Nips & tucks


Nips
 Share

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Solfaktorskalaen virker sådan, at jo højere tal, jo bedre beskyttelse. Som reference kan jeg fortælle dig, at faktor 2, som du tydeligvis har brugt, er ret lavt :tongue:

Du er ikke blot rar og har gode bryster, du er også majet, majet sjov.

Link to comment
Share on other sites

Nå, men jeg fik klemt små 5 km ud af benern' her til aften efter job. Det var ikke så rart for jeg har stadig ikke fået købt nye løbesko (men det gør jeg i morgen. Måske!) og de var meget langsomme.

Kan godt mærke at jeg har indtaget lidt rigeligt meget alkohol her over pinseweekenden. Eller, måske er det ikke så meget alkoholen der gør det, men mere at jeg efter 1½ år som ikkeryger har fået en skrækkelig vane med at ryge når jeg drikker. Ikke blot er det ucharmerende af helvedes til, jeg vågner også op med noget der føles som et marsvin i munden og jeg pruster fandme i dagevis efter. Så mandag morgen lovede jeg faktisk mig selv at lade være for fremtiden. Woop woop.

Derudover tror jeg, nogen har udleveret et forkert nummer på bytur i weekenden. Der er i hvert fald 4 forskellige der har ringet og spurgt efter en Karin.

I morgen burde jeg styrketræne. Jeg skammer mig næsten over min ringe form.

Link to comment
Share on other sites

I morgen burde jeg styrketræne. Jeg skammer mig næsten over min ringe form.

Du får lige lidt kaizen-teknik her fra mig.

Når du siger `I morgen burde jeg styrketræne´, siger du også, mere eller mindre underbevidst, `men det kommer jeg nok ikke til´. Dermed programmerer du din bevidsthed negativt.

Det hedder: `I morgen SKAL jeg styrketræne!´

Mange hilsner fra coach Ox!

:4smartass:

:laugh:

tak. Men så var det lige at jeg skar mig i fingeren og så ringede min far og så kom jeg i tanke om at jeg skulle smide min cykel til servicetjek og så gik jeg i gang med at støvsuge og så kom jeg jo aldrig afsted :laugh:

Men i morgen!...........

Link to comment
Share on other sites

Men fik du købt løbesko?!

Nej, for så var det jo lige at jeg ikke havde min cykel og det tager mindst 20 minutter at gå til frederiksberg hjemme fra mig af og så tænkte jeg, at det nok kunne vente til i morgen, men så kom jeg i tanke om at jeg først får min cykel på mandag efter 16 og så var det at min far ringede midt i maden og så tænkte jeg at knæet nok godt kan holde weekenden over i dårlige sko og så'n...

Eller, jeg mener: nej :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nå men, jeg kom jo heller ikke ned og styrketræne i dag, men min dårlige samvittighed lossede mig i røven, så jeg samlede 9,5 kg kat op og kørte lidt kitty-squat. Der røg også lidt lunges på.

Derudover kan man faktisk med lidt god vilje godt bruge en kat i stedet for en medicine ball. Man må bare ikke kaste med den.

Så inden dyret vågnede nåede jeg også lidt twists og eights.

Det er faktisk ret praktisk at have en lettere overvægtig kat. Alternativ træning ftw!

Og nu tager jeg mine (gamle) løbesko på og render en tur.

Link to comment
Share on other sites

Ja undskyldningen idag er vel at der er mange butikker, der er lukket, pga. Grundlovsdag :tongue:

Jeg er fuld af gode undskyldninger :dry:

Og føj for en lorteløbetur. Knæet gjorde ondt (det får en omgang voltaren gel nu og så løber jeg med neoprenbind det næste stykke tid) og vejrtrækningen spillede slet ikke. Jeg var ved at DØ efter 12 minutter!

Edit: Du er ikke rar når du driller :newtongue: Ku' man få noget rygklapperi og nogle wub'ere i stedet, måske?

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

Og føj for en lorteløbetur. Knæet gjorde ondt (det får en omgang voltaren gel nu og så løber jeg med neoprenbind det næste stykke tid) og vejrtrækningen spillede slet ikke. Jeg var ved at DØ efter 12 minutter!

Var det ikke en bedre ide, at give det ro indtil du får dig det par fordømte sko? Du kan jo evt. cykle i stedet? :wink:

Edit: Du er ikke rar når du driller :newtongue: Ku' man få noget rygklapperi og nogle wub'ere i stedet, måske?

Jeg driller kun dem jeg kan lide. Det er fordi jeg er socialt retarderet og ikke ved hvordan jeg ellers skal komme i kontakt med piger :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke en bedre ide, at give det ro indtil du får dig det par fordømte sko? Du kan jo evt. cykle i stedet? :wink:

Det er da pokkers så klog du er. Går du til mensa sammen med Mads?

Jeg driller kun dem jeg kan lide. Det er fordi jeg er socialt retarderet og ikke ved hvordan jeg ellers skal komme i kontakt med piger :unhappy:

Det forklarer også din tendens til at stikke pølsen op i ansigtet på folk og spørge om de vil smage :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vågnede op med sindssygt ondt i benern' - jeg ved ikke lige helt hvad der gik galt på den løbetur i går, jeg har sjældent ondt i stængerne efter løb, men jeg går ud fra at min sindssygt dårlige vejrtrækning i går har været skyld i lidt ekstra ophobning af mælkesyre.

Nå, det tæller ikke helt som træning, men jeg gik over til marathonsport på Rosenørns Allé for at få købt mig et par nye sko. Kommer derhen 12.20 og så hænger der et skilt på døren at de lukker kl 13 i dag i stedet for 14 som normalt. Kigger ind og der står 15+ mennesker i kø for betjening :dry: Og så gik jeg da bare hjem igen -altså tæller dagens træning en 5 km gåtur :laugh:

Men det fik da lår og lægge til at holde op med at gøre ondt.

Tror jeg hopper ud i Løbekompagniet mandag i stedet. Der får jeg også 20 % rabat. Udvalget er bare bedre i Marathon...

Link to comment
Share on other sites

Godt du ikke støttede den lortebutik!

Se evt. http://www.kaisersport.dk/1/92/startsiden.html

Kaiser Sport kan kun anbefales! Har været der flere gange, og alle gangene virkede medarbejderne kompetente, samtidig med de tog sig god tid til én. Det resulterer selvfølgelig i en del ventetid, som man må tage med. Derfor er det nok en god idé at tage derhen forholdsvis tidligt på dagen. I hvert fald ikke en halv time før lukketid, hvor folk har fået fri fra arbejde :wink: Har faktisk aldrig hørt den få negativ omtale.

Jeg har aldrig været i Marathon Sport, så den vil jeg ikke udtale mig om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg udnyttede lige nattens søvnløshed lidt fornuftigt og fik tænkt over min træning. Her, efter at jeg er kommet tilbage fra min skadespause, har jeg ikke rigtig kunne finde tilbage i en god rytme, det har været for laissez-faire og ustruktureret.

Men altså... jeg har jo et spejl :cry:

Derudover har jeg registreret at jeg er meget mere effektiv på alle planer når jeg skal planlægge min tid for at kunne nå det hele. Har jeg for god tid ender jeg bare på sofaen og får ikke lavet en skid :tongue:

Knæet har brokket sig lidt rigeligt og jeg må nok bare erkende, at jeg ikke har været realistisk omkring hvad det kan holde til. Så nu starter jeg fra scratch med løbetræning, selvom det er frustrerende at have kondition til mere. Jeg tror dog at det på sigt kommer mig til gode hvis jeg lige bruger et par mdr eller 3 i langsomt tempo og kortere distancer (samt ordentlige sko :tongue: )

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

"Jeg giver op"

-sagt af ekspedient i Kaiser efter at jeg havde prøvet samtlige løbesko i deres kælder :laugh: ...hvorefter han stak mig en tid til deres ortopæd. Åbenbart er jeg skruet temmelig forkert sammen.

Det bliver åbenbart et større projekt at få et par løbesko der passer ordentligt til mig. Jeg pronerer som sagt ret voldsomt, især på højre (sjovt nok mest på venstre når jeg går). Den venstre kunne rettes op med sko, men den højre nægtede indtil han fandt en sko der kompenserede så meget at jeg pludselig suppinerede på venstre :cry:

Så jeg fik en tid til ortopædklinikken fordi jeg skal have indlæg. Det kan min slunkne bankkonto rigtig godt lide.

Link to comment
Share on other sites

"Jeg giver op"

-sagt af ekspedient i Kaiser efter at jeg havde prøvet samtlige løbesko i deres kælder :laugh: ...hvorefter han stak mig en tid til deres ortopæd. Åbenbart er jeg skruet temmelig forkert sammen.

Det bliver åbenbart et større projekt at få et par løbesko der passer ordentligt til mig. Jeg pronerer som sagt ret voldsomt, især på højre (sjovt nok mest på venstre når jeg går). Den venstre kunne rettes op med sko, men den højre nægtede indtil han fandt en sko der kompenserede så meget at jeg pludselig suppinerede på venstre :cry:

Så jeg fik en tid til ortopædklinikken fordi jeg skal have indlæg. Det kan min slunkne bankkonto rigtig godt lide.

De kan deres krammed indlæg derude - det har jeg haft glæde af i et par år -du er i gode hænder :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå, men, nu er det vist tid til en update her.

Indlæg og løbesko er indkøbt (finally, det var lidt af et projekt med de indlæg!) Av for en pris. 1350 for indlæg og 1400 for skoene, men nu er jeg også næsten flyvende!

Jeg er endt i et par adiSTAR salvation og er so far ganske begejstret. Jeg skal lige vænne mig til indlægget, det giver lidt vabler på min midtfod (hvilket jo er logisk når nu man ikke er vant til støtte dér). "Heldigvis" er min løbeform også ganske miserabel (ikke så meget konditionsmæssigt, den fejler ikke det store, men jeg får hurtigt rigtig trætte stænger), så jeg kommer ikke til at overdrive løberiet. Til gengæld har jeg ingen smerter på ydersiden af skinnebenet efter en tur og knæstatus er også rimelig. Jeg kan MÆRKE det, men det er ikke decideret smertefuldt - den smule murren der er i det kan sagtens tages med NSAIDs og det er egentlig mest af hensyn til min nattesøvn.

Anyway, præstationen er ikke overvældende - jeg er selvfølgelig vildt forsigtig med genoptræningen, for skal jeg løbe den marathon ultimo maj 2010 er der ikke tid til at blive skadet... Har foreløbig holdt mig på 2-2,5 km i langsomt tempo og med 1 minuts gang efter 2 minutters løb. Ikke særlig spændende eller imponerende, men med min skadesrate er det vist meget klogt at udvise lidt ekstra forsigtighed.

Der er vist ingen anden rigtig måde at slutte den her meget ringe update på (well... det er vel nærmere et "Så starter vi op"-indlæg end en update) end med et billede af mine nye babies:

8521-909256-d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm - knæstatus er fin, men jeg har lige antydningen af skinnebensbetændelse i VENSTRE ben. En funktionel krop ville være ok, men skidt pyt. Det er nok bare lidt opstartsmurren, det plejer jeg at få når jeg går i gang efter en pause. Så længe knæet ikke brokker sig er det all good!

Link to comment
Share on other sites

Jeg holdt lige en uges pause for at lade mit skinneben få lidt ro. Det hjalp ikke og så en skid, for da jeg forsøgte mig med en tur her til morgen gjorde det ondt efter 3 skridt. Og ikke bare sådan lidt ondt. Det gør faktisk hammermegetvoldondt. Jeg bebrejder desværre mine møgdyre dynamiske indlæg og hvis ikke det kommer til at spille indenfor den næste uge må jeg lige ud og have Kaiser sport til at kigge på om der skal ændres noget. For jeg har aldrig fået så voldsom skinnebensbetændelse af SÅ lidt før.

Det blev til 2 km på lige knap 13 minutter - ikke just overvældende, men jeg stoppede også undervejs for at prøve at strække smerterne i skinnebenet væk. Og så tøffede jeg ellers afsted i meget lavt tempo og prøvede at fokusere på hvor lækkert det var at løbe i sådan et let morgenregnvejr i stedet for hvor ondt det gjorde i skinnebenet. Udover at det gjorde ondt var det dejligt. Regnvejrsløbeture er total optur.

I nat skal jeg forsøge mig med et eddikeomslag og se om sådan et gammelt husmorråd virker. Ellers er jeg mest stemt for amputation.

I øvrigt et billede af den miserable dagsform. Ja, jeg er pæreformet.

post-21779-1249380629_thumb.png

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

Kort update: 2 alt for langsomme km igen. Var tæt på at vende om efter 10 meter - det gjorde pisseondt og ikke kun i venstre i dag, den højre brokkede sig også lidt. Måtte ned og gå 2 gange pga. smerten og resten af tiden tøffede jeg afsted med museskridt og prøvede at lande så let som muligt - har sikkert set enormt dumt ud. Skel helt sikkert lige have tjekket sko og indlæg en ekstra gang, det fungerer altså ikke optimalt.

Nu står den så på løbepause frem til 18. august hvor jeg har en eksamen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Jeg har tiltro om at du nok skal komme igang igen med at løbe, også ved egen hjælp og omtanke.

Jeg må nu alligevel bruge det her som anledning til at fortælle dig om denne superligalæge gennem 15 år, som tilbyder interessante behandlingsformer : bspidraetsskadeconsult

På minussiden tager han sig godt betalt (mener dog han giver halv pris til studerende for selve ESWT behandlingen).

Mine akutte opståede fibersprænginger i baglåret kunne han ikke hjælpe mig med, når det er sagt gennemførte vi ESWT behandlingen på mine ellers ubehjælpelige kroniske inflamerede sener omkring knæene som jeg havde døjet med gennem flere år (jeg havde virkelig gået til makronerne med bentræningen). ESWT havde omgående virkning på smerterne i mine sener omkring knæene og jeg var efter få behandlinger helt uden nogen symptomer, det var næsten ikke til at forstå.

Men nogen behagelig form for behandling er det nu ikke. Det kan gå hen og give lidt tårer i øjnene.

God bedring :smile:

ESWT

ESWT - Extracorporal chok bølge terapi - Fokuserede shockbølge behandling

ESWT er en effektiv behandling mod overbelastningsskader og sene og muskelskader. Operation af disse skader giver oftest dårlige resultater.

FIN EFFEKT AF BEHANDLING MED ESWT (Shockbølgebehandling) MOD, HÆLSPORE, ACHILLESSENE PROBLEMER, SPRINGERKNÆ, TENNIS ALBUER OG INDKLEMNINGS FÆNOMEN I SKULDRE.

I øvrigt et billede af den miserable dagsform. Ja, jeg er pæreformet.

Drenge kan godt lide at gå på pærerov!

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Smut til en sportsfys?
Jeg har tiltro om at du nok skal komme igang igen med at løbe, også ved egen hjælp og omtanke.

Jeg må nu alligevel bruge det her som anledning til at fortælle dig om denne superligalæge gennem 15 år, som tilbyder interessante behandlingsformer : bspidraetsskadeconsult

På minussiden tager han sig godt betalt (mener dog han giver halv pris til studerende for selve ESWT behandlingen).

Mine akutte opståede fibersprænginger i baglåret kunne han ikke hjælpe mig med, når det er sagt gennemførte vi ESWT behandlingen på mine ellers ubehjælpelige kroniske inflamerede sener omkring knæene som jeg havde døjet med gennem flere år (jeg havde virkelig gået til makronerne med bentræningen). ESWT havde omgående virkning på smerterne i mine sener omkring knæene og jeg var efter få behandlinger helt uden nogen symptomer, det var næsten ikke til at forstå.

Men nogen behagelig form for behandling er det nu ikke. Det kan gå hen og give lidt tårer i øjnene.

God bedring :smile:

Drenge kan godt lide at gå på pærerov!

Tak for forslag begge to. Jeg tror nu ikke der er behandlingsbehov. Det er jo en akut inflammation og jeg kan rimelig let pinpoint'e hvad den er opstået af - nemlig de dynamiske indlæg, hvor det venstre nok overkompenserer og det skal jo bare fikses, så burde problemet være løst. Og det højre knæ, som er det der har skaffet mig problemer altid har det virkelig fint, så når indlægget er fikset skulle jeg gerne være good to go.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share