De svage dør først


Morten Z
 Share

Recommended Posts

IMPORTANT!!!

Lifting weights and related activities are potentially dangerous, and you use our products solely at your own risk.

På siden, der refereres til, står der, at det er farligt at løfte vægte, så måske skal man nøjes med at bruge de der Captain of Crush

(iøvrigt et god artikel, du har sat på, Morten Z)

:) :) :)

Henning

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Er der mange her på MOL der har COC??

Jeg ka varmt anbefale COC det er sjovt legetøj :bigsmile:

Men jeg må indrømme at det ik er blevet til meget seriøs træning med dem...

Traineren kan jeg lukke massere af gange, ca. 25. Nr.1 kan jeg lukke 3 gange og jeg er ca. 1 mm fra at lukke nr. 2 på en go dag - Jeg har ikke mødt nogle der kan lukke nr. 2 - er der nogler herinde der kan det?

ATJ

Link to comment
Share on other sites

hvor man studerede sammenhængen mellem bl.a. håndgrebsstyrke, BMI og levetid hos 6040 forsøgspersoner med en initiel alder på 45-68 år. Håndgrebsstyrke er en nem måling at foretage og kan med god vilje tages som et udtryk for generel kropsstyrke. Tredive år efter de initielle målinger kunne man konstatere, at der var en klar sammenhæng mellem initiel håndgrebsstyrke og dødelighed, således at den stærkeste gruppe havde markant lavere dødelighed (14 pr. 1000 personår) sammenlignet med den svageste tredjedel (25 pr. 1000 personår).

Kunne det tænkes at det skyldes at ældre personer har lavere håndgrebsstyrke?

Så de 68 årige typisk har en lavere håndgrebsstyrke (og typisk har mindre chance for at blive yderligere 30 år) i forhold til 45 årige?

Link to comment
Share on other sites

Traineren kan jeg lukke massere af gange, ca. 25. Nr.1 kan jeg lukke 3 gange og jeg er ca. 1 mm fra at lukke nr. 2 på en go dag - Jeg har ikke mødt nogle der kan lukke nr. 2 - er der nogler herinde der kan det?

jeg kan lukke 1'ern 12-13 gange, men er slet ikke i nærheden af at lukke nummer 2... foruden det at de kan blive nemmere når de bliver "slidt", så tror jeg også sværhedsgraden varierer fra starten af :/

Edited by Columbo
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også selv et sæt billige efterligninger købt i netto tror jeg faktisk.

Men når man kan lave 60+ i hurtigt tempo, før det begynder at blive svært, så kan det ikke give meget.

Jeg synes specielt i pulldown øvelser at jeg nogle gange har lidt svært ved at holde fast og tænkte at en daglig tur med CoC nok kunne hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share