Anabolic diet


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg er igang med at læse bogen "anabolic diet" da jeg længe har overvejet at prøve kræfter med dieten.

Jeg kunne dog got tænke mig at høre fra andre der har prøvet den :)

Du kunne jo passende ridse op hvad den omhandler så kunne du sikkert godt få respons selvom folk måske ikke har kørt diæten eller har tænkt sig at gøre det

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo passende ridse op hvad den omhandler så kunne du sikkert godt få respons selvom folk måske ikke har kørt diæten eller har tænkt sig at gøre det

I bund og grund er det højt indtag af fedt og protein og et lavt indhold af kulhydrat.

Om det er andet til det ved jeg endnu ikke da jeg ikke er færdig med bogen.

Prøv at surf lidt rundt på diverse fora.

Diæten er nok en af den mest gennemdiskuterede igennem tiderne.

de fora jeg kender til synes der ikke at være noget af værdig.

Link to comment
Share on other sites

I bund og grund er det højt indtag af fedt og protein og et lavt indhold af kulhydrat.

Om det er andet til det ved jeg endnu ikke da jeg ikke er færdig med bogen.

de fora jeg kender til synes der ikke at være noget af værdig.

Hvilke fora frekventerer du?

Link to comment
Share on other sites

Det virker helt surrealistisk for mig! (Jeg har igennem de sidste 3-4 måneder smidt over 10kg i alt. +5cm om brystet, og -15cm om maven)

Jeg har fået kørt ind på rutinen, at jeg går efter 60-20-20ish. At skulle spise så meget fedt føles helt.. mystisk.

Han vejer 70kg, og putter 3000 kalorier indenbords.. ifl. hans lille regnestykke ville jeg putte 4000 kalorier indenbords dagligt. Sygt.

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh:

Chris Shugart er min gud!

Recently, a friend asked me what kind of steroids he should take. Now, he's a cool guy and we've been friends since high school, but ya' know what? I wanted to knock him to the floor and kick his teeth out. And while he was down there, maybe I would give him a wedgie, just for good measure!

Taking too much Tribex again? No, and it's not because I'm some sort of anti-drug zealot. While I am "natural for now," I'm keenly interested in steroids. I'm sure that I'll use them one day, especially now that I'm almost 30. No, I wanted to kick my buddy's ass because a) he seldom even lifts weights and, when he does, he sticks to the "chick section," i.e. machines, B) he's only been "training" for a year, and c) he's a goddamn vegetarian! Now, you tell me — did he really deserve the privilege of chewing his food?

Let's look at the goals of the Anabolic diet, and then we'll get into the details. According to DiPasquale, the Anabolic diet will: scare the living shit out of vegetarians!

Mine

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst begge artikler af Chris. Spændende læsning. He is my god.

Det er en near-ketogis diæt som atkins, men er stadig anderledes. Hvordan nævner han ikke, og jeg ved ikke meget om atkins. Men i weekenderne carber du op.

Det er noget jeg helt sikkert vil prøve, fra i næste uge af. Burde køre bogen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har simpelthen så svært ved at forstå hvorfor det er så effektivt, men nu har man snart læst om det så mange steder at jeg fristes til at give det et forsøg. Oftest virker artiklerne der dækker emnet bare som store salgstaler.

I de to artikler fra T-nation synes jeg ikke der bliver nævnt meget om grøntsager. Skal de også tælles med i de 30g kulhydrat om dagen, eller er det kun kulhydrat fra stivelse?

Tror det bliver lige hårdt nok at komme igennem med alt det "usunde" mad uden nogle grøntsager.

Og til sidst i de weekender så virker det ikke af meget med 10% af kalorierne fra protein, det dækker jo ikke mit behov med 1,5g-2g pr. kg. kropsvægt om dagen.

Men vil også meget gerne høre noget mere fra folk der har forsøgt sig med den diæt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke ideen i at være tæt på ketosis uden at gå helt i ketosis. Fordelen ved ketosis at jo netop du taber fedt og beholder din masse. Jeg har prøvet en lign. diæt der hedder Palumbo diet, der ryger man i ketosis (efter 3-4 dage), men man har ét carb måltid om ugen. I anabolic diet har du hele weekenden til at carb loade. Desuden synes jeg de "101 foods to eat" er nogle dårlige råd. Man skal helt klart vælge sundt fedt.. Bacon, ost og smør er sq ikke diæt mad. Man skal også tænke på, at når man ikke får kulhydrater, så ryger der væske fra kroppen. Jeg tabte 2kg første uge med Palumbo's diet, så pas på med at tro det er fedt det hele.

Problemet for mig var, at jeg var rimelig flad da jeg skulle træne thaiboksning, så det kan ikke anbefales at lave noget med høj puls (over 130). Når man er færdig med en low carb diæt, skal man også passe på med at spise for mange kulhydrater, man skal bygge det stille og roligt op, ellers kan dine tabte kg ryge på hurtigt igen.

De 10 reasons lyder som en reklame for et tv-show produkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får knopper over den slags amerikanske vidunder produkter. Desværre kan et godt "produkt" (i dette tilfælde en diæt) drukne i meningsløse løfter, som får det til at lyde som om træerne gror ind i himlen.

Men ud over det, har jeg meget svært ved at se at det skulle være en god måde at spise på, ud fra et sundheds mæssigt synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Du får jo alle vitaminer, som du har brug for. Fedtindtaget er ligeligt fordelt mellem mætted, mono og poly. Det eneste der kan blive et problem er kolesterol, men med mindre man har genetiske tilbøjeligheder til problemer, sker der ikke noget. Udover det har DiP. oplevet flere som har fået målt lavere kol. og trigl. i blodet efter man har fulgt diæten i et stykke tid.*

*fra bogen, hvor han dokumentere ovenstående påstande.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt har jeg levet på denne diæt siden i mandags.

Jeg savner mine grøntsager og kalkun af helvede til. Jeg har været på diæt i 3 måneder, og var mandags nede på 94.9, efter at have toppet over 105. Jeg har levet på omkring 1700-1900 kalorier. Jeg har altså også smidt meget væske. I denne uge har jeg ligget på 3500-4000 kalorier. Min vægt er nu 91.6. Det giver ikke meget mening. Jeg har tilgengæld super meget energi.

Tvivler på at jeg kan leve sådan i flere måneder, men nu prøver jeg at holde den i en månedstid, for at se hvad der sker. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke man må spise kulhydrat ud over i weekenden, så får man ikke grøntsager og frugt i alle uge dagene. For de fleste af disse da store kilder til vitaminer m.m

Hvordan skal disse erstattes?

Der er faktisk plads til salat, peberfrugt, broccoli, bær mm. Udover dette så anbefaler DiP. at man indtager store mænger vitamintilskud, blandt andet for at få antioxidanter. Han har nogle .. anderledes.. anbefalinger for vitaminer, blandt andet chrom skal tages før og efter træning. Det hænger sammen med, at indtaget af carbs falder og stiger, så bliver insulin niveauet bliver manipuleret - der sker nogle processer i kroppen, hvori disse vitaminer "falder ind". Mine medicinske-skills kan ikke helt følge med her, men det lyder meget fornuftigt i hans bog.

Edit: forsøgte at uddybe

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Der er faktisk plads til salat, peberfrugt, broccoli, bær mm. Udover dette så anbefaler DiP. at man indtager store mænger vitamintilskud, blandt andet for at få antioxidanter. Han har nogle .. anderledes.. anbefalinger for vitaminer, blandt andet chrom skal tages før og efter træning. Det hænger sammen med, at indtaget af carbs falder og stiger, så bliver insulin niveauet bliver manipuleret - der sker nogle processer i kroppen, hvori disse vitaminer "falder ind". Mine medicinske-skills kan ikke helt følge med her, men det lyder meget fornuftigt i hans bog.

Edit: forsøgte at uddybe

Ok. Det kan sagtens være det virker. Men jeg ville pr definitation ikke bryde mig om en diæt/kur som implicit indebærer at man er nødsaget til at indtage feks vitaminer som kosttilskud.

Forstå mig ret, det ville man måske gøre alligevel, men at dette pludselig skal være ens essentielle vitamin kilde bryder jeg mig ikke om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share