Dansker nr. 3 i verden i bænkpres!?


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Igår da jeg var nede og træne, delte jeg bænkpresstativet med en styrkeløfter, jeg ikke havde set i centeret før.

Eftersom mit Form&Fittnes-center ikke ligefrem flyder med folk der træner optimalt :D , og derfor er bittesmå og slappe (de mener jo, at 10 sæt bicepsøvelser vil gøre dem stærke :blink: :lol: ), så var jeg noget overrasket over gutten.

Han var vel omkring 40 år, og op røg 100 og 120 kg i bænkpres. Så jeg sagde til ham, at det så godt ud. Hans svar "Nååå, det - det er ingenting - for 15 år siden var jeg den tredje bedste i verden i bænkpres". Hans maksløft dengang: 245 kg.

Hvad siger I, holder det vand? Er godt nok noget skeptisk. Havde DK en styrkeløfter der lå nr. 3 i verden i bænkpres for ca. 15 år siden? Og lyder 245 kg realistisk dengang til en sådan placering?

:)

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa - måske KJ. Men det er svært at sige. Glemte at spørge om hans navn, og der er jo ingen billider af dem du omtaler.

Skal lige siges, at jeg ikke er tvivl om, at han kan (og kunne) tage meget. Dagens træning var åbenbart lette eksplosive løft (med relativt mange reps = 5-6 stykker). Og jeg har aldrig set så eksplosive løft på 120 kg før (og så seks stk.).

Spørgsmålet er bare om han "pyntede" lidt på fortidens bedrifter. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis du ser ham igen så husk at spørge lidt om hans træning osv! Evt invetere ham en tur på MOL.

Fordi så har vi endnu et supertalent på MOL ligesom Niels stenkjær :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Peter A. Andersen er bedre kendt som Peter Anker. Han deltog i EM i 92 i Torstedhallen i Horsens. Han deltog også i et VM i bænk, jeg tror det var i 93, hvor han fik en medalje. Jeg husker ikke om den var af sølv eller bronze.

Jeg er ikke helt sikker på om dette VM var hos IPF.

Hvis det er Peter Anker du har set vil du ikke være i tvivl, idet der ikke er andre der ser ud som ham herhjemme. Han er ca. 190cm høj og vejer over 200kg. Han kan selvfølglig have tabt sig. Jeg snakkede sidst med ham til en stærkmandskunkurrence i sommeren 2001. Men der sagde han, at han vejede 207kg.

Jeg mener, at Peter A. løftede 265kg til det ovennævnte VM. Personligt har jeg set ham kører 3x240kg og 10-12reps med 200 tilbage i 92 eller 93.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Peter Anker var dommer til den stærkmandskonkurrence der var her i Svendborg i år, så han lever da endnu :) . Vil skyde på han vejer omkring de 200kg, men det er mere fedt end det er muskler efterhånden. Jeg kan huske at han var været i fjernsynet engang, tror det var i starten af 90'erne, hvor han rev telefonbøger over (Måske en diciplin til MOL-træf 3 :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share