Foredrag


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej

I LVK har vi gennem længere tid talt om at få afholdt x antal foredrag i en portefølje.

Det kunne feks være tre sammenhængende dele (og alligevel individuelle) af feks 45-60 min pr foredrag. Som blev afholdt over to måneder (feks 3 lørdage)

Så kunne man ligge ud med et foredrag om basal forståelse for muskler og hvordan disse virker, og hvad der fordrer muskel vækst, måske efterfulgt af et foredrag om trænings programmer og nogle retnings linjer for hvordan man sætter sådan et fornuftigt sammen, og måske slutteligt et omkring kost.

Ovenstående er blot ideer.

Essensen er nemlig den, at vi ikke har haft held med at finde en fornuftig foredrags holder til formålet.

Jeg har naturligvis talt med Incognito som meget gerne ville gøre det, men han befinder sig PT i staterne.

Er der nogle der har nogle forslag på nogle som kunne være interesseret i en sådan opgave, og som har den fornødne teoretiske viden, lige så vel som den praktiske.

Link to comment
Share on other sites

Hej

I LVK har vi gennem længere tid talt om at få afholdt x antal foredrag i en portefølje.

Det kunne feks være tre sammenhængende dele (og alligevel individuelle) af feks 45-60 min pr foredrag. Som blev afholdt over to måneder (feks 3 lørdage)

Så kunne man ligge ud med et foredrag om basal forståelse for muskler og hvordan disse virker, og hvad der fordrer muskel vækst, måske efterfulgt af et foredrag om trænings programmer og nogle retnings linjer for hvordan man sætter sådan et fornuftigt sammen, og måske slutteligt et omkring kost.

Ovenstående er blot ideer.

Essensen er nemlig den, at vi ikke har haft held med at finde en fornuftig foredrags holder til formålet.

Jeg har naturligvis talt med Incognito som meget gerne ville gøre det, men han befinder sig PT i staterne.

Er der nogle der har nogle forslag på nogle som kunne være interesseret i en sådan opgave, og som har den fornødne teoretiske viden, lige så vel som den praktiske.

PtPoul?

Link to comment
Share on other sites

Det afhænger jo også lidt af budget (desværre), samt jeres behov for kunne koble det til (avanceret) praktisk erfaring. Hvis det "blot" er basal muskelfysiologi og ernæringslære relateret dertil er der "mange" der vil kunne give nogle fornuftige foredrag.

De oplagte er fra SDU og hedder:

Morten Zacho :wink:

Per Aagaard

Men forestiller mig det måske er at skyde lidt over mål (og måske ikke så realistisk). Spørg evt incognito om han ikke kan anbefale nogen fra idrætsmedicinsk afdeling der har de kvaliteter i efterspørger.

Hvad med "guarden" eller lars l andersen ?

Link to comment
Share on other sites

Tak for at i tænker på mig :smile:

Anders (incog) og Jacob (guarden) har både undervist på fitness uddannelser. Anders har endda lavet sin egen...

De er begge gode til at præsentere både basale koncepter og meget avenceret stof.

Per Aagård har jeg kun oplevet en gang, han holdt sig til et meget smalt fokus men var fremragende i sin formidling af dette.

Niels Sterkær ville også være et scoop.

Pas på med folk der er alt for teoretike uden praktisk baggrund og pas på med praktikere uden teoretisk baggrund i orden.

Morten og andre har jeg ikke selv oplevet så det kan jeg ikke udtale mig om :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share