes, ligesom en clean test ikke forhindrer tidligere doping brug.

Meget af det handler også holdning. Hvis han kan fremvise en clean test for et uanmeldt besøg 4 uger inden han første VM i BB + en bestået løgndetektortest, så har han sku min fulde tiltro!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes nu godt, at man ved de rette omstændigheder (skader) kan argumentere for brug af Glutamin, Glukosamin og Ipobrufen. Dermed ikke sagt, at man bare skal æde løs.

Det er jeg ikke enig i, ikke at vi behøver at diskutere det, men jeg har svært ved at se hvilke omstændigheder/skader det skulle være.

Link to comment
Share on other sites

HMB kan måske forsvares i den her artikel.

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilsku...ng%3f/#ordliste

Jeg vil nu også give SaintPauli ret i det med at han formentlig er ren. Jeg ville også være ked af det over hvis alle sagde jeg snød og de ikke engang troede på mig, selv om jeg både var blevet testet og havde taget løgnedetektoren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ikke enig i, ikke at vi behøver at diskutere det, men jeg har svært ved at se hvilke omstændigheder/skader det skulle være.

Nu er det jo et diskussionsfora... :wink:

Så du mener at det er helt hen i vejret, når lægerne udskriver NSAID eller når gigtpatienter eller folk med ledproblemer bruger glukosamin?

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo et diskussionsfora... :wink:

Så du mener at det er helt hen i vejret, når lægerne udskriver NSAID eller når gigtpatienter eller folk med ledproblemer bruger glukosamin?

Overhovedet ikke, men kan ikke rigtig se sammenhængen med disses rolle som "kosttilskud"/træningsoptimering (og har også meget svært ved at se linket ved langt de fleste idrætsskader)

Link to comment
Share on other sites

@ Elvirus.

For at Quote Charlie Francis omkring supplements

If you want to take studies seriously, stop taking vitamins- they don't work- 50 years later, oh sorry some do- oh sorry never mind.

Studier kan vise nok så meget, men hvis jeg føler en nævnværdig effekt ved indtagelse af et specifikt kosttilskud så vil jeg skide hul i "videnskabelige undersøgelser" siger.

Link to comment
Share on other sites

@ Elvirus.

For at Quote Charlie Francis omkring supplements

Studier kan vise nok så meget, men hvis jeg føler en nævnværdig effekt ved indtagelse af et specifikt kosttilskud så vil jeg skide hul i "videnskabelige undersøgelser" siger.

Det er skam fair nok, mine udvælgelseskriterier er nok bare lidt mere hårde end dine, i og med jeg ikke vælger blindt at tro på kosttilskudsfirmaernes reklamer, kulørte blade og Brian Bodybuilder's (Henning Kristensens) erfaringer. Men hvis du kan få en effekt af tilskud X (placebo eller ej) er det jo fint nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu lidt at der bliver spurgt om andet end de er "on" nu. de skal 40 minutter i løgnedetektor.

- Er du on?

- Nej

- Er du on?

- Nej.

39 minutter senere...

- Er du on?

- Nej.

- Nå okay. :cool:

Sys da nok man kan mærke at -Elvirus- har meget lidt tiltro til Henning. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Måske fra start det havde været en idé at spørge manden selv !

Men tænk lige over, at han "kun" er 43. Hvis han iøvrigt tror på, at nogle ting virker, så lad dog ham om det.

Sommetider siger man jo, at tro kan flytte bjerge, så helt fint med det.

Mange ting foregår trods alt i toppen :wink:

Han gør det sgu da skidegodt, den gamle mand ! !

Betina (43)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share