Træningsprogram


Tolle
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om mit "styrke"træningsprogram.

Programmet skal bestå mest af frivægtsøvelser, da det skal være noget jeg kan bruge "anywhere"

Programmet:

Opvarmning på cykel

3 x 25 mave på skrå bænk

3 x 15 Ryg

3 x 10 Dips

3 x max kropshævninger

3 x 10 Skulderpress (30 kg)

3 x 10 Træk til nakke (45 kg)

3 x 10 dumbell press (18 kg)

3 x 10 bend over rowing (32 kg)

3 x 25 skrå mave på gulvet

Som I kan se er det ikke det helt vilde program, men det er heller ikke styrketræningen jeg lægger mest vægt på. Jeg løber meget, og er især vild med orienteringsløb. Så det skal ikke være et "pumpe" program.

Men kan jeg godt blande øvelserne, og kan jeg evt. tage ét sæt af hver og så gå programmet igennem 3 gange?? Hvad er bedst? :confused2:

Mine stats:

Alder: 26

Vægt: 73

Højde: 177

Hygge - Tolle

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis jeg skal spørge nogen om emnet er det vel her jeg skal poste....... :blink:

Iøvrigt skriver jeg jo "Programmet skal bestå mest af frivægtsøvelser"

Og træk til nakke kan jeg bytte ud med at trække mig op til nakken i samme stang jeg bruger til kropshævninger! (ved ikke hvad den øvelse hedder)

Hvis øvelsen ikke er god, vil jeg meget gerne høre hvad jeg skal bruge i stedet for, det er jo derfor jeg spørger i dette forum hvor folk ved noget om emnet.

Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Du kan forsøge at poste dit program under "den perfekte træningsuge", måske er der bedre respons der :)

Mht. træk/pres bag nakken, så er det fyord fordi de begge udsætter skulderrotatoren for "unaturligt" pres, som i værste fald kan udløse en skade. Lav istedet øvelsen til brystet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share