skrønne? omdiskuteret og interessant emne...


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en 16-årig dreng der træner seriøs styrketræning og som fortiden er igang med at cutte.

- men sagen er den at jeg i min 'log' har skrevet at jeg er opsat på at gennemføre træningen på omkring 45-50 min. da jeg har hørt mange steder, samt læst Her: at dette skulle være at fortrække.

Men siden da har flere stillet spørgmåltegn ved dette, samt at sige det skrønne: ¨

Hvorfor så opsat på at gennemføre din træning på 45 min?
det med at skulle holde træningen på under en time er en skrøne

så nu vil jeg altså vide:

- er det bedst at holde træning nede på under en time?

- hvorfor?

- i hvilke tilfælde er det og i hvilke er det ikke?

lad diskussionen begynde! :4thumbup:

Edited by The-Pimp
Link to comment
Share on other sites

Lad os starte med den simple, og rent faktisk lege der var en magisk grænse for hvor længe en god træning skulle vare. Hvorfor så lige 1 time? Og skulle den samme grænse gælde for alle, på trods af at vi er vidt forskellige?

Svaret må være at selv hvis der var en magisk grænse, ville den være utrolig svær at finde og i øvrigt også individuel.

Kigger man på det med lidt mere fornuftige briller, må man dog nok sige at der ikke er meget dokumentation for at lægge en fast grænse som altid bør overholdes. Hverken 1 time, 2 timer eller noget andet. Det er klart at man ikke skal kører sig selv helt til man ikke kan stå op hver eneste dag. Dette ville med garanti fører til overbelastningsskader, om ikke andet på CNS. Så hvor længe du bør træne afhænger helt af, hvem du er og hvordan dit træningsprogram ser ud.

Link to comment
Share on other sites

Omkring vægtræning:

Tag den tid det tager for dig at blive klar til næste sæt.

Selv vare nogle af mine vægttræningspas flere timer og det ser ikke ud til at have skadet min fremgang.

Du kan køre dine auxiliary øvelser, som circuit format - hvilket jeg selv gør. Det er, der en masse fordele ved heriblandt tidsbesparing. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kan køre dine auxiliary øvelser, som circuit format - hvilket jeg selv gør. Det er, der en masse fordele ved heriblandt tidsbesparing

og det er? :cool:

Pimp, du spiller basket ikke?

Du kunne tage et kig på dette indlæg i sammen ombæring: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=48263

jo spiller basket, men her for et par måneder siden fik jeg rekonstrueret mit forreste korsbånd, så der går nok i hvert fald et halvt år inden jeg spiller igen :sneaky2:

- og grunden til at jeg tror/har troet at træningen skulle holdes under en time var jo netop på grund af overbelasting af CNS..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share