Udo's Choice.... hvor?!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej med jer på MOL!

- situationen er den at jeg gennem det sidste halve år har drukket et post-workout shake bestående af: isterninger, mælk, prot og Udo's choice.. i denne sammenhæng smagte det faktisk ganske, og brugte mest af alt olien for at gøre shaken "komplet" forstået på den måde at den både indholdte kulhydrater, fedt og protein... fint :4mewantfood:

Men NU(!) har jeg så erhvervet mig kreatin og meltadoxin(?) og da kreatin helst først skal blandes op med vand lige inden indtagelse, og da jeg ikke vil lade olien ligge sammen med kreatin, prot og kulhydrater i 2 timer før indtagelse (ville der forresten ske noget ved dette?), så kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvor og hvornår jeg skal finde tid og sted til at drikke/sluge/spise min olie..

- er den heldige ejer af 3½ stk. Udo's :dry:

Edited by The-Pimp
Link to comment
Share on other sites

Hej med jer på MOL!

- situationen er den at jeg gennem det sidste halve år har drukket et post-workout shake bestående af: isterninger, mælk, prot og Udo's choice..

Olie i en post-workout shake kan absolut ikke anbefales, da olien gør at proteinen bliver langsommere optaget.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Stubbe der har skrevet fedt FAQ’en her på Mol samt har super godt styr på kost og ernærning generelt, skriver det i denne tråd.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=16567

Det burde faktisk blive uddybet og skrevet ind i fedt FAQ´en, da jeg tror at mange ikke er klar over dette. Kunne være interessant at høre en moderateres mening herom.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Stubbe der har skrevet fedt FAQ’en her på Mol samt har super godt styr på kost og ernærning generelt, skriver det i denne tråd.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=16567

Det burde faktisk blive uddybet og skrevet ind i fedt FAQ´en, da jeg tror at mange ikke er klar over dette. Kunne være interessant at høre en moderateres mening herom.

Ah, ok. Jamen dog.

Men det er vel egentlig meget godt til min shake inden sovetid. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det smager forfærdeligt. I hvert fald den ene jeg har smagt.

Den jeg smagte - var også lidt harsk (nyindkøbt og nyåbnet) - måske fordi den er så langt under vejs selv om det ikke burde være dette da den var inden for holdbarhedsperioden. Men forfærdeligt smagte den. Gør den det så er der noget galt og så er den ikke sund med mindre det er den naturlige smag. Men det kan jeg ikke tro. Hørfrøolie er hovedingrediensen, den smager ikke forfærdeligt, men meget bittert. Herudover er der GLA-olien (kæmpenatlysolie), som bestemt ikke smager godt. Men den er tilsat i så små mængder at den ikke kunne føre til en dårlig smag. Jeg har svært ved at se at den skulle smage så dårligt med mindre der er noget i vejen eller at det er fordi det er den bitre smag fra hørfrø.

Om det er allerbedste kvalitet skal jeg ikke kunne sige, selv om deres reklame peger på at den er af høj kvalitet. Da jeg købte den var den ikke økologisk selv om de reklamerede for dette - den kunne ikke klare de danske krav der stilledes den gang - så den kunne ikke få det røde Ø-mærke. Herudover kan man stille spørgsmåltegn ved sammensætningen. Der benyttes en lang række forskellige olier som - nok mere som gimick og for at kunne tage en høj pris end for at det skulle være sundere end hvis man bare indtog to forskellige olier - fx hørfrø og raps eller hørfrø og olivenolie - helt afhængig af hvad man har behov for (herunder skal man ikke glemme fiskeolien som der er større dokumentation for end hørfrø når vi taler hjertekarsygdom).

En olie der er lavet økologisk, ufiltreret, koldpresset, ved lav varme med gode råvarer og hurtigt hældt på mørke flasker. Og for ekstra god kvalitet så kan man blæse nitrogen igennem olien og lægge nitrogen øverst for at få mindst mulig oxidation og harskning. Det må være noget nær det perfekte. Hertil kommer så behovet for fedtsyrer - man skal selvfølgelig vælge en der passer mht. fedtsyrer samt indtage den rigtige mængde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share