Fremgang i bænk


DenLilleLøfter
 Share

Recommended Posts

Jeg startede med 20 kg. i inclined bench press i august tror jeg. Det var ret let - hovedsageligt for at lære at styre stangen. Ved 30 kg. blev den dog relativt tung.

Nu kører jeg 40-45 kg. Så procentvis er det jo meget fint - men det er nu ikke så mange kg. Og mine 40-45 for nu heller ikke mange til at løfte øjenbrynene.

Håber det bliver bedre - meget bedre - nu hvor jeg er begyndt at træne "rigtigt" (Jeg træner et BB program (som Xax har lavet til Jarvig - og som Jarvig også stadig følger) i en styrkeløft klub).

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med træning var min max på 65, efter 4 måneder og et par programmer var den på 90, det er dog RET lang tid siden, og jeg har holdt lang pause fra bænk, men den ligger på 100 nu, skal maxe mere end en ven 2. juni, så skal op på 135 indenfor et halvt år, ønsk mig held og lykke tak :)

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Dementia>Pænt store forventninger... men held og lykke

Jeg selv regner med at komme op på 100 kg til jul. Nu er jeg midt i et HST, inden da var 1 RM 95 kg. Indtil for lidt over et halvt år siden har jeg kørt en masse latterlige bb programmer med split og isolationsøvelser uden det store resultat. Så selvom jeg har trænet de sidste 5 år er jeg kun gået ca. 70 kg op i bænk. Hvor de fleste kg kom lige i starten, og har ligget på et plateau omkring de 60 kg for 8 RM. Det kan også have en del at gøre med en useriøs kost :(

Link to comment
Share on other sites

Link til Stærkjærs fremgang

En udtalelse fra Niels omkring hans start bænk bl.a.

Jeg kunne godt tænkte mig at vide:

Hvornår startede i med at træne?(alder ved start)

1983 - alder 16 år - kropsvægt 78kg.

Obligatorisk vægttræning med håndboldholdet.

Hvad startede I på?(Rå antal Kg i de forskellige øvelser)

3x10x55 i bænkpres. Fik 100kg efter 8 uger.

Hvor lang tid har I trænet?(Alt i alt, med forbehold)

De første 4-5 år holdt jeg lange sommerpauser, ellers konstant.

Hvor langt er I nået?(Øgelse af Kg i de forskellige øvelser)

275kg i bænk, men så vejer jeg jo også 157kg.

Hvordan var jeres motivation i starten og så nu? - Er der forskel?

Jeg startede af tvang men fandt hurtigt ud af at jeg havde mere talent for vægttræning end håndbold.

Blev først rigtigt motiveret da jeg begyndte at konkurrere internationalt.

/Niels

Original tråd

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Det er svært, at sammeligne hinandens fremgang. Da fremgangen afhænger af mange ting. DEt er klart at man øger mere det første år man træner, end efter 10 års seriøs træning.

Jeg har trænet i 3½ år. Startede med at kunne løfte 25 kg i max, og i dag siger vægten ca. 155 kg, og 140+ uden trøje

altså en fremgang på 115 kg uden trøje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share