Styrketræning 23 år / 60kg


Mikeyyy
 Share

Recommended Posts

Tak, nok engang til jer allesammen for svarene! Er værdsat

Jeg forsøgte at spise "over evne" i går, og det var hårdt ;-)

Burde dette være nok til at tage på eller skal jeg spise mere? Hvis man går ud fra jeg ikke er specielt fysisk aktiv?

Desuden har jeg drukket 1,5 liter mælk, hvilket vel er en del i overkanten, eller hvad? Jeg synes bare ikke jeg kan se alternativet til mælk når nu vand ikke hjælper mig med at gaine vægt? Forslag?

10. Marts - 58.8kg

Cornflakes - 50g - 150kcal

Youghurt - 250ml - 225kcal

Banan - - 90kcal

Sku-mælk - 500ml - 175kcal

Digestive - 100g - 470kcal

Banan - 90kcal

Minimælk - 500ml - 200kcal

Kernebolle - 59g - 160kcal

Kernebolle - 59g - 160kcal

Leverpostej - 25g - 75kcal

Leverpostej - 25g - 75kcal

Banan - 90kcal

oksekød - 250g - 550kcal

orientalsk - 100g - 340kcal

cola - 500ml - 225kcal

Minimælk - 500ml - 200kcal (3275kcal)

Link to comment
Share on other sites

Du burde gaine på 3275 kcal om dagen, men jeg synes for mange af dem kommer fra sukker (cola, yoghurt, digestive mv.)

Mht. mælken hvad skulle 1½L så være i overkanten af?

Jeg tænker bare at det anbefales at drikke en halv liter mælk om dagen, er ikke med på om man kan drikke for meget? Kan se at ved at drikke 1,5L har jeg fået 225% af den anbefalede mængde Kalcium!

Synes jeg har svært ved at nå op på 3275kcal hvis jeg helt sløjfer youghurt cola og lign? Er der nogen heavykcal produkter som er sundere end disse :-)?

I øvrigt, hvordan ved jeg hvor mange kcal jeg skal indtage? (Her er det ok at svare, hjælp nu dig selv på google!!!) :-)

Edited by Mikeyyy
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker bare at det anbefales at drikke en halv liter mælk om dagen, er ikke med på om man kan drikke for meget? Kan se at ved at drikke 1,5L har jeg fået 225% af den anbefalede mængde Kalcium!

Synes jeg har svært ved at nå op på 3275kcal hvis jeg helt sløjfer youghurt cola og lign? Er der nogen heavykcal produkter som er sundere end disse :-)?

I øvrigt, hvordan ved jeg hvor mange kcal jeg skal indtage? (Her er det ok at svare, hjælp nu dig selv på google!!!) :-)

Der findes mange steder du kan beregne dit ligevægtsindtag, et estimat naturligvis, her kan google hjælpe dig.

Så vidt jeg ved anbefaler nogen at man MINDST drikker ½L mælk om dagen, hvis du ikke oplever maveproblemer ved at drikke mere ser jeg intet problem i det.

Mht. kalorietunge "måltider" kan du jo forsøge dig med følgende, nappet fra en artikel på t-nation :smile:

The Olive Oil Shooter

Extra virgin olive oil is a heart-healthy cancer fighter. It's actually one of the few foods allowed by the FDA to claim health benefits on the label. But that's not why we're interested in it for this article. We like it here because it's calorically dense, containing about 120 calories per teeny-tiny serving.

Just get yourself a standard shot glass — a "single," or 1.5 ounces. Now fill it with extra virgin olive oil and toss it back. Do that three times in one day and you'll add 900 squeaky-clean calories to your daily intake.

You can't beat the convenience — those 900 calories take you maybe five seconds to prepare and consume. As an added bonus, those calories leave you feeling as if you haven't eaten anything, which makes them perfect for skinny guys who undereat because they just aren't hungry enough.

Now, is this a pleasant experience? Well, it's not too bad. Using "extra light" olive oil can help if you don't like the flavor ("light" in this case means light in flavor, not in calories; oil is oil, no matter how it looks or tastes), but it helps to just slam it down without thinking too much about it.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Har selv eksperimenteret med at drikke 20-30g (ikke ml) olivenolie om dagen i en periode... For at få det lidt nemmere ned kan du evt. prøve at blande det op med vand (selvom det ikke blandes pga. polariteten) og holde dig for næsen når du drikker det! Den med næsen virker virkeligt... Sørg evt. for at have noget brød eller lignende, ved siden af til at "skylle" efter med.

Efter et par gange er det slet ikke så slemt :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ser bort fra det du drikke og så digestiverne, så vil jeg vurdere at det du spiser lige kunne mætte mig, og jeg k, 60 kg, 164 høj. Uden overhoved at vide ret meget om det, så er det måske fordi du drikker så meget mættende mælk og cola, at du ikke kan spise så meget. Mælken du drikker er jo af den fedtfattige slags. Så måske skulle du prøve at drikke mindre mælk og cola, og slukke tørsten i vand.

Hvad med at spise dine kerneboller sammen med bananen, om formiddagen og eftermiddagen, og så spise rugbrød under din leverpostej. Så får du spred dine måltider noget mere, så du måske kan spise mere.

Noget med mange kalorier, og sundt, er mandler og nødder. Spis dem som snaks og slik.

Mayonaise er også kalorierig, og består hovedsagelig af æg og olie. F.eks. vil 10 g mayonaise oven på leverpostejen giver ca. 70 kcal ekstra.

Solsikkekerne i boller og brød, giver også godt med sunde kalorier.

Du spiser heller ikke ret mange grønsager. Grønsager er godt nok ikke fulde af kalorier, men sunde. Hvis du steger eller blander dem med masser af olier, kan du få nogle kalorier med.

Alle de forskellige olier - olivenolier, rapsolie, solsikkeolie osv. - er fulde af sunde kalorier - nogle mere end andre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ser bort fra det du drikke og så digestiverne, så vil jeg vurdere at det du spiser lige kunne mætte mig, og jeg k, 60 kg, 164 høj. Uden overhoved at vide ret meget om det, så er det måske fordi du drikker så meget mættende mælk og cola, at du ikke kan spise så meget. Mælken du drikker er jo af den fedtfattige slags. Så måske skulle du prøve at drikke mindre mælk og cola, og slukke tørsten i vand.

Hvad med at spise dine kerneboller sammen med bananen, om formiddagen og eftermiddagen, og så spise rugbrød under din leverpostej. Så får du spred dine måltider noget mere, så du måske kan spise mere.

Noget med mange kalorier, og sundt, er mandler og nødder. Spis dem som snaks og slik.

Mayonaise er også kalorierig, og består hovedsagelig af æg og olie. F.eks. vil 10 g mayonaise oven på leverpostejen giver ca. 70 kcal ekstra.

Solsikkekerne i boller og brød, giver også godt med sunde kalorier.

Du spiser heller ikke ret mange grønsager. Grønsager er godt nok ikke fulde af kalorier, men sunde. Hvis du steger eller blander dem med masser af olier, kan du få nogle kalorier med.

Alle de forskellige olier - olivenolier, rapsolie, solsikkeolie osv. - er fulde af sunde kalorier - nogle mere end andre.

Hvis du er en kvinde på 60kg der er 164cm høj, der indtager +3000 kcal om dagen vejer du ikke 60kg ret længe, med mindre du dyrker en masse cardio ved siden af naturligvis.

Link to comment
Share on other sites

Har selv stået i samme situation... ved ikke om nogle af tingene er skrevet før i tråden, men nu skriver jeg lige nogle af de ting der har virket for mig...

Mht. styrketræning, vil jeg anbefale dig at du går i gang med et fullbodyprogram.. Jeg kan se at du træner i fitness world, hvis du ikke har lyst til at gå i gang med squat med det samme så brug benpressen. Derudover er der også et apparat, hvor du kan lave chin ups og dips ved hjælp af nogle ekstra kilo støtte. Når du laver de to øvelser, får du udover ryg og bryst også trænet armene(biceps og triceps). Det samme kan selvfølgelig siges om mange andre øvelser, man behøver altså ikke lave en masse isoleringsøvelser for at se armene vokse:)

Mht. til mad, så er mælk rigtigt nok godt, derudover kan æg også anbefales.. rigtig god kilde til proteiner. Og søg efter nogle protein shakes opskrifter her på sitet, det er en rigtig god(let) måde at gaine nogle kilo på.

Sørg for at spise mindst 5 måltider om dagen. Min erfaring er at man kan "vænne" sig til at spise mere. Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Citatet med at drikke olivenolieshots, stammer fra denne artikel, som jeg syntes du bør læse - den handler nemlig om at bulke (tage på/overspise) på en sund måde:

http://www.t-nation.com/free_online_articl...out_getting_fat

Generelt bør du tjekke ovenstående side, T-Nation ud - den er fyldt med geniale, og til tider morsomme, artikler om kost, træning og andet kropsrelateret stuff - check it out :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er en kvinde på 60kg der er 164cm høj, der indtager +3000 kcal om dagen vejer du ikke 60kg ret længe, med mindre du dyrker en masse cardio ved siden af naturligvis.

Det ved jeg, men jeg skrev også at jeg så bort fra det han drikker og digestiverne, som tilsammen udgør mere end 1200 kcal. (Og jeg skal nok passe på, at de 20 kg jeg har tabt mig det sidste års tid, ikke kommer på igen!)

Men det undrer mig at en ung mand, på 180 cm, der bare er en lille smule aktiv, ikke er mere sulten. Mætheden må komme et sted fra, og derfor tænkte jeg at det måske var fra og den fedtfattige skumme- og minimælk, som han drikker meget af. Jeg overvejde at forslå ham at drikke cacaomælk, eller sødmælk i stedet for, så skulle han drikke mindre, men få samme mængde kalorier. Men da det hovedsagelig vil være via mælkefedt og sukker han får de flere kalorier, synes jeg det er bedre f.eks. at spise noget mere olieholdig og vitaminrig mad.

Link to comment
Share on other sites

Men det undrer mig at en ung mand, på 180 cm, der bare er en lille smule aktiv, ikke er mere sulten. Mætheden må komme et sted fra, og derfor tænkte jeg at det måske var fra og den fedtfattige skumme- og minimælk, som han drikker meget af. Jeg overvejde at forslå ham at drikke cacaomælk, eller sødmælk i stedet for, så skulle han drikke mindre, men få samme mængde kalorier. Men da det hovedsagelig vil være via mælkefedt og sukker han får de flere kalorier, synes jeg det er bedre f.eks. at spise noget mere olieholdig og vitaminrig mad.

Det er et spørgsmål om tilvending. Når jeg går på diæt, så er jeg ved at dø af sult på 3000 kcal. Når jeg så går lidt længere ned er det det samme. Går jeg så op på 3000 kcal igen, finder jeg det rigeligt mættende.

Jeg har i øvrigt også været en bette knægt på et par og halvtreds kg fordelt på 179 cm. og været særdeles aktiv.

Link to comment
Share on other sites

xjyden, nej de knækker ikke når jeg laver bænkpress, eller dips, eller hva det hedder :) Kun når jeg tager dem om bag i, og så trækker op og ned..

Ehm, kan man ikke også spise cheesy dipers ? :P der indeholder ca. 3,8 g proteiner i en af de der pakker.. og så hvis man spise 8 på en dag efter træningen så bliver det jo 30,4 g. Og det er da meget godt? :D

Hva er chin ups egentlig ? :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv eksperimenteret med at drikke 20-30g (ikke ml) olivenolie om dagen i en periode... For at få det lidt nemmere ned kan du evt. prøve at blande det op med vand (selvom det ikke blandes pga. polariteten) og holde dig for næsen når du drikker det! Den med næsen virker virkeligt... Sørg evt. for at have noget brød eller lignende, ved siden af til at "skylle" efter med.

Efter et par gange er det slet ikke så slemt :)

Håber du har ret, for jeg drak mit første shot olivenolie i dag og skyllede ned med vand, og FY FOR *******. Egentlig ikke smagen der var problemet, mere at det føltes som om olien sad halvt fast i halsen og bare røg laaaaaaaangsomt ned. Kvalmende.

@ELRA

Tak for råddene, i begge posts!!

@Salt

Ville ønske jeg var ved at dø af sult ved 3000kcal ;-) Føler mig nærmere helt oppustet!

@xjyden

To liter cola betyder jo at der er mindre plads til alt den mad jeg skal indtage, olivenolien fylder ikke så meget ;-)

@LEIF

Det med at blive vandt til at spise mere tror jeg du har ret i, det er allerede min erfaring på dag to synes jeg.. Kan dog godt være indbildning, men tak for svaret ;-)

Link to comment
Share on other sites

@LEIF

Det med at blive vandt til at spise mere tror jeg du har ret i, det er allerede min erfaring på dag to synes jeg.. Kan dog godt være indbildning, men tak for svaret ;-)

Nu når du har prøvet at spise mere, eller flere mellemmåltider, så bliv du ved. Jeg prøvede her i foregårs ik' at spise da jeg kom hjem fra skole, og jeg var ved at dø af sult omkring kl. 16, så blev nødt til at æde noget ! ;)

Så prøv ik' at misse et måltid.. :)

Link to comment
Share on other sites

Har også prøvet at tage på, ved hjælp af træning og spisning, men det er blevet lidt on og off her de sidste par måneder. Så i dag, startede jeg på en frisk igen.

Jeg er også 180 cm høj og vejer ca. 60kg, 18 år

Ikke for at stjæle din tråd mikeyy, men du kan garanteret også bruge mit spørgsmål til noget:)

Er der en som kan lave sådan en slags liste over gode fødevarer til at tage på?

Har selv kommet frem til det her, bl.a. ved hjælp af den her tråd.

Rugbrød (fuldkorn)

ris

pasta

kartofler

mælk

æg

ost

cashew nødder(er det ikke de "optimale" nødder i denne her sammenhæng)

mandler

oliveolie

kød

Det var det jeg lige kunne komme på.

Og igen, håber ikke det gør noget jeg låner din tråd mikey, men synes det var ret relevant, også i forhold til dit problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share