Armstrækkere - hvordan?


28591987
 Share

Recommended Posts

Da jeg skal til en optagelse, hvortil der kræves jeg kan lave 15 armstrækkere, har jeg fundet ud af jeg på en god dag kan tage to! Shit!

Jeg skal indenfor kort tid have trænet mig op til dette, så vil derfor høre om der er nogen der har nogle gode råd til noge specielle øvelser, til at træne op til netop armstrækkere! Jeg styrketræner hveranden dag, men da jeg er en pige, går det hele desværre lidt langsommere end jeg ønsker!

Link to comment
Share on other sites

Jo breder du har armene fra hinanden jo mere bryst, jo smaller og tæt du har dine albuer ved siden af kroppen jo mere triceps.

At gøre det hvor du stiller dig på knæ kan være en ide til at starte med efter hvor stærk du er.

Plank, og ab roll out kan være gode øvelser at supplere med til din core (mave/ryg) stabilitet.

Der findes masser af variationer, kan også laves explosivt, langsomt, push ups op ad en bold, alt muligt.

Bred hånd afstand (primært bryst)

Smal, ca skulder bredte, albuer langs siden. (Primært Triceps)

Diamond push ups, meget smalt, tommelfingre og pege fingre røre hinanden. (triceps og balance krævende)

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Jo breder du har armene fra hinanden jo mere bryst, jo smaller og tæt du har dine albuer ved siden af kroppen jo mere triceps.

At gøre det hvor du stiller dig på knæ kan være en ide til at starte med efter hvor stærk du er.

Plank, og ab roll out kan være gode øvelser at supplere med til din core (mave/ryg) stabilitet.

Der findes masser af variationer, kan også laves explosivt, langsomt, push ups op ad en bold, alt muligt.

Bred hånd afstand (primært bryst)

Smal, ca skulder bredte, albuer langs siden. (Primært Triceps)

Diamond push ups, meget smalt, tommelfingre og pege fingre røre hinanden. (triceps og balance krævende)

Alt dette er naturligvis irrelevant når dit mål er at kunne tage +15 alm. strækkere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share