Pomfritter.. UPS


jegertyk
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft idrætsdag idag, og pga at jeg kom altt for sent op fik jeg ingen morgenmad, så jeg kom til at købe en talarken pomfritter, tror i det vil gå ud over min træning?

jeg har ellers spist idag 1/4 af en rugbrød med kamsteg(skulle skynde mig så nåede ikke det hele) pomfritter, og 2.5 stykker laksetætte(fedt fattig)

tror i jeg har energi overskud, med den diet idag?

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig...

Først og fremmest er det svært at bedømme om du er i energi overskud eller underskud, da du hverken nævner noget om din alder, vægt eller størrelsen af de portioner du har spist idag. Endvidere tror jeg altså ikke at det vil gå ud over din træning at du spiser usundt en enkelt gang i mellem...

Fox Mulder

Link to comment
Share on other sites

Din vægt har altså ikke rykket sig over den sidste måned?

I mine øjne virker det umiddelbart til at du burde tænke i andre baner end alt for meget styrke træning. Vil umiddelbart tro at en sportsgren (fodbold, håndbold, basket, what ever) kombineret med et par ugentlige løbeture ville gøre underværker.

Link to comment
Share on other sites

Din vægt har altså ikke rykket sig over den sidste måned?

I mine øjne virker det umiddelbart til at du burde tænke i andre baner end alt for meget styrke træning. Vil umiddelbart tro at en sportsgren (fodbold, håndbold, basket, what ever) kombineret med et par ugentlige løbeture ville gøre underværker.

Fuldt ud enig Psygurd!

Jeg vil lige smide ind med lidt personlig erfaring, som måske er lidt mere jordnær at kaste sig over...

For 2 års tid siden medvirkede jeg i tv-programmet FC Zulu. Var totalt utrænet da jeg startede. Jeg er 174cm høj. I maj '06 vejede jeg 63kg med en fedtprocent på 11,5%. 5 måneder senere i oktober '06, vejede jeg 67kg med en fedtprocent på lidt under 8%.

Jeg trænede fodbold to gange om ugen, og spillede kamp hver weekend. Efter vores træning lavede vi lidt arm- og mavestrækninger. Udover det trænede jeg ikke det mindste.

På 5 måneder tog jeg altså 4kg på, og røg 3,5% ned i kropsfedt, bare af lidt fodbold - målt på August Krogh Instituttet.

Grunden til at jeg skriver dette, er for at fortælle dig at du sagtens kan tage muskler på, ved andet end styrketræning! Når dit udgangspunkt er så "lavt" som det er, så vil bare det at bevæge dig og bruge din krop, gøre underværker.

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Fuldt ud enig Psygurd!

Jeg vil lige smide ind med lidt personlig erfaring, som måske er lidt mere jordnær at kaste sig over...

For 2 års tid siden medvirkede jeg i tv-programmet FC Zulu. Var totalt utrænet da jeg startede. Jeg er 174cm høj. I maj '06 vejede jeg 63kg med en fedtprocent på 11,5%. 5 måneder senere i oktober '06, vejede jeg 67kg med en fedtprocent på lidt under 8%.

Jeg trænede fodbold to gange om ugen, og spillede kamp hver weekend. Efter vores træning lavede vi lidt arm- og mavestrækninger. Udover det trænede jeg ikke det mindste.

På 5 måneder tog jeg altså 4kg på, og røg 3,5% ned i kropsfedt, bare af lidt fodbold - målt på August Krogh Instituttet.

Grunden til at jeg skriver dette, er for at fortælle dig at du sagtens kan tage muskler på, ved andet end styrketræning! Når dit udgangspunkt er så "lavt" som det er, så vil bare det at bevæge dig og bruge din krop, gøre underværker.

Ved hvilken måling blev din fedtprocent bestemt?

Link to comment
Share on other sites

jegertyk -> jeg ved godt at det kan føles som om man er lorte dårlig til alt, men det er man kun fordi man ikke giver tingene en chance og bliver ved lidt længere end bare lige 2-3timer. Jeg har aldrig været stjernen til fodbold i skolen eller nogen anden sportsting, men det laver ikke om på at det at jeg var med lykkedes det mig efterhånden at være nogenlunde.

Det jeg prøver at sige er at bare fordi du ikke er født sports stjerne er ikke det samme som at du behøves at holde dig tilbage fra sport. Lad være med at tænke på hvad de andre syntes og mener om det du gør, bare du kan lide det og syntes det er sjovt! Det er så meget spild af tid at holde sig væk fra en sport eller andet bare fordi man ikke syntes man er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syndes faktisk at det er røvkedeligt.. Det enesnte jeg syndes er sjovt er Romaskine, styrketræning og cyklenmaskine

- og når jeg ser på min krop tror jeg at jeg er gået ned i fedt %

Fint!! :xmas:

Efter min mening!! Så når det kommer til motion så er det vigtige at man gør noget man syntes er sjovt, ofte vil der være sportsting der er bedre til at nå ens mål end netop det man bedst kan lide, men hvad nytter det at gøre det optimale i 1mdr og man så ikke gider mere, hvis man nu kan lave det man syntes er sjovt i flere år...

Så selvom jeg syntes stavgang er noget af det mest latterlige i verden så skidt pyt da, bare folk bevæger sig og nyder det samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share