MTB Gear


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg har lige købt mig min første "rigtige" MTB. Målet er ikke en hel masse hardcore offroad kørsel, men jeg vil dog gerne kunne tage den en tur på MTB sporet i hareskoven i ny og næ, og ligeledes også cykle på arbejde osv.

"Kværnen" er en Cube LTD. Så det er ikke super super hardcore, men heller ikke en Bilka cykel.

Men jeg har intet ud over cyklen og en billig kable lås (den skal dog stå i en aflåst kælder).

Er der noget jeg bør købe af cykel tøj, og udstyr, for at gøre det hele lidt mere behageligt?

Sidst jeg cyklede i skoven med nogle andre, lånte jeg både cykel og tøj. Men jeg har ingen anelse om hvor vigtigt det reelt set er, med cykel tøj osv.

Link to comment
Share on other sites

Tjah bukser, handsker og hjelm er jo altid en go idé, for bare at gøre det lidt mere behageligt. Hvis du har click-pedaler på er sko jo en nødvendighed, men når du også bruger den til daglig transport er det jo nok ikke tilfældet. Alternativt kan du bruge pedaer med click på den ene side, og almindelig pedal på den anden.

Cykling er en udstyrssport så der kan altid købes mere, og man kan altid overbevise sig selv om at den ting man ikke har, er lige præcis det man ikke kan undvære :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En cykel trøje med lommer bagpå til hvad jeg betragter som livsnødvendigt udstyr .. mini pumpe, dækjern og ekstra slange .....

Eller er de vigtigste ting vist nævnt af Gudderman, men jeg ville nu ikke satse på de vendbare pedaler med click på den ene side .. Så hellere få fat i et sæt platforms pedaler hvis ikke du kan nøjes med et sæt cafe klamper der clickes fast nå man kører uden cykel sko. Jeg er lidt i tvivl om de fåes til de gængse MTB pedal systemer.

Link to comment
Share on other sites

Tjah bukser, handsker og hjelm er jo altid en go idé, for bare at gøre det lidt mere behageligt. Hvis du har click-pedaler på er sko jo en nødvendighed, men når du også bruger den til daglig transport er det jo nok ikke tilfældet. Alternativt kan du bruge pedaer med click på den ene side, og almindelig pedal på den anden.

Cykling er en udstyrssport så der kan altid købes mere, og man kan altid overbevise sig selv om at den ting man ikke har, er lige præcis det man ikke kan undvære :bigsmile:

Ja. Mht hjelm og bukser, er der så nogen gode steder online at shoppe sådan noget? Og hvilken type bukser skal man have sig?

Mht pedaler er jeg lidt i tvivl om click pedaler er et must. Men nu kan jeg jo starte uden, og se om det er til at holde ud.

En cykel trøje med lommer bagpå til hvad jeg betragter som livsnødvendigt udstyr .. mini pumpe, dækjern og ekstra slange .....

Yes, pumpe fik jeg med, og også en lille taske til at have slanger m.m i. Så det skal jeg lige ha købt.

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg har tænkt på at købe dem her: http://www.bikebuster.dk/detaljer/141671.html

Det burde vel være ok som udgangspunkt. Den lokale har ikke noget til under en plov hvis det skal være med seler. Og som udgangspunkt gider jeg ikke købe for en kroner mere end nødvendigt, når jeg endnu ingen præferencer har.

Jeg blev anbefalet at jeg ikke købte hjelm online.

Link to comment
Share on other sites

Imo, bør du købe nogle ordenlige pedaler. Det bliver meget federe i skoven, du vil kunne køre mere aggressivt og garanteret også sikkert. men det hele afhænger jo af i hvor stor grad du bruger den til hverdag. (ellers kan du jo tage cykelsko på, når du cykler til job).

Cykelshorts er et must for god comfort men det afhænger meget af hvilken saddel du har på :)

Mvh. Kris

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share