Hvor meget fiskeolie spiser I? Og selen?


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Alle jer, der tager fiskeolie for led og inflammation, hvor meget tager I?

Jeg er selv lige begyndt på Netto's (nu må jeg jo ikke sige navnet), der består af omega 3/6/9. Men jeg kan se at en tablet kun indeholder ca. 1/3 omega-3 af hvad dyrere rene omega-3 produkter., så hvad har gjort givet en virkning for jer? Eller kører I bare efter "jo mere jo bedre"?

Jeg læste engang at selen i samspil med omega 3 og 6 var særdeles effekt mod inflammation. Kender I noget til det?

Desuden kunne jeg godt tænke mig, at høre hvorfor så mange spiser relativt meget "koldpresset olivenolie"?

Sidst: Hvor får I jeres linolsyre og anti-linolsyre fra?

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Hvad skulle idéen være med først at spise linolsyre, og så anti-linolsyre? :tongue: Mener du ikke alfa-linolensyre? Jeg synes jeg har set nogle billige priser i England, men man må ikke henvise til forhandlere, så prøv evt. google.

Edited by osiris
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
jeg har også hørt at flydende omega er bedre end kapsler, eftersom fordøjelsen er bedre? nogle som ved om der er rigtigt?

jeg tror nu ikke det betyder så meget :dry: medmindre du er overfølsom overfor gelatinen i kapslen. Fordelen ved kapsler er at olien ikke bliver harsk, som den ellers kan gøre efter noget tid med olien på flaske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share