Fremgang i bænk


DenLilleLøfter
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hvis jeg når mit mål med 110 kg i bæknpres til jul, er det en fremgang på ca 30 kg og 2,5 kg pr måned. Set ud fra min alder og langtfra seriøse træning er det vel meget godt! håber på jeg kan ta 140 kg til jul næste år, så vil det jo igen være 30 kg øgning , men man har jo ret til at drømme! :pullup: OPS Jeg kunne ta 80 kg sidste Jul, så helt forgæves har træning vel ikke været!

Link to comment
Share on other sites

Efter ½ års træning 50,0 kg 8 reps (jeg var faktisk ret stolt dengang)

Efter 1 års træning 100,0 kg 1 Rep

Efter 2 års træning 135,0 kg 1 Rep

Efter 11 års træning 175,0 kg 1 Rep

Efter 12 års træning 195,0 kg 1 Rep

Så 20 kg fremgang på det sidste års tid. Det er 11-12 % og det er jeg godt tilfreds med.

Men det er da helt klart i starten der sker mest.

De 12 år svarer nok til 7-8 års træning pga. nogle gode pjækkepauseri mellemtiden.

Link to comment
Share on other sites

Fremgang i år fra 100kg til 110kg, og det er ikke tilfredsstillende. Jeg vil dog sandsynligvis gøre et forsøg på at hæve dette max inden udgangen af måneden.

MVP>En fremgang på mere end 10% indenfor det seneste år er meget imponerende efter så mange års træning. Specielt fordi du i forvejen ligger meget højt. Det er samtidig motiverende at se, at det faktisk godt kan lade sig gøre at blive ved med at lave markante fremgange, selv for en, som har arbejdet sig op på dit niveau. Tænk på de perspektiver det giver os svæklinge :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Beleriand K-> En af grundene til at jeg har haft så stabil en fremgang er MOL. Det er for mig en meget motiverende faktor at kunne søge ny viden om træningen, på et sted hvor en masse andre har samme interesse.

Bemærk iøvrigt at Niels Stærkjær stadig går frem i et vist tempo, selvom han allerede har trænet i mange år og er i ret god form. Det kan vi lære noget af!

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede første gang fri bænkpres i april tror jeg det var (tidligere var der smith involveret :retard: ). Da lavede jeg vist nok 65 for 5 reps. Seneste max er 110kg med pause på brystet, og det får lige årets sidste maxforsøg uden trøje på onsdag.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Øv, så imponerende resultater kan jeg slet ikke fremvise .... :chicken:

Har netop afsluttet min første Hatfield-cycle - gik fra 70 til 80kg, men det var også mens jeg var i energiunderskud (ca. 500 kcal/dag) - så jeg har store forventninger til de næste måneder hvor jeg skal 'bulke' :D

Men jeg kan stadig bænkpresse mere end 95% af de andre brugere af motionsrummet - hvilket nok siger mere om dem end om mig !

Link to comment
Share on other sites

Da jeg for ca. 4 år siden startede på styrkeløft havde jeg en max på 115 kg (som tog over 4 år at opbygge med skod bodybuilding programmer ;) ) Efter 4 års styrkeløftstræning har jeg bænket 175 kg. Det vil sige en fremgang på 60 kg, eller ca. 15 kg pr. år jeg har trænet styrkeløft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share