Proteinpulver dagen efter træning?


chris2710
 Share

Recommended Posts

For meget protein kan skade leveren. Men nej - generelt sker der ikke det store ved at indtage en god sjat protein...

Er det ikke nyrerne, det kan skade, fordi de kommer på overarbejde, når de skal bearbejde så meget kvælstof. Jeg har nu også læst at det kun er et problem, hvis man i forvejen har problemer med nyrerne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Synes mange mennesker tit spørger, hvor meget protein man skal spise for at musklerne bliver større og hvilken suplementer man skal tage for at det går hurtigere.

Nu er det jo så at man skal passe på:D

Protein, mad, og suplementer, får ikke musklerne til at være større. Og ja, jeg ved godt, aminosyre er byggesten af proteiner, og proteiner hjælper med at REPARÉR musklerne. Men man kan ik BARE tag suplementer, og man kan ik BARE tag proteiner, og bygge muskler. DET VIL IKKE SKE!

Man skal træne. Det er træningen det er skyld i at musklerne bliver stresset og dermed bliver større. Og det mad vi spiser, ik kun proteinerne, men det mad vi spiser, de kalorier vi indtag hjælper med at reparér vores kroppe.

Så bekymrer jer ik om proteiner, det er ik så betydeligt, og bekymrer jer ik om suplementer. Det man skal bekymrer sig om er træningen. Træn hårdt og tungt, det gør dig stor og stærk!

Link to comment
Share on other sites

Synes mange mennesker tit spørger, hvor meget protein man skal spise for at musklerne bliver større og hvilken suplementer man skal tage for at det går hurtigere.

Nu er det jo så at man skal passe på:D

Protein, mad, og suplementer, får ikke musklerne til at være større. Og ja, jeg ved godt, aminosyre er byggesten af proteiner, og proteiner hjælper med at REPARÉR musklerne. Men man kan ik BARE tag suplementer, og man kan ik BARE tag proteiner, og bygge muskler. DET VIL IKKE SKE!

Man skal træne. Det er træningen det er skyld i at musklerne bliver stresset og dermed bliver større. Og det mad vi spiser, ik kun proteinerne, men det mad vi spiser, de kalorier vi indtag hjælper med at reparér vores kroppe.

Så bekymrer jer ik om proteiner, det er ik så betydeligt, og bekymrer jer ik om suplementer. Det man skal bekymrer sig om er træningen. Træn hårdt og tungt, det gør dig stor og stærk!

Selvfølgelig skal man træne for at få større muskler, men proteiner er altså betydelige. Hvad nytter det at have den bedste murer, hvis der ingen mursten er til rådighed.

Link to comment
Share on other sites

Synes mange mennesker tit spørger, hvor meget protein man skal spise for at musklerne bliver større og hvilken suplementer man skal tage for at det går hurtigere.

Nu er det jo så at man skal passe på:D

Protein, mad, og suplementer, får ikke musklerne til at være større. Og ja, jeg ved godt, aminosyre er byggesten af proteiner, og proteiner hjælper med at REPARÉR musklerne. Men man kan ik BARE tag suplementer, og man kan ik BARE tag proteiner, og bygge muskler. DET VIL IKKE SKE!

Man skal træne. Det er træningen det er skyld i at musklerne bliver stresset og dermed bliver større. Og det mad vi spiser, ik kun proteinerne, men det mad vi spiser, de kalorier vi indtag hjælper med at reparér vores kroppe.

Så bekymrer jer ik om proteiner, det er ik så betydeligt, og bekymrer jer ik om suplementer. Det man skal bekymrer sig om er træningen. Træn hårdt og tungt, det gør dig stor og stærk!

øhh trold..

Link to comment
Share on other sites

zetter: som sagt, man får masser af proteiner gennem den mad man spiser.

Achilles: Din trold. jeg vil råde dig, også jer andre selvfølgelig til at se Steve Turano's videoer på youtube.com, så i kan få større viden omkring træning osv. Han har lavet over 200 videoer gennem 3 år, for at få folk til at indse den sande virkelighed omkring træning. Her snakker han bla. omkring proteiner.

Har 25 års erfaring omkring træning.

Skriv til mig og lad mig høre jeres mening om ham.

Bliv klogere!

Edited by LYB
Link to comment
Share on other sites

zetter: som sagt, man får masser af proteiner gennem den mad man spiser.

Achilles: Din trold. jeg vil råde dig, også jer andre selvfølgelig til at se Steve Turano's videoer på youtube.com, så i kan få større viden omkring træning osv. Han har lavet over 200 videoer gennem 3 år, for at få folk til at indse den sande virkelighed omkring træning. Her snakker han bla. omkring proteiner.

Har 25 års erfaring omkring træning.

Skriv til mig og lad mig høre jeres mening om ham.

Bliv klogere!

Link to comment
Share on other sites

Hvad er der med den fjollede fyr på youtube?

Det er meget fint at proteinen fra mad og kød osv. er langsommere optageligt - det ved enhver da vist næsten - men det er netop derfor at protein-pulveren, der optages meget hurtigere, er rigtig godt lige efter træning mens ens musker har det såkaldte "åbne vindue", hvor de optager allermest.

Jeg tror det er meget rigtigt at almindelig langsomtoptageligt protein er bedre i det daglige hvor man ikke lige har trænet, men lige efter træning er en god blanding af kulhydrat og hurtigoptageligt protein det bedste.

Det er i hverfald sådan jeg tror det hænger sammen.

jeg må hellere lave lidt youtube videoer, hvor jeg forklarer dette budskab - så bliver man åbenbart automatisk ophøjet til orakel-guru.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

jeg må hellere lave lidt youtube videoer, hvor jeg forklarer dette budskab - så bliver man åbenbart automatisk ophøjet til orakel-guru.

Præcis CFK! Det koncept har folk som Dennis Knudsen, Joan Ørting og andre GURUER i samme klasse jo opdaget for længst! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share